Colruyt doekt Collishop op
-
- Pro Member
- Berichten: 385
- Lid geworden op: 27 feb 2015, 20:01
- Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
- Bedankt: 39 keer
En Dreamland heeft geen laagste prijsgarantie meer!!
Het was al eerder gedaan met prijzen vergelijken met amazon.fr en amazon.de en dan dezelfde prijs claimen bij Dreamland/Collishop.
Ik denk dat het een jaar geleden is dat ik de melding kreeg dat de prijsgarantie niet meer geldig was in vergelijking met buitenlandse webshops.
Voor smartphones was dit interessant om de modellen die Dreamland online verkocht zo aan Amazon-prijzen te krijgen.
Moeten ze dus absoluut NIET komen janken dat we bij Amazon en Bol bestellen ipv 'lokaal' (lees : Colruyt).
Het was al eerder gedaan met prijzen vergelijken met amazon.fr en amazon.de en dan dezelfde prijs claimen bij Dreamland/Collishop.
Ik denk dat het een jaar geleden is dat ik de melding kreeg dat de prijsgarantie niet meer geldig was in vergelijking met buitenlandse webshops.
Voor smartphones was dit interessant om de modellen die Dreamland online verkocht zo aan Amazon-prijzen te krijgen.
Moeten ze dus absoluut NIET komen janken dat we bij Amazon en Bol bestellen ipv 'lokaal' (lees : Colruyt).
- heist_175
- Elite Poster
- Berichten: 13045
- Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
- Locatie: Kempen
- Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
- Bedankt: 856 keer
Colruyt is met hun Collishop blijven steken een jaar of 6 geleden.
Ondertussen laat zowat iedereen ganse tuinsets thuis leveren (D+1), maar was het bij Collishop nog steeds D+3.
Ondertussen laat zowat iedereen ganse tuinsets thuis leveren (D+1), maar was het bij Collishop nog steeds D+3.
-
- Premium Member
- Berichten: 718
- Lid geworden op: 19 mei 2009, 11:31
- Locatie: Z-WVL
- Uitgedeelde bedankjes: 28 keer
- Bedankt: 62 keer
Hun website is blijven steken in de jaren 90, zoals zowat alles van Colruyt websites. Het is zelfs niet mogelijk een overzicht te zien van je openstaande en afgesloten bestellingen en hun status. Bestellingen meenemen terwijl je boodschappen gaat doen is handig en de prijs is soms beter, maar verder... Het is natuurlijk makkelijker om te vingerwijzen naar bol.com & co i.p.v. te investeren in je eigen product.
@home: VDSL 100/20 • @work: fiber 200/200 + fiber 300/50 + cable 240/30
- keerekeerweere
- Plus Member
- Berichten: 157
- Lid geworden op: 09 nov 2008, 10:47
- Locatie: Opwijk
- Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
- Bedankt: 19 keer
- Contacteer:
Het zou me sterk verwonderen dat er binnenkort geen alternatief terug op de markt komt. de hamvraag wat is non-food retail in de toekomst: een niche of algemene speler? een marketplace worden ?
Fastic Subfastic VDSL 100/40 - BBox 3V+ - OPNSense - VOIP OVH on Fritz!Box 7390
- heist_175
- Elite Poster
- Berichten: 13045
- Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
- Locatie: Kempen
- Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
- Bedankt: 856 keer
En te luisteren naar wat de consument wilt.vverbeke schreef:Het is natuurlijk makkelijker om te vingerwijzen naar bol.com & co i.p.v. te investeren in je eigen product.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1170
- Lid geworden op: 20 aug 2015, 15:07
- Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
- Bedankt: 67 keer
Het is wel een belangrijk signaal: als een reus als Colruyt Groep met zijn inkoopkracht en logistieke middelen er niet in slaagt om een webshop te rendabiliseren dan zijn we inderdaad overgeleverd aan buitenlandse reuzen en zal lokaal kopen online enkel nog mogelijk zijn bij speciaal en detailhandel.
-
- Elite Poster
- Berichten: 7538
- Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
- Locatie: Dendermonde
- Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
- Bedankt: 717 keer
En voor Colruyt Dendermonde dubbele pech. Collishop gesloten en twee weken geleden werd er vlak naast een Albert Heijn geopend. Met een serieus dalend bezoekersaantal voor Colruyt tot gevolg. Ben het te weten gekomen via de zoon van mijn vriendin, die werkt daar bij Colruyt.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
- heist_175
- Elite Poster
- Berichten: 13045
- Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
- Locatie: Kempen
- Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
- Bedankt: 856 keer
Niet kunnen of niet willen?R2D2 schreef:Het is wel een belangrijk signaal: als een reus als Colruyt Groep met zijn inkoopkracht en logistieke middelen er niet in slaagt om een webshop te rendabiliseren
Eigenlijk hadden ze alles in de hand om net heel groot te worden: centraal magazijn, website die (toen) goed was, fijnmazig delivery netwerk, ... Ze hebben er maar matig in geïnvesteerd en dan krijg je dit.
