TCPIP vervaagt na 3 dagen

Windows, Android, iOS, Linux, Chrome OS, ...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Robbe
El Robre
El Robre
Berichten: 2861
Lid geworden op: 30 jun 2005, 22:45
Twitter: infocaris
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Contacteer:

Als ik mijn windowspc gewoon laat aanstaan met een constante inet verbinding, dan kan'k na de derde dag opeens geen webpagina's meer openen & programma's zoals IRC of MSN blijven gewoon verder werken :?

Tot nu toe heb'k'et verholpen door mijn netwerk verbinding te disabelen & te re-enabelen en dan ongeveer een kwartiertje te wachten :P
( Via Repair wilt ie alvast niet )

'k Draai een Windows Pro SP2, iemand een gedacht hoe ik hier iets kan aan doen zonder mijn pc ervoor te moeten afzetten :wink: :???:

Code: Selecteer alles

filmpjes toevoegen met : [vimeo]code[/vimeo] en [youtube]code[/youtube]
NickG
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1599
Lid geworden op: 13 sep 2005, 10:11
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 51 keer

Als internet niet wil, maar msn en irc wel, dan gok ik op een DNS probleem... Kan je nog wel pingen naar www.google.com ofzo?
Gebruikersavatar
Robbe
El Robre
El Robre
Berichten: 2861
Lid geworden op: 30 jun 2005, 22:45
Twitter: infocaris
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Contacteer:

NickG schreef:Als internet niet wil, maar msn en irc wel, dan gok ik op een DNS probleem... Kan je nog wel pingen naar www.google.com ofzo?


ik dacht van wel, maar 'k zal het binnen een 2,5 dag met zekerheid weten te zeggen :-)

Maar als het met de dns te maken heeft, ... waarom dan pas na 3 dagen ?
Scheelt het hem aan de dns ip's of is het gewoon ... winDOHws :p :???:

Code: Selecteer alles

filmpjes toevoegen met : [vimeo]code[/vimeo] en [youtube]code[/youtube]
Gebruikersavatar
netdata
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1677
Lid geworden op: 16 aug 2005, 11:28
Twitter: wdhaeseleer
Locatie: Turnhout
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 8 keer
Contacteer:

Klinkt alsof je DHCP niet vernieud.
Kijk eens naar de Lease time van je IP

Je zien er ook bijstaan wanneer dit vervalt.
Schrijf even op. en als je op die dag op dat uur geen internet meer hebt is je PC niet in staat geweest om een renew uit te voeren. Vandaar dat Enabling/disabling helpt omdat die dat een DHCP request stuurt.

Oplossing:
- mogelijks is je windows TCP/IP stack om zeep. Herinstalleer deze.
- kijk eens in je router wat de DHCP doet?
- Helpt er niets probeer je netwerk eens te sniffen op het protocol DHCP
en probeer te acheterhalen of je PC nog requests vraagt.
dit zou het geval moeten zijn om 80% van de lease time.
NickG
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1599
Lid geworden op: 13 sep 2005, 10:11
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 51 keer

DHCP lijkt me sterk, dan zou de complete verbinding wegvallen, ook MSN en IRC. Ben je zeker dat deze blijven doorwerken (kan je nog chatten) of "lijkt" het gewoon of ze nog online staan? Deze vallen nl niet meteen offline als je geen inet meer hebt, maar blijven nog een tijdje "fake online".

Als je zeker bent dat deze online blijven lijkt het me toch geen DHCP prob, but hey, I could be wrong...
Gebruikersavatar
netdata
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1677
Lid geworden op: 16 aug 2005, 11:28
Twitter: wdhaeseleer
Locatie: Turnhout
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 8 keer
Contacteer:

NickG schreef:DHCP lijkt me sterk, dan zou de complete verbinding wegvallen, ook MSN en IRC. Ben je zeker dat deze blijven doorwerken (kan je nog chatten) of "lijkt" het gewoon of ze nog online staan? Deze vallen nl niet meteen offline als je geen inet meer hebt, maar blijven nog een tijdje "fake online".

Als je zeker bent dat deze online blijven lijkt het me toch geen DHCP prob, but hey, I could be wrong...


