Twee verbindingen

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
Freakazoid
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 28
Lid geworden op: 21 aug 2005, 22:14

Hi,

Ik heb 2 breedbandverbindingen en 1 PC met 2 netwerkkaarten en Windows XP Home. Is het mogelijk om beide verbindingen op hetzelfde moment te gebruiken? Bestaat er soms software om die verbindingen te beheren en te kunnen regelen. Het lijkt me logisch dat je ze niet bij elkaar kan optellen, maar ik dacht eerder aan 1 verbinding voor te downloaden via ftp en de andere voor de browser.

Freakazoid
Gebruikersavatar
X-2datop
Pro Member
Pro Member
Berichten: 449
Lid geworden op: 21 jun 2005, 21:44
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Eigenlijk is het compleet andersom:

Het is gemakkellijker ze bijeen op te tellen, dan ze afzonder te gebruiken voor verschillende doeleinden. Windows (en unix) kan zonder geavanceerde routing geen 2 gateways aan op 1 pc. Windows zal dus steeds slechts 1 van beide gebruiken, heb geen weet van software die dit voor je kan regelen. Maar kijk eens naar router/firewall programma's zoals Winroute e.d.

Om ze "bijeen op te tellen" moet je een netwerkbrug tussen beide verbindingen maken in Windows.

Mvg,
Francis
The best way to hack a digital network is an analogue phonecall !
eldiablo
Pro Member
Pro Member
Berichten: 277
Lid geworden op: 26 jun 2005, 21:53
Locatie: Waregem

ik denk niet dat een netwerkbrug de oplossing is hoor hiervoor, er zijn bepaalde programma's die je in de instellingen kunt een ip toewijzen die hij moet gebruiken, maar kweet niet hoe je dat bij alle programma's kunt doen en hoe windows dan zijn verbinding kiest voor de andere programma's.
Freakazoid
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 28
Lid geworden op: 21 aug 2005, 22:14

X-2datop schreef:Om ze "bijeen op te tellen" moet je een netwerkbrug tussen beide verbindingen maken in Windows.


Dat zou ik ook liever hebben, dacht alleen dat het niet zou kunnen. Ik veronderstel dat ik dan een hogere download/upload-speed kan halen dan de snelste van twee verbindingen? Is een netwerkbrug maken ingewikkeld? Ik zal er eens naar googlen...
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6305
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 727 keer

cmd > route print and have a ball :)
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
Gebruikersavatar
ban
Pro Member
Pro Member
Berichten: 232
Lid geworden op: 22 mar 2004, 16:21

X-2datop schreef:Om ze "bijeen op te tellen" moet je een netwerkbrug tussen beide verbindingen maken in Windows.

Dit in ieder geval ZEKER NIET doen, dit gaat je zeker geen snellere verbinding opleveren, en je ISP(s) zullen dat ook niet kunnen apprecieren.

de makkelijkste manier om van 2 lijnen gebruik te maken lijkt me via een linux iptables-based firewall. iptables kan traffiek rerouten op basis van round-robin (maw wissel de ISP af per verbinding). Het zal niet eenvoudig zijn dit op te zetten, maar dat zou moeten werken.
Wel oppassen met multi-port verbindingen als FTP.

Ban
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”