Actualiteit - Politie optreden

Niet-technische onderwerpen of technisch-gerelateerde onderwerpen waar maatschappelijk debat over bestaat. Lees de extra regels in de sticky, aub!
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 397 keer

Ik dacht dat een MUG dient om mensen te redden, niet om ze om te leggen met gevaarlijke producten met mogelijke bijwerkingen?

https://www.hln.be/nieuws/buitenland/-h ... ~a22f5685/
Het gaat om deze quote die in het gerechtelijk dossier is opgenomen, blijkt nu: “We zullen hem een dosis geven (een inspuiting, red.) en als hij een hartaanval krijgt, is dat geen groot verlies.” Een van de vrouwen van het MUG-team zou de uitspraak gedaan hebben, schrijft De Standaard. De quote verscheen gisteren in de Slovaakse pers.
Ik baal van dit incident en van de politie, ik zal ze nog meer wantrouwen.

Smerige varkens, gelijkaardig incident:
Dfrog
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 22 keer

Ik begrijp niet dat die agente nog steeds niet ontslagen is. Op mijn, en eender ander werk zou deze persoon al 27 keer ontslagen zijn.

Van mij mag iedereen voor vanalles en nog wat fan zijn, maar als je zo'n historisch gevoelig thema gaat naspelen tijdens een ernstige situatie, tíjdens de uitoefening van uw ambt dan ben je gewoon onbekwaam en onwaardig het ambt uit te oefenen. Een logisch gevolg: ontslag. Het feit dat daar blijkbaar nog niet tegen werd opgetreden, doet me bijgevolg vragen stellen over de interne cultuur van de politie.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

Stel je voor dat een Vlaams belang politicus een Hitler groet had gebracht. Zijn parlementaire onschendbaarheid zou via de rechtbank worden afgenomen om hem toch maar te kunnen veroordelen. Twee maten en twee gewichten? Minstens.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 386 keer

Dfrog schreef:Ik begrijp niet dat die agente nog steeds niet ontslagen is.
Vakbond.

Daarnaast kan je die met de huidige toestand niet ontslaan zonder ook Jambon te ontslaan - beter: Jambon ontslag te laten nemen, want een minister kan je natuurlijk niet ontslaan - anders geeft het nogal de indruk dat ze opgeofferd moet worden voor een malaise die veel verder reikt dan die ene groet. Dat zal dan mogelijks weer leiden tot stakingen en zware kritiek van de politievakbond op de N-VA, iets wat de partij wel kan missen. Het is immers verkeerd om te concluderen dat alleen zij een fout gemaakt heeft, er werden ook fouten door haar oversten en door Jambon en zijn kabinet gemaakt.

Jambon is natuurlijk de zoveelste carrierepoliticus die geen enkel alternatief heeft buiten de politiek, want hij heeft nooit iets anders gedaan dus heeft eigenlijk geen nuttige kwaliteiten of kennis op de jobmarkt voor een echte job die hem evenveel zou betalen. In zijn huidige job is hij al geen sterspeler die indruk maakt, en daarnaast wil ook niemand een "da gade gij nie bepale"-collega in zijn team. Dus Jambon wil (of beter: kan) geen ontslag nemen. En dus blijft de agente ook maar in haar job.

Is overigens al de tweede keer dat Jambon ontslagen had moeten worden, eerste keer was na de aanslagen van 2016 wegens negeren van allerhande waarschuwingen, overigens hanteerde hij toen net dezelfde leugens ("ik wist het niet").

Het is echter niet allemaal negatief: ook al neemt hij geen ontslag, zijn politiek vermogen en krediet neemt wel af wel naarmate hij de schandelen opbouwt. Nog een paar schandalen als deze en hij zou wel eens niet in aanmerking genomen kunnen worden voor het sluitstuk van elke carrierepoliticus: een vetbetaalde uitboljob in de EU Commissie.
Laatst gewijzigd door CCatalyst 30 aug 2020, 09:22, in totaal 1 gewijzigd.
Gray
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 339 keer
Bedankt: 145 keer

Dfrog schreef:Ik begrijp niet dat die agente nog steeds niet ontslagen is. Op mijn, en eender ander werk zou deze persoon al 27 keer ontslagen zijn.

