Prijsverhoging
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
- Bedankt: 100 keer
De vraag die ik me stel nu stunten ze met die glasvezel prijzen de vraag is of dit op langere termijn ook haalbaar is.
Niet tegenstaande dat de potentiële snelheid van internet prijs/mpbs wel omlaag zal gaan maar de effectieve?
Niet tegenstaande dat de potentiële snelheid van internet prijs/mpbs wel omlaag zal gaan maar de effectieve?
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 6 keer
@DarkV klopt zeker anno midden 2020 (alhoewel nu eigenlijk al 25 steden/regio's aansluitbaar zijn linkje) maar de bedoeling is om met het Nederlandse Delta samen te werken om de uitrol sterk te versnellen. Zou mij niet zeker niet verwonderen mochten er tegen eind 2020 al een grote lijst steden toegevoegd worden die 2021/22 aangesloten zullen worden
@boonpwnz Mwja, op VDSL is de prijs van EDPnet al jaren stabiel, het goede aan glasvezel is ook dat het een passief netwerk is, versus DOCSIS (dus Telenet) en VDSL dat alle twee actieve netwerken zijn (met als gevolg veel meer stroomkosten), maw voor Proximus is het peperduur om de glasvezel nu uit te rollen maar daarna hebben ze een stuk minder vaste kosten
@boonpwnz Mwja, op VDSL is de prijs van EDPnet al jaren stabiel, het goede aan glasvezel is ook dat het een passief netwerk is, versus DOCSIS (dus Telenet) en VDSL dat alle twee actieve netwerken zijn (met als gevolg veel meer stroomkosten), maw voor Proximus is het peperduur om de glasvezel nu uit te rollen maar daarna hebben ze een stuk minder vaste kosten
- proximusboyke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
- Bedankt: 364 keer
en je moet wel juiste info geven !!!!
750GB is enkel en de piek, in de dal ongelimiteerd !!!
750GB is enkel en de piek, in de dal ongelimiteerd !!!
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
- Bedankt: 112 keer
Bij een klant van me in het Antwerpse hangen de bakjes al enige tijd tegen de gevel maar het is nog steeds niet beschikbaar.fibrbuzz1 schreef:Zou mij niet zeker niet verwonderen mochten er tegen eind 2020 al een grote lijst steden toegevoegd worden die 2021/22 aangesloten zullen worden
Ik stel dus zelf geen al te grote verwachtingen voor de rand van een kleinere stad.
- Dfrog
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
- Bedankt: 22 keer
Ik betaal 32,95eur/maand (recent aangegaan). Met dank aan een forumlidJack Daniels schreef:Ja man... edpnet is 34,99Dfrog schreef:Dit is afhankelijk van uw verbruik en wensen. Wij betalen:
edpnet 100/30, onbeperkt: 33 eur
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
- Bedankt: 36 keer
Nog een tip: als je TVVlaanderen bestelt kan je met op 2 schermen gelijktijdig TV kijken.
Ik deel mijn 15 euro met nog iemand, dus betalen we ieder 7,5 euro per maand.
Dit voor TV met voetbal bij inbegrepen.
Met een EDPnet erbij zit je dan aan een goede 42 euro TV met voetbal, internet (onbeperkt) en vaste lijn.
Daar betaal je bij Telenet minstens 105 euro voor (Wigo home + play sports).
Als je wat creatief bent kan je in de meeste gevallen serieus besparen.
Met een EDPnet erbij zit je dan aan een goede 42 euro TV met voetbal, internet (onbeperkt) en vaste lijn.
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Voor de gemiddelde gebruiker, die zich niets aantrekt van voetbal, is yugo, epic of love even duur of zelf goedkoper. Het biedt veel meer gemak want je moet maar bij 1 bedrijven gaan zeuren als iets fout loopt. De grote jongens hebben dus nog redelijk wat ruimte om de prijs op te drijven.Steven7 schreef:Nog een tip: als je TVVlaanderen bestelt kan je met op 2 schermen gelijktijdig TV kijken.