- onhandige website
- delivery D+3
- Fallschirmjaeger
- Premium Member
- Berichten: 724
- Lid geworden op: 07 mei 2011, 14:46
- Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
- Bedankt: 90 keer
Op Amazon heb ik nog nooit dag +1 levering gehaald, maar meestal een halve tot anderhalve week, zelfs met Prime.
D+1 is voor mij dan ook overroepen. Er is maar 1 product geweest in heel mijn leven, wat ik effectief d+1 nodig had. Dat was een nieuwe tondeuze nadat mijn vorige het begeven had midden in het scheren, waardoor ik met een half afgeschoren kapsel rondliep.
D+1 is voor mij dan ook overroepen. Er is maar 1 product geweest in heel mijn leven, wat ik effectief d+1 nodig had. Dat was een nieuwe tondeuze nadat mijn vorige het begeven had midden in het scheren, waardoor ik met een half afgeschoren kapsel rondliep.
- heist_175
- Elite Poster
- Berichten: 13045
- Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
- Locatie: Kempen
- Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
- Bedankt: 856 keer
Je moet wel iets hebben natuurlijk:
- snelle levering (Bol/Coolblue)
- groot aanbod (Amazon)
- handige website (Coolblue)
- ...
Nu hebben/hadden ze niets van bovenstaande.
- snelle levering (Bol/Coolblue)
- groot aanbod (Amazon)
- handige website (Coolblue)
- ...
Nu hebben/hadden ze niets van bovenstaande.
- AnD
- Elite Poster
- Berichten: 3824
- Lid geworden op: 18 okt 2003, 12:29
- Locatie: Hasselt
- Uitgedeelde bedankjes: 393 keer
- Bedankt: 87 keer
Amazon.nl krijgt op tweakers ook niet al te goede punten.
Een quote van een review van Tweakers:
Om dan nog maar te zwijgen van de chaotische website.
Een quote van een review van Tweakers:
https://tweakers.net/shopreview/10654/a ... opreviews/Amazon is Pinokkio met hele mooie aanbiedingen deze niet binnen de geadverteerde of een redelijke termijn kunnen leveren. Verspilling van mijn tijd en moeite. Vervelend voor andere bedrijven die met de stuntprijs mee moesten gaan.
Om dan nog maar te zwijgen van de chaotische website.
- WalterB1
- Elite Poster
- Berichten: 1890
- Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
- Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
- Bedankt: 133 keer
Een nadeel van Collishop is dat je geen recht op retour had. Miskoop ontdekt na de kassa? Pech.
Ik weet dat er mensen zijn die enorm veel bestellen en bijna alles terugsturen. Maar dan moet je daar een beperking op zetten. Maar in deze tijden echt geen optie voor terugname aan te bieden dat was toch niet meer van deze tijd.
Aanvulling;
Een factor die kan bijgedragen hebben aan de beslissing om ermee te stoppen is verstoring aan de kassa als een klant een bestelling komt ophalen. Mijn ervaring is dat dit steeds een heel gedoe is. Ze vinden vaak het pakje niet (snel). De verwerking van de kassafille loopt vast. Ze moeten een andere medewerker erbij gaan roepen. - Ik denk niet de kassamedewerkers blij waren als ze een klant hadden met een Collishop-bestelling.
Ik weet dat er mensen zijn die enorm veel bestellen en bijna alles terugsturen. Maar dan moet je daar een beperking op zetten. Maar in deze tijden echt geen optie voor terugname aan te bieden dat was toch niet meer van deze tijd.
Aanvulling;
Een factor die kan bijgedragen hebben aan de beslissing om ermee te stoppen is verstoring aan de kassa als een klant een bestelling komt ophalen. Mijn ervaring is dat dit steeds een heel gedoe is. Ze vinden vaak het pakje niet (snel). De verwerking van de kassafille loopt vast. Ze moeten een andere medewerker erbij gaan roepen. - Ik denk niet de kassamedewerkers blij waren als ze een klant hadden met een Collishop-bestelling.
Laatst gewijzigd door WalterB1 08 sep 2020, 11:40, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Premium Member
- Berichten: 683
- Lid geworden op: 26 jan 2011, 18:44
- Uitgedeelde bedankjes: 77 keer
- Bedankt: 64 keer
Gelukkig niet via AliExpress besteld.Fallschirmjaeger schreef:Op Amazon heb ik nog nooit dag +1 levering gehaald, maar meestal een halve tot anderhalve week, zelfs met Prime.
