ADSL signal lost
Ik heb regelmatig het probleem dat men verbinding uitvalt,en er komt dan op te staan "adsl signal lost".
Dit gebeurt soms wel tot 5 keer per avond.
Ik heb een usb modem van asus.
Ik heb al eens nieuwe telefoon kabel geprobeerd(tussen men modem en de stekker),en ik heb ook al eens een andere splitter geprobeerd,en nog steeds heb ik dit uitvallen van het internet herhaaldelijk.
Wat kan de oorzaak zijn en hoe kan ik dit verhelpen?
Dit gebeurt soms wel tot 5 keer per avond.
Ik heb een usb modem van asus.
Ik heb al eens nieuwe telefoon kabel geprobeerd(tussen men modem en de stekker),en ik heb ook al eens een andere splitter geprobeerd,en nog steeds heb ik dit uitvallen van het internet herhaaldelijk.
Wat kan de oorzaak zijn en hoe kan ik dit verhelpen?
-
- Administrator
- Berichten: 4143
- Lid geworden op: 15 sep 2002, 09:08
- Locatie: Belgium, Haacht
- Contacteer:
Euhm, dat kan je natuurlijk doen, maar ik zou eerst een lijntest vragen en er uitdrukkelijk bijzeggen dat ze je niet op 1 mbit mogen zetten zonder jou toelating en dan kan je nog altijd beslissen als ze vinden dat dat nodig is.
Het hangt er ook van af of je er veel last van hebt van die reconnects maar als je lijn op 1.1 staat download je dus 3x trager
Het hangt er ook van af of je er veel last van hebt van die reconnects maar als je lijn op 1.1 staat download je dus 3x trager

-
- Premium Member
- Berichten: 579
- Lid geworden op: 06 sep 2004, 14:56
- Locatie: /var/www
- Bedankt: 1 keer
Laptop of desktop? Heb je andere usb toestellen die veel stroom slikken of de usb hub voor zich alleen opeisen (zoals die vervloekte HP all-in-ones bvb)? Usb is niet bepaald een stabiele technologie... Als je een usb hub hebt met een aparte voeding kan je je modem ook daar eens proberen op aan te sluiten (sommige mobo's slagen er niet in om constant de milliAmperes te leveren die de usb modems vragen).
Heb je geen vrienden waarvan je de ethernet modem eens kan lenen om te zien of het probleem zich daarmee ook voordoet?
Heb je geen vrienden waarvan je de ethernet modem eens kan lenen om te zien of het probleem zich daarmee ook voordoet?
Nee ik weet niemand met een ethernet modem,ik heb 2 usb poorten
en ik gebruik er maar 1 van.
Ik snap enkel niet waarom het ziech enkel s'nachts en nooit overdag voordoet.
Begint echt wel op men zenuwen te werke want op de helpdesk kunne ze mij enkel helpen als het zich voordoet,s'nachts dus.

en ik gebruik er maar 1 van.
Ik snap enkel niet waarom het ziech enkel s'nachts en nooit overdag voordoet.
Begint echt wel op men zenuwen te werke want op de helpdesk kunne ze mij enkel helpen als het zich voordoet,s'nachts dus.

