Coronavirus (Covid-19) outbreak [afgesplitst]
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
- Bedankt: 386 keer
De cijfers beginnen weer veel te hard te gaan.
Voor de zevende dag op rij stijgt het gemiddeld aantal besmettingen in ons land, de stijging is nu al +29% ivm vorige week. Het aantal nieuwe ziekenhuisopnames stijgt met +22%. De enige statistiek die nog goed is, is diegene die het meest achterloopt, het aantal doden met -0.9%. Maar we weten dat het maar een kwestie van enkele dagen is voor ook die statistiek weer zal stijgen.
De R-waarde, herinner u, dat is het getal waar Van Gucht graag mee uitpakt als het minder dan 1 is want dan krimpt de epidemie. Vandaag zal je hem het niet horen zeggen, want de R-waarde is maar liefst 1.276: de epidemie breidt uit, en niet weinig.
In het peloton van de EU doen we het nu slechter dan het VK inzake het aantal besmettingen per 100.000 van de bevolking. Interessant is dat we het ook slechter doen dan Denemarken, terwijl dat land wel volledig als code rood aangeduid staat door buitenlandse zaken.
Ik zie ook dat de overheid weer net dezelfde fouten maakt als in het voorjaar: niet ingrijpen wanneer de cijfers nog controleerbaar zijn. Het is nu, vandaag, dat je moet ingrijpen. Anders kan er mogelijks weer een exponentiële evolutie ingezet worden en dan zal men weer over moeten gaan tot de de "drastische" ingrepen.
Voor de zevende dag op rij stijgt het gemiddeld aantal besmettingen in ons land, de stijging is nu al +29% ivm vorige week. Het aantal nieuwe ziekenhuisopnames stijgt met +22%. De enige statistiek die nog goed is, is diegene die het meest achterloopt, het aantal doden met -0.9%. Maar we weten dat het maar een kwestie van enkele dagen is voor ook die statistiek weer zal stijgen.
De R-waarde, herinner u, dat is het getal waar Van Gucht graag mee uitpakt als het minder dan 1 is want dan krimpt de epidemie. Vandaag zal je hem het niet horen zeggen, want de R-waarde is maar liefst 1.276: de epidemie breidt uit, en niet weinig.
In het peloton van de EU doen we het nu slechter dan het VK inzake het aantal besmettingen per 100.000 van de bevolking. Interessant is dat we het ook slechter doen dan Denemarken, terwijl dat land wel volledig als code rood aangeduid staat door buitenlandse zaken.
Ik zie ook dat de overheid weer net dezelfde fouten maakt als in het voorjaar: niet ingrijpen wanneer de cijfers nog controleerbaar zijn. Het is nu, vandaag, dat je moet ingrijpen. Anders kan er mogelijks weer een exponentiële evolutie ingezet worden en dan zal men weer over moeten gaan tot de de "drastische" ingrepen.
- svermassen
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 182 keer
- Bedankt: 35 keer
Moeten niet zeveren.
Tot eind juni waren er geen problemen.
Het is met de vakantie dat de problemen begonnen zijn.
Toen had men moeten ingrijpen.
Verplicht 2x testen, 1x bij terugkomst en 1x na 9-10 dagen en intussen verplicht in quarantaine.
Dat had een hoop problemen vermeden.
Maar neen, dat schaad de economie...
Wacht tot het nu een chaos word en ze niet anders kunnen dan verstrengingen invoeren.
Dat gaat de economie geld kosten.
En dat heeft met de bubbel van 5 niets te maken.
Die mogen ze mij zelfs uitbreiden naar 10 of meer.
Het zijn in veel gevallen vakantiegangers die het in de bubbels binnenbrengen.
Tot eind juni waren er geen problemen.
Het is met de vakantie dat de problemen begonnen zijn.
Toen had men moeten ingrijpen.
Verplicht 2x testen, 1x bij terugkomst en 1x na 9-10 dagen en intussen verplicht in quarantaine.
Dat had een hoop problemen vermeden.
Maar neen, dat schaad de economie...
Wacht tot het nu een chaos word en ze niet anders kunnen dan verstrengingen invoeren.
Dat gaat de economie geld kosten.
En dat heeft met de bubbel van 5 niets te maken.
Die mogen ze mij zelfs uitbreiden naar 10 of meer.
Het zijn in veel gevallen vakantiegangers die het in de bubbels binnenbrengen.
-
- Elite Poster
Wat we nu lijken te doen is een repeat van feb/maart. Terugkerende vakantiegangers + open scholen en volle bezetting openbaar vervoer en voetbalwedstrijden met publiek en wat nog allemaal. De dodelijke cocktail.
