Streamz: Vlaamse Netflix

Ander computer/it/software/hardware nieuws.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

Hopelijk gaat nu eindelijk een echte titanenstrijd van start: kabelboer tegen koperdraadboer of, maw, Telenet tegen Proximus als eigenaar beiden van een zogenaamde "domme pijp"!!! Weliswaar een pijp die geld oplevert, vandaar de aarzeling misschien van VRT om een kamp te kiezen? Het duopolie zou nu wel eens de eerste breuken kunnen gaan vertonen :-D
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 100 keer

Die prijs is echt wel een domper :cry:

- 11,95 euro per maand

- Streamz+: voor 8 euro meer krijg je zo'n 300 films extra
bollegijs
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
Bedankt: 18 keer

De cringe is echt weer next level aan het worden, met als toppunt een politicus Dalle weeral aan het marketing is geslagen voor een privé onderneming.

Waarop Van Looy random vraagt: maar wat ga CD&V kiezen? Dit zegt alles...

Wat een topper Van Looy!

Van Looy: 'U produceert nieuwe serie Blackout, gaat het over Jambon?'
selder
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 727 keer

bollegijs schreef:De cringe is echt weer next level aan het worden, met als toppunt een politicus Dalle weeral aan het marketing is geslagen voor een privé onderneming.

Wat een topper Van Looy!

Vanwaar heb je dat?
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
bollegijs
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
Bedankt: 18 keer

selder schreef:
bollegijs schreef:De cringe is echt weer next level aan het worden, met als toppunt een politicus Dalle weeral aan het marketing is geslagen voor een privé onderneming.

Wat een topper Van Looy!

Vanwaar heb je dat?
Ik volgde ook effe de stream op DM ivm Streamz
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

boonpwnz schreef:Die prijs is echt wel een domper :cry:

- 11,95 euro per maand

vind je ? ik vind dat het reuze meevalt. en de + is € goedkoper dan de play more
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster

Hmm als ik nader bekijk naar het aanbod zou ik het idd een kans kunnen geven.

Kan je zonder te betalen 14 dagen gebruiken of moet je je betalingsgegevens achterlaten?
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster

je mag niet vergeten het is en blijft vlaanderen. Ik denk niet dat ze series kunnen maken aan 5€ per persoon. waar dan nig iedere zender iets moet van hebben. Ja een amerikaan platform is gemakkellijk. het aantal potentiële betalende kijkers is veel hoger.
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster

Wel het is daarom goed dat er een testperiode is maar mijn gevoel zegt dat ik al direct zou gaan voor streamz+ want ik ben nogal een filmkijker tbh.
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster

voordeel vind ik wel dat iedereen nu kan een abonnement nemen. Ik ken bvb personen die speciaal bij telenet blijven voor play more.
Nu kan je als orange of proximusklant ook een abo nemen.
Ik ben bvb een enorme fan van vlaamse content, die vind ik niet bij netflix.
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

En die VRT reeksen die al uitgezonden zijn, verdwijnen die dan van VRT nu?
Ik heb daar - via mijn belastinggeld - al voor betaald, waarom zou ik dan nóg eens moeten betalen aan Telenet en VTM? Omdat CDV/Dalle dat wil? Omdat zijn kabinetsmedewerker van bij DPG komt? Omdat VTM en Telenet het anders niet rond krijgen?
fabos
Starter
Starter
Bedankt: 1 keer

Ik vind het eigenlijk ook echt niet kunnen dat men geld vraagt voor zaken die al betaald zijn met belastingsgeld.
Ik zou hier graag een statement over zien van de minister waarom dat nu plots zo is.
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster

euhm dat is een extra die bijkomt hé. De oorsprong was dpg en telenet, vrt is leuk en een extra?
VTM ho verdwijnt niet dus vrt nu zal ook niet verdwijnen.

vrt krijgt veel minder geld of vroeger, als je begint over belastingsgeld, dan moet je kijk en luistergeld terug in voege brengen en de reclame soposors enzo volledig afschaffen, dus een 40 jaar terug in de tijd.
Laatst gewijzigd door proximusboyke 03 sep 2020, 15:38, in totaal 1 gewijzigd.
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
Bedankt: 1542 keer

heist_175 schreef:En die VRT reeksen die al uitgezonden zijn, verdwijnen die dan van VRT nu?
Absoluut, tegen eind september zullen heel wat programma's verdwenen zijn: https://www.vrt.be/vrtnu/a-z/fc-de-kampioenen.relevant/
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster

Mensen klagen nogal heel snel op belastingsgeld heb ik de indruk.