Je woont misschien in een buurt waar een bedrijf gevestigd is waar vanaf een bepaald uur een grote verbruiker ingeschakeld wordt, zoals b.v. accumulatie verwarming of dergelijke.
Je kan op dat moment als je uitval hebt misschien de spanning eens meten op je stopcontacten (zelfde lijn waar je PC op aangesloten is)
Door middel van een Voltmeter (universeel meettoestel) met voldoende nauwkeurigheid.
Indien de netspanning maar 210 of 215 V. bedraagt i.p.v. 230 V. is dit voldoende om een USB modem te doen uitvallen. (syncloss)
Je kan ook je instellingen wijzigen, zodat je USB poorten niet meer toelaten het verbruik in milliamp. te begrenzen.
Dit kan je instellen Configuratie Scherm > Systeem > hardware >
apparaat beheer > usb controlers > hoofdub > energiebeheer > Daar mag het hokje niet aangevinkt zijn om energie te besparen.
Ik zelf heb dit vakje de V weggedaan voor beide USB ubs.
Mijn Operation System is WindowsXP nu onlangs met Service Pack 2, mijn USB modem werkte reeds met SP1 ook perfect.
Je kan op dat moment als je uitval hebt misschien de spanning eens meten op je stopcontacten (zelfde lijn waar je PC op aangesloten is)
Door middel van een Voltmeter (universeel meettoestel) met voldoende nauwkeurigheid.
Indien de netspanning maar 210 of 215 V. bedraagt i.p.v. 230 V. is dit voldoende om een USB modem te doen uitvallen. (syncloss)
Je kan ook je instellingen wijzigen, zodat je USB poorten niet meer toelaten het verbruik in milliamp. te begrenzen.
Dit kan je instellen Configuratie Scherm > Systeem > hardware >
apparaat beheer > usb controlers > hoofdub > energiebeheer > Daar mag het hokje niet aangevinkt zijn om energie te besparen.
Ik zelf heb dit vakje de V weggedaan voor beide USB ubs.
Mijn Operation System is WindowsXP nu onlangs met Service Pack 2, mijn USB modem werkte reeds met SP1 ook perfect.

-
- Elite Poster
- Berichten: 1636
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 14:40
- Locatie: N.O.Limburg
- Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
- Bedankt: 4 keer
Blue-Sky schreef:Je kan ook je instellingen wijzigen, zodat je USB poorten niet meer toelaten het verbruik in milliamp. te begrenzen.
Dit kan je instellen Configuratie Scherm > Systeem > hardware >
apparaat beheer > usb controlers > hoofdub > energiebeheer > Daar mag het hokje niet aangevinkt zijn om energie te besparen.
Ik zelf heb dit vakje de V weggedaan voor beide USB ubs.
Weer wat nieuws geleerd! Dit verklaart problemen die ik in het verleden had (niet met modem). Tnx!
Blue-Sky schreef:Je kan ook je instellingen wijzigen, zodat je USB poorten niet meer toelaten het verbruik in milliamp. te begrenzen.
Dit kan je instellen Configuratie Scherm > Systeem > hardware >
apparaat beheer > usb controlers > hoofdub > energiebeheer > Daar mag het hokje niet aangevinkt zijn om energie te besparen.
Ik zelf heb dit vakje de V weggedaan voor beide USB ubs.
Mijn Operation System is WindowsXP nu onlangs met Service Pack 2, mijn USB modem werkte reeds met SP1 ook perfect.
Tiens, dat is toch de setting om de Computer toe te laten om het device uit te schakelen als de computer gaat hibernaten ("in slaapstand gaan").
Als je dit vakje uitschakelt, dan betekent dit dat je de PC geen toestemming meer geeft dat hij het betreffende device uitschakelt als die in slaapmodus gaat. IMHO heeft dit niet zo veel te maken met het stroomverbruik van een device te begrenzen, als de PC aan staat.
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Sub Zero schreef:De meeste USB-modems leven immers op de rand van de 500mA.Cheers
Maar je laptop/PC zal niet meer of minder stroom leveren als het vinkje aan of uit staat. Als er 400 mA uitkomt blijft dit 400 mA.
Enfin... koop een ethernetmodem (USB is nooit gemaakt om netwerken over te draaien).
-
- Administrator
- Berichten: 6181
- Lid geworden op: 15 sep 2002, 12:14
- Locatie: Herzele
- Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
- Bedankt: 121 keer
- Contacteer:
Inderdaad, daar heb je wel een punt. Maar als je dat aanvinkt, dan geef je aan je PC de toestemming om het apparaat indien nodig uit te schakelen als de energievoorziening in het gedrang komt. Als je dit niet doet, dan zal je PC blijven stroom leveren aan je modem en zal je verbinding blijven.
En ik treed je opnieuw bij : ethernetmodems zijn gewoon de beste
Cheers
En ik treed je opnieuw bij : ethernetmodems zijn gewoon de beste