Het enige wat misschien echt goedkoper uit komt is constant roteren van provider zodat je altijd de nieuwe klant korting krijgt.
Vergeet niet als je overstapt naar edpnet of orange dat je nog steeds de zakken van Telenet of Proximus aan het vullen bent. Er is maar 1 andere grote speler en dat is Orange enkel voor mobiel.
-
- Elite Poster
Steven7 schreef:Nog een tip: als je TVVlaanderen bestelt kan je met op 2 schermen gelijktijdig TV kijken.
Creatief ? Fraude plegen bedoel je ?Steven7 schreef:Als je wat creatief bent kan je in de meeste gevallen serieus besparen.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
- Bedankt: 717 keer
Ja, de euro valt. Toen ik aankondigde om weer edpnet klant te worden heb ik PM gekregen van 2 UB leden die mij een korting konden bezorgen. Maar de bestelling was al geplaatst, het was dus te laat. Maar we houden het best op de officiële prijs van 34,95 en niet op 33 want dat is enkel weggelegd voor een gegadigde op dit forum.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
- Dfrog
- Elite Poster
Take the blue pill and check your pmcloink schreef:Waar vind ik die magische forum-korting?Dfrog schreef:Ik betaal 32,95eur/maand (recent aangegaan). Met dank aan een forumlid
- svermassen
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 182 keer
- Bedankt: 35 keer
Forum korting
-
- Premium Member
Dat mag toch, die schermen delen bij TVVlaanderen. Is toch zoals netflix?DarkV schreef:Steven7 schreef:Nog een tip: als je TVVlaanderen bestelt kan je met op 2 schermen gelijktijdig TV kijken.
Ik deel mijn 15 euro met nog iemand, dus betalen we ieder 7,5 euro per maand.Creatief ? Fraude plegen bedoel je ?Steven7 schreef:Als je wat creatief bent kan je in de meeste gevallen serieus besparen.
-
- Elite Poster
Nee, dat mag niet... net zo min als bij Netflix (al laten ze het oogluikend toe).Steven7 schreef:Dat mag toch, die schermen delen bij TVVlaanderen. Is toch zoals netflix?
Maar deze discussie gaan we niet opnieuw voeren... je kan altijd een mail sturen naar TVVlaanderen als je een officieel antwoord wil.
- JamesEarlGray
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
- Bedankt: 99 keer
Het niet naleven van een ToS is géén fraude. Fraude pleeg je pas als je iets onwettelijk doet. Een account delen is niet onwettelijk.DarkV schreef:Creatief ? Fraude plegen bedoel je ?
- raf1
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
- Bedankt: 1542 keer
Het is inderdaad geen fraude, maar schending van de ToS is wel illegaal volgens artikel 236 van het Vlaams Mediadecreet. Daarnaast ook schending van de auteurswet, want login sharing is schending van de huiselijke kring.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
- Bedankt: 253 keer
+kleinkinderen...boonpwnz schreef:Dat schermdelen mag enkel binnen je gezin thats it.
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
-
- Premium Member
Ik heb aan de telefoon bij TVVlaanderen gevraagd of het kon en men bevestigde mij dat. Er werd er wel bij gezegd dat dat niet de bedoeling was, maar niet dat het illegaal was of zo.
Weet er ook iemand welke straffen daar op staan?
Weet er ook iemand welke straffen daar op staan?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
- Bedankt: 717 keer
Geen, als je het niet aan de grote klok hangt zoals hierSteven7 schreef: Weet er ook iemand welke straffen daar op staan?
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
- Bedankt: 94 keer
- Contacteer:
Hoe zit dat met tv vlaanderen via internet ipv schotel. Welke voordelen en nadelen zijn er bij deze 2 en kan ik dan via internet van telenet daarop tv vlaanderen laten binnenkomen of moet dit via een partner van tv vlaanderen ofzo dan?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
- Bedankt: 60 keer
Vooral Netflix heeft hier al op gereageerd dat het volgens hun dan niet mag,ik vermoed dat ze er al een onderzoek hebben naar gedaan.DarkV schreef:Nee, dat mag niet... net zo min als bij Netflix (al laten ze het oogluikend toe).Steven7 schreef:Dat mag toch, die schermen delen bij TVVlaanderen. Is toch zoals netflix?