Ik denk dat die 1,1 miljard voor 11 miljoen inwoners qua mutualiteiten en die 462 miljoen voor een openbare omroep jaarlijks echt niet het verschil gaat maken...

https://www.vrt.be/nl/over-de-vrt/finan ... eel-kader/
9livesuni
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 72 keer

Ik pas, ze mogen hun twee weken houden.

Tenzij xenon op dat platform beschikbaar is. Disney is met de centen gaan lopen.
lucdec
Premium Member
Premium Member
Bedankt: 58 keer

meon schreef:
dragonflo schreef:De serie staat al lang op Netflix. De serie kan er door, is niet echt een top serie.
Ha, zowaar:
Afbeelding
Thieves of the Wood

Als dit de gangmaker moet worden voor Streamz is het einde al in zicht.
Zonde van je geld en tijd geloof me vrij
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

Ben toch ook eens benieuwd... Volgens mij is het grootste potentiële publiek voor de content op Streamz uitgerekend ook het publiek dat vasthangt aan de traditionele manier van TV kijken. De rest zit al lang op Netflix en heeft wellicht ook al plannen om op Disney+ te abonneren en aan minstens €12 per maand, zie ik hen niet echt een derde keuze worden.
Ik laat het alleszins ook passeren, terwijl we wel een jaartje Disney+ gaan nemen.
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster

Wat is er nou op disney+ te vinden vraag ik me af. Star wars heb ik al beu gezien en voor de rest interesseert me daar geen enkele film :bang:

+ dat disney daarnaast nog 2 streamdiensten gaat aankondigen. Zo gaan we snel weer naar vroeger :nono:
kurt
Starter Plus
Starter Plus
Bedankt: 3 keer

Ik blijf benieuwd of de Vlaamse content vooral exclusieve premières gaan zijn van nieuwe reeksen, aangevuld met "historische" programma's of dat Steamz ook een alternatief kan bieden voor cord cutters die af en toe toch ook nood hebben aan live televisie of x aantal dagen terugkijk tv.
Stom voorbeeld ter illustratie: zal men via Streamz naar Gert Late Night kunnen kijken? Vermoedelijk niet...

Ik snap dat Telenet niet te veel in zijn eigen voet zal willen schieten en deels wordt dit opgevangen door de andere kanalen van de zenders (vb VTM Go), al is het nog wachten op VRT Nu en Vier/Viif/Zes/... native apps voor Android TV of Apple TV.
Een alles-in-één platform is (indien goed uitgewerkt) toch altijd handiger. Daar mist TVV App TV het gebruiksgemak en Tadaam is spijtig genoeg enkel in bundel met internet te nemen.
Muziekbos
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 299 keer

Veel te duur + dubbele belastingen betalen voor VRT content die we al betaald hebben.
boonpwnz schreef:Die prijs is echt wel een domper :cry:

- 11,95 euro per maand

Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

boonpwnz schreef:Star wars heb ik al beu gezien en voor de rest interesseert me daar geen enkele film :bang:
Ge hebt duidelijk geen kinderen :).
Yargo
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 1 keer

Komt de standaard Streamz in de plaats van Telenet Play (dus met terugkijk tv), of is dit volledig extra?

Tx!
Gluurbuur
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 81 keer
Bedankt: 38 keer
Contacteer:

In tegenstelling tot het aardig misnoegde publiek op dit forum, vind ik dit wel een leuke ontwikkeling.

Ik hoop zelfs dat Streamz in te nabije toekomst ook uitbreidt en beschikbaar wordt in het buitenland. Denk aan Streamz abonneren en kijken in Nederland, Duitsland, Frankrijk waarbij ook fatsoenlijke ondertiteling beschikbaar is.

Vlaanderen zal te klein zijn om enkel daar aan te bieden.

In de krant "de Tijd" lees ik:
In eerste instantie biedt de dienst maar één abonnementsformule aan, waarbij je voor 11,95 euro per maand recht hebt op vier gelijktijdige streams in HD en vijf kijkprofielen.
Die prijs komt overeen met die van een standaardabonnement op het Amerikaanse Netflix, maar daar krijg je slechts twee streams. Netflix heeft ook een goedkopere formule voor 7,99 euro voor één stream in SD-kwaliteit. Streamz biedt zo’n basisformule voorlopig niet aan, al sluiten de initiatiefnemers niet uit dat die er komt als daar veel vraag naar zou zijn.
Streamz neemt een vliegende start dankzij de inbreng door Telenet van 400.000 abonnees van de videodienst Play. Die worden automatisch overgezet naar het nieuwe platform. Nieuwe klanten kunnen de dienst gedurende twee weken gratis testen.
Bron: https://www.tijd.be/ondernemen/media-ma ... 49145.html