Nee je hebt gelijk hoor.
had niet goed gelezen. dacht dat MSN e.d. ook niet meer werkte.

maar het is wel zo dat MSN nog lang online lijkt te zijn zonder dat je internet hebt.
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Ik gok op een volgelopen NAT table.

Toevallig geen intensief P2P-programma à la BitTorrent draaien?

Of virusactiviteit die heel veel servers bezoekt? Zeg maar: zombie-pc-activiteit.
Makkelijk te controleren met netstat -a .
Gebruikersavatar
Robbe
El Robre
El Robre
Berichten: 2861
Lid geworden op: 30 jun 2005, 22:45
Twitter: infocaris
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Contacteer:

prodata schreef:
NickG schreef:DHCP lijkt me sterk, dan zou de complete verbinding wegvallen, ook MSN en IRC. Ben je zeker dat deze blijven doorwerken (kan je nog chatten) of "lijkt" het gewoon of ze nog online staan? Deze vallen nl niet meteen offline als je geen inet meer hebt, maar blijven nog een tijdje "fake online".

Als je zeker bent dat deze online blijven lijkt het me toch geen DHCP prob, but hey, I could be wrong...


Nee je hebt gelijk hoor.
had niet goed gelezen. dacht dat MSN e.d. ook niet meer werkte.

maar het is wel zo dat MSN nog lang online lijkt te zijn zonder dat je internet hebt.


Dat heb ik van tijd idd, maar ni bij tees geval, ik kan nog gerust verder doen op irc of msn, maar ik kan gewoon geen enkele webpagina nimeer openen :-(

Bestaat er mischien een specifiek programma in windows dat voor de specifieke werking van de poort 80 instaat :???: (svchost of dergelijke ?)

Ben alvast hieris gaan neuzen, maar nog niks tegengekomen :?

Code: Selecteer alles

filmpjes toevoegen met : [vimeo]code[/vimeo] en [youtube]code[/youtube]
Gebruikersavatar
netdata
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1677
Lid geworden op: 16 aug 2005, 11:28
Twitter: wdhaeseleer
Locatie: Turnhout
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 8 keer
Contacteer:

Robbe schreef:
prodata schreef:
NickG schreef:DHCP lijkt me sterk, dan zou de complete verbinding wegvallen, ook MSN en IRC. Ben je zeker dat deze blijven doorwerken (kan je nog chatten) of "lijkt" het gewoon of ze nog online staan? Deze vallen nl niet meteen offline als je geen inet meer hebt, maar blijven nog een tijdje "fake online".

Als je zeker bent dat deze online blijven lijkt het me toch geen DHCP prob, but hey, I could be wrong...


Nee je hebt gelijk hoor.
had niet goed gelezen. dacht dat MSN e.d. ook niet meer werkte.

maar het is wel zo dat MSN nog lang online lijkt te zijn zonder dat je internet hebt.


Dat heb ik van tijd idd, maar ni bij tees geval, ik kan nog gerust verder doen op irc of msn, maar ik kan gewoon geen enkele webpagina nimeer openen :-(

Bestaat er mischien een specifiek programma in windows dat voor de specifieke werking van de poort 80 instaat :???: (svchost of dergelijke ?)

Ben alvast hieris gaan neuzen, maar nog niks tegengekomen :?


Zover ik weet draait er niets 'standaar' op port 80 in windows.
maar los van dat moet je altijd in staat zijn connectie's te openene op 80.

Indien je dit probleem hebt.
lukt het dan nog een DNS lookup te doen?
zoja kan je rechtstreeks naar dit IP surfen

indien je geen NSlookup kan doen ligt dit aan de DNS
kan je dit wel, maar niet surfen naar dat bepaald IP

dan is de kans groot dat je bijvb een verkeerde routing table hebt.
helpt een windows restart na dit probleem?

of wat doe je dan?
Gebruikersavatar
Robbe
El Robre
El Robre
Berichten: 2861
Lid geworden op: 30 jun 2005, 22:45
Twitter: infocaris
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Contacteer:

Wel ik bedoelde eigelijk het bekijken van webpagina's, maar ik heb het met de apache webpoort verwisselt, mea culpa :oops:

Maar wat ik zo raar vindt is da thet pas na die 3 dagen "vastloopt"
En dat het pas terug wilt werken, als de tcp/ip packet teller is gereset.
(Das hetzelfde als windows herstarten dachtek, want dan wordt die hier toch ook gedisconnect.
Maar disable/enable is toch raper eh :-) )
Als het een DNS probleem was zou die toch helemaal niet moge werken, ipv na 3 dagen ?