Maar deze discussie gaan we niet opnieuw voeren... je kan altijd een mail sturen naar TVVlaanderen als je een officieel antwoord wil.
Ben toch blij dat er hier op het forum nog mensen zijn die zoeken naar intresante en betaalbare alternatieven,maar dat zijn echt uitzonderingen,de anderen betalen gewoon(deze die het gemakkelijk kunnen want de bedragen zijn hoog),en hebben geen goesting om iets te ondernemen,zo ervaar ik het overgrote deel van de mensen.
- Dfrog
- Elite Poster
Kan vanuit elke internetprovider..fiestaboyke schreef:.. en kan ik dan via internet van telenet daarop tv vlaanderen laten binnenkomen of moet dit via een partner van tv vlaanderen ofzo dan?
- svermassen
- Elite Poster
Hier stond verhoging op de factuur: 0,80 EUR per maand.
NIet de hoogste verhoging van de laaste jaren, maar het is toch weer een verhoging
NIet de hoogste verhoging van de laaste jaren, maar het is toch weer een verhoging
- svermassen
- Elite Poster
Ik heb ook niet echt een alternatief.
Orange is bucht en Proximus of de alternatieve, zijn te onstabiel.
Ik wil glasvezel, maar dat zal voor 2040 of zo zijn.
Orange is bucht en Proximus of de alternatieve, zijn te onstabiel.
Ik wil glasvezel, maar dat zal voor 2040 of zo zijn.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 125 keer
- Bedankt: 52 keer
Inderdaad orange heeft een (vage) volume limit policy en geen modem only.
Ik zou 1 of zelfs 2 EDPnet lines willen maar:
Fiber ook nihil hier.
Terwijl telenet aan 1Gbit down/50mbit up biz abbo wel perfect lukt op dit adres, dan hou ik het daar maar bij voorlopig...
Ik zou 1 of zelfs 2 EDPnet lines willen maar:
Sorry, edpnet internet is niet beschikbaar op je adres
Fiber ook nihil hier.
Terwijl telenet aan 1Gbit down/50mbit up biz abbo wel perfect lukt op dit adres, dan hou ik het daar maar bij voorlopig...
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 86 keer
- Bedankt: 17 keer
Hier ook geen fiber. Normaal gezien ben ik ook niet zo voor de prijsverhogingen. Juist een maand Telenet klant, overgestapt van vdsl. Dit is ook een maand geweest zonder disconnects, zonder te lage snelheid, zonder frustratie en ik moet eerlijk zeggen: dat is ook wat waard. En zelfs die prijsverhoging zal mijn goed humeur niet wegkrijgen. Het leven is te kort voor slechte dsl-lijnen
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
- Bedankt: 40 keer
Ik moet toch wel 1 ding een beetje ontkrachten van wat hier gepost is:
Orange is bucht?
Ik heb nu voor de 2de keer orange genomen en is het perfect? Neen, het is zeker niet perfect maar dat zijn de anderen ook niet ze. Bv bij telenet is die yelo app ook niet alles, toch ook niet altijd zoals het moet.
Bij proximus had ik veel uitval en dan valt alles weg.
En bij orange nu: het enige waar ze een probleempke mee hebben is dat serie opnemen dat die niet op punt staat. Voor de rest merk ik eerlijk gezegd nog geen problemen.
Voorlopig vd tijd die ik al op internet heb besteed en dat is vrij veel, nog geen uitval gehad, wel bizar want de 1ste keer had ik dat wel meermaals voor, dusja, bucht is het voor mij echt niet want alles werkt hier tot nu toe toch als een trein. Zal afwachten zijn op langere termijn. Ik heb voetbal + de boost van 400mbps.
Orange is bucht?