Ja, in juni waren de scholen open, maar geen terugkerende vakantiegangers. In jul/aug hadden we de vakantiegangers, maar de scholen waren tenminste gesloten.
Ter info, 7 september hadden we 900 nieuwe gevallen (!). Het is van 23 april geleden dat we nog in de 900-zone zaten...
Ja, in juni waren de scholen open, maar geen terugkerende vakantiegangers. In jul/aug hadden we de vakantiegangers, maar de scholen waren tenminste gesloten.
Ter info, 7 september hadden we 900 nieuwe gevallen (!). Het is van 23 april geleden dat we nog in de 900-zone zaten...
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
- Bedankt: 100 keer
Volle bezetting openbaar vervoer is ook niet waar. Ja de schoolgangers zitten erop maar meeste werknemers werken nog gedeeltelijk thuis. Dus het volle openbaar vervoer moet nog komen.
-
- Elite Poster
Als ik de bussen zie met de bewasemende ramen rond 7-8u en 16-17u denk ik toch andersboonpwnz schreef:Volle bezetting openbaar vervoer is ook niet waar. Ja de schoolgangers zitten erop maar meeste werknemers werken nog gedeeltelijk thuis. Dus het volle openbaar vervoer moet nog komen.
-
- Elite Poster
Nooit veel de bussen genomen?
Ik weet dat mijn werk maximaal 1 dag per week openbaar vervoer toelaat dus de volle bezetting kan al niet.
Want ik neem altijd het OV en veel anderen ook. En ik denk niet dat wij het enigste bedrijf zijn die OV afraad...
Ik weet dat mijn werk maximaal 1 dag per week openbaar vervoer toelaat dus de volle bezetting kan al niet.
Want ik neem altijd het OV en veel anderen ook. En ik denk niet dat wij het enigste bedrijf zijn die OV afraad...
-
- Elite Poster
Ik ga hier niet verder op ingaan, dit zijn feitendiscussies waarbij niemand z'n gelijk kan bewijzen op een of andere manier. Maar nog maar vandaag werd beslist om extra privébussen in te leggen tijdens de spits, er zal daar wel een reden voor zijn want dat kost veel geld.boonpwnz schreef: Want ik neem altijd het OV en veel anderen ook.
Sinds de scholen weer zijn opgestart, worden veel reizigers geconfronteerd met overvolle bussen.
-
- Elite Poster
Catalyst het probleem van de overvolle bussen is al van toen ik nog op school zat...
Dat is meer dan 4 jaar terug en de spitsbussen die ik toen nam zaten ook echt bomvol. Dus ze moeten nu het warm water niet opnieuw uitvinden ik heb heel vaak tegen elkaar aangeplakt op de bus gezeten op structurele probleemassen.
Die oplossingen komen er nu sneller omdat de gezondheid van de mensen prioritair is maar vroeger werd daar nauwelijks naar gekeken.
Dat is meer dan 4 jaar terug en de spitsbussen die ik toen nam zaten ook echt bomvol. Dus ze moeten nu het warm water niet opnieuw uitvinden ik heb heel vaak tegen elkaar aangeplakt op de bus gezeten op structurele probleemassen.
Die oplossingen komen er nu sneller omdat de gezondheid van de mensen prioritair is maar vroeger werd daar nauwelijks naar gekeken.
-
- Elite Poster
Idd, de ideale omgeving dus voor het coronavirus om zich te verspreiden in 2020. Er moet dinsdag als het 33 graden is maar een z'n maskertje afzetten "omdat het veel te warm is" (misschien ook door koorts?) om een superspreader te kunnen zijn. Al die andere maskers die op die bus gedragen worden gaan hun eigenaars daar niet tegen beschermen. En die kinderen nemen het vervolgens allemaal mee naar thuis. Een volwassene die zichzelf op zo'n bus terugvindt is natuurlijk helemaal een vogel voor de kat. Blijken Margaret Thatcher's woorden toch nog profetischer te zijn dan gedacht.boonpwnz schreef:ik heb heel vaak tegen elkaar aangeplakt op de bus gezeten op structurele probleemassen.
Extra privebussen zijn een goede evolutie maar wel 12 dagen te laat en we zullen dan nog moeten zien hoelang het duurt voor ze er komen.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
- Bedankt: 22 keer
Gewoon gezellig allemaal thuisblijven hé.CCatalyst schreef:Er moet dinsdag als het 33 graden is maar een z'n maskertje afzetten "omdat het veel te warm is" (misschien ook door koorts?) om een superspreader te kunnen zijn.
