Ik wil een pakket (doos van 25kg) verzenden naar Glasgow UK. Wie heeft ervaring en/of aanbevelingen voor verzenddiensten?
DHL blijkt + 160 euro te zijn.
GLS €24,90
Iemand goede alternatieven? (liefst goedkoper, express hoeft niet, 2 of 3 dagen is OK)
Pakket (25kg) verzenden naar UK: welke koerier kiezen?
-
- Elite Poster
- Berichten: 6659
- Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
- Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
- Bedankt: 386 keer
Je hebt idd geluk met GLS dat de prijs niet door het gewicht maar door het volume bepaald wordt, goedkoper ga je volgens mij niet vinden. De andere goedkope opties, PostNL en DPD, aanvaarden zo'n gewicht niet.
Onder 50 EUR is er nog:
bpost 39.69 EUR => eigenlijk zinloos tov GLS als het voor het VK is. GLS is een dochtermaatschappij van Royal Mail, Royal Mail (enfin Parcelforce) doet dan ook de afleveringen in het VK. Door wie wordt het pakket in het VK afgeleverd als je met bpost stuurt? Ook Royal Mail.
UPS Standard 47.18 EUR => goedkoopste "full service" carrier met volwaardige tracking, eigen beheer van begin tot einde en geplande aflevering op een specifieke dag, mogelijkheid tot verzekering op maat, ook mogelijkheid voor afhaling, en nog allerhande opties inzake aftekenen, neerzettoestemming enzomeer. UPS Standard is geen expressdienst - express begint pas vanaf het "UPS Express Saver" niveau.
Onder 50 EUR is er nog:
bpost 39.69 EUR => eigenlijk zinloos tov GLS als het voor het VK is. GLS is een dochtermaatschappij van Royal Mail, Royal Mail (enfin Parcelforce) doet dan ook de afleveringen in het VK. Door wie wordt het pakket in het VK afgeleverd als je met bpost stuurt? Ook Royal Mail.
UPS Standard 47.18 EUR => goedkoopste "full service" carrier met volwaardige tracking, eigen beheer van begin tot einde en geplande aflevering op een specifieke dag, mogelijkheid tot verzekering op maat, ook mogelijkheid voor afhaling, en nog allerhande opties inzake aftekenen, neerzettoestemming enzomeer. UPS Standard is geen expressdienst - express begint pas vanaf het "UPS Express Saver" niveau.
-
- Elite Poster
- Berichten: 5295
- Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
- Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
- Bedankt: 397 keer
Ik ship alles met DPD naar UK en FR, maar doe dit via iemand die deftige rates en een contract bij DPD heeft.
-
- Elite Poster
- Berichten: 2490
- Lid geworden op: 23 jan 2010, 15:45
- Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
- Bedankt: 260 keer
Ik heb al een paar keer CheapCargo gezien als een optie, maar zelf nooit gebruikt.
Zo te zien hebben ze corporate contracten en (mis)bruiken ze die om lagere prijzen aan te bieden dan de vervoeders zelf.
Vooral vaak is DPD en DHL parcel daar redelijk goedkoop...
Zelf stuur ik mijn pakketjes naar buitenland vanuit Duitsland, is een pak goedkoper. Maar ik besef dat het niet voor iedereen een optie is...
Zo te zien hebben ze corporate contracten en (mis)bruiken ze die om lagere prijzen aan te bieden dan de vervoeders zelf.
Vooral vaak is DPD en DHL parcel daar redelijk goedkoop...
Zelf stuur ik mijn pakketjes naar buitenland vanuit Duitsland, is een pak goedkoper. Maar ik besef dat het niet voor iedereen een optie is...
-
- Elite Poster
- Berichten: 6659
- Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
- Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
- Bedankt: 386 keer
36.40 EUR UPS Standard via UPSToday. Ophaling aan huis inbegrepen.
Businessmodel waar ik vragen bij heb omdat ze die korting deels halen uit het kwalificeren van de zending als "RS", dus een return zogezegd (en voor het overige door het doorrekenen van de volumekorting op hun account). Het is ook dankzij die kwalificatie dat de ophaling gratis is. Maar goed, dienst bestaat al enkele jaren, ik heb het al gebruikt en dat was telkens zonder problemen. Hou er rekening mee dat website/dienst door een derde partij beheerd wordt (niet UPS) ook al ziet de site er erg UPS-achtig uit. Bij problemen zal je de derde partij moeten contacteren.
Businessmodel waar ik vragen bij heb omdat ze die korting deels halen uit het kwalificeren van de zending als "RS", dus een return zogezegd (en voor het overige door het doorrekenen van de volumekorting op hun account). Het is ook dankzij die kwalificatie dat de ophaling gratis is. Maar goed, dienst bestaat al enkele jaren, ik heb het al gebruikt en dat was telkens zonder problemen. Hou er rekening mee dat website/dienst door een derde partij beheerd wordt (niet UPS) ook al ziet de site er erg UPS-achtig uit. Bij problemen zal je de derde partij moeten contacteren.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1170
- Lid geworden op: 20 aug 2015, 15:07
- Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
- Bedankt: 67 keer
Het is uiteindelijk toch GLS geworden. Pakket werd mooi afgeleverd (Brussel-Glasgow) op minder dan 48 uren.