Ik heb nu voor de 2de keer orange genomen en is het perfect? Neen, het is zeker niet perfect maar dat zijn de anderen ook niet ze. Bv bij telenet is die yelo app ook niet alles, toch ook niet altijd zoals het moet.
Bij proximus had ik veel uitval en dan valt alles weg.
En bij orange nu: het enige waar ze een probleempke mee hebben is dat serie opnemen dat die niet op punt staat. Voor de rest merk ik eerlijk gezegd nog geen problemen.
Voorlopig vd tijd die ik al op internet heb besteed en dat is vrij veel, nog geen uitval gehad, wel bizar want de 1ste keer had ik dat wel meermaals voor, dusja, bucht is het voor mij echt niet want alles werkt hier tot nu toe toch als een trein. Zal afwachten zijn op langere termijn. Ik heb voetbal + de boost van 400mbps.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
- Bedankt: 100 keer
Als ik let op het feit dat Orange een prijsvechter is(idk voor hoe lang nog) dan mag je idd zeker niet klagen. De klantendienst is niet de beste maar is wel beter dan bij Scarlet. De stabiliteit was in juni en mei een beetje een ramp maar dat was onvoorzien en het meeste waren dns errors.
- devilkin
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
- Bedankt: 341 keer
- Contacteer:
Same. Jaar klant geweest bij Orange, met tevredenheid. Ik ben nu terug naar Telenet geswitched wegens een korting vanwege werkgever waardoor TN stukken goedkoper uitkomt. Moest dit er niet zijn, was ik gewoon gebleven.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
- Bedankt: 190 keer
Ben ondertussen ook al enkele jaren klant bij Orange. De verhuis van de vaste lijn was de grootste ramp die ik reeds gekend heb in telecomland. Dat was dus niet te doen, vandaar dat het het moment was om ze buiten te smijten (waar ik achteraf gezien heel blij om ben).
Qua tarieven zitten ze goed voor onze situatie. Ik heb al jaren stabiel internet. Ook ier zou ik liever zien dat ze extra werk steken in hun tv decoder qua programmatie van opnames. Ik heb er nog geen enkele gemist, maar dat de herhalingen ook telkens opgenomen worden is storender voor mij. Ook een app waar je je opgenomen programma's kan bekijken op een pc, tablet of smartphone zou er wel eens mogen komen. In een ideale droomwereld wil ik graag dat ze een Apple TV app maken waarbij een decoder niet meer nodig is...
Ok, modem-only bestaat niet bij Orange, maar ik gebruik de modem hier ook met de wifi permanent uitgeschakeld. Heb daar geen last mee, moet ik eerlijk zeggen...
Qua tarieven zitten ze goed voor onze situatie. Ik heb al jaren stabiel internet. Ook ier zou ik liever zien dat ze extra werk steken in hun tv decoder qua programmatie van opnames. Ik heb er nog geen enkele gemist, maar dat de herhalingen ook telkens opgenomen worden is storender voor mij. Ook een app waar je je opgenomen programma's kan bekijken op een pc, tablet of smartphone zou er wel eens mogen komen. In een ideale droomwereld wil ik graag dat ze een Apple TV app maken waarbij een decoder niet meer nodig is...
Ok, modem-only bestaat niet bij Orange, maar ik gebruik de modem hier ook met de wifi permanent uitgeschakeld. Heb daar geen last mee, moet ik eerlijk zeggen...
Internet & TV: Orange Love Trio
GSM: Go Plus + Carrefour Mobile (vervanging vaste lijn)
Mifi: Tempo Giga
iPhone 11 64GB SG | Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) | Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) | iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw | Apple TV 4 | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
GSM: Go Plus + Carrefour Mobile (vervanging vaste lijn)
Mifi: Tempo Giga
iPhone 11 64GB SG | Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) | Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) | iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw | Apple TV 4 | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
- cadsite
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
- Bedankt: 344 keer
- Contacteer:
Ik heb zelf geen ervaring met orange, dus kan er geen zinnig woord over zeggen. Hier is het al jaren telenet.Unicorn1 schreef: Bv bij telenet is die yelo app ook niet alles, toch ook niet altijd zoals het moet.