Of een dagje met zijn allen naar het strand, daar kan je wel afstand houden.
De baas / schooldirecteur zal het wel begrijpen, het is tenslotte al 6 maand corona tijd hé
- petrol242
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
- Bedankt: 271 keer
Momenteel beginnen de besmettingen ook ingang te vinden in de groot industrie en dan is men volledig de pedalen kwijt.
In een aantal productieploegen in de chemie op de Scheldelaan in Antwerpen is het aantal besmettingen aan het toenemen. Hoe men daar dan mee omgaat tart elke verbeelding. Contacten met besmette personen worden dan ingedeeld in hoog en laag risico en ligt de nadruk op continuïteit van de productie
Voor niet-productie gerelateerde jobs wordt men onmiddellijk naar huis gestuurd of afgezonderd.
De grote shutdowns zijn begonnen en men krijgt instroom van allerlei slag. De grootste schrik bij de WG is dus de productiviteit.
Ik ben op 4 september in contact geweest met een besmet persoon. Maar omdat de persoon in kwestie een masker droeg (ik zat op mijn werkplek in de kontrolekamer en droeg geen masker) en beperkt in tijd contact hebben gehad is er voor de WG niets aan de hand? Ik ben daar eergisteren van op de hoogte gesteld en ben naar de dokter gestapt. Die zei, gezien de tijdspanne, dat een test niet nodig was omdat ik geen symptomen heb, maar hij zei er officieus wel bij dat de labo's geen resultaat op tijd kunnen garanderen en het resultaat dan sowieso te laat zal komen. Ik had misschien beter een coureurke geweest...
Die dubbele moraliteit steekt dan weer de kop op. Op de werkvloer is volgens de WG alles blijkbaar peis en vree en als er al iets voor valt is het de schuld en de nalatigheid van de werknemer.
In een aantal productieploegen in de chemie op de Scheldelaan in Antwerpen is het aantal besmettingen aan het toenemen. Hoe men daar dan mee omgaat tart elke verbeelding. Contacten met besmette personen worden dan ingedeeld in hoog en laag risico en ligt de nadruk op continuïteit van de productie
Voor niet-productie gerelateerde jobs wordt men onmiddellijk naar huis gestuurd of afgezonderd.
De grote shutdowns zijn begonnen en men krijgt instroom van allerlei slag. De grootste schrik bij de WG is dus de productiviteit.
Ik ben op 4 september in contact geweest met een besmet persoon. Maar omdat de persoon in kwestie een masker droeg (ik zat op mijn werkplek in de kontrolekamer en droeg geen masker) en beperkt in tijd contact hebben gehad is er voor de WG niets aan de hand? Ik ben daar eergisteren van op de hoogte gesteld en ben naar de dokter gestapt. Die zei, gezien de tijdspanne, dat een test niet nodig was omdat ik geen symptomen heb, maar hij zei er officieus wel bij dat de labo's geen resultaat op tijd kunnen garanderen en het resultaat dan sowieso te laat zal komen. Ik had misschien beter een coureurke geweest...
Die dubbele moraliteit steekt dan weer de kop op. Op de werkvloer is volgens de WG alles blijkbaar peis en vree en als er al iets voor valt is het de schuld en de nalatigheid van de werknemer.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
- Bedankt: 70 keer
Vandaag: 969 nieuwe besmettingenCCatalyst schreef:Ter info, 7 september hadden we 900 nieuwe gevallen (!). Het is van 23 april geleden dat we nog in de 900-zone zaten...
Gisteren: 877 nieuwe besmettingen
Eergisteren: 550 nieuwe besmettingen
Dat zijn de getallen* zonder enige "milderende" ingrepen zoals: slechts het gemiddelde over zeven dagen in de massamedia brengen, herverdelen van besmettingen over vorige dagen, etc.
De volgende dagen (tot dinsdag?) krijgen we weer "weekendgetallen".
Eind volgende week zal duidelijk worden niet of er een stijging aankomt wel hoe groot de stijging gaat zijn...
Enkele dagen later een stijgend aantal hospitalisaties, enkele weken later een stijgend aantal doden...
Over de mensen die COVID-19 overleven, maar blijvend lichamelijke schade hebben opgelopen, wordt gezwegen.
Met een R-waarde van 1.276 staat er een verdubbeling om de drie dagen** te wachten!CCatalyst schreef:De R-waarde, herinner u, dat is het getal waar Van Gucht graag mee uitpakt als het minder dan 1 is want dan krimpt de epidemie. Vandaag zal je hem het niet horen zeggen, want de R-waarde is maar liefst 1.276: de epidemie breidt uit, en niet weinig.