Van mij mag iedereen voor vanalles en nog wat fan zijn, maar als je zo'n historisch gevoelig thema gaat naspelen tijdens een ernstige situatie, tíjdens de uitoefening van uw ambt dan ben je gewoon onbekwaam en onwaardig het ambt uit te oefenen. Een logisch gevolg: ontslag. Het feit dat daar blijkbaar nog niet tegen werd opgetreden, doet me bijgevolg vragen stellen over de interne cultuur van de politie.

dat is nogal veel context dat jij daaruit verstaat uit een paar beelden.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster

CCatalyst schreef:Het is immers verkeerd om te concluderen dat alleen zij een fout gemaakt heeft, er werden ook fouten door haar oversten en door Jambon en zijn kabinet gemaakt.
Come again ? Die agente en die agente alleen heeft in officiële functie een hitlergroet gebracht. Noch haar oversten, noch Jambon hebben haar dat opgedragen. Haar oversten en/Jambon zijn weliswaar betrokken partij maar in onrechtstreekse zin. Die waren niet ter plaatse en die kunnen pas na de interventie op de hoogte worden gebracht.
Alleen ontslag en een veroordeling door de rechtbank is hier op zijn plaats. Of gelden er andere wetten voor agenten dan voor de gewone burger?
Zo vergaat het de gewone burger
https://www.hln.be/in-de-buurt/mechelen ... ~a0d3a42f/
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20100113_047

Maar nog belangrijker, hoe bestraft men een hitlergroet in België?
https://rechtenkrant.be/hoe-bestraft-me ... tlergroet/
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 100 keer

Sowieso als ik het plus artikel lees is het laatste eigenlijk de conclusie van alles.

Ook dat heeft het parket van Charleroi nagelaten. Terwijl er geen discussie is over de inhoud van de beelden. Het ziet er naar uit dat verschillende instanties -de federale politie, het Comité P, het kabinet van Binnenlandse Zaken en het parket- steken hebben laten vallen. Die vaststelling brengt Jozef Chovanec niet terug, maar het levert ons land en onze instellingen wel een ongeziene blamage op.
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

Jack Daniels schreef:
CCatalyst schreef:Het is immers verkeerd om te concluderen dat alleen zij een fout gemaakt heeft, er werden ook fouten door haar oversten en door Jambon en zijn kabinet gemaakt.
Come again ? Die agente en die agente alleen heeft in officiële functie een hitlergroet gebracht. Noch haar oversten, noch Jambon hebben haar dat opgedragen.
Oh, de Hitlergroet is maar een klein probleem. Net zoals de verbindingsofficier kan Jambon heel makkelijk de vrouw overladen met alle zonden van Israël.
Het echte probleem zit veel dieper:
- politiek neemt er niemand verantwoordelijkheid voor (1) incompetent optreden met overlijden tot gevolg (2) de doofpotoperatie
- zowat alles en iedereen heeft hier zware fouten begaan: urgentiepersoneel, politie, controle op politie, politiek, justitie, ...

Er zijn hier op UB wel meer mensen met een viscerale haat tegen "de media". Zonder de media (als ik me niet vergis heeft HLN die beelden vrijgegeven) hadden we geen bewijs gehad van incompetentie bij politie, justitie en politiek.

Bedenk u overigens welk verhaal de weduwe zou hebben als er geen beelden waren. Met beelden is het pas met druk vanuit de media & publieke opinie dat er "iets" gebeurt, zonder beelden heb je niets en word je in uw gezicht uitgelachen door zij die betaald worden ons (= burgers) te beschermen.
Het edict in de US is: zorg dat je niets met de politie te maken krijgt, want je overleeft het misschien niet. De weigering zijn ticket te laten zien, heeft de man - door incompetent optreden - moeten bekopen met zijn leven. En bijna waren alle verantwoordelijke actoren de dans ontsprongen. Bij de Italiaanse maffia heet dat "omerta", hoe wordt dat soort gedrag bij de politie genoemd? De norm?
NuKeM
Content Editor
Content Editor
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 156 keer
Contacteer:

