Hi
Wie kan mij zeggen of waar kan ik vinden dat vanaf 2023 geen auto's meer van voor 2009 in wallonie mogen rijden.
En waar kan ik zien of dit al officieel is en gen nep nieuws op fb
lage emissiezone wallonie
-
- Premium Member
- Berichten: 654
- Lid geworden op: 31 jul 2019, 13:26
- Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
- Bedankt: 18 keer
Niets is nog zeker, en dat is geen fake news.
Het toepassen van de LEZ zone hoe het in Vlaanderen gebeurd vind ik trouwens de meest laffe toepassing van heel Europa. Geen enkele overgangsregeling voor mensen met een oude auto in zo zone wonen, geen enkele hulp (meestal financieel zwakkere personen). Pure onteigening zonder geen enkele wetenschappelijke toetsing. En op zich ben ik niet tegen milieuvriendelijkere auto's. Maar het is weer op z'n Belgisch, of beter: op zen vlaanderens![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Het toepassen van de LEZ zone hoe het in Vlaanderen gebeurd vind ik trouwens de meest laffe toepassing van heel Europa. Geen enkele overgangsregeling voor mensen met een oude auto in zo zone wonen, geen enkele hulp (meestal financieel zwakkere personen). Pure onteigening zonder geen enkele wetenschappelijke toetsing. En op zich ben ik niet tegen milieuvriendelijkere auto's. Maar het is weer op z'n Belgisch, of beter: op zen vlaanderens
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Laatst gewijzigd door bollegijs 17 sep 2020, 19:59, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Premium Member
- Berichten: 654
- Lid geworden op: 31 jul 2019, 13:26
- Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
- Bedankt: 18 keer
Het is iets wat ze willen, of het zal lukken moet het nog enkele stappen passeren en debatten in Waals parlement, dan komt het pas op papier. Beetje zelfde als: zullen de kerncentrale's nu zeker sluiten?glda19 schreef:hoe zo nog niet zeker? Waar vind ik dat het nog niet zeker is.
- honda4life
- Elite Poster
- Berichten: 5659
- Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
- Locatie: 127.0.0.1
- Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
- Bedankt: 315 keer
Oud nieuws, maar pas vanaf 2026 in voege treden (euro 5, dus wagens vanaf september 2009).
Uiteraard de Vlamig mag daar wel komen, als we maar geld over de taalgrens heen brengen![Headbang :bang:](./images/smilies/icon_headbang.gif)
Uiteraard de Vlamig mag daar wel komen, als we maar geld over de taalgrens heen brengen
![Headbang :bang:](./images/smilies/icon_headbang.gif)
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
- honda4life
- Elite Poster
- Berichten: 5659
- Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
- Locatie: 127.0.0.1
- Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
- Bedankt: 315 keer
Dieselrijders, maar dat antwoord had je ook zelf kunnen vinden via Google.
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
- heist_175
- Elite Poster
- Berichten: 13045
- Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
- Locatie: Kempen
- Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
- Bedankt: 856 keer
Wat heeft dat met "de Vlaming" te maken?honda4life schreef:Oud nieuws, maar pas vanaf 2026 in voege treden (euro 5, dus wagens vanaf september 2009).
Uiteraard de Vlamig mag daar wel komen, als we maar geld over de taalgrens heen brengen
Hetzelfde principe wordt toch toegepast in de LEZ Antwerpen en als ik me niet vergis in Brussel?
- heist_175
- Elite Poster
- Berichten: 13045
- Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
- Locatie: Kempen
- Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
- Bedankt: 856 keer
Het is officieel de bedoeling en dus onderdeel van het Waalse regeerakkoord.glda19 schreef:maar is dat al officieel
Maar:
- the devil is in the detail
- mooie plannen betekenen nog niet dat het er ook komt (kijk maar naar de voorbije Vlaamse of federale regeerakkoorden): je moet geld hebben, je moet het klaar krijgen, je moet het gecommuniceerd krijgen zonder teveel weerstand op te roepen, ...