1.276 * 1.276 *1.276 = 2.08
Dus ja, het gaat echt niet de goede kant uit.
(*) Deze getallen bekomt men héél eenvoudig. Verminder het totaal aantal gekende besmettingen van een dag met deze van de dag ervoor. En verder nikske foefelare.
(**) Indien de opgegeven R-waarde een dagelijks herberekende waarde betreft, is dit slechts richtinggevend. Niemand heeft een glazen bol...
PS Israël als eerste land op weg naar tweede lockdown. 't Ja, het kan zomaar gebeuren hé.
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
- Bedankt: 53 keer
Zowel in Brussel als Antwerpen zie ik bij het winkelen gewoon nog mensen kussen (eerst even masker naar beneden uiteraard) en handen geven. Na al die maanden! Je snapt dat toch niet?
- Sasuke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
- Bedankt: 332 keer
- Contacteer:
Ach, mensen denken dat nu ze een mondmasker dragen ze omgeven zijn door een onzichtbaar anti-covid19 krachtveld ofzo. Ik sprak vanmorgen nog iemand aan over social distancing bij het aanschuiven aan de inschrijving turnles, antwoord die ‘ik draag toch mijn masker ?, dan maakt het wel niet meer uit hè ... ‘. Wtf ?! We blijven toch een dom volkje he.
- heist_175
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
- Bedankt: 856 keer
De dagelijkse cijfers zijn alleen interessant als je kijkt naar de moment van afname en niet naar de moment van "cijfers bekend". Dus die 969 is vermoedelijk een overschatting. Dus de cijfers van vandaag zijn pas correct na 2-3-4 dagen (dan zijn alle testen gedaan & cijfers gecentraliseerd).
Dat neemt niet weg dat iedereen al lang kan zien dat het heel fout gaat lopen. Niet gelinkt aan de scholen zelf - tot nader order zijn er weinig besmettingen die op school doorgegeven worden (dat zou dan blijken uit clusters) - maar wel door meer mensen die terug circuleren (werk, naar school) en vakantieterugkeerders.
De stijging is begonnen een stuk na het begin van de schoolvakanties, na de ruimere opening van de scholen in juni is het aantal besmettingen zelfs nog een stuk verder gedaald.
Dat neemt niet weg dat iedereen al lang kan zien dat het heel fout gaat lopen. Niet gelinkt aan de scholen zelf - tot nader order zijn er weinig besmettingen die op school doorgegeven worden (dat zou dan blijken uit clusters) - maar wel door meer mensen die terug circuleren (werk, naar school) en vakantieterugkeerders.
De stijging is begonnen een stuk na het begin van de schoolvakanties, na de ruimere opening van de scholen in juni is het aantal besmettingen zelfs nog een stuk verder gedaald.
-
- Elite Poster
De situatie van juni kan je niet vergelijken met september.
Her coronavirus ontstaat niet op scholen, het wordt er enkel verder verspreid - het zou nogal naïef zijn om te denken dat scholen hier op een of andere manier volledig vrijgesteld van zijn itt de rest van alle indoor ruimtes. Het coronavirus kan zich dus pas verspreiden als het ook aanwezig is. In mei/juni was het virus weinig aanwezig bij ons, dat zie je in de cijfers (87 gevallen op 17 mei toen de scholen open gingen). Scholen heropenen was in die omstandigheden verantwoord. Vanaf half juni begonnen mensen terug te komen uit vakantie (de luchthaven ging op 15 juni terug open voor het publiek), maar dat was al te laat om nog gevolgen te hebben voor de scholen, veel scholen waren toen al dicht en sowieso vertrokken de meesten al niet voor 1 juli op vakantie.
Nu is het wel eventjes anders, de cijfers van augustus waren al niet goed, en de situatie van vandaag met maar liefst 900 gevallen nu lijkt meer op die van februari. Het virus is nu veel sterker aanwezig dan in mei, en de scholen zijn open waar het zich verder kan verspreiden. In die zin blijft de vraag of het nu wel verantwoord was om de scholen ter heropenen. Ter herinnering: Sciensano's advies was dat de scholen veilig heropend konden worden indien er niet meer dan 100 besmettingen per dag waren, omwille van de redenen hierboven aangehaald. Op 31 augustus zaten we aan meer dan 4 keer zoveel, vandaag aan meer dan 9 keer zoveel...
En wacht tot het hoger onderwijs ook nog eens zal hervatten en de feestjes die de rector van de KU Leuven verboden heeft massaal zullen plaatsvinden, met Erasmus-studenten die net uit rode zones komen (rector: "we rekenen op jullie verantwoordelijkheidszin" studenten: "lol, YOLO!")