D+1 is voor mij dan ook overroepen. Er is maar 1 product geweest in heel mijn leven, wat ik effectief d+1 nodig had. Dat was een nieuwe tondeuze nadat mijn vorige het begeven had midden in het scheren, waardoor ik met een half afgeschoren kapsel rondliep.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1170
- Lid geworden op: 20 aug 2015, 15:07
- Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
- Bedankt: 67 keer
Ik begrijp niet wat de problemen met de kassawerking zijn die je bedoelt. Al die producten hadden toch gewoon een barcode die ingescand wordt aan de kassa?WalterB1 schreef:E
Een factor die kan bijgedragen hebben aan de beslissing om ermee te stoppen is verstoring aan de kassa als een klant een bestelling komt ophalen. Mijn ervaring is dat dit steeds een heel gedoe is. Ze vinden vaak het pakje niet (snel). De verwerking van de kassafille loopt vast. Ze moeten een andere medewerker erbij gaan roepen. - Ik denk niet de kassamedewerkers blij waren als ze een klant hadden met een Collishop-bestelling.
En de producten ophalen in de CS rayon verliep toch via een touchscreen terminal die je het juiste vak aanduidde?
Enkel de grotere objecten moesten opgehaald worden in de stock en daar daar had je een personeelslid voor nodig. En daar had je dan ook te maken met de personeelsorganisatie van Colruyt. Vroeger (5-10 jaar terug) had iedere vestiging rayonverantwoordelijken en een stabiel personeelsbestand.
Tegenwoordig altijd nieuw personeel die helaas nooit op de hoogte zijn en ook niet weten waar het antwoord te vinden. Het personeelsverloop is enorm.
- WalterB1
- Elite Poster
- Berichten: 1890
- Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
- Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
- Bedankt: 133 keer
@R2D2 ja, dat is waar, mijn persoonlijke situatie is niet algemeen van toepassing. Ik ga steeds naar een bepaalde Okay. En daar is dat zo. Daar is geen Collishop-rek / automaat. Dat is gewoon steeds aan de kassa zeggen dat je een Collishop-bestelling hebt met de afhaalcode en dan gaan ze zoeken in het magazijn. En dat verloopt vaak problematisch.
-
- Plus Member
- Berichten: 140
- Lid geworden op: 27 jan 2012, 12:46
- Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
- Bedankt: 17 keer
Ik denk ook dat ze achtergebleven zijn op de concurrentie. Niet door hun D+3 leveringen, want die kwamen ze na en er is altijd wel een Colruyt in de buurt. Daarenboven zijn ze open tot 20-21.00h. Levering/afhaling was het probleem niet.
Maar hun website was verouderd en het assortiment eerder beperkt en niet aantrekkelijk -bij Bol en Amazon kan je uren rondneuzen "just for fun", met inbegrip van de gebruikservaringen en de uitgebreide beschrijvingen. Bij Collishop niets van dat.
Toch vind ik het jammer.
Maar hun website was verouderd en het assortiment eerder beperkt en niet aantrekkelijk -bij Bol en Amazon kan je uren rondneuzen "just for fun", met inbegrip van de gebruikservaringen en de uitgebreide beschrijvingen. Bij Collishop niets van dat.
Toch vind ik het jammer.
-
- Elite Poster
- Berichten: 5424
- Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
- Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
- Bedankt: 313 keer
garantievoorwaarden waren wel zeer goed collishop
https://www.collishop.be/e/nl/cs/uitgeb ... 20website.
Maar onlangs kreeg ik Samsung s20+ (adviesprijs 999) voor 750 € (bol.com). En via B2B bons 11% op.
Tja, dan maak je verlies hé.
Zij moeten concurreren met obscure constructies of webwinkels die na 1 jaar al verdwenen zijn. Tja. Of mss. inkopen via parallelimport.
https://www.collishop.be/e/nl/cs/uitgeb ... 20website.
Maar onlangs kreeg ik Samsung s20+ (adviesprijs 999) voor 750 € (bol.com). En via B2B bons 11% op.
Tja, dan maak je verlies hé.
Zij moeten concurreren met obscure constructies of webwinkels die na 1 jaar al verdwenen zijn. Tja. Of mss. inkopen via parallelimport.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1599
- Lid geworden op: 13 sep 2005, 10:11
- Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
- Bedankt: 51 keer
Hier ook zo in een bepaalde Okay. De collishop bestellingen liggen boven, niet toegankelijk voor klanten. Da's dus naar de kassa of een andere medewerker aanspreken die alles moet laten vallen om je pakket te gaan zoeken. Wat dan in de helft van de gevallen niet te vinden is, of ellenlang duurt.WalterB1 schreef:@R2D2 ja, dat is waar, mijn persoonlijke situatie is niet algemeen van toepassing. Ik ga steeds naar een bepaalde Okay. En daar is dat zo. Daar is geen Collishop-rek / automaat. Dat is gewoon steeds aan de kassa zeggen dat je een Collishop-bestelling hebt met de afhaalcode en dan gaan ze zoeken in het magazijn. En dat verloopt vaak problematisch.