Ik heb er even na melding een eigen topic voor gemaakt.
Gezien het politieke element en andere staat dit in ons speciaal hiervoor forum “ Maatschappelijke uitdagingen / discussies (niet technisch)” met zijn eigen regels: https://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=110&t=55070
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 352 keer
Bedankt: 222 keer

Die Hitlergroet gaat er los over, op geen enkele manier goed te keuren. De rest laat ik in het midden. Dat ze geen respect hebben voor een leven is verdomd erg maar om nu de ganse politie over 1 kam te scheren. Misschien ook het plus artikel op hln eens lezen over de interventieploeg in Molenbeek? Waar ze als agenten elke dag bekogeld worden, uitgejoeld, beschimpt en waar men zware criminelen laat lopen om toch maar geen rellen te veroorzaken? Ik snap ergens wel de gelatenheid hoor. Als men dat in mijn job zou doen zou ik ofwel van job veranderen of revolteren. Of is het normaal dat je op interventie alle schijt over je heen krijgt of is het normaal dat ze flessen naar uw hoofd gooien? Dan staat men hier wel te roepen dat de politie te laks is en strenger moet optreden. Kan politie ooit goed doen?
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
Bedankt: 556 keer

Een problem is dat de politiemensen, en ook het gerecht, een vertekend maatschappijbeeld hebben.
Ze komen in aanraking met een relatief klein percentage van de bevolking.
Tegen een kennis van 38 zei de politierechter:"proficiat dat u op die leeftijd nog een blanco strafblad hebt" .
Dat zegt veel over de leefwereld van die rechter en bij politiemensen is dat niet anders en niet nieuw.
Alleen wordt tegenwoordig alles gefilmd (tegen criminaliteit he) en kan allles naar buiten komen.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster

Only in Belgium
Agent helpt per ongeluk mama die zoontjes ontvoert
Artikel achter betaalmuur
https://www.hln.be/nieuws/binnenland/ag ... ~ad6a6567/
Voor wat ik van het artikel kan lezen zou ik liever "per ongeluk" vervangen zien door "uit onwetendheid".
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Hoe kan je als handhaver een conflict deescaleren ?
Uiteindelijk zou dat toch les 1 moeten zijn, niet ?
Die hitler groet was imho een extreme uiting van opluchting na uren van onkunde.
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster

Natuurlijk, ik ken een hoofdinspecteur, en die spreekt regelmatig over 'de burger' alsof het een soort in de zoo is.
Maar gezien de 'burgers' waar die mensen mee in contact komen, is het redelijk menselijk dat hun beeld vervormt.
Pakweg 90% van de bevolking (wilde gok) komt zelden tot nooit in aanraking met de politie.
Van die 10% is er misschien 8% waarbij de contacten vlot en gemoedelijk verlopen, maar het zijn die overige 2% die hun 'burgerbeeld' scheef trekken want dat is 20% van hun contacten…
Allemaal wilde gokken en fictieve cijfers, maar ik denk dat het plaatje wel duidelijk is.

Waarmee ik helemaal geen politiegeweld wil goedpraten, in tegendeel, maar die mensen hebben nood aan sturing met een realistisch maatschappijbeeld.

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
Pengu
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 30 keer

Het feit dat er hier twee politie-inspecteurs langskwamen wegens geluidsoverlast vorige week zondag (zie corona-topic) zonder mondmasker zegt veel over het gebrek aan respect tegenover burgers. Ik heb een hele week ziek gelopen omdat ik me daar enorm druk over heb gemaakt. Ik moet stress vermijden maar ik was in alle staten.

Een positieve noot, vrijdag heb ik telefoon gekregen van de politie blijkbaar maar heb deze gemist. Dat zal een telefoon geweest zijn naar aanleiding van mijn klacht wegens het ontbreken van die mondmaskers.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

Joe schrijft: Waarmee ik helemaal geen politiegeweld wil goedpraten...

