En er zijn genoeg oudere series die ze tijdelijk beschikbaar maken op VRT NU(Duts).
FC De Kampioenen spreekt mij persoonlijk minder aan
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
We gaan als kijker waarschijnlijk eerder alles achter een 'betaalmuur' zien verdwijnen. Premières van nieuwe reeksen/programma's eerst en exclusief op 'Streamz', een tijd later krijgt de open zender (zoals vtm of vier) het programma en dan pas gaat het door naar het open streamingplatform 'vtm go'.bollegijs schreef:VTM Go ga dus zeker weg. maar als 'geavanceerde technologie' zien? Ik blijf er wel bij (zonder discussie terug op te willen starten), het zal een fail worden.Het nieuwe bedrijf heeft verschillende troeven in handen om een relevant platform uit te bouwen. (...) Het samenbrengen van de content van DPG Media (met onder andere Vlaamse fictie) en de lokale en internationale content van Telenet (met onder andere SBS, Woestijnvis en Play) zorgt voor een sterke combinatie van Vlaamse en internationale series en films voor de Vlaamse kijker. Gecombineerd met de geavanceerde technologie achter het digitaal platform VTM GO en de klantenbasis van Telenet Play - met meer dan 400.000 klanten - is dat het ideale startpunt voor dit nieuwe verhaal. -HLN
Damn dit werkt torrents terug in de hand, bij de meeste 'pakt da ni' denk ik.Drwho schreef:We gaan als kijker waarschijnlijk eerder alles achter een 'betaalmuur' zien verdwijnen. Premières van nieuwe reeksen/programma's eerst en exclusief op 'Streamz', een tijd later krijgt de open zender (zoals vtm of vier) het programma en dan pas gaat het door naar het open streamingplatform 'vtm go'.
Ha, zowaar:dragonflo schreef:De serie staat al lang op Netflix. De serie kan er door, is niet echt een top serie.
daar gaat het niet overStroper schreef: FC De Kampioenen spreekt mij persoonlijk minder aan
Volgens mij gewoon als 'striemz'. Maar het is echt wel een idiote naam, ook al omdat meervouden laten eindigen op een Z enorm onprofessioneel overkomt omdat dat nog stamt uit de tijd van Warez en dergelijke.meon schreef:Spreek je he als "Striemsz" uit of als "Striem-zie" of als "Striem-zed" of als "Shtriem-zie" of ... ?
Idd, zowaarmeon schreef:Ha, zowaar:dragonflo schreef:De serie staat al lang op Netflix. De serie kan er door, is niet echt een top serie.
Thieves of the Wood
14 dagen?1207 schreef:het is toch nu al pijnlijk om zien wat de vrt met zijn onlineplatform doet?
je kunt enkel dit bekijken maar maximaal tot binnen 14 dagen. bij externe producties snap ik dat maar bij de eigen producties?
waarom staan niet alle 30 seizoenen van thuis en de kampioenen daar gewoon standaard op?
ik vind vrt nu hooguit interessant om een film een dag later te zien (omdat 23u me te laat is)
Disney+ is wel iets helemaal dan de "Vlaamse Netflix".wied schreef:Na Netflix, lijkt Proximus nu ook Disney+ met hoorngeschal binnen te halen. Geloven zij niet in een vlaamse netflix misschien?
Tochzie je dat de vrat af en toe oude dingetjes online gooitwied schreef:@1207
Misschien houdt de vlaamse regering, geholpen door DPG, dit wel tegen! DPG is geen eigenaar van kabel of koperdraad, zij hebben er dus alle belang bij om hun content te slijten via TN en PX
Dit is een politieke beslissing hé.Dizzy schreef:Arm Vlaanderen toch.
De (noodzakelijke) schaalvergroting in het Vlaamse medialandschap leidt tot doorgedreven zelfpromotie en zelfs gekleurde berichtgeving over mediamerken van de eigen groep. Vooral bij DPG valt dat op, blijkt uit een nieuwe studie van de VUB.
De grootste nieuwsmediabedrijven van Vlaanderen zijn de afgelopen jaren uitgegroeid tot internationale groepen, met vertakkingen in geschreven pers, online media en audiovisuele media (zie inzet). Die schaalvergroting heeft als voordeel dat je binnen de groep expertise en technologische platformen kunt delen, maar ook journalistiek werk. Zo nemen De Standaard en Het Nieuwsblad op regelmatige basis artikels van elkaar over, net zoals De Morgen vaak stukken overneemt van de Volkskrant, soms van Het Laatste Nieuws en wekelijks (online) van Humo.