Her coronavirus ontstaat niet op scholen, het wordt er enkel verder verspreid - het zou nogal naïef zijn om te denken dat scholen hier op een of andere manier volledig vrijgesteld van zijn itt de rest van alle indoor ruimtes. Het coronavirus kan zich dus pas verspreiden als het ook aanwezig is. In mei/juni was het virus weinig aanwezig bij ons, dat zie je in de cijfers (87 gevallen op 17 mei toen de scholen open gingen). Scholen heropenen was in die omstandigheden verantwoord. Vanaf half juni begonnen mensen terug te komen uit vakantie (de luchthaven ging op 15 juni terug open voor het publiek), maar dat was al te laat om nog gevolgen te hebben voor de scholen, veel scholen waren toen al dicht en sowieso vertrokken de meesten al niet voor 1 juli op vakantie.
Nu is het wel eventjes anders, de cijfers van augustus waren al niet goed, en de situatie van vandaag met maar liefst 900 gevallen nu lijkt meer op die van februari. Het virus is nu veel sterker aanwezig dan in mei, en de scholen zijn open waar het zich verder kan verspreiden. In die zin blijft de vraag of het nu wel verantwoord was om de scholen ter heropenen. Ter herinnering: Sciensano's advies was dat de scholen veilig heropend konden worden indien er niet meer dan 100 besmettingen per dag waren, omwille van de redenen hierboven aangehaald. Op 31 augustus zaten we aan meer dan 4 keer zoveel, vandaag aan meer dan 9 keer zoveel...
En wacht tot het hoger onderwijs ook nog eens zal hervatten en de feestjes die de rector van de KU Leuven verboden heeft massaal zullen plaatsvinden, met Erasmus-studenten die net uit rode zones komen (rector: "we rekenen op jullie verantwoordelijkheidszin" studenten: "lol, YOLO!")
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
- Bedankt: 88 keer
En waarover er ook een oorverdovende stilte is, hydroxychloroquine.Over de mensen die COVID-19 overleven, maar blijvend lichamelijke schade hebben opgelopen, wordt gezwegen.
Ook in dit topic, na mijn post https://userbase.be/forum/viewtopic.php ... ne#p834962 geen woord meer over HCQ.
Zelfs na publicatie door Sciensano, wordt dit niet aan de grote klok gehangen:
En dat was dan nog zonder toediening van het voor COVID bestrijding essentiële zink supplementDe studie van gegevens van ziekenhuispatiënten in België toont aan dat van de 8.000 patiënten die voldeden aan de inclusiecriteria voor de analyse, ongeveer 4.500 patiënten een behandeling kregen op basis van hydroxychloroquine. Multivariate statistische analyse (om te corrigeren voor zoveel mogelijk vertekenende factoren) toont aan dat een behandeling met een lage dosis hydroxychloroquine zoals voorgeschreven in Belgische ziekenhuizen, gepaard ging met een lagere sterfte in het ziekenhuis dan patiënten die deze behandeling niet kregen.
Maar ondanks de positieve resultaten (en de nog betere resultaten van buitenlandse instituten die nog niet monddood zijn gemaakt door de big farma):
Minder ernstig ziektebeeld, kortere hospitalisatie, minder overlijdens, vermoedelijk het voorkomen van (een zware) Cytokine Storm, dus veel minder blijvende lichamelijke schade. Maar nee, we gaan het niet toedienen.In navolging van de resultaten van andere internationale studies en aanbevelingen wordt hydroxychloroquine momenteel in België niet meer aanbevolen voor de behandeling van COVID-19
Maar Remdesivir (met veel minder bewezen voordelen), die komt wel direct overal in de schijnwerpers (kostprijs per behandeling 3 à 4000€ )
Hydroxychloroquine: minder dan 20€ per patient. Dus heel wat doden had men kunnen vermijden met 20€ per patiënt, waarbij de effectiviteit tegen corona al in 2004 was aangetoond (in vitro) en het medicijn al 20+ jaren goed gekend was (qua veilige dosis, (beperkte) bijwerkingen,...)
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
- Bedankt: 70 keer
Iedereen gaat er op haar/zijn manier mee om.
En dat zal niet snel veranderen...
't Ja, zo zie je maar.
EDIT:
De R-waarde die je vermelde, 1.276, is diegene gebaseerd op het aantal ziekenhuisopnames!
Niet onbelangrijk om te vermelden leek me.
En dat zal niet snel veranderen...