Natuurlijk niet, want je maakt daarentegen een erg scherpe, intelligente gedrags-analyse! Mij heb je alvast overtuigd daarmee...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
Goztow
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Jack Daniels schreef:Only in Belgium
Agent helpt per ongeluk mama die zoontjes ontvoert
Artikel achter betaalmuur
https://www.hln.be/nieuws/binnenland/ag ... ~ad6a6567/
Voor wat ik van het artikel kan lezen zou ik liever "per ongeluk" vervangen zien door "uit onwetendheid".
Misschien toch het artikel volledig lezen. Er lijken me meerdere fouten te zijn gebeurd.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster

wied schreef:Joe schrijft: Waarmee ik helemaal geen politiegeweld wil goedpraten...

Natuurlijk niet, want je maakt daarentegen een erg scherpe, intelligente gedrags-analyse! Mij heb je alvast overtuigd daarmee...
De politierechter in het eerdere voorbeeld is nog markanter: pakweg 90% van de mensen die die mens voor zich krijgt gaan al tenminste buiten met een strafblad. Het aantal vrijspraken daar is immers erg klein, als je het daar moet gaan uitleggen is het vrijwel zeker dat je iets mispeuterd hebt. Dus wat verwacht je van die man (m/v/x) z'n wereldbeeld ? ...

J.
sky
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 31 keer

Als ze mij langs de kant van de weg of op de luchthaven tegenhouden zullen er 15min. later geen 6 agenten bovenop mij zitten!
Hetgeen we nu zien is er over, maar wat was de reden dat er 6 agenten nodig waren.

Als de agent je papieren vraagt en je geeft ze af, of die agent vraagt om even mee naar lokaal x of y te komen en gaat braaf mee, zullen er geen 6 agenten bovenop je kruipen, en ben 10.min later weer weg zonder slag of stoot.
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster

Er is natuurlijk nuance langs beide kanten.
Sommige agenten zijn bevooroordeeld, maar sommige burgers ook, en als die twee mekaar juist tegenkomen...

J.
iceke
Elite Poster
Elite Poster

sky schreef:Als ze mij langs de kant van de weg of op de luchthaven tegenhouden zullen er 15min. later geen 6 agenten bovenop mij zitten!
Hetgeen we nu zien is er over, maar wat was de reden dat er 6 agenten nodig waren.

Als de agent je papieren vraagt en je geeft ze af, of die agent vraagt om even mee naar lokaal x of y te komen en gaat braaf mee, zullen er geen 6 agenten bovenop je kruipen, en ben 10.min later weer weg zonder slag of stoot.
Die kerel was buiten zijn zinnen, of dat nu was door drugs, drank, medicatie of gewoon omdat hij koekoek was doet niet ter zake.
Wat wel ter zake doet is dat hij dood is omdat daar x aantal agenten/verplegers/ambulanciers stonden die echt geen raad wisten met zulk gedrag.
sky
Elite Poster
Elite Poster

iceke schreef:
sky schreef:Als ze mij langs de kant van de weg of op de luchthaven tegenhouden zullen er 15min. later geen 6 agenten bovenop mij zitten!

Die kerel was buiten zijn zinnen, of dat nu was door drugs, drank, medicatie of gewoon omdat hij koekoek was doet niet ter zake.
Wat wel ter zake doet is dat hij dood is omdat daar x aantal agenten/verplegers/ambulanciers stonden die echt geen raad wisten met zulk gedrag.
Oorzaak en gevolg, als er geen oorzaak was om hardhandig op te treden, was het gevolg ook vermoedelijk anders geweest.
heist_175
Elite Poster
Elite Poster

Ook als je uw papieren niet braaf afgeeft (je verstaat de politie niet, begrijpt ze niet of je bent van plan duchtig tegen te werken) zie ik daar met de beste wil van de wereld geen "license to kill" in? De politie moet de burger beschermen, ook al misdraagt die burger zich.

