MClaeys schreef:Hmm, vreemd
Net nog eens gekeken, bij mij toch echt enkel Engels en Frans. Is dit in de Android app?
MClaeys schreef:[Audiodescription]
Je profiel staat in het Engels. Zet het eens in Nederlands en je zal NL subtitles hebben.
Wel beetje vreemd dat ze niet gewoon alle mogelijke ondertitels aanbieden. Zelf gisteren naar Iron Man gekeken en daar was er een keuze tussen een tiental subtitles en audio tracks. Dus vreemd dat je bij Incredibles 2 niet gewoon zowel NL als FR kan kiezen.
Zo'n eerste keer met een app is toch altijd wel prutsen, vind ik. Zoontje wou dus Iron Man zien, maar moest uiteraard ook op tijd in bed.
Toen we de film startten, bleken de subtitles bovenaan te staan ipv onderaan. Had al gelezen over issues met subtitles en dat je het moet aanpassen in je instellingen. Maar na wat zoeken en gegoogle, waren er nergens instellingen hiervoor te vinden, niet op de TV app, niet op de website, en niet in de IOS app. Dit terwijl er nochtans een Help Page is op de website die het voor elk platform uitlegt.
Ok, dan maar switchen naar de PS4, dacht ik. Even wachten eer de app geïnstalleerd is. Wat blijkt, op de PS4 heb je geen HDR. In de instellingen zie je dat je tot max. 4GB/u verstookt terwijl dat op de TV 7.7GB was. Dan maar weer naar de TV. Blijkt de app niet meer op te starten, gewoon een zwart scherm. Dan maar via iPad en casten naar de TV. Tot mijn verbazing veel mindere kwaliteit, ik vermoed gewoon HD, en dus ook geen HDR. Dan maar kijken hoe ik de app moest force quiten op TV, en dan terug opstarten, en dan ging het weer.
Bleek uiteindelijk overigens dat het enkel in het begin van de film is dat de subs bovenaan staan, en het dus allemaal geknoei voor niets was
. Uiteindelijk dan zonder issues kunnen kijken en genieten van de film.
Ik was wel verbaasd van dat issue met casten. Ik dacht dat als je cast, je gewoon de video-app gebruikt en dus ook de kwaliteit krijgt die de video-app kan aanbieden, maar dat bleek dus helemaal niet het geval te zijn ?!