[youtube]7M-6IwwFFhg[/youtube]Police in Ohio shut down house party after host claims 'they all' have COVID-19
't Ja, zo zie je maar.
EDIT:
@CCatalystOrdon schreef:Met een R-waarde van 1.276 staat er een verdubbeling om de drie dagen** te wachten!CCatalyst schreef:De R-waarde, herinner u, dat is het getal waar Van Gucht graag mee uitpakt als het minder dan 1 is want dan krimpt de epidemie. Vandaag zal je hem het niet horen zeggen, want de R-waarde is maar liefst 1.276: de epidemie breidt uit, en niet weinig.
1.276 * 1.276 *1.276 = 2.08
Dus ja, het gaat echt niet de goede kant uit.
De R-waarde die je vermelde, 1.276, is diegene gebaseerd op het aantal ziekenhuisopnames!
Niet onbelangrijk om te vermelden leek me.
- iceke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
- Bedankt: 611 keer
Dat filmpje toont vooral de absurde maatregelen aan die er worden genomen.
Die studenten zijn duidelijk allemaal doodziek
Deze week doe ik mijn dochter naar school, staat er een flik 50 meter voor de school iedereen op te wijzen dat ze een mondmasker moeten opzetten....dan heb ik zoiets van, ofwel schrijf je maar een boete want ik zet het niet op, ofwel neem ik mijn dochter terug mee naar huis en schrijf jij maar een briefke voor't school ofwel zet jij mijn dochter zelf af aan't school.
Long story short, dochter heeft dus politie escorte gekregen tot aan 't school
Deze week doe ik mijn dochter naar school, staat er een flik 50 meter voor de school iedereen op te wijzen dat ze een mondmasker moeten opzetten....dan heb ik zoiets van, ofwel schrijf je maar een boete want ik zet het niet op, ofwel neem ik mijn dochter terug mee naar huis en schrijf jij maar een briefke voor't school ofwel zet jij mijn dochter zelf af aan't school.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 195 keer
- Bedankt: 106 keer
Beroep blijven doen op het gezond verstand van het volk dat er blijkbaar niet is en nooit zal komen ...boonpwnz schreef:Ja maar catalyst wat kan de overheid nog meer doen?
Massaal naar de kust blijven trekken, op reis door oranje en rode gebieden en lokaal op de terrassen dicht genoeg bij mekaar en den bubbel kan de pot op. Tja ...
En tegen kerstmis en nieuwjaar allemaal maar zagen en klagen dat we die periode opnieuw niet kunnen doorbrengen als vanouds.
We oogsten wat we zaaien ...
Vorige week een week doorgebracht aan de kust van maandag tot vrijdag in Oostduinkerke. Op de dijk kon je rustig wandelen en social distancing respecteren. Idem op de terrassen en dan ook fikse wandelingen gemaakt door prachtige duinlandschappen waar je geen kat tegen komt.
Het kan allemaal vlugger de goede richting uitgaan maar ... nogmaals, het beetje gezond verstand ontbreekt nu éénmaal.
Het enige wat de overheid kan doen, is nog repressiever optreden en reizen naar "rode gebieden" gewoon verbieden. Tijdelijk cafés en resto's dicht om 22 u. Hier in de uitgaansbuurt is de politie gisterenavond en nacht terug meermaals moeten tussen komen omwille van samen hokkende jongeren. En ik blijf erbij: grove schendingen streng beboeten en onwilligen die echt meermaals op escapades betrapt worden, medische kosten integraal zelf doen betalen.
Ik weet het: velen hier huiveren va mijn standpunt en ik debiteer dit ook met veel tegenzin maar hebben "het gezond verstand" en "de sociale verantwoordelijkheidszin" al geen kansen genoeg gekregen ...
- Goztow
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
- Bedankt: 878 keer
Zoals ook te lezen is in de studie van Sciensano, zijn het vooral de ontstekingsremmende mechanismen van hydroxychloroquine die lijken een positieve invloed gehad te hebben. Er bestaan tal van andere ontstekingsremmers.DIBO schreef:En waarover er ook een oorverdovende stilte is, hydroxychloroquine.Over de mensen die COVID-19 overleven, maar blijvend lichamelijke schade hebben opgelopen, wordt gezwegen.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op te klikken
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
- Bedankt: 95 keer
mensen veroordelen omdat ze op reis gaan maar dan zelf uitstapjes doen? textbook "gezond verstand" anno 2020 zou ik zeggenOp de dijk kon je rustig wandelen en social distancing respecteren. Idem op de terrassen en dan ook fikse wandelingen gemaakt door prachtige duinlandschappen waar je geen kat tegen komt.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
- Bedankt: 13 keer
Was het zoveel moeite om voor 100 meter een masker te dragen?iceke schreef:Dat filmpje toont vooral de absurde maatregelen aan die er worden genomen.