Cheers
-
- Premium Member
- Berichten: 725
- Lid geworden op: 26 apr 2004, 10:39
- Locatie: Neerpelt
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 6 keer
- Contacteer:
Als je naar belgacom storingsdienst belt komt er wel iemand langs, maar als de storing veroorzaakt wordt door een fout in je pc of modem (dus niet in de dslam of belgacom-kabel tot aan je 1e aansluitpunt) dan moet je normaal verplaatsingskosten + het uurloon betalen dus je kan beter eerst zelf zo veel mogelijk testen.
Blue-Sky schreef:Je kan ook je instellingen wijzigen, zodat je USB poorten niet meer toelaten het verbruik in milliamp. te begrenzen.
Dit kan je instellen Configuratie Scherm > Systeem > hardware >
apparaat beheer > usb controlers > hoofdub > energiebeheer > Daar mag het hokje niet aangevinkt zijn om energie te besparen.
Ik heb dit geprobeerd,maar het helpt spijtig genoeg niet.
Ik heb blijkbaar iets minder signal lost,maar 2 keer op 1 avond vind ik toch nog altijd teveel zenne.
Edit:3keer op 1 avond

-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Davy_117 schreef:*begint te sparen voor ethernet modem*
Tja, ze hebben een hele tijd voor 19 euro in de Carrefour gestaan, al is het ondertussen terug 79 euro denk ik.
Is in de buurt waar je woont de upgrade al gedaan?
Ik zelf had dit vóór de upgrade in Limburg ook wel eens voor (syncloss) sindsdien niet meer.
Dat zou dus wel in een kaart kunnen zitten in de centrale in uw buurt, indien de upgrade nog niet gedaan is.
Ik zelf had dit vóór de upgrade in Limburg ook wel eens voor (syncloss) sindsdien niet meer.
Dat zou dus wel in een kaart kunnen zitten in de centrale in uw buurt, indien de upgrade nog niet gedaan is.

ik heb zelfde probleem (te st-kat-waver nabij mechelen)
toen ik op 3.3mbit zat viel regelmatig sync ook uit.
dit komt omdat onze centrale in duffel staat (3.5km van hier) daardoor kan men de gehele buurt (inclusief centrum) geen 3.3mbit garanderen omdat het signaal in de plaatselijke verdeelkast al niet goed binnekomt (wegens de te grote afstand naar duffel) daarom heeft men mij op 1.1mbit gezet.
Maar is dit eigelijk geen soort van contractbreuk? ik BETAAL toch voor 3.3mbit en ik krijg maar 33% daarvan, technieker van belgacom is langsgeweest en zegt dat het puur aan hun lijnen ligt en niet aan binnenhuisbekabeling of iets anders.
Kan ik hier iets tegen beginnen, ik ben niet enige die het heeft, hele buurt heeft het (alhoewel meeste mensen telenet hebben en dus belgacom hier niet extreem veel adsl klanten heeft)
toen ik op 3.3mbit zat viel regelmatig sync ook uit.
dit komt omdat onze centrale in duffel staat (3.5km van hier) daardoor kan men de gehele buurt (inclusief centrum) geen 3.3mbit garanderen omdat het signaal in de plaatselijke verdeelkast al niet goed binnekomt (wegens de te grote afstand naar duffel) daarom heeft men mij op 1.1mbit gezet.
Maar is dit eigelijk geen soort van contractbreuk? ik BETAAL toch voor 3.3mbit en ik krijg maar 33% daarvan, technieker van belgacom is langsgeweest en zegt dat het puur aan hun lijnen ligt en niet aan binnenhuisbekabeling of iets anders.
Kan ik hier iets tegen beginnen, ik ben niet enige die het heeft, hele buurt heeft het (alhoewel meeste mensen telenet hebben en dus belgacom hier niet extreem veel adsl klanten heeft)
Wel tot mijn ongenoegen moet ik vaststellen, dat de laatste dagen (woensdag, donderdag en vrijdag) er terug iets te veel syncloss is.
Terwijl dit later op de avond minder voorkomt, nog iemand die dit vaststeld in Limburg
Ik vraag me af of ze ergens aan het werken zijn aan het systeem!
ZeRoC...? of Langename ?
Ofwel moet ik de contacten in de tel. doos eens reinigen met Tuner spray, welke de contacten niet aantast. (stom...een doos zit achter het bureel waar de PC staat)
Deze contact 600 spray van (Contakt Chemie) werd vroeger gebruikt in mechanische (trommel) kanaal kiezers in TV's.
Gebruik daarvoor nooit kontakt 60 of 61, dat heeft later oxidatie op de contacten als gevolg.
Terwijl dit later op de avond minder voorkomt, nog iemand die dit vaststeld in Limburg

