Ik ben reeds 12 jaar klant bij Scarlet en ga sinds de COVID wel eens over de "onbeperkte" 500 GB.
Deze week is het weer het geval. Nu heb ik niet meer GB's bij gevraagd omdat we morgen met vakantie vertrekken. Vandaag zetten we 1 van de 2 decoders op en de helft van de kanalen is verdwenen (toevallig o.a. alle nederlandstalige HD's). Anders waren er geen toestellen online.
Ik heb gebeld naar Scarlet en blijkbaar is dit normaal wanneer je met "slechts" 3 Mbts tot het einde van de maand moet doen. Tegelijk werd mij vriendelijk gevraagd om maandelijks 5 euro meer te betalen en altijd 500 GB meer te nemen. Er is gewoon te weinig bandbreedte om alles te laten functioneren meldde die nederlandstalige dame zonder enige gevoel voor klantenservice.
Ik heb die 500 GB dan maar voor 1 dag bijbesteld. Het surfen gaat weer sneller, maar de kanalen op de decoder?? Die blijven afwezig.
Waarom heb ik weer het gevoel dat Scarlet zijn trouwe klanten nogmaals in het zak wil zetten?
Ik dacht dat Belgacom televisie volledig los stond van internet?
Ik ben ooit bij Wanadoo gegaan voor de goede service....dat is reeds lang verleden tijd.
Dit is weerom een mooi voorbeeld van belgische onderkruiperij om de mensen toch weer iets meer te laten betalen, ongeacht ze trouwe klant zijn.
De betaling is binnen de minuut geregeld, de service daarentegen...daar mag je naar fluiten.
Decoder begeeft het - 5 euro opleg
- Goztow
- userbase crew
- Berichten: 13622
- Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
- Locatie: Brussel
- Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
- Bedankt: 878 keer
-
Te Koop forum
Wat je zegt, klopt. Je zenderprobleem is niet gelinkt aan je terugval van bandbreedte. Heb je al een hard reset van de decoder gedaan?
Bedank andere users voor nuttige posts, door op
te klikken

-
- Member
- Berichten: 51
- Lid geworden op: 03 jan 2007, 22:09
- Locatie: Belgie
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 1 keer
Ik heb alles gereset en het probleem blijft.Goztow schreef:Wat je zegt, klopt. Je zenderprobleem is niet gelinkt aan je terugval van bandbreedte. Heb je al een hard reset van de decoder gedaan?
Dit ging "binnen de 2 uur" opgelost zijn als we bij betaalden. We zijn nu 17 uur verder en het probleem bestaat nog steeds.
Ik heb Scarlet opnieuw gecontacteerd en ze gaan de klassieke "lijnmeting" uitvoeren, blijkt dat de HD zenders gewoon geblokkeerd zijn. Dit terwijl wij hoegenaamd niets hebben gewijzigd in de instellingen.
De oplossing is de instellingen opnieuw wijzigen op de decoder en nogmaals resetten.
Dit heeft het probleem opgelost.
Die kerel van Scarlet heeft idd.bevestigd dat dit twee totaal verschillende zaken zijn, die hoegenaamd niets met elkaar te maken hebben.
Het is duidelijk dat dit weer een goedkope truc is die Scarlet vanop afstand uitvoert om mensen meer te doen betalen.
Principieel heb ik gevraagd dat ze mij die 5 euro crediteren.
Indien ik meer GB wil, dan kies ik dit zelf wel en wordt ik niet verplicht om het te nemen om uiteindelijk dezelfde service te krijgen.
- Sinna
- Elite Poster
- Berichten: 2417
- Lid geworden op: 14 nov 2008, 08:22
- Twitter: KrSi78
- Locatie: Brugge
- Uitgedeelde bedankjes: 208 keer
- Bedankt: 152 keer
Sinds wanneer wordt het verkeer wat door de decoder gegenereerd wordt bij die 500GB geteld? Ik dacht dat dat buiten 'bundel' was aangezien dat op een eigen WAN VLAN gezet wordt.
Computer(k)nul
- Joe de Mannen
- Elite Poster
- Berichten: 5339
- Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
- Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
- Bedankt: 556 keer
Ja, echt.jodeaal schreef:Het is duidelijk dat dit weer een goedkope truc is die Scarlet vanop afstand uitvoert om mensen meer te doen betalen.
Scarlets' businessmodel is erop gestoeld om hun klanten zo ontevreden mogelijk te maken, om ze tegen hen in het harnas te jagen. Ze hebben daar zelfs bonussen voor helpdeskmedewerkers die klanten zover kunnen drijven dat ze kwaad de telefoon dichtsmijten.
Ja, echt.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
- Goztow
- userbase crew
- Berichten: 13622
- Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
- Locatie: Brussel
- Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
- Bedankt: 878 keer
-
Te Koop forum
Je bent gewoon bij een onbekwame helpdeskmedewerker terecht gekomen. Die 5 € gaat voor hen het verschil niet maken hoor.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op
te klikken