Je dochter zal de escorte wel leuk gevonden hebben
- iceke
- Elite Poster
Het gaat me niet over die 100m, het gaat over handhaving waar er niks te handhaven valt.
Ten eerste zal ik zelf wel beslissen of ik voldoende afstand kan houden of niet.
Ten tweede is het natuurlijk een beetje absurd om tussen gemaskerde ouders te lopen als hun kinderen de hele dag bij elkaar spelen.
Ten eerste zal ik zelf wel beslissen of ik voldoende afstand kan houden of niet.
Ten tweede is het natuurlijk een beetje absurd om tussen gemaskerde ouders te lopen als hun kinderen de hele dag bij elkaar spelen.
- Sasuke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
- Bedankt: 332 keer
- Contacteer:
Wat eigenlijk toch helemaal niet zo veel is ... nog altijd minder dan griep/longontsteking/.... ik begrijp wel dat we moeten voorzichtig zijn met onze contacten, maar ondertussen begrijp ik ook wel de mondmasker tegenstand. Zet dat op wanneer je geen afstand kan houden, maar volgens mij is social distancing nog altijd doeltreffender dan dat maskertje op je mond (90% van de tijd toch).
De regels zoals ze nu zijn werken het niet respecteren van de maatregelen gewoon in de hand. En wie snapt er nu toch dat kinderen zonder restricties mogen les volgen/spelen/... (en dat 'open raam' ... komaan ... mijn dochter zit in de zomer met een jas in de les ... ???)
De regels zoals ze nu zijn werken het niet respecteren van de maatregelen gewoon in de hand. En wie snapt er nu toch dat kinderen zonder restricties mogen les volgen/spelen/... (en dat 'open raam' ... komaan ... mijn dochter zit in de zomer met een jas in de les ... ???)
-
- Elite Poster
Is idd onbegrijpelijk en wellicht een van de oorzaken dat het weer hard begint te gaan.Sasuke schreef:En wie snapt er nu toch dat kinderen zonder restricties mogen les volgen/spelen/... (en dat 'open raam' ... komaan ... mijn dochter zit in de zomer met een jas in de les ... ???)
In mei/juni was het anders, virus was er bijna niet in onze samenleving. Nu zitten er kinderen op school waarvan ik hoor dat ze nog tot in de laatste week van augustus in rode zone Spanje zaten, in vakantieclubs samen met kinderen uit allerhande andere rode zones in de EU.
Zal het weer de kroniek zijn van dat we het allemaal zagen aankomen maar dat de politici niets deden, zoals in februari?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 195 keer
- Bedankt: 106 keer
Zal u ongetwijfeld ontgaan zijn dat ik het had over reizen naar rood gekleurde gebieden ...1207 schreef:mensen veroordelen omdat ze op reis gaan maar dan zelf uitstapjes doen? textbook "gezond verstand" anno 2020 zou ik zeggenOp de dijk kon je rustig wandelen en social distancing respecteren. Idem op de terrassen en dan ook fikse wandelingen gemaakt door prachtige duinlandschappen waar je geen kat tegen komt.
Klein verschil met de duinen en een dijk waar je het aantal wandelende mensen op 1 hand kon tellen ...
- iceke
- Elite Poster
In mei/juni was het krak hetzelfde, er werd alleen minder getest... diegene die nu nog niet door heeft dat het virus de griepcurve volgt is stekeblind.
Het is niet omdat het in de boekskes staat of een viroloog van het zevende knopsgat (die zich blijkbaar moet houden aan de regels van het who) het allemaal eens gaat vertellen, dat het ook waar is.
Het is niet omdat het in de boekskes staat of een viroloog van het zevende knopsgat (die zich blijkbaar moet houden aan de regels van het who) het allemaal eens gaat vertellen, dat het ook waar is.
- timmermc
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 29 keer
- Bedankt: 35 keer
In mijn schooltijd moest ik de trein en aansluitend een lijnbus nemen, opeengepakt als haringen in twee treinstellen waarvan dan nog een half stel 1ste klas was en op straffe van boete niemand mocht zitten of staan. Daarna de bus in waar het opnieuw duwen en wringen was omdat de deuren niet dicht wilden en de bus aldus niet kon vertrekken.boonpwnz schreef:Catalyst het probleem van de overvolle bussen is al van toen ik nog op school zat...