Misschien moet je de test eens doen: laat een volgroeide volwassen man (70-80kg) een half uurtje op uw bovenlijf zitten. Je komt heel snel in ademnood, zeker als de O2 consumptie heel hoog ligt door agitatie.
sky
Elite Poster
Elite Poster

heist_175 schreef:

Ook als je uw papieren niet braaf afgeeft (je verstaat de politie niet, begrijpt ze niet of je bent van plan duchtig tegen te werken) zie ik daar met de beste wil van de wereld geen "license to kill" in? De politie moet de burger beschermen, ook al misdraagt die burger zich.

Misschien moet je de test eens doen: laat een volgroeide volwassen man (70-80kg) een half uurtje op uw bovenlijf zitten. Je komt heel snel in ademnood, zeker als de O2 consumptie heel hoog ligt door agitatie.
Dat filmpje is voor mij volledig uit zijn context gegrepen als je niet heel het voorgaande ook kan zien.
De politie mag geen vrijgeleide hebben om iemand zomaar te doden, maar respect moet van 2 kanten komen.
Als je ze niet begrijpt, is het een andere zaak, maar als je niet vraagt wat ze doen of je bent van plan om je verzetten, dan moet je niet verwonderd zijn dat men harder optreedt.

Een gelijkaardig voorval deed zich een paar maand geleden voor. Vrouw, verpleegkundige werd aan haar haren weggesleept, was er voor mij ook wat over. Maar dat was het enige dat je op het nieuws te zien kreeg. Iedereen reageerde naar de politie.
Wat je niet zag was dat diezelfde vrouw even daarvoor met kasseien van kortbij baar de politie aan het gooien was.
Dan moet je niet verbaasd zijn dat de politie zich niet braafjes laat bekogelen.
iceke
Elite Poster
Elite Poster

Gepast optreden kan ook hardhandig zijn, als daar dooie bij valt is het niet echt "gepast".
heist_175
Elite Poster
Elite Poster

Als de politie bekogeld wordt met flessen, kasseien, ... moeten de betogers niet "schrikken" van een gelijkaardige inzet in de andere richting: waterkanon, matrak, ...
Maar iemand doodmaken is zelden een "proportioneel optreden". Opnieuw: wij (als burgers) betalen de politie om ons te beschermen tegen "tuig" (boeven, criminelen, geweldenaren, ...), niet om ons te laten kapotschieten of platdrukken bij elke misstap.
sky
Elite Poster
Elite Poster

Als je die week al 5 zulke gevallen gehad hebt kan de 6de er misschien teveel aan zijn. Let op, ik keur niet goed wat er gebeurd is, maar als iedereen wat meer respect heeft voor de ordediensten, zal diezelfde dienst ook minder hard optreden.
Het is altijd de schuld van de politie want zij worden ervoor betaald, het is dan niet erg, ze moeten maar tegen een stootje kunnen of wat?

Als erop je geschoten wordt als politie moet je zelfs nog oppassen want als je terug schiet heb je sowieso een onderzoek aan je been. Iets meer respect is toch niet zoveel gevraagd.
Waarom moet men in een betoging met kasseien en andere dingen gooien? Ramen inslaan, auto’s in brand steken?
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
Bedankt: 1542 keer

Politie mag wettelijk gezien alleen strikt noodzakelijk geweld gebruiken.

En dat gaat veel te vaak fout. Ook bij Chovanec.

Daarnaast lijkt verbaal geweld en onnodig machtsvertoon tegenover onschuldige burgers wel de norm:
Lokale politie behandelt burger in één op drie gevallen respectloos
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer

ik denk dat velen streng beleid en proportioneel beleid verwarren.

Er is tekort aan streng beleid maar disproportioneel beleid vanuit de politie is er wel en dat is foutief.
timmermc
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 29 keer
Bedankt: 35 keer

Ik ben helemaal niet politiek georiënteerd en zonder voorkeur voor een partij.

Weliswaar is het mijn mening dat de minister president en alle hoge pieten bij de politie die tijdens het voorval in Charleroi aan de macht waren een stuk verantwoordelijkheid moeten nemen en hun ontslag indienen.
Dit voorval en andere zaken hoe klein of groot ook, als 'baas' wordt je verondersteld op de hoogte te wezen van wat in je 'winkel' gebeurt.