- WalterB1
- Elite Poster
- Berichten: 1890
- Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
- Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
- Bedankt: 133 keer
Ik wil dit geloven...Joe de Mannen schreef: Ja, echt.
Scarlets' businessmodel is erop gestoeld om hun klanten zo ontevreden mogelijk te maken, om ze tegen hen in het harnas te jagen. Ze hebben daar zelfs bonussen voor helpdeskmedewerkers die klanten zover kunnen drijven dat ze kwaad de telefoon dichtsmijten.
Ja, echt.
J.
Maar er is toch wel enige concurrentie op de Belgische markt. Wat zou de commerciële logica zijn voor Scarlet om hun klanten zo te behandelen?
- Sinna
- Elite Poster
- Berichten: 2417
- Lid geworden op: 14 nov 2008, 08:22
- Twitter: KrSi78
- Locatie: Brugge
- Uitgedeelde bedankjes: 208 keer
- Bedankt: 152 keer
Ik vrees dat TS 'gewoon' een slechtgezinde helpdeskmedewerker aan de lijn had.
Als er al commerciële logica achterzit: Scarlet-klanten naar een duurder abo pushen bij mama Proximus.
Als er al commerciële logica achterzit: Scarlet-klanten naar een duurder abo pushen bij mama Proximus.
Computer(k)nul
- proximusboyke
- Elite Poster
- Berichten: 6939
- Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
- Locatie: kortrijk
- Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
- Bedankt: 364 keer
best dat dit niet bij een telenet tread staat.
We zouden heel andere antwoorden lezen
We zouden heel andere antwoorden lezen

iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
- Block
- Erelid
- Berichten: 1740
- Lid geworden op: 31 jul 2005, 01:08
- Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
- Bedankt: 76 keer
Volgens mij het rechtstreeks gevolg van blijvend bezuinigen op de helpdesks. Zeker niet alleen bij Scarlet het geval.
Wij gaan bijna iedere maand over de limiet, maar nog nooit tv problemen mee gehad.
Wij gaan bijna iedere maand over de limiet, maar nog nooit tv problemen mee gehad.
select replace * from userbase.be where topic ('got hostile', 'got friendly and polite');
-
- Elite Poster
- Berichten: 2759
- Lid geworden op: 18 dec 2004, 14:33
- Locatie: 053 Aalst
- Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
- Bedankt: 194 keer
Was er (vroeger?) geen limitering op het aantal decoders dat HD kon tonen -- ik dacht 2 maximaal? Check eens in één van de menus waar je je lijnnummer moet ingeven of er geen meerdere items staan (maar misschien kan dit ook bij Scarlet foutlopen).
Je kan ook zelf de HD zenders afzetten in een van de submenus. Mogelijk is dat accidenteel gebeurd?
Je kan ook zelf de HD zenders afzetten in een van de submenus. Mogelijk is dat accidenteel gebeurd?
- Devilzown
- Elite Poster
- Berichten: 1247
- Lid geworden op: 10 sep 2007, 19:37
- Locatie: Antwerpen
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 59 keer
TV telt niet mee voor je internet limiet, die 3mbit cap is op je ppp sessie. Heeft niks te maken met je data volume.
Het lijkt me eerder dat je op een soort repair profiel zit of een lage synchro snelheid hebt.
Lijnmeting zou veel moeten duidelijk maken.
Het lijkt me eerder dat je op een soort repair profiel zit of een lage synchro snelheid hebt.
Lijnmeting zou veel moeten duidelijk maken.