Eigenlijk stelt zich dit probleem al 50 jaar terug en is het er ooit beter op geworden?
Aan zee schijnt de zon altijd...
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
- Bedankt: 95 keer
ook in Antwerpen kun je gaan wandelen zonder ooit 1 mens tegen te komen.koenraaddeconinck schreef: Zal u ongetwijfeld ontgaan zijn dat ik het had over reizen naar rood gekleurde gebieden ...
Voor zover ik weet nog steeds redelijk rood gebied
-
- Elite Poster
Sciensano's rol is om vooral te minimaliseren. Als de cijfers stijgen mogen ze hoogstens "verontrust" zijn, de overheid vindt immers dat er geen reden is voor alarmistische theorieën. De strategie in maart/april was veranderen van de cijfers dan ook telkens om te minimaliseren.
Toen er teveel dagbesmettingen waren, schakelde men over op gemiddeldes om die af te vlakken.
Toen dat ook niet meer werkte, schakelde men over op R-waardes. Ik hoor Van Gucht het nog zeggen in Iraqi Minister of Information-style "ja, het gemiddeld aantal besmettingen is gestegen, maar de R-waarde is wel minder dan 1!"
Nu ligt de R-waarde op maar liefst 1,463, dus dat kunnen ze ook al niet gebruiken. Kwestie van tijd voor ze hun manier van rapporteren ook weer aanpassen. Want er mag geen reden zijn voor alarm, ook al is dat een feit.
Toen er teveel dagbesmettingen waren, schakelde men over op gemiddeldes om die af te vlakken.
Toen dat ook niet meer werkte, schakelde men over op R-waardes. Ik hoor Van Gucht het nog zeggen in Iraqi Minister of Information-style "ja, het gemiddeld aantal besmettingen is gestegen, maar de R-waarde is wel minder dan 1!"
Nu ligt de R-waarde op maar liefst 1,463, dus dat kunnen ze ook al niet gebruiken. Kwestie van tijd voor ze hun manier van rapporteren ook weer aanpassen. Want er mag geen reden zijn voor alarm, ook al is dat een feit.
-
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 1055 keer
- Bedankt: 317 keer
https://gizmodo.com/anti-maskers-forced ... 1845046526
In Indonesië heeft men het licht gezien, ik ben voorstander om dat ook direct in België in te voeren.
Anti-mask, viruswaanzin-aanhanger, of oproer-kraaiende open-brieven-schrijver tegen de corona maarregelen? Ga maar wat graven, het zal u goed doen in de open lucht!
En voor de rest, tsja, over een paar weken zitten we weer met doden die we hadden kunnen vermijden door verleden week in te grijpen.
Hopelijk ziet men tegen dan wel de ernst in, en kan men 5 minuten politieke moed vinden en alles terugdraaien, scholen dicht, horeca dicht, en een nog strengere lockdown tot na de feestdagen.
In Indonesië heeft men het licht gezien, ik ben voorstander om dat ook direct in België in te voeren.
Anti-mask, viruswaanzin-aanhanger, of oproer-kraaiende open-brieven-schrijver tegen de corona maarregelen? Ga maar wat graven, het zal u goed doen in de open lucht!
En voor de rest, tsja, over een paar weken zitten we weer met doden die we hadden kunnen vermijden door verleden week in te grijpen.
Hopelijk ziet men tegen dan wel de ernst in, en kan men 5 minuten politieke moed vinden en alles terugdraaien, scholen dicht, horeca dicht, en een nog strengere lockdown tot na de feestdagen.
© De Morgen: Geachte taalnazi's, deradicaliseer een beetje.
- devilkin
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
- Bedankt: 341 keer
- Contacteer:
Nu niet doen alsof een meer alarmerende rapportering zou helpen. De mensen die het beter weten en/of negeren gaan het toch in hun kraam doen passen. De rest is al voorzichtig.
Sent from my SM-T970 using Tapatalk
Sent from my SM-T970 using Tapatalk
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
- iceke
- Elite Poster
Tss,FlashBlue schreef:https://gizmodo.com/anti-maskers-forced ... 1845046526
Guess what, er vallen dagelijks 200/300 doden hier in België, waarvan de laatste maanden dus een 5 tal met("met" hé, verwar dat aub niet met "aan") Corona (waarvan het overgrote deel dan ook nog eens 75+ is)
Dus voor je met pek en veren aankomt zou je beter eens ff nadenken of we dat dan ook op die andere 295 doodsoorzaken moeten gaan toepassen ?
Iedereen met een snelheidsboete ook maar ineens een maandje op de spoed laten meedraaien ?