Ik vraag me af of ze ergens aan het werken zijn aan het systeem!
ZeRoC...? of Langename ?
Ofwel moet ik de contacten in de tel. doos eens reinigen met Tuner spray, welke de contacten niet aantast. (stom...een doos zit achter het bureel waar de PC staat)

Deze contact 600 spray van (Contakt Chemie) werd vroeger gebruikt in mechanische (trommel) kanaal kiezers in TV's.
Gebruik daarvoor nooit kontakt 60 of 61, dat heeft later oxidatie op de contacten als gevolg.

Belgacom garandeert je geen vaste snelheid, al krijg je maar 256 kbps, dat kunnen ze nog normaal noemenMaar is dit eigelijk geen soort van contractbreuk?

"We are the Borg. Lower your shields and surrender your ships. We will add your biological and technological distinctiveness to our own. Your culture will adapt to service us. Resistance is futile."
-
- Elite Poster
- Berichten: 1636
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 14:40
- Locatie: N.O.Limburg
- Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
- Bedankt: 4 keer
Het kan meerdere redenen hebben, maar altijd ligt het aan de verbinding tussen de Belgacomcentrale en jouw huis.Blue-Sky schreef:Wel tot mijn ongenoegen moet ik vaststellen, dat de laatste dagen (woensdag, donderdag en vrijdag) er terug iets te veel syncloss is.
Terwijl dit later op de avond minder voorkomt, nog iemand die dit vaststeld in Limburg.
Allereerst zou je eens naar je signaal/ruisverhouding van je verbinding moeten kijken, als voorbeeld hier mijn Speedtouch 510:
De laatste 16 geeft aan hoeveel harder het ontvangen signaal binnenkomt in vergelijking met de ruis (of andere troep).Properties
Output Power (dBm) up/down = 12 / 20
Attenuation (dB) up/down = 21 / 43
Noise Margin (dB) up/down = 23 / 16
Dit moet minimaal 6db zijn, bij een lager getal zal het modem proberen opnieuw de lijn aan te passen, eventueel met een lagere snelheid.
Wanneer je ruim boven die 6db zit en het modem toch gaat 'synchen'kan de oorzaak bv kraakstoringen door slechte kontakten zijn. Zit je altijd op de grens van 6 db dan heb je pech en gewoon een slechte lijn.
Wanneer je variatie ziet, bv 'savonds laag en 'snachts of 'smorgens veel hoger dan heb je te maken met storing van andere adsl gebruikers. Er treedt altijd enige overspraak op tussen de verschillende aderparen in de telefoonkabel. Zo geldt er een maximum percentage hoeveel aderparen voor adsl gebruikt mogen worden. Hoe meer gebruikers, hoe meer ruis. Zo kan het zijn dat je jaren een goede verbinding hebt en er plotseling problemen zijn.
Helaas weinig aan te doen. Ofwel proberen een ander aderpaar van Belgacom te krijgen of je modemverbinding op bv 1024/128 zetten.
Een andere reden kan vocht in de telefoonkabel zijn.
Wanneer je na veel hemelwater merkt dat dit resulteert in een slechtere sig/ruisverhouding die nog enige dagen na de bui aanhoudt en daarna langzaam beter wordt (tot de volgende bui) moet je dit aan Belgacom rapporteren, zij zullen op zoek gaan naar het 'lek' in de kabel.
In de loop van de dag had ik al meerdere keren syncloss, nog iemand in de buurt
Limburg Heusden-Zolder? (provider = Skynet)
Zie screenshot. (4 laatste lijnen)
Limburg Heusden-Zolder? (provider = Skynet)
Zie screenshot. (4 laatste lijnen)
- Bijlagen
-
- syncloss1.jpg
- (38.89 KiB) 2924 keer gedownload