Hi all
Dit is mijn speedtest van een paar minuten geleden. Wat mij vooral opvalt is dat ik die speedtests al een paar dagen achter elkaar op verschillende tijdstippen doe en dat het 's avonds altijd naar 18mbit terugvalt.
Overdag haal ik zonder probleem 100Mbit. Maar 's avonds is het altijd boem nog geen 5e van de snelheid.
mijn setup: Modem -> OpnSense (dmz) -> wired naar pc.
Ik heb mijn pc ook eens rechtstreeks aan de modem gehangen en ook daar is het maar een kleine 20Mbit.
Iemand een idee? Qos?
greetz
Orange QOS? of gewoon dikke pech?
- TheCeet
- Pro Member
- Berichten: 366
- Lid geworden op: 03 apr 2018, 12:16
- Uitgedeelde bedankjes: 28 keer
- Bedankt: 50 keer
Wat zegt Orange? Hoor daar eerst eens?
Misschien in de avond zeer druk op de node vandaar de drop in speed misschien.
Misschien in de avond zeer druk op de node vandaar de drop in speed misschien.
iPhone 13 Pro: Proximus Business Unlimited
ISP: Telenet All-Internet
Running AdGuard Home: network-wide software for blocking ads & tracking
ISP: Telenet All-Internet
Running AdGuard Home: network-wide software for blocking ads & tracking
-
- Member
- Berichten: 98
- Lid geworden op: 13 apr 2020, 14:03
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 12 keer
2 maanden geleden was 20/2 alleszins exact de snelheid die je kreeg als je als grootverbruiker werd opgemerkt bij Telenet (meer dan 750 GB tijdens piekuren), want een vriendin had het vlaggen.
Door corona 20/2 i.p.v. 10/1, geen idee of dat ook voor Orange geldt en of Telenet nog altijd 'coronavoordelen' geeft.
Misschien een domme input, maar ik kon het maar even meegegeven aangezien het duidelijk een cap lijkt op 20/2.
EDIT: vooral als je zegt dat om 24 uur de snelheid ineens terug omhoog gaat. Opnieuw, ik weet niet of de 'voordelen' nog gelden bij Telenet (Orange wordt waarschijnlijk op dezelfde manier behandeld?), maar door de crisis waren de piek- en daluren ook gewijzigd naar 00:00 - 12:00 en 12:00 - 00:00.
Door corona 20/2 i.p.v. 10/1, geen idee of dat ook voor Orange geldt en of Telenet nog altijd 'coronavoordelen' geeft.
Misschien een domme input, maar ik kon het maar even meegegeven aangezien het duidelijk een cap lijkt op 20/2.
EDIT: vooral als je zegt dat om 24 uur de snelheid ineens terug omhoog gaat. Opnieuw, ik weet niet of de 'voordelen' nog gelden bij Telenet (Orange wordt waarschijnlijk op dezelfde manier behandeld?), maar door de crisis waren de piek- en daluren ook gewijzigd naar 00:00 - 12:00 en 12:00 - 00:00.
An easily-interested brunette who loves to explore the unfamiliar
- TheCeet
- Pro Member
- Berichten: 366
- Lid geworden op: 03 apr 2018, 12:16
- Uitgedeelde bedankjes: 28 keer
- Bedankt: 50 keer
@ hierboven:
Telenet heeft deze verlengt tot zeker eind oktober:
https://www2.telenet.be/nl/klantenservi ... n-er-door/
Orange website is niet up-to-date. Daar spreken ze over tot 3/5/2020:
Blijft de Fair Use Policy van kracht op het Telenet-netwerk?
Telenet heeft deze verlengt tot zeker eind oktober:
https://www2.telenet.be/nl/klantenservi ... n-er-door/
Orange website is niet up-to-date. Daar spreken ze over tot 3/5/2020:
Blijft de Fair Use Policy van kracht op het Telenet-netwerk?
https://www.orange.be/nl/hulp-tijdens-coronacrisisOok voor onze klanten met vast internet (Love DUO/Love TRIO) hebben we goed nieuws.
Ook al blijft onze Fair Use Policy van kracht, zal er wel een positieve aanpassing te merken vallen. De klanten die tijdens deze toch wel speciale periode toch de 750GB overschrijden zullen niet op de standaard smallband (verminderde snelheid) terechtkomen, maar op een aangepaste versie die het dubbele van deze snelheid bedraagt (20Mbps download en 2Mbps upload in plaats van een snelheid van 10Mbps download en 1Mbps upload).
Deze aanpassing zal voorlopig tot 03/05/2020 van kracht zijn.
Enkele belangrijke nota’s:
- Klanten met Boost hebben dit voordeel al in hun profiel, en voor hen zal er niets veranderen.
- Deze snelheden zijn enkel tijdens de piekmomenten van kracht (van 17 uur tot middernacht), vanaf middernacht tot 17 uur kan de klant genieten van zijn volledige snelheid.
iPhone 13 Pro: Proximus Business Unlimited
ISP: Telenet All-Internet
Running AdGuard Home: network-wide software for blocking ads & tracking
ISP: Telenet All-Internet
Running AdGuard Home: network-wide software for blocking ads & tracking
Vandaag tot 20 uur normale snelheid vanaf 20 uur weer reduced en mit k nergens een zicht heb op mijn verbruik.(niet op factuur, niet in modem en niet op klantzone). Hoe kan een mens nu weten hoeveel hij gebruikt heeft?
- TheCeet
- Pro Member
- Berichten: 366
- Lid geworden op: 03 apr 2018, 12:16
- Uitgedeelde bedankjes: 28 keer
- Bedankt: 50 keer
Spijtig genoeg hun klantendienst spammen en het vragen. Zij kunnen dat wel zien.
Het ‘gekend probleem’ sleept al zéér lang aan...
Het ‘gekend probleem’ sleept al zéér lang aan...
iPhone 13 Pro: Proximus Business Unlimited
ISP: Telenet All-Internet
Running AdGuard Home: network-wide software for blocking ads & tracking
ISP: Telenet All-Internet
Running AdGuard Home: network-wide software for blocking ads & tracking
-
- Pro Member
- Berichten: 311
- Lid geworden op: 25 jun 2013, 20:16
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 18 keer
Kun je wel zien in de klantenzone.fuserke schreef:Vandaag tot 20 uur normale snelheid vanaf 20 uur weer reduced en mit k nergens een zicht heb op mijn verbruik.(niet op factuur, niet in modem en niet op klantzone). Hoe kan een mens nu weten hoeveel hij gebruikt heeft?
Gewoon rechts tv aanduiden uit de dropdown list
Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk