vaste lijn afschaffen maar geografisch nummer behouden

Plaats reactie
De Leeuw
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 13 nov 2019, 09:34

Ik beschik nu over een familius abonnement bij Proximus. De vaste lijn gebruiken we nauwelijks en zouden we eigenlijk willen afschaffen (besparing 10 euro per maand). Maar we wensen nog op ons oud geografisch nummer bereikbaar te zijn.

We zouden dit kunnen realiseren door oproepen naar het oude vaste nummer door te schakelen naar een gsm nummer. Idealiter zouden we over een interface moeten beschikken waarbij het nummer waarnaartoe wordt doorgeschakeld gemakkelijk kan worden gewijzigd of zelfs volgens bepaalde regels worden ingesteld naar welk nummer wordt doorgeschakeld.

Bij welke provider kunnen we dit goedkoop doen? En wat is betrouwbaar? Zijn er andere opties?
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7538
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

OVH voor 1,19 per maand
Laatst gewijzigd door Jack Daniels op 19 aug 2020, 18:41, 1 keer totaal gewijzigd.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Gebruikersavatar
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1890
Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 133 keer

Wel, dat is zeker mogelijk. Zeg zeker de lijn niet op bij Proximus. U gaat dat doen door door het nummer te laten overdragen naar elders. Indien nog niet gedaan nakijken wat de kost is zonder vaste lijn. Soms blijft de kost dat gelijk bij sommige providers/formules.

Zie https://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=83&t=37309

Overzicht van de VOIP-providers. Daarmee kunt u bellen met die lijn. Maar dat is niet verplicht. Overstappen op een voip-provder en dan alle oproepen laten doorschakelen; dat is uw keuze.

Zover ik weet zal de goedkoopst oplossing zijn en ook best een kwalitatieve OVH. Zie link.
https://www.ovhtelecom.fr/telephonie/voip/
"VoIP Découverte"

Die hebben een zeer uitvoerig controlepaneel. Dat is een 1,20 euro per maand dan + gesprekskosten naar het veronderstel ik mobiele nummer. Geen andere kosten. Geen kost nummeroverdracht of wat dan ook. Ben daar klant. Geen klachten over.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7538
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

3 cent per minuut naar mobiele nummers en gratis naar vaste nummers. Ik ben al 10 jaar klant bij OVH.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Gebruikersavatar
Razornord
Pro Member
Pro Member
Berichten: 284
Lid geworden op: 14 jun 2007, 11:20
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 17 keer

@Jack Daniels: voor iemand die nog nooit gehoord heeft van een VoIP-provider, laat staan met nummer-overdrachten gewerkt heeft, is OVH een slechte oplossing. Onoverzichtelijk en nummer-overdrachten die meer dan eens de mist in gaan (zelf meegemaakt en te frequent gezien hier op het forum). Voor een vlotte overgang, betaal ik liever net iets meer maar heb ik een goede dienstverlening als het nodig blijkt. Ik ben dus een tevreden gebruiker van VoIPTiger omdat het Belgisch is en nog steeds heel betaalbaar.
Plaats reactie

Terug naar “VoIP”