Bedrade overstromingssensor
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
- Bedankt: 62 keer
Ik zoek een bedrade sensor die bij contact met water een signaal geeft. Voor home assistant. Had een eenvoudige Chinese met twee pinnetjes maar de weerstand doet niks bij onderwater houden. Enkel als je de pinnetjes met draadjes aan elkaar houdt gaat de weerstand naar 0 en heb je dus 'alarm'
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
- Bedankt: 69 keer
Eigenlijk gelijk welke module die koppelbaar is met je domotica systeem en die een droog contact kan inlezen kan je gebruiken.
Als sensor zijn 2 draadjes voldoende, als je die koppelt aan het droog contact.
Als sensor zijn 2 draadjes voldoende, als je die koppelt aan het droog contact.
I'm a bilingual. I'm a bilingual illiterate. I can't read in two languages.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
- Bedankt: 62 keer
Ik heb deze gekoppeld aan een Raspberry pi gpio pin met 3v erop. Dat is wel OK.
De pinnetjes onderdompelen levert geen contact op of zelfs geen ohm verandering op de multimeter. Als je de pinnetjes met een draadje verbindt dan piept de multimeter wel.
De pinnetjes onderdompelen levert geen contact op of zelfs geen ohm verandering op de multimeter. Als je de pinnetjes met een draadje verbindt dan piept de multimeter wel.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
- Bedankt: 69 keer
Tja, ik ken dat kabeltje niet, zit er in de "stekker" (dat ding waar de 2 pinnetjes zitten) nog iets van een weerstand of zo misschien ?
Vandaar mijn idee om gewoon 2 draadjes te nemen en die op een droog contact aan te sluiten.
Dat je dat op een GPIO zet waar 3v op zit lijkt me niet de bedoeling te zijn.
Vandaar mijn idee om gewoon 2 draadjes te nemen en die op een droog contact aan te sluiten.
Dat je dat op een GPIO zet waar 3v op zit lijkt me niet de bedoeling te zijn.
I'm a bilingual. I'm a bilingual illiterate. I can't read in two languages.
- honda4life
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
- Bedankt: 315 keer
Heeft zo iets geen relais bordje nodig?
Volgens mij zijn die gewoon 2 pinnen in water waartussen weerstand gemeten wordt en zo iets geschakeld wordt.
Misschien heb je spanning nodig.
Weerstand kan afhankelijk zijn van spanning, en zo niet meetbaar zijn met jouw meter.
PS. Wat was er mis met een vlotterschakelaar? Iets dieper inbouwen en klaar.
Volgens mij zijn die gewoon 2 pinnen in water waartussen weerstand gemeten wordt en zo iets geschakeld wordt.
Misschien heb je spanning nodig.
Weerstand kan afhankelijk zijn van spanning, en zo niet meetbaar zijn met jouw meter.
PS. Wat was er mis met een vlotterschakelaar? Iets dieper inbouwen en klaar.
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
- Bedankt: 56 keer
De 3V wordt ge-sourced van de 3V lijn, en ge-sinkt op de GPIO met de interne pull-down resistor. De interne resistors zijn ~50kOhm, wat dus neerkomt op een stroom van < 1mA. Dat is toch OK ?ygeffens schreef:Dat je dat op een GPIO zet waar 3v op zit lijkt me niet de bedoeling te zijn.