"Die worden automatisch overgezet" interpreteer ik zodoende dat Streamz Telenet Play zal vervangen.
Probeer de Europese zoekmachine Qwant: https://www.qwant.com/
Razornord
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 17 keer

Ik vrees de evolutie dat alle content van de deelnemende bedrijven (behalve van de VRT) die nu nog gratis online te herbekijken is, zeer snel achter de paywall gaat gaan. Dan is het terug naar af...
lucdec
Premium Member
Premium Member
Bedankt: 58 keer

Streamzzzz... Waarom doet die naam mij zo sterk aan Warezzzz... denken :-D
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster

Tomby schreef:
Ge hebt duidelijk geen kinderen :).
Dat zeg ik niet maar het klopt wel. Het is eerder nostalgisch dat ik het wel zou kijken maar de prijs kan mij niet verleiden. Ik zeg niet alleen dat maar vind dan van Disney hou 1 dienst en versplinter het niet maar dat doen ze ook...
svermassen
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 182 keer
Bedankt: 35 keer

Yargo schreef:Komt de standaard Streamz in de plaats van Telenet Play (dus met terugkijk tv), of is dit volledig extra?

Tx!
Volgens mail en een bezoek op de TN-site blijkbaar als vervanging.
Inclusief dan de terugkijk TV.

Voor Play More dan de + versie en zouden dan enkel de extra Play More kanalen die nog blijven.
phil48
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 22 keer

Razornord schreef:Ik vrees de evolutie dat alle content van de deelnemende bedrijven (behalve van de VRT) die nu nog gratis online te herbekijken is, zeer snel achter de paywall gaat gaan. Dan is het terug naar af...
OOK van de VRT. Op Radio 1 gaven ze daarstraks het voorbeeld van FC De Kampioenen, dat ook naar Streamz zou verhuizen en dus vanaf (datum is me ontglipt) niet meer via VRT nu zal te bekijken zijn.

Ook alle nieuwe VRT (of in combo met VRT) series komen eerst op Streamz en pas later op VRT nu.
Joni
Starter
Starter

Even eenvoudig en even snel te activeren en stop te zetten als netflix?
booker
Plus Member
Plus Member
Bedankt: 2 keer

Ik ben zelf play klant voor de themakanalen en dat koste 9 euro. Toen kwam hbo bij play 12 euro afgerond. Nu wordt play streams maar de themakanalen verhuizen naar streamz+ voor afgerond 20 euro. Ze spelen het heels slinks en de klant moet telkens meer betalen. :bang: :bang:
Flippi
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 77 keer
Bedankt: 64 keer

Welke themakanalen zijn dat dan? Mogelijks zit ik in hetzelfde geval.
In elk geval ben ik Play blijven houden omwille van terugkijk TV, maar voor dat alleen is die prijs eigenlijk niet te verantwoorden.
Had ik het alleen voor het zeggen, het was al lang gedaan, maar ja, in een gezin van vier heb je meerder stemmen...
booker
Plus Member
Plus Member

Dat zijn themakanalen zoals history, nat geo wild, nog enkele discoverys, bepaalde kinderkanalen en muziek kanalen...je kan ze vinden op de website van telenet.

Het stopt niet de laatste tijd ...ik ben whoppa waarin gratis freephone europe zit, jaren wachten op een snelheidsverhoging en bijbetalen voor hun grote netwerf.
Snelheids verhoging is er dan maar niet voor whoppa...ze introduceren wigo wat duurder is zonder freephone europa..de prijs van wigo is duurder dan whoppa, enige voordeel snelheid gaat van 200 naar 300 en 36 uur terugkijk tv wat je al hebt als je play bent. Ben dus nog altijd whoppa want die freephone is bijna 10 euro waard. :nono:
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
Bedankt: 618 keer

fabos schreef:Ik vind het eigenlijk ook echt niet kunnen dat men geld vraagt voor zaken die al betaald zijn met belastingsgeld.
Ik zou hier graag een statement over zien van de minister waarom dat nu plots zo is.
Akkoord.
Het ganse VRT archief moest gratis ter beschikking zijn.
Net zoals dat in de US ook is, moeten VRT uitzendingen als overheidsuitzendingen public domain zijn.
Inclusief producties en coproducties van productiehuizen waar de VRT aan betaalde.

