Wel connect maar geen speed

Plaats reactie
Vampier
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 46
Lid geworden op: 01 mar 2004, 15:56

Hallo wie kan mij helpen ik heb vaak wel verbinding met rdsl maar geen speed ik kan geen site openen om te surfen
vaak na een paar keer de modem aan en uit zetten komt de speeds zo ineens terug soms voor lange tijd soms voor een paar min
Zijn er meerdere dei daar last van hebben zoja wat doen die om het probleem op te lossen.
Ik dacht eerst dat het aan de firewall lag maar dat maakt geen verschil
Ik heb een Philips modem hier onder de url (sorry is een lange)
[url=http://www.consumer.philips.com/consumer/support/cons_product_support_detail.jsp?productId=SNA6500_00_BE_CONSUMER&catalogID=&language=nl&country=BE&catalogType=CONSUMER&proxybuster=TNJAIU3ZRSYPNJ0RMRCSHP3HKFSESI5P&]http://www.consumer.philips.com/...SESI5P&
[/url]

Ik heb er onderhand grijze haren van
Vaak geklaagd bij rdsl en die zeggen we sturen een technicus langs maar als alles in orde is betaald U zelf de kosten (liggen rond de 80 €) daar heb ik niet veel zin in
I'm no man i'm no women i'm a BAT
Limburg
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1636
Lid geworden op: 28 okt 2003, 14:40
Locatie: N.O.Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 4 keer

Is je modemverbinding goed?
Je kan dit aflezen in de status van je modem, bij ieder modem is dit anders maar bij de Alcatel/Thomson Speedtouch510 is dit bv

Code: Selecteer alles

DSL Flavour = ADSL over POTS  
    Reserved Bandwidth (kbit/s) up/down = 512 / 3360 
    Uptime = 1d 02:26 
    kBytes Tx/Rx = 20283 / 158629 
 
       Properties
      Output Power (dBm) up/down = 12 / 20 
      Attenuation (dB) up/down = 21 / 43 
      Noise Margin (dB) up/down = 22 / 16 
 

Vraag eens een vriend z'n adsl modem en PC op jouw RDSL lijn aan te sluiten. Indien dit wel goed werkt is het duidelijk dat het probleem bij jou ligt.
Indien eea zich hetzelfde gedraagt kun je dit in je klacht naar RDSL vermelden en heb je bewezen dat het probleem niet bij jou maar bij hun aansluiting ligt.
Probeer iedere klacht te documenteren, dit helpt de provider te bepalen waar het probleem ligt.
SpoBo
Member
Member
Berichten: 79
Lid geworden op: 06 aug 2005, 10:55
Bedankt: 1 keer

sorry voor dit topic een beetje te kapen .... maar mijn verbinding valt af en toe weg en dit zijn mijn waardes :

Properties
Output Power (dBm) up/down = 12 / 18
Attenuation (dB) up/down = 7 / 14
Noise Margin (dB) up/down = 21 / 25

abnormaal ?
Limburg
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1636
Lid geworden op: 28 okt 2003, 14:40
Locatie: N.O.Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 4 keer

Zo te zien zit je dicht bij de centrale.
Mooie waarden waarop een asdl verbinding uitstekend moet werken!

Code: Selecteer alles

Noise Margin (dB) up/down = 21 / 25

(hoe hoger hoe beter, lager dan 6db is marginaal)
Maar weet je zeker dat je intern alles goed hebt aangesloten?
Splitters in elke telefooncontactdoos?
Dat je verbinding niet wegvalt wanneer iemand in huis de telefoon opneemt?
Geen slechte contacten in de bedrading (gekraak in de telefoonverbinding)
SpoBo
Member
Member
Berichten: 79
Lid geworden op: 06 aug 2005, 10:55
Bedankt: 1 keer

en toch valt ze weg :s
Ik heb gisteren een splitter vervangen maar heeft niet geholpen. Voor de rest haalde ik 400 down en 50 up met skynet zonder enige disconnects .. dus de verbinding tot hier is stabiel. Ik gebruik wel een 510 op een linksys met bridging en ik begin te denken dat de linksys problemen geeft. Die heb ik namelijk nog maar net .. eigenlijk de avond van voordat realdsl kwam. Dus nu ben ik zonder wireless bezig .. is zien of die het nu langer als 10 u uithoud. Neways .. goed om te weten dat men waarden niet abnormaal laag ofzo zijn dat de verbinding onstabiel zou zijn.

best Vampier nu proberem te helpen met zijn probs :)
Plaats reactie

Terug naar “RealDSL”