ovh sip registratie mislukt

Plaats reactie
bartman
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1892
Lid geworden op: 08 nov 2004, 12:13
Locatie: Nossegem
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 24 keer

op het scherm van de telefoon staat (sip registratie mislukt) Deze voormiddag vastgesteld wanneer ik beide nummers (het toegekende ovh nummer en het geporteerde telenet nummer bel) ovh draait hier sinds april maar is eerste keer dat ik deze melding krijg.

Er wordt een bandje afgespeeld dat het nummer nier bereikbaar is.

in de logins van ovh staan de oproepen naar beide nummers geregistreerd maar met Nature "Transferred"

volgens mij is er aan de instellingen van de sip telefoon niets gewijzigd (al kan ik dat momenteel niet checken)
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4229
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

En wat heb je al gedaan om het trachten op te lossen?

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
bartman
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1892
Lid geworden op: 08 nov 2004, 12:13
Locatie: Nossegem
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 24 keer

ik wacht tot ik thuis ben want kan bbox modem niet in en ook niet in op de siptelefoon.
bartman
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1892
Lid geworden op: 08 nov 2004, 12:13
Locatie: Nossegem
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 24 keer

Opnieuw sip registratie mislukt. Ik weet hoe dit euvel te verhelpen maar vraag me toch af hoe het komt dat dit nu begint zich voor te doen daar we al sinds april bij ovh zijn.

Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk
FlashBlue
Erelid
Erelid
Berichten: 2114
Lid geworden op: 20 jan 2006, 21:08
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 1055 keer
Bedankt: 317 keer

Hmm...

-Je hebt vorige keer niet bepaald laten weten wat de oorzaak nu was (waar anderen misschien iets aan hadden.)
-Nu kom je melden "ik heb een probleem, maar ik weet hoe het op te lossen" zonder verder te specifieren (dus wederom niet echt nuttig voor anderen).

Die twee dingen ter zijde, hier is OVH nog netjes registered en bereikbaar, dus ik denk dat het iig een klein probleem is, en zeker geen grote problemen bij OVH ?
Gebruikersavatar
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4884
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 341 keer
Contacteer:

Ik heb dit probleem een paar maand geleden voorgehad, en nooit een oorzaak kunnen vinden. Ondertussen overgestapt van Orange terug naar Telenet, en sindsdien is het probleem van de baan. Ik zie niet direct een oorzakelijk verband... Het heeft een jaar zonder issues gewerkt.

Sent from my SM-T970 using Tapatalk
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
bartman
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1892
Lid geworden op: 08 nov 2004, 12:13
Locatie: Nossegem
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 24 keer

Waar er in normale omstandigheden aangemeld staat (zie foto) staat er anders aanmelden mislukt. Het enige dat dan volstaat is het vinkje rechts eens af en terug aan te zetten. Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk
Tomsworld
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2472
Lid geworden op: 29 jan 2004, 10:15
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 208 keer

bartman schreef:Waar er in normale omstandigheden aangemeld staat (zie foto) staat er anders aanmelden mislukt. Het enige dat dan volstaat is het vinkje rechts eens af en terug aan te zetten. Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk
Toon de details eens ?

Je mag je telefoonnummer zwart maken, ik heb ook ovh op een gigaset en die reconnect wel automatisch.
bartman
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1892
Lid geworden op: 08 nov 2004, 12:13
Locatie: Nossegem
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 24 keer

Tomsworld schreef:
bartman schreef:Waar er in normale omstandigheden aangemeld staat (zie foto) staat er anders aanmelden mislukt. Het enige dat dan volstaat is het vinkje rechts eens af en terug aan te zetten. Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk
Toon de details eens ?

Je mag je telefoonnummer zwart maken, ik heb ook ovh op een gigaset en die reconnect wel automatisch.
gigaset.jpg
gigaset.jpg
Bijlagen
gigaset_detail.jpg
Ordon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1573
Lid geworden op: 27 apr 2019, 06:52
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 70 keer

Draait al jaren als een zonnetje.
ISP: Proximus (rechtstreeks of met OpenWRT router achter Bbox) , Telenet (modem only + OpenWRT router), Orange.

PS
Soms staat er op de pagina van de verbindingen "Verbinding mislukt" (of een andere foutmelding) bij één van de lijnen de eerste keer dat men de pagina raadpleegt.
Nog eens op "Verbindingen" klikken en de foutmelding verdwijnt: bugje in de firmware van Siemens (bij meerdere versies van het basisstation!).
Natuurlijk verdwijnt "Verbinding mislukt" (of een andere foutmelding) niet op deze wijze indien er zich effectief een probleem voordoet zoals bij jou.

Naamloos.png
Naamlooss.png
Plaats reactie

Terug naar “VoIP”