Mijn vrouw vond het die paar keer dat we het gebruikten zó ambetant dat we naar een Colruyt 10km verderop reden om het te gaan ophalen, omdat dat sneller ging dan via de Okay op 1km van onze oprit.
- Fallschirmjaeger
- Premium Member
- Berichten: 724
- Lid geworden op: 07 mei 2011, 14:46
- Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
- Bedankt: 90 keer
Op gebied van service was collishop wel zeer goed. Veel beter zelfs dan Amazon en co.
Prijs goedkoper ergens anders? Gewoon eens bellen en dat werd zonder veel problemen direct aangepast. Zelfs bij lopende bestellingen die nog niet verzonden waren, was dat geen probleem. Zo heb ik mij ipad destijds bestelt bij collishop waar het sowieso al het goedkoopst stond. Leveringstermijn was ongeveer 3 weken wegens niet op stock. 2 weken later doet Mediamarkt een Apple weekend, waarbij de prijs nog eens €100 lager lag gedurende 3 dagen. Zonder problemen werd mijn bestelling aangepast naar de MM prijs en een week later ook die prijs betaald bij het afhalen in de winkel.
In combinatie met 8% korting via Ekivita, was Collishop de voorbije jaren toch steeds een serieus pak goedkoper dan alle andere Belgische webshops. Heb daar al serieus wat profijt gedaan over de jaren heen in alle soorten categorieën.
Zeer jammer dat het nu verdwijnt.
Prijs goedkoper ergens anders? Gewoon eens bellen en dat werd zonder veel problemen direct aangepast. Zelfs bij lopende bestellingen die nog niet verzonden waren, was dat geen probleem. Zo heb ik mij ipad destijds bestelt bij collishop waar het sowieso al het goedkoopst stond. Leveringstermijn was ongeveer 3 weken wegens niet op stock. 2 weken later doet Mediamarkt een Apple weekend, waarbij de prijs nog eens €100 lager lag gedurende 3 dagen. Zonder problemen werd mijn bestelling aangepast naar de MM prijs en een week later ook die prijs betaald bij het afhalen in de winkel.
In combinatie met 8% korting via Ekivita, was Collishop de voorbije jaren toch steeds een serieus pak goedkoper dan alle andere Belgische webshops. Heb daar al serieus wat profijt gedaan over de jaren heen in alle soorten categorieën.
Zeer jammer dat het nu verdwijnt.
-
- Elite Poster
- Berichten: 6659
- Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
- Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
- Bedankt: 386 keer
... en zowat alles van Colruyt.vverbeke schreef:Hun website is blijven steken in de jaren 90, zoals zowat alles van Colruyt websites.
Afhaling in de winkel betekent nochtans niet dat het geen verkoop op afstand meer is. Als het koopcontract online gesloten wordt, is het een verkoop op afstand inclusief alle bescherming die daarbij komt (oa recht op retour), ook als je de goederen dan gaat ophalen in een fysiek winkelpunt. Waar of hoe de levering en/of de betaling gebeurt doet er niet toe, wel waar de verkoop gebeurt (= het aanvaarden van de voorwaarden waarbij jij je verbindt om te betalen en de verkoper om te leveren).WalterB1 schreef:Een nadeel van Collishop is dat je geen recht op retour had. Miskoop ontdekt na de kassa? Pech.
Het chaotische gaat hand in hand met het extreem grote en diverse aanbod waar Bol of Coolblue in de verste verte niet in de buurt van komen, inclusief veel zaken die je in Belgie of Nederland anders nooit zou vinden. Als je een idee hebt om zo'n gigantisch aanbod te kunnen presenteren op een computer of mobiel toestel zonder dat het chaotisch wordt, zal Amazon graag luisteren.AnD schreef: Om dan nog maar te zwijgen van de chaotische website.
Er zijn wel trucks natuurlijk, zoeken op ASIN of UPC scheppen al snel orde in de chaos, maar is voor gevorderde gebruikers.
Problemen zoals in die review staan zijn komen volgens mij niet frequent voor, iig heb je de garantie dat de klantendienst niet moeilijk doet over geld terugstorten.
-
- Elite Poster
- Berichten: 2759
- Lid geworden op: 18 dec 2004, 14:33
- Locatie: 053 Aalst
- Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
- Bedankt: 194 keer
In volle Covidtijd eens geprobeerd en het was okee. Een afgebroken lipje bij een onderdeel van een frietsnijder kon van een retourtje zijn of van een fabricagefout, maar was nog bruikbaar. Toch een mailtje gestuurd om een vervangstukje te sturen maar nooit antwoord gekregen.