Overigens in het privé of bedrijfsleven krijg je ook zelden een 'herkans' na het maken van een zware fout, waarom krijgen die heren en dames dit nu wel?
Aan zee schijnt de zon altijd...☀️
sky
Elite Poster
Elite Poster

timmermc schreef:Ik ben helemaal niet politiek georiënteerd en zonder voorkeur voor een partij.

Weliswaar is het mijn mening dat de minister president en alle hoge pieten bij de politie die tijdens het voorval in Charleroi aan de macht waren een stuk verantwoordelijkheid moeten nemen en hun ontslag indienen.
Dit voorval en andere zaken hoe klein of groot ook, als 'baas' wordt je verondersteld op de hoogte te wezen van wat in je 'winkel' gebeurt.

Overigens in het privé of bedrijfsleven krijg je ook zelden een 'herkans' na het maken van een zware fout, waarom krijgen die heren en dames dit nu wel?
Dus als je in de privé als werknemer iets mispeuterd moet jouw baas, en die zijn baas ook ontslag nemen!?
9livesuni
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 72 keer

timmermc schreef:
Ik moet daar toch altijd eens met lachen met dergelijke kwakkels. In zie het beroepsleven vooral als een aaneenrijging van zware vergrijpen de een al erger als de andere. En ja soms worden er eens voorbeelden gesteld.

Vooral het klein volk lust wel pap van wie stout is krijgt straf ( uiteraard geldt dit niet voor hunzelf )
bollegijs
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
Bedankt: 18 keer

Parket heeft hier de grootste fout gemaakt. En start ook direct terug het tennisspel op ipv mee te werken. De excuses zijn soms echt frappant.

Ik maak me zorgen over de onderfinanciering van deze groep mensen (het parket), de bevolking zal een volledig vertekend beeld krijgen van justitie en democratie op deze manier. En jaar na jaar kaarten ze dit niet aan en spelen ze tennis als er fouten gebeuren.

Jambon is te licht als politicus, niet geschikt. Maar maakte geen fout. Beetje zoals een luie werknemer...

Ik hoop dat niemand hier met het parket in aanraking moet komen als slachtoffer, want hun communicatie is zeer vermoeiend (als die er al is) terwijl jij je emotionele rugzak moet verwerken. Ik ken mensen die na maanden niets meer gehoord te hebben (wat normaal is) eens het Parket opzoeken, maar aan de balie vreemd worden bekeken door medewerkers met de uitleg 'zo werkt het niet he meneer' en zelf geen update krijgen over het dossier, laat staan inkijken.

Straffeloosheid is veelal het gevoel en is gevaarlijk.
heist_175
Elite Poster
Elite Poster

bollegijs schreef:Jambon is te licht als politicus, niet geschikt. Maar maakte geen fout. Beetje zoals een luie werknemer...
Jambon is een paljas.
De NVA denkt dat ze "assets" heeft, maar het zijn "liabilities": Theo Francken, Pol VD Driesche, Siegfried Bracke, Jan Jambon, ...
Ik hoop dat niemand hier met het parket in aanraking moet komen als slachtoffer, want hun communicatie is zeer vermoeiend (als die er al is) terwijl jij je emotionele rugzak moet verwerken. Ik ken mensen die na maanden niets meer gehoord te hebben (wat normaal is) eens het Parket opzoeken, maar aan de balie vreemd worden bekeken door medewerkers met de uitleg 'zo werkt het niet he meneer' en zelf geen update krijgen over het dossier, laat staan inkijken.

Straffeloosheid is veelal het gevoel en is gevaarlijk.
Geen enkele partij vindt justitie belangrijk, maar daar loopt het mis.
Waarom kan het VB reclame maken met criminelen die vrij rondlopen? Omdat justitie ze laat gaan. Waarom laat justitie ze gaan, omdat er geen centen zijn. Waarom zijn er geen centen? Niemand ligt er wakker van.
Het kan anders: in de ons omringende buurlanden is justitie niet zo amateuristisch als in BE.