Verder: 12 f*cking euro???
Netflix kost ook ongeveer zoveel (of minder?), en heeft een veel groter aanbod.
Ik ga echt geen 2-3 services betalen he mannen, de bedoeling van streaming services was net om het ganse repertoire van de geschiedenis van film en tv voor een betaalbaar prijsje ter beschikking te stellen van de maatschappij.
Samenwerking, verbod op exclusiviteit, en verouderd aanbod public domain maken na 10 jaar ofzo.
booker schreef:Het stopt niet de laatste tijd ...ik ben whoppa waarin gratis freephone europe zit, jaren wachten op een snelheidsverhoging en bijbetalen voor hun grote netwerf.
Snelheids verhoging is er dan maar niet voor whoppa...ze introduceren wigo wat duurder is zonder freephone europa..de prijs van wigo is duurder dan whoppa, enige voordeel snelheid gaat van 200 naar 300 en 36 uur terugkijk tv wat je al hebt als je play bent. Ben dus nog altijd whoppa want die freephone is bijna 10 euro waard. :nono:
Niet alleen freephone europe, maar in wigo zit ook verplicht een huurdigicorder, terwijl je bij whoppa die kost kan verwijderen door eentje aan te kopen en geen meer te huren.
Ik ben ook nog whoppa voor exact die redenen.
Ik wou eigenlijk zelfs naar whop gaan wegens echt wel te duur aan het worden, en net die week veranderen ze van abbos en kon ik niet meer downgraden.
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster

ITnetadmin en gij denkt dat ze producties kunnen maken aan prijs van netflix of lager ? zoals ik al zei als je eigen producten maakt en uwen afzetmarkt is 20 30x groter is dat veel gemakkellijker. Vroeger zat iedereen te lachen dat ik zei netflix zal in de loop der jaren duurder worden. Wel ik zeg U binnen 5 jaar zal het nog veel duurder zijn.
1207
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 95 keer

proximusboyke schreef:ITnetadmin en gij denkt dat ze producties kunnen maken aan prijs van netflix of lager ? .
uiteindelijk maakt dat niet uit

elk bedrijf begint zijn eigen streamingdienst aan 10 à 20 euro en dat lijstje groeit serieus.
dat komt bovenop de 100 euro die een gezin gemiddeld aan internet, tv en telefoon uitgeeft

zoals vaker aangehaald, streaming was ook bedoeld als strijd tegen torrents.
door deze houding en manier van werken zal het torrentverkeer terug toenemen. Nu zal er hier wel ene met het morele vingertje komen zwaaien, i know

als al die streamingdiensten zouden samenwerken is mij dat 50 euro zeker waard maar dan meoten ze onderling wel de pot verdelen (hun probleem)
Goztow
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Niemand gaat al die streaming diensten tegelijkertijd nemen, hé. Eén maand deze, dan deze, dan deze. Voorlopig houden wij het thuis gewoon op netflix. De rest zijn opnames op gewone tv en af en toe eens youtube.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
booker
Plus Member
Plus Member

Op de website van telenet lees je bij wat betekend de overgang van play naar streamz voor u:
Je themazenders, zoals Discovery World of Stingray Music, verdwijnen op 6/10. Je kan ze vanaf dan dus niet meer bekijken in Streamz.

bron:
https://www2.telenet.be/nl/klantenservi ... play-more/

Volgens de klantendienst zouden er enkel twee themakanalen verdwijnen uit streamz en overgaan naar streamz+ zijnde Discovery World en Stingray Music.
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster

1207 schreef:
proximusboyke schreef:ITnetadmin en gij denkt dat ze producties kunnen maken aan prijs van netflix of lager ? .
uiteindelijk maakt dat niet uit

elk bedrijf begint zijn eigen streamingdienst aan 10 à 20 euro en dat lijstje groeit serieus.
dat komt bovenop de 100 euro die een gezin gemiddeld aan internet, tv en telefoon uitgeeft

zoals vaker aangehaald, streaming was ook bedoeld als strijd tegen torrents.
door deze houding en manier van werken zal het torrentverkeer terug toenemen. Nu zal er hier wel ene met het morele vingertje komen zwaaien, i know

als al die streamingdiensten zouden samenwerken is mij dat 50 euro zeker waard maar dan meoten ze onderling wel de pot verdelen (hun probleem)

maar dat is zever é. Als netflix een serie maakt kijken ze over gans de wereld, miljoenen potentiële kijkers die betalen.
Ik zie nog niet vlug iemand in amerika canada zweden een abonnement nemen. dus heel wat minder inkomsten. Hoogstens kunnen ze dat programma verkopen aan nederland walonie en misschien duitsland.
1207
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 95 keer

proximusboyke schreef: maar dat is zever é. .
het is vanuit welk standpunt ge het bekijkt

gij bekijkt vanuit de producenten (netflix, disney, Hbo, Hulu, Spotify, apple, streamz, vrtnu, vtmgo, stievie, sportkanalen...)
ik bekijk het vanuit de consument.

de producenten zullen wel hun uitleg klaar hebben liggen, het alternatief is nog steeds 3 clicks en een uurtje wachten of ineens live kijken met de lokale filip joos.
Plaats reactie

Terug naar “Ander nieuws”