-
- Elite Poster
- Berichten: 6659
- Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
- Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
- Bedankt: 386 keer
Zeer kritisch artikel inzake Collishop en Colruyt in het algemeen, dat ook elementen die hierboven al opgemerkt zijn aanhaalt: https://www.tijd.be/opinie/algemeen/col ... 50623.html (Paywall)
"Als buitenstaander is het hallucinant te zien hoe sterk Colruyt in silo’s blijft denken."
"inefficiënte interne werking"
"De mogelijkheid van een one-stop Colruyt-webshop (over alle silo’s of merken heen) is iets waar anderen nochtans van dromen."
"In e-commerce moet je helemaal anders redeneren dan Colruyt doet. De succesvolle e-commerce-bedrijven werken van de klantervaring naar binnen toe."
"De stekker uit Collishop trekken zal het probleem niet oplossen. Zolang Colruyt de offline retailervaring online probeert door te trekken, zal dat een handicap blijven."
"Ook de strategie om te focussen op gespecialiseerde non-foodtakken is nu al gedoemd om te mislukken."
Maw een bijtende profilering van Colruyt als een bedrijf dat de e-commerce, en de verwachtingen van de klanten in de e-commerce, hopeloos misbegrijpt. Colruyt denkt anno 2020 nog steeds dat online hetzelfde is als offline.
"Als buitenstaander is het hallucinant te zien hoe sterk Colruyt in silo’s blijft denken."
"inefficiënte interne werking"
"De mogelijkheid van een one-stop Colruyt-webshop (over alle silo’s of merken heen) is iets waar anderen nochtans van dromen."
"In e-commerce moet je helemaal anders redeneren dan Colruyt doet. De succesvolle e-commerce-bedrijven werken van de klantervaring naar binnen toe."
"De stekker uit Collishop trekken zal het probleem niet oplossen. Zolang Colruyt de offline retailervaring online probeert door te trekken, zal dat een handicap blijven."
"Ook de strategie om te focussen op gespecialiseerde non-foodtakken is nu al gedoemd om te mislukken."
Maw een bijtende profilering van Colruyt als een bedrijf dat de e-commerce, en de verwachtingen van de klanten in de e-commerce, hopeloos misbegrijpt. Colruyt denkt anno 2020 nog steeds dat online hetzelfde is als offline.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1264
- Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:48
- Locatie: Attenhoven (Landen)
- Uitgedeelde bedankjes: 102 keer
- Bedankt: 65 keer
colruyt is vooral een groentenboer en zal dat blijven. Dreamland is nog redelijke uitzondering en lijkt me dat ze daar toch ook online veel concurrentie gaan krijgen. In het echt bezorgen aan de klanten zijn ze niet geinteresseerd (en voor food draait dat bij de concurrenten ook volledig vierkant). Ze kunnen er nogthans een succes van maken als ze willen en op tijd ogen open trekken, gaan lopen voor online is unizo strategie maar ga je niet vol kunnen houden. Zelfs niet voor food...
-
- Elite Poster
- Berichten: 2472
- Lid geworden op: 29 jan 2004, 10:15
- Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
- Bedankt: 208 keer
Zelfs Colletct & Go is soms op het randje.
Het is hier voor mijn +_ 8 a 12 % duurder naar gelang je de service kosten mee neemt, maar soit de service kosten snap ik.
Maar als Colruyt online zou mee willen zouden ze innoveren, al maanden, systematisch gebrek aan plaats. Doe zoiets als AH dat je je slot kan reserveren. Ik ken 80 % van de boodschappen 3 dagen op voorhand maar zou graag nog 24 ur voordien kleine wijzigingen zelf online kunnen doen. Zo een dingen nemen allemaal veel tijd bij Colruyt om te veranderen en in te spelen op de vraag van de consument.
Het is hier voor mijn +_ 8 a 12 % duurder naar gelang je de service kosten mee neemt, maar soit de service kosten snap ik.
Maar als Colruyt online zou mee willen zouden ze innoveren, al maanden, systematisch gebrek aan plaats. Doe zoiets als AH dat je je slot kan reserveren. Ik ken 80 % van de boodschappen 3 dagen op voorhand maar zou graag nog 24 ur voordien kleine wijzigingen zelf online kunnen doen. Zo een dingen nemen allemaal veel tijd bij Colruyt om te veranderen en in te spelen op de vraag van de consument.
- Goztow
- userbase crew
- Berichten: 13595
- Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
- Locatie: Brussel
- Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
- Bedankt: 878 keer
Bij Carrefour drive kan ik nu al in de voormiddag reservere' voor de namiddag. Enkel in de weekends moeilijker gezien plaatsgebrek. Maar 24u op voorhand is nooit een probleem. Hun drive systeem werkt heel goed.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op te klikken
-
- Starter
- Berichten: 18
- Lid geworden op: 17 okt 2018, 10:40
- Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
- Bedankt: 1 keer
Als je Carrefour Drive al snel vindt moet je eens kijken naar Auchan drive. Ik kan daar nu nog/al een plekje reserveren voor deze avond tussen 20 en 20u30. Ik weet niet of het nog steeds zo is maar tot voor kort betaalde je er zelfs geen servicekosten voor.