Onder Linux heb ik daar anders geen last van, het is echt wel specifiek iets onder windows.

'k Had nog geen routing table ingesteld, nu dus wel, kijken of het helpt 8)
Het laden van sites gaat precies ietskes trager ... mischien een goe teken ... :?

Code: Selecteer alles

filmpjes toevoegen met : [vimeo]code[/vimeo] en [youtube]code[/youtube]
Tae
Premium Member
Premium Member
Berichten: 520
Lid geworden op: 21 nov 2003, 16:20
Locatie: Antwerpen

hey ik heb ook zo een probleem gehad in dien aard, mijn verbinding ging ook altijd weg nadat ik een programma starten zoals gamespy etc.

Ik heb namelijk met dit programma het probleem verholpen winsockxpfix http://www.snapfiles.com/get/winsockxpfix.html

Het herinstalleert je IP ofzoiets opnieuw weer en daarna word je pc terug geboot en moet normaal het probleem verholpen zijn.

Laat maar iets weten of het gewerkt heeft, ben eens benieuwd want bij mij is het probleem opgelost :)
NickG
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1599
Lid geworden op: 13 sep 2005, 10:11
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 51 keer

Je kan eens proberen je TCP/IP stack te resetten? (via netsh) Of is dit hetgeen dat de fix die tae voorstelde doet?
Gebruikersavatar
Robbe
El Robre
El Robre
Berichten: 2861
Lid geworden op: 30 jun 2005, 22:45
Twitter: infocaris
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Contacteer:

Tae schreef:hey ik heb ook zo een probleem gehad in dien aard, mijn verbinding ging ook altijd weg nadat ik een programma starten zoals gamespy etc.

Ik heb namelijk met dit programma het probleem verholpen winsockxpfix http://www.snapfiles.com/get/winsockxpfix.html

Het herinstalleert je IP ofzoiets opnieuw weer en daarna word je pc terug geboot en moet normaal het probleem verholpen zijn.

Laat maar iets weten of het gewerkt heeft, ben eens benieuwd want bij mij is het probleem opgelost :)


'k Heb het is geprobeerd, en alles leek goe te gaan, maar ik heb het hierjuist terug voorgehad, ... het zal dus ni geholpen hebben.

Wa wel raar was dat ik tijdes de onderbreking, op irc zat & een paar "whois" gedaan heb en dat dat zonder problemen ging.
Pingen naar numerieke adressen was ook geen probleem, wel als hij ze moest omzetten vanuit alfabetische codes, zoals : google.com of cnn.com

Hetgeen mij doet denken dat het mischien iets met de reverse dns zou kunnen zijn :

Wikipedia schreef:The adoption of IPv6 has been slowed by the introduction of network address translation (NAT), which partially alleviates the problem of address exhaustion. But NAT makes it difficult or impossible to use some peer-to-peer applications, such as Voice over Internet Protocol (VoIP) and multi-user games.


meon schreef:Ik gok op een volgelopen NAT table.

Toevallig geen intensief P2P-programma à la BitTorrent draaien?

Of virusactiviteit die heel veel servers bezoekt? Zeg maar: zombie-pc-activiteit.
Makkelijk te controleren met netstat -a .


De eerste keer was ik idd bittorrent aan het draaien, maar deze keer was dat niet het geval en was weer prijs :?

NickG schreef:Je kan eens proberen je TCP/IP stack te resetten? (via netsh) Of is dit hetgeen dat de fix die tae voorstelde doet?


erhm, 'k heb daar precies gene reset in gevonde, help :???:
Bijlagen
dnsprob1.jpg
(210.9 KiB) 14 keer gedownload
dnsprob2.jpg
(187.6 KiB) 27 keer gedownload

Code: Selecteer alles

filmpjes toevoegen met : [vimeo]code[/vimeo] en [youtube]code[/youtube]
Tae
Premium Member
Premium Member
Berichten: 520
Lid geworden op: 21 nov 2003, 16:20
Locatie: Antwerpen

Idd het probleem heeft zich hier ook weer terug de kop boven de schouder gestoken, maar ik vind persoonlijk dat het wel verbeterd is.

Ik heb dit probleem nogal eens voorgehad en heb toen alles geformat, maar zo kun je blijven formatten.

Ook ergens opgevangen dat het door spyware kan liggen, want ik doe hier elke dag een scan voor spyware en elke dag heb ik toch direct een 50hits van spyware, dus moet denk ik dat ik het daar ergens moet zoeken.

Wel raar dat het probleem zich altijd voordoet wanneer ik gamespy opstart voor een spelletje BF2 te spelen, dan gaat mijn verbinding de mist in en kan ik ook niet meer internetten, maar raar genoeg kunnnen sommige andere progies nog wel werken zoals DC++ of msn :s

Ook kan ik nog pingen naar google .......... en de verbinding is niet verbroken maar is wel down.

HEEL RAAR als je het mij vraagt !

ps momenteel geen probleem, dus denk ik dat het progje toch wel goed heeft gedaan.
Gebruikersavatar
Robbe
El Robre
El Robre
Berichten: 2861
Lid geworden op: 30 jun 2005, 22:45
Twitter: infocaris
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Contacteer:

Tae schreef:Idd het probleem heeft zich hier ook weer terug de kop boven de schouder gestoken, maar ik vind persoonlijk dat het wel verbeterd is.

Ik heb dit probleem nogal eens voorgehad en heb toen alles geformat, maar zo kun je blijven formatten.

Ook ergens opgevangen dat het door spyware kan liggen, want ik doe hier elke dag een scan voor spyware en elke dag heb ik toch direct een 50hits van spyware, dus moet denk ik dat ik het daar ergens moet zoeken.

Wel raar dat het probleem zich altijd voordoet wanneer ik gamespy opstart voor een spelletje BF2 te spelen, dan gaat mijn verbinding de mist in en kan ik ook niet meer internetten, maar raar genoeg kunnnen sommige andere progies nog wel werken zoals DC++ of msn :s

Ook kan ik nog pingen naar google .......... en de verbinding is niet verbroken maar is wel down.

HEEL RAAR als je het mij vraagt !

ps momenteel geen probleem, dus denk ik dat het progje toch wel goed heeft gedaan.


Het lijkt bij mij ... VOORLOPIG ... ook stand te houden, maar moest het terug prijs zijn, dan ga ik dit is proberen :-)

Tweak DNS Errors in Windows 2000/XP schreef:
Windows 2000/XP heeft een ingebouwde DNS (domain name server) caching, welke de resolved hostname cached. Dit resulteert in een snellere toegang en zorgt ervoor dat minder DNS-lookups nodig zijn. Hoewel dit een fantastische feature is, heeft dit als enig nadeel dat "failed DNS lookups" ook gecached worden.

Wanneer een DNS-lookup zou falen (bv door tijdelijke DNS-problemen), zal Windows de foutieve DNS-query opslaan. Wanneer je later terug zou naar dezelfde host zou connecteren, zal je dezelfde foutmelding krijgen, hoewel de host beschikbaar kan zijn.

Er zijn een paar mogelijkheden om Windows de gefaalde caches niet te laten opslaan.

Je kan steeds de DNS-cache flushen op volgende manier: ga naar het command prompt en typ: ipconfig /flushdns

Je kan wachten tot de cached lookup vervalt of je kan de computer herstarten
Je kan dit ook permanent oplossen door de registry entry te tweaken. Gebruik hiervoor een van de onderstaande patches.

winxp_dnscache.zip - patch voor Windows 2K/XP om foutieve DNS-entries niet te cachen. Om deze te installeren, kopieer je dit bestand naar de harde schijf en dubbelklik je op het bestand in het zip-archief.

winxp_dnscache_undo.zip - Patch om terug uw instellingen naar normale waarden terug te zetten. Om deze te installeren kopieer je dit bestand naar de harde schijf en dubbelklik je op het bestand in het zip-archief.

Meer info:

MS TechNet - DNS Caching, Network Prioritization and Security
TechTV - Kill DNS Errors for Faster Broadband
Microsoft - DNS Resolver Cache Service

Code: Selecteer alles

filmpjes toevoegen met : [vimeo]code[/vimeo] en [youtube]code[/youtube]
Plaats reactie

Terug naar “Software en apps”