De belangrijkste cesuur voor het onderzoek was eind 2017, begin 2018, de periode waarin De Persgroep en Medialaan fuseerden tot DPG Media, en waarin Mediahuis zijn participatie van 30 procent in De Vijver Media (en dus in de SBS-zenders Vier, Vijf en Zes) van de hand deed.
Hoe ging Het Laatste Nieuws om met de zenders van Medialaan na de fusie, en hoe ging Het Nieuwsblad om met de zenders van SBS na de verkoop?
‘We hebben uit beide kranten meer dan 1.200 artikels gescreend waarin een Vlaams mediamerk wordt genoemd’, zegt professor Ike Picone. ‘Daaruit blijkt dat in beide populaire kranten altijd al meer over VTM werd geschreven dan over de VRT of de SBS-zenders, maar in Het Laatste Nieuws opvallend meer dan in Het Nieuwsblad. Nog opvallender: na de fusie van De Persgroep-kranten met de Medialaanzenders nam de aandacht voor VTM en VTM-programma’s in Het Laatste Nieuws gevoelig toe, terwijl Het Nieuwsblad niet noemenswaardig minder berichtte over programma’s van Vier of Vijf dan toen Mediahuis nog mede-eigenaar was van SBS.’
Uit het onderzoek blijkt dat de stijging niet beperkt blijft tot de tv-pagina’s. ‘Ook in de nieuwssectie van Het Laatste Nieuws is de aandacht voor VTM en andere DPG-merken toegenomen’, zegt Picone. ‘In 40 procent van de nieuwsartikelen die de naam van een Vlaams mediamerk of programma bevatten, is dat een merk of programma van DPG’, specificeert hij. ‘Als we inzoomen op artikels die een van de drie grote tv-zenders Eén, VTM en Vier vermelden, dan is dat zelfs in 65 procent van de HLN-artikels VTM, en maar in 15 procent van de gevallen Vier. In Het Nieuwsblad is dat voor beide zenders ongeveer 40 procent.’
En dan nogal naïefSinds de fusie verwijst VTM Nieuws liefst vijf keer meer naar andere titels van De Persgroep, vooral Het Laatste Nieuws, dan voordien. Dat is ergens ook logisch: die twee redacties werken erg nauw samen binnen News City. Kwalijker wordt het als de berichtgeving over mediamerken wordt gekleurd, ten voordele van de eigen merken. ‘Zeker sinds de fusie valt die framing in Het Laatste Nieuws erg op’, zegt Picone. ‘Voordien was er ook wel sprake van een zekere “vriendschap” tegenover VTM, die steevast als de gezellige, vertrouwde familiezender werd voorgesteld. Nu wordt VTM als de te kloppen tv-zender voorgesteld.’
De Vlaamse overheid vindt dit prima, de VRT - en andere kranten in mindere mate - wordt doodgenepen.Hoe schadelijk dit nu is, daar spreken de onderzoekers zich niet over uit, in de conclusies van de studie. ‘De bedoeling is met dit onderzoek het debat op gang te trekken’, zegt Picone. ‘We hopen dat de komende dagen met de betrokkenen te kunnen doen.’
neenheist_175 schreef: Stinkt dat niet heel hard naar Berlusconi-achtige toestanden, waar zowat het ganse land lang mee gelachen heeft?
De politiek die het medialandschap bepaalt, dat is exact wat Berlusconi ook fixte,1207 schreef:neenheist_175 schreef: Stinkt dat niet heel hard naar Berlusconi-achtige toestanden, waar zowat het ganse land lang mee gelachen heeft?
gaat het medialandschap hier nu echt met de pers in een dictatuur vergelijken?heist_175 schreef: De politiek die het medialandschap bepaalt, dat is exact wat Berlusconi ook fixte,
en exact wat er in Polen, Turkije, Hongarije, Rusland, ... ook gebeurt.
Welkom in Vlaanderen.
Moeit de regering zich in het medialandschap? Ja!1207 schreef:internet polariseert nogal makkelijk mo toch een beetje serieus blijven hé