-
- Elite Poster
- Berichten: 3131
- Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
- Locatie: Leuven
- Uitgedeelde bedankjes: 352 keer
- Bedankt: 222 keer
Wat mij eigenlijk opvalt, het werkt goed, maar men doekt het op terwijl zowat iedereen net het omgekeerde probeert te doen. Net meer alles online doen.
Goh, ik zou super blij worden als bvb Lidl, Aldi, Action en dergelijke nu eens een deftige online site zouden hebben waar ik rustig in kan neuzen en bestellen zodat ik het de dag erop kan afhalen zonder fysiek die winkel binnen te moeten.
Begrijp dus niet goed waarom ze hier de stekker uit trekken...
Goh, ik zou super blij worden als bvb Lidl, Aldi, Action en dergelijke nu eens een deftige online site zouden hebben waar ik rustig in kan neuzen en bestellen zodat ik het de dag erop kan afhalen zonder fysiek die winkel binnen te moeten.
Begrijp dus niet goed waarom ze hier de stekker uit trekken...
-
- Premium Member
- Berichten: 654
- Lid geworden op: 31 jul 2019, 13:26
- Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
- Bedankt: 18 keer
Colruyt houd het geen 15 jaar meer vol.
De manier waarop ze 'de laagste prijs' tour verkiezen boven gewoon harde promo's iedere week te hanteren is een inefficiënte werking met zware kost als gevolg. Massa medewerkers moeten wekelijks (en dagelijks) de prijs van de concurrentie in het oog houden en aanpassen aan de Colruyt's die in de buurt zijn met de nodige (menselijke)fouten als gevolg. Ik raad je zeker aan kassatickets te controleren van Colruyt als promojager want het gebeurd te veel. Door deze techniek toe te passen heb je ook veel inefficientie in verschillende artikelen van hetzelfde merk, zo kan het dat 400gr kellogs per kg de helft goedkoper is dan de familie pack van 800gr. Zeer onlogisch...
Terwijl AH gewoon goeie promo's doet voor iedere AH in Belgie gelijk, simpel en de laagste prijs als je de promo volgt. Veel minder kosten (+ nog eens magazijnen die in NL liggen maar goed).
De laatste tijd zijn ze wel 'slimmer', als AH een goeie promo doet en de Colruyt volgt (maar toevallig heeft Colruyt ook een promo, waardoor je promo prijs krijgt van de concurrent plus hun promo/korting er nog eens op) zullen ze dat product in collect&go snel 'uit voorraad' laten gaan. Redelijk smerig, want je krijgt een vervang product ter plaatse dat je moet accepteren of weigeren aan normale prijs en je kan de promo niet later krijgen (zoals in AH buiten voorraad krijg je garantie week later), je hebt gewoon pech. De kans trouwens dat het 'uit voorraad' product gewoon 20m in de fysieke colruyt ligt is groot
Het is zeer frappant hoe inefficiënt hun software is bij collect & go:
1) zowel klant als medewerker kan niet op voorhand de factuur bekijken voor je die betaald, alleen bij betaling (en dan pas weet je of de korting afgetrokken is)
2) een tegoedbon van colruyt kan je niet gebruiken bij collect & go wegens andere software. ik had ooit eens fout gezien bij collect & go van 5eur, na veel gefoefel hebben ze me gewoon cadeaubon van dit bedrag gegeven, maar ik kon die niet gebruiken bij collect & go, wel in de winkel.
3) hamsteren afraden tijdens corona, maar wel promo's doen vanaf 48 stuks (cola en water als voorbeeld)
Ik ben ondertussen gestopt om te zoeken naar dubbele promo's wegens deze inefficiëntie, gewoon AH foldertjes volgen is nu genoeg voor me.
Wel groot pluspunt is het personeel van Colruyt, die door inefficiënte werking veel extra werk hebben maar altijd het toch proberen op te lossen
De manier waarop ze 'de laagste prijs' tour verkiezen boven gewoon harde promo's iedere week te hanteren is een inefficiënte werking met zware kost als gevolg. Massa medewerkers moeten wekelijks (en dagelijks) de prijs van de concurrentie in het oog houden en aanpassen aan de Colruyt's die in de buurt zijn met de nodige (menselijke)fouten als gevolg. Ik raad je zeker aan kassatickets te controleren van Colruyt als promojager want het gebeurd te veel. Door deze techniek toe te passen heb je ook veel inefficientie in verschillende artikelen van hetzelfde merk, zo kan het dat 400gr kellogs per kg de helft goedkoper is dan de familie pack van 800gr. Zeer onlogisch...