De yelo app vond ik inderdaad echt rommel.
Nu hebben we de TV-box en dan maak je gebruik van telenettv.be. Dat is echt een verademing ten opzichte van die trage en onbetrouwbare Yelo app.
- svermassen
- Elite Poster
*Orange is bucht*
Effe kaderen.
Als je in je vrienden/familie-omgeving al minstens 3 gehad hebt met problemen vanaf de aansluiting tot TV, dan is dit inderdaad mijn reactie daarop.
Wij staan zeker open voor nieuwigheden, maar als je zo van toestanden hoort, dan ben niet meer geneigd hiervoor
En ja, er zijn er ook heel tevreden van, maar dat risico en dan toch terug moeten.
1 van hun zat 2 weken zonder Internet, zeer handig als je van thuis uit moet werken ...
*1 of 2 edpnet lines*
Dat moet je echt door hun eens laten nakijken.
Zal eerder aan PXS liggen dat die hun database niet correct is.
Natuurlijk op voorwaarde dat je een lijn binnen hebt liggen en geen 10 km van een kast af woont
2 lijnen is moeilijk, wij hebben dat in het begin dat we hier woonden bij Proximus geprobeerd.
Probleem was dat de snelheid te laag was.
Kan niet, 1 moet particulier staan en de 2de op een bedrijfsnaam.
Effe kaderen.
Als je in je vrienden/familie-omgeving al minstens 3 gehad hebt met problemen vanaf de aansluiting tot TV, dan is dit inderdaad mijn reactie daarop.
Wij staan zeker open voor nieuwigheden, maar als je zo van toestanden hoort, dan ben niet meer geneigd hiervoor
En ja, er zijn er ook heel tevreden van, maar dat risico en dan toch terug moeten.
1 van hun zat 2 weken zonder Internet, zeer handig als je van thuis uit moet werken ...
*1 of 2 edpnet lines*
Dat moet je echt door hun eens laten nakijken.
Zal eerder aan PXS liggen dat die hun database niet correct is.
Natuurlijk op voorwaarde dat je een lijn binnen hebt liggen en geen 10 km van een kast af woont
2 lijnen is moeilijk, wij hebben dat in het begin dat we hier woonden bij Proximus geprobeerd.
Probleem was dat de snelheid te laag was.
Kan niet, 1 moet particulier staan en de 2de op een bedrijfsnaam.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 125 keer
- Bedankt: 52 keer
mja paar maand geleden kon ik nog wel EDPnet nemen volgens de snelheids check maar enkel ADSL met 4Mbit down en 512Kbit up.
Wellicht zullen ze nu bij proximus in plaats van te upgraden naar VDSL (waar ik al jaren op wachtte) de ADSL mogelijkheid
uitgeschakeld hebben in de straat/omgeving... Ik ga eens navragen bij EDPnet
Lang geleden had ik bij BASE 2 ADSL lines, 1 op elk paar en dat ging op dezelfde particulieren naam.
Maar terug ontopic
Wellicht zullen ze nu bij proximus in plaats van te upgraden naar VDSL (waar ik al jaren op wachtte) de ADSL mogelijkheid
uitgeschakeld hebben in de straat/omgeving... Ik ga eens navragen bij EDPnet
Lang geleden had ik bij BASE 2 ADSL lines, 1 op elk paar en dat ging op dezelfde particulieren naam.
Maar terug ontopic
- buthead
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
- Bedankt: 68 keer
Dat TN maar hun netwerk eens deftig regelt voor hun verhogingen, al enkele malen voor gevallen, laatste weken en zeer regelmatig
PING ms
19
DOWNLOAD Mbps
127.67
UPLOAD Mbps
16.75
Speedtest.net op telenet server/idem resultaten op EDPnet server en OVH server
PING ms
19
DOWNLOAD Mbps
127.67
UPLOAD Mbps