Het enige wat partijen suggereren over justitie is: meer en harder straffen.
Maar met 2 frank aan hersenen realiseert iedereen dat dat geen oplossing is: los van het feit dat het waanzinnig duur is, schiet het z'n doel compleet voorbij.
timmermc
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 29 keer
Bedankt: 35 keer

sky schreef:Dus als je in de privé als werknemer iets mispeuterd moet jouw baas, en die zijn baas ook ontslag nemen!?
Je kunt het wel afdoen als een niemendalletje, maar hierbij is wel een mens gestorven.
Aan zee schijnt de zon altijd...☀️
Dfrog
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 22 keer

Anderen namen al wel eens verantwoordelijkheid:
https://www.tijd.be/algemeen/algemeen/t ... 24771.html
25 september 1998 00:00
BRUSSEL (tijd/belga) - Minister van Binnenlandse Zaken Louis Tobback bood gisterenavond zijn ontslag aan aan eerste minister Dehaene. Het ontslag is een gevolg van de dood van de Nigeriaanse asielzoekster Sémira Adamu, die dinsdagavond overleed tijdens een poging om haar het land uit te zetten.
bollegijs
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
Bedankt: 18 keer

Dfrog schreef:Anderen namen al wel eens verantwoordelijkheid:
https://www.tijd.be/algemeen/algemeen/t ... 24771.html
25 september 1998 00:00
BRUSSEL (tijd/belga) - Minister van Binnenlandse Zaken Louis Tobback bood gisterenavond zijn ontslag aan aan eerste minister Dehaene. Het ontslag is een gevolg van de dood van de Nigeriaanse asielzoekster Sémira Adamu, die dinsdagavond overleed tijdens een poging om haar het land uit te zetten.
Those days are loooong gone
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster

Jambon moet niet zeveren:
er is een dode gevallen die onder toezicht van de politie stond
de ambassadeur van dat land komt tekst en uitleg vragen, tot 2 keer toe...

Als ge u dan geen vragen stelt zijt ge onbekwaam. Of teveel bezig met de volgende verkiezingen of met het land te saboteren.

J.
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 224 keer
Bedankt: 318 keer

Stel je eens voor in de zaak Chovanec dat er geen dansje en groet werden gebracht. Zou het dan niet kunnen, dat het overlijden is gebeurd doordat die zichzelf een hoofdtrauma heeft geklopt.

Losstaand hiervan, als in de dierentuin een dier buiten zinnen is, dan wordt de dierenarts erbij geroepen en wordt een pijltje in zijn bil geschoten. Bij mensen kan dat niet en moet men wel meer force gebruiken om iemand te kalmeren en een kalmerend middel toedienen waar het risico bestaat met wisselwerking met drugs en andere narcotica die de persoon zou kunnen genomen hebben.

Het is kiezen tussen de mens zichzelf buiten westen bonken, of het te doen stoppen met zes man en een medisch team.
Albert Peetermans
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 17 keer

CCatalyst schreef: Jambon is natuurlijk de zoveelste carrierepoliticus die geen enkel alternatief heeft buiten de politiek, want hij heeft nooit iets anders gedaan dus heeft eigenlijk geen nuttige kwaliteiten of kennis op de jobmarkt voor een echte job die hem evenveel zou betalen.
Ahum. Wikipedia:
"Van 1984 tot 1992 was hij accountmanager bij IBM, waarna Jambon overstapte naar humanresourcesmanagement. Voor SD Worx, een sociaal secretariaat, stuurde hij van 1993 tot 1996 als regiodirecteur de verkoop van de Antwerpse regio aan. Voor VUM, uitgever van De Standaard, Het Nieuwsblad en Het Volk reorganiseerde hij vervolgens de klantendienst. Bij Creyfs, een uitzendbureau, kreeg hij vanaf 2000 de opdracht om als regiodirecteur de omzet van de Antwerpse regio te doen stijgen. In 2002 maakte hij de overstap naar de financiële sector en werd hij algemeen directeur van de Bank Card Company, de uitgever van de kredietkaarten VISA en MasterCard. (...) In 2007 werd hij parlementslid."

Ik ben geen fan maar de waarheid heeft haar rechten.
Plaats reactie

Terug naar “Maatschappelijke uitdagingen / discussies (niet technisch)”