Terwijl AH gewoon goeie promo's doet voor iedere AH in Belgie gelijk, simpel en de laagste prijs als je de promo volgt. Veel minder kosten (+ nog eens magazijnen die in NL liggen maar goed).
De laatste tijd zijn ze wel 'slimmer', als AH een goeie promo doet en de Colruyt volgt (maar toevallig heeft Colruyt ook een promo, waardoor je promo prijs krijgt van de concurrent plus hun promo/korting er nog eens op) zullen ze dat product in collect&go snel 'uit voorraad' laten gaan. Redelijk smerig, want je krijgt een vervang product ter plaatse dat je moet accepteren of weigeren aan normale prijs en je kan de promo niet later krijgen (zoals in AH buiten voorraad krijg je garantie week later), je hebt gewoon pech. De kans trouwens dat het 'uit voorraad' product gewoon 20m in de fysieke colruyt ligt is groot
Het is zeer frappant hoe inefficiënt hun software is bij collect & go:
1) zowel klant als medewerker kan niet op voorhand de factuur bekijken voor je die betaald, alleen bij betaling (en dan pas weet je of de korting afgetrokken is)
2) een tegoedbon van colruyt kan je niet gebruiken bij collect & go wegens andere software. ik had ooit eens fout gezien bij collect & go van 5eur, na veel gefoefel hebben ze me gewoon cadeaubon van dit bedrag gegeven, maar ik kon die niet gebruiken bij collect & go, wel in de winkel.
3) hamsteren afraden tijdens corona, maar wel promo's doen vanaf 48 stuks (cola en water als voorbeeld)
Ik ben ondertussen gestopt om te zoeken naar dubbele promo's wegens deze inefficiëntie, gewoon AH foldertjes volgen is nu genoeg voor me.
Wel groot pluspunt is het personeel van Colruyt, die door inefficiënte werking veel extra werk hebben maar altijd het toch proberen op te lossen
-
- Premium Member
- Berichten: 734
- Lid geworden op: 30 dec 2009, 23:49
- Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
- Bedankt: 22 keer
Dat gaat bij Colruyt toch gewoon over de perceptie dat ze de goedkoopste zijn. Dat is gewoon marketing. Als er niet veel concurrenten in de buurt zijn dan zullen ze niet goedkoop zijn. Bovendien zijn Delhaize, carrefour, ah, smatch etc. totaal geen goedkope winkels. Die hun prijs af en toe evenaren of er een cent ondergaan is nu niet echt speciaal. Dan betaal je nog altijd te veel tov de buurlanden.
-
- Elite Poster
- Berichten: 3131
- Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
- Locatie: Leuven
- Uitgedeelde bedankjes: 352 keer
- Bedankt: 222 keer
Klopt, voor bepaalde mooie promo's mag je 2 provincies ver rijden. Dus je winst is er aan.
Of je moet ineens een verpakking van xx stuks nemen waardoor je goedkopere stukprijs hebt maar duurder af bent in totaal. Mensen trappen daar natuurlijk in.
Zoals Bollegijs terecht opmerkt... De prijzen zijn niet altijd transparant, zelfs niet in hun folders. Basisprijs die in sommige vestigingen lager kan zijn? Vergelijk maar eens.
Of je moet ineens een verpakking van xx stuks nemen waardoor je goedkopere stukprijs hebt maar duurder af bent in totaal. Mensen trappen daar natuurlijk in.
Zoals Bollegijs terecht opmerkt... De prijzen zijn niet altijd transparant, zelfs niet in hun folders. Basisprijs die in sommige vestigingen lager kan zijn? Vergelijk maar eens.
-
- Premium Member
- Berichten: 654
- Lid geworden op: 31 jul 2019, 13:26
- Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
- Bedankt: 18 keer
U mist het punt... namelijk dat deze marketing hanteren veeeeeel te kostelijk is.dragonflo schreef:Dat gaat bij Colruyt toch gewoon over de perceptie dat ze de goedkoopste zijn. Dat is gewoon marketing. Als er niet veel concurrenten in de buurt zijn dan zullen ze niet goedkoop zijn. Bovendien zijn Delhaize, carrefour, ah, smatch etc. totaal geen goedkope winkels. Die hun prijs af en toe evenaren of er een cent ondergaan is nu niet echt speciaal. Dan betaal je nog altijd te veel tov de buurlanden.
- WalterB1
- Elite Poster
- Berichten: 1890
- Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
- Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
- Bedankt: 133 keer
Pas vrij recent heb ik vernomen hoe het winkelconcept van de Amerikaanse keten 'Cosco' werkt.
Om daar te mogen winkelen moet je abonnee zijn. $60 per jaar voor gewoon lidmaatschap. $120 per jaar met 2% cashback en bepaalde extra diensten.