Als je ziet hoeveel "pruttelbakken" er nog in de Walen rondrijden, zal er best wel wat massagewerk nodig zijn én geld om de financieel minder draagkrachtigen bij te staan, iets wat met de Vlaamse LEZ nooit gebeurd is.
Het argument van de financieel zwakkeren wordt wel telkens zwakker en zwakker, als je sinds een jaar of 12 nog privé een diesel koopt, moet je wel goed gek zijn. Het is al van zeker 2008 (toen de NVA de VB +BIV dan toch niet baseerde op de ecoscore) in dat er zware en gefundeerde kritiek is op diesels etc. Als je ziende blind wil blijven, waarom moet er dan geld van de maatschappij gaan naar mensen die een foute keuze gemaakt hebben?
(los van het feit dat verschillende regeringen diesels voortrokken met 'ecopremies' etc)
- lacer
- Elite Poster
- Berichten: 2635
- Lid geworden op: 24 feb 2007, 23:15
- Locatie: Gent
- Uitgedeelde bedankjes: 109 keer
- Bedankt: 133 keer
Dus vrachtwagens en landbouwtraktoren incluis ? Laat me niet lachenAu-delà des zones basses émissions, localisées ou limitées dans le temps, la Région wallonne a planifié une sortie progressive du diesel. Elle s’applique à l’ensemble des véhicules motorisés (particuliers et professionnels).
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2100 black
RPi 2B + 3B +3B+ Kodi
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2100 black
RPi 2B + 3B +3B+ Kodi
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04
-
- Premium Member
- Berichten: 654
- Lid geworden op: 31 jul 2019, 13:26
- Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
- Bedankt: 18 keer
Denk dat jij onderschat in volkse buurten in Antwerpen en Gent waar mensen auto's bezitten van rond de 30 jaar (je zou verschieten hoelang sommige auto's duurzaam zijn van die periode, vooral Japanse). De regel wordt trouwens ook doorgetrokken voor benzines... wat wetenschappelijk nog minder verdedigbaar is. Waarom werden die mensen niet bespaard door een uitdoof toepassing: geen nieuwe inschrijvingen van oude auto's bijvoorbeeld...heist_175 schreef: Het argument van de financieel zwakkeren wordt wel telkens zwakker en zwakker, als je sinds een jaar of 12 nog privé een diesel koopt, moet je wel goed gek zijn. Het is al van zeker 2008 (toen de NVA de VB +BIV dan toch niet baseerde op de ecoscore) in dat er zware en gefundeerde kritiek is op diesels etc. Als je ziende blind wil blijven, waarom moet er dan geld van de maatschappij gaan naar mensen die een foute keuze gemaakt hebben
Voor alle duidelijkheid: ik woon ook in centrum van een stad en vind ook wel dat er iets moet gedaan worden tegen uitstoot en file. Maar de manier waarop vind ik het argument dat financieel zwakkere worden geraakt volledig legitiem.
Ik blijf er dan ook dat Vlaanderen de meest asociale LEZ zones heeft van heel Europa.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1278
- Lid geworden op: 05 jul 2008, 10:36
- Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
- Bedankt: 150 keer
De overheid zou beter zelf eerst het goede voorbeeld geven met zijn wagenparken...
Want daarvoor zijn wel uitzonderingen mogelijk, ofwel ruilen ze massaal voertuigen met regio’s waar er geen lez is...
Want daarvoor zijn wel uitzonderingen mogelijk, ofwel ruilen ze massaal voertuigen met regio’s waar er geen lez is...
-
- Premium Member
- Berichten: 654
- Lid geworden op: 31 jul 2019, 13:26
- Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
- Bedankt: 18 keer
https://www.hln.be/nieuws/binnenland/de ... ~a31f5a8d/Ramaht schreef:De overheid zou beter zelf eerst het goede voorbeeld geven met zijn wagenparken...
Want daarvoor zijn wel uitzonderingen mogelijk, ofwel ruilen ze massaal voertuigen met regio’s waar er geen lez is...