Je kan moeilijk ontkennen dat op energievlak veel aan het veranderen is in België. Slimme meters, zonnepanelen en de tarieven en incentives errond, en binnenkort het capaciteitstarief. Het is trouwens ook duidelijk dat er velen hier dit op de voet volgen (mezelf inclusief). Energiebeheersystemen zijn daarom interessant, en ben er zeker van dat deze heel snel in populariteit gaan winnen. In NL zijn ze precies al wat verder op dat vlak.
Eerst en vooral zijn er hier al ub-ers met zo'n energiemanager? wat zijn de +/- van jullie systeem? ik vind niet veel informatie of reviews op het internet hieromtrent. Dat is spijtig. Daarom deze topic ook!
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Op maakjemeterslim.be vind je een tal van systemen.
Ik heb wat informatie gezocht en na wat overwegingen ga ik binnenkort de CEMM Basic bestellen. ééns het is geïnstalleerd ga ik jullie op de hoogte houden.
Misschien toch al wat positieve beloftes rond dit systeem :
+ geen abonnement
+ Elektriciteit is / realtime te bekijken (per seconde)
+ monitoren van een extra watermeter/warmtepomp/zonnepanelen behoort ook tot de mogelijkheden
+ Notificaties. bvb : hoog energieverbruik. Deze is uniek. Na een vraag bij de klantendienst of dit (met het capaciteitstarief binnenkort) een notificatie na 5 min al kan gegeven worden. Werd vermeld dat dit in ontwikkeling is met de Belgische markt in het achterhoofd.
- prijs! Met wifi extender komt dit neer op 203,95 € op moment van schrijven.
Ik ben vooral benieuwd welke systemen jullie gebruiken
![Very Happy :-D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)