De prijzen in de winkel zijn erg laag. Ruim gamma van huismerkproducten van hoge kwaliteit. Het aantal unieke producten in de winkel is relatief beperkt en in bulk te koop. Er is een redelijk aantal tijdelijke producten die aanzetten om regelmatig langs te komen om te zien wat er te koop is en er veel van te kopen omdat het maar tijdelijk beschikbaar gaat zijn. Ook een soort van restaurant met goedkoop eten om mensen te lokken, zoals IKEA doet.
Magazijninrichting beetje zoals Colruyt. Sterke focus op klantenservice. Primaire focus van Cosco is om de klanten tevreden te houden zodat ze hun abonnement verlengen. Het is niet de bedoeling van Cosco om echt te verdienen aan hun winkels zelf. De winst moet komen en komt ook van de abonnementsgelden.
Dat is een winkelmodel dat ik nog niet kende. Doet mij een beetje aan de Makro denken maar dat is het niet natuurlijk. Geen idee wat het model van de Markro tegenwoordig is maar wat het ook is het werkt niet.
Het model van Cosco is in elk geval een model waar zover ik weet nog geen poging is gedaan om dit langst onze kanten dat te proberen. Vermoedelijk te laat om dat nu nog te doen met de vele extra ketens die erbij zijn gekomen en online kanalen.
Dit concept zou je eventueel kunnen fuseren met een coöperatief model. Dan heb je een nog sterke reden om al de aankopen te doen bij de zelfde keten. En winstdeelname als klant-eigenaar.
Om daar te mogen winkelen moet je abonnee zijn. $60 per jaar voor gewoon lidmaatschap. $120 per jaar met 2% cashback en bepaalde extra diensten.
De prijzen in de winkel zijn erg laag. Ruim gamma van huismerkproducten van hoge kwaliteit. Het aantal unieke producten in de winkel is relatief beperkt en in bulk te koop. Er is een redelijk aantal tijdelijke producten die aanzetten om regelmatig langs te komen om te zien wat er te koop is en er veel van te kopen omdat het maar tijdelijk beschikbaar gaat zijn. Ook een soort van restaurant met goedkoop eten om mensen te lokken, zoals IKEA doet.
Magazijninrichting beetje zoals Colruyt. Sterke focus op klantenservice. Primaire focus van Cosco is om de klanten tevreden te houden zodat ze hun abonnement verlengen. Het is niet de bedoeling van Cosco om echt te verdienen aan hun winkels zelf. De winst moet komen en komt ook van de abonnementsgelden.
Dat is een winkelmodel dat ik nog niet kende. Doet mij een beetje aan de Makro denken maar dat is het niet natuurlijk. Geen idee wat het model van de Markro tegenwoordig is maar wat het ook is het werkt niet.
Het model van Cosco is in elk geval een model waar zover ik weet nog geen poging is gedaan om dit langst onze kanten dat te proberen. Vermoedelijk te laat om dat nu nog te doen met de vele extra ketens die erbij zijn gekomen en online kanalen.
Dit concept zou je eventueel kunnen fuseren met een coöperatief model. Dan heb je een nog sterke reden om al de aankopen te doen bij de zelfde keten. En winstdeelname als klant-eigenaar.
-
- Elite Poster
- Berichten: 5891
- Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
- Locatie: 'tstad
- Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
- Bedankt: 253 keer
Makro was bedacht voor handelaars met BTW nr, terwijl iedereen wel een kaart in handen kreeg van iemand anders! Die opzet was bedrieglijk van bij de start dus. Wanneer de economische gevolgen van corona beter voelbaar worden bestaat misschien wel de kans dat een "cooperatieve" formule gaat voorzien in een behoefte. In feite zijn veel mensen (in NL) nu al bereid om "hun" Hema terug in handen te krijgen bijvoorbeeld...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
- Joe de Mannen
- Elite Poster
- Berichten: 5339
- Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
- Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
- Bedankt: 556 keer
Makro is bedacht om mensen binnen te lokken: je mag alleen binnen met een kaart, dus wil iedereen zo'n kaart...
J.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
- WalterB1
- Elite Poster
- Berichten: 1890
- Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
- Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
- Bedankt: 133 keer
Mijn vader had lang geleden een inkoperskaart bekomen op basis van een fictieve vzw. Heeft nog de moeite moeten doen om die statuten te schrijven om op basis daarvan die kaart te bekomen. Tegenwoordig mag iedereen binnen (ook kinderen, waren lang verboden) en krijgt gewoon iedereen een inkoperskaart op verzoek.
Is even moeilijk te bekomen als de getrouwheidskaart van de Carrefour of Delhaize. Enkel is ze verplicht en je krijgt geen puntjes.
Ooit was dat voor professionelen. Nu is het gewoon onzin.
Is even moeilijk te bekomen als de getrouwheidskaart van de Carrefour of Delhaize. Enkel is ze verplicht en je krijgt geen puntjes.
Ooit was dat voor professionelen. Nu is het gewoon onzin.