Toch wel sterk voor die prijs. En er was bovendien een verzekering tot €750 inbegrepen. Geen idee hoe nuttig dat is want ik heb slechte ervaringen met verzekeringen als het gaat om het taxeren van de geleden schade.
Toch wel sterk voor die prijs. En er was bovendien een verzekering tot €750 inbegrepen. Geen idee hoe nuttig dat is want ik heb slechte ervaringen met verzekeringen als het gaat om het taxeren van de geleden schade.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1170
- Lid geworden op: 20 aug 2015, 15:07
- Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
- Bedankt: 67 keer
Aanvulling: mijn initieel enthousiasme mag bijgesteld worden.
Vorige zaterdag opnieuw een pakket verstuurd met GLS. Deze keer heb ik het niet bij GLS zelf afgeleverd want die zijn dicht op zaterdag. Maar wel dus bij een Parcel punt, een partner dus. (Dockx verhuur in did geval). Daar vertelde men mijn (ongevraagd) dat het pakket op maandag zou vertrekken. Geen probleem want het moet pas uiterlijk volgend weekend aankomen bij de bestemmeling.
Maar vandaag (woensdag) bleek op de track & trace dat het pakket nog altijd niet opgehaald was.
Ik bel dus naar GLS. "Blijft u even aan de lijn, ik zoek dat even uit." Dat even blijkt zeer lang te duren en uiteindelijk wordt de lijn verbroken.
Bij een tweede poging gaat men het opnieuw uitzoeken en is het antwoord dat de partner inderdaad geen ophaling gevraagd had. Maar dat het nu wel zou gebeuren
Toch wel vreemd dat van zodra het parcel-punt mijn label inscant de track & trace van GLS weet dat mijn pakket daar ligt te wachten maar dat GLS zelf geen initiatief neemt om het pakket op te halen. En de fout dus bij hun partner legt.
Zo vreemd dat ik betwijfel of dit de echte toedracht is.
En nu maar hopen dat ze alsnog voor het weekend afleveren bij bestemmeling.
Vorige zaterdag opnieuw een pakket verstuurd met GLS. Deze keer heb ik het niet bij GLS zelf afgeleverd want die zijn dicht op zaterdag. Maar wel dus bij een Parcel punt, een partner dus. (Dockx verhuur in did geval). Daar vertelde men mijn (ongevraagd) dat het pakket op maandag zou vertrekken. Geen probleem want het moet pas uiterlijk volgend weekend aankomen bij de bestemmeling.
Maar vandaag (woensdag) bleek op de track & trace dat het pakket nog altijd niet opgehaald was.
Ik bel dus naar GLS. "Blijft u even aan de lijn, ik zoek dat even uit." Dat even blijkt zeer lang te duren en uiteindelijk wordt de lijn verbroken.
Bij een tweede poging gaat men het opnieuw uitzoeken en is het antwoord dat de partner inderdaad geen ophaling gevraagd had. Maar dat het nu wel zou gebeuren
Toch wel vreemd dat van zodra het parcel-punt mijn label inscant de track & trace van GLS weet dat mijn pakket daar ligt te wachten maar dat GLS zelf geen initiatief neemt om het pakket op te halen. En de fout dus bij hun partner legt.
Zo vreemd dat ik betwijfel of dit de echte toedracht is.
En nu maar hopen dat ze alsnog voor het weekend afleveren bij bestemmeling.
-
- Elite Poster
- Berichten: 6659
- Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
- Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
- Bedankt: 386 keer
Zal idd wel niet kloppen. Er worden daar ook wel dagelijks pakketten afgegeven voor mensen om op te halen, de fout die Dockx gemaakt kan hebben is dat ze het vergeten hebben mee te geven. Zeker in het weekend op plaatsen waar er meer dan 2 man personeel werkt - de persoon die daar de maandag stond was quasi zeker niet de persoon die daar de zaterdag stond. Ze kunnen het natuurlijk ook de dagen erna meegeven, maar als ze het telkens opnieuw vergeten omdat het ergens uit het zicht ligt, kan het lang duren. Het risico bestaat ook dat het gewoon in dezelfde stapel als de leveringen van GLS ligt en dat iedereen denkt dat dat een pakket is dat door een particulier zal afgehaald worden ipv GLS.R2D2 schreef:\
Toch wel vreemd dat van zodra het parcel-punt mijn label inscant de track & trace van GLS weet dat mijn pakket daar ligt te wachten maar dat GLS zelf geen initiatief neemt om het pakket op te halen. En de fout dus bij hun partner legt.
Zo vreemd dat ik betwijfel of dit de echte toedracht is.
Indien mogelijk, eens in de ochtend naar het punt gaan of bellen, en vragen of het daar nog ligt en of ze het kunnen klaarleggen voor afhaling door GLS straks. Blijf immer vriendelijk, ga uit van een gewone vergetelheid zonder slechte bedoelingen. Als je boos bent/schuld geeft gaan ze niet meer geneigd zijn van veel te helpen - dat GLS gedoe is niet de hoofdactiviteit van Dockx en zoveel verdienen ze er ook niet aan.