Gemiddeld over wat? Over 15 minuten, zoals de VREG gaat doen, of over een uur/dag/...?honda4life schreef:Ik heb een slimme meter, die uitgelezen wordt.
De hoogste gemiddelde waarde is 13A... ik denk dus dat het perfect mogelijk is om als gezin met 25A toe te komen.
13A = 3kW, dan kan je geen friteuse opzetten, of de oven ofzo?!
Ik heb dit WE eens gekeken, tijdens het koken (2 platen op boost om het water snel aan de kook te krijgen), trek ik 30A.honda4life schreef:Hoor je het al komen... Wie geen digitale meter heeft wordt maandelijks het maximum genomen (aansluitwaarde).
En inductie kookplaat... Van waar die kilowatts vandaan komen begrijp ik niet.
In de praktijk lijkt dit toch lager te zijn dan op papier.
Je hebt vast heel goede potten nodig om er op boost het maximum uit te halen.
Samen met nog andere toestellen natuurlijk: de was was bezig (niet verwarmen, gewoon "draaien"), AP's, koelkast, diepvries, ...
3F of monofasig?Crazy2 schreef:Ik heb zojuist de 15 minuten data van de laatste 65 maanden bekeken.
Er zijn 2 maanden waar piekvermogen meer dan 25A is en 25 maanden waar het tussen 20A en 25A is.
75% van deze maanden zijn van november tot maart wanneer de zonnepanelen bijna niets opbrengen.
Normaal gezien zou ik dan onder de 20A moeten blijven
Je betaalt wel 100% van de maanden voor meer dan 13A, wat de VREG als "norm" neemt of als pivot tussen "goedkoper of zelfde prijs" of duurder.
Ook jij zal dus méér betalen van vandaag voor uw netkosten.
Mijn vrouw staat in het onderwijs, die heeft geen tijd om zich met de was bezig te houden.honda4life schreef:Haha goeike, ik doe hier ook veel hoor.heist_175 schreef:In welke tijd of wereld leef jij dat uw vrouw het (ganse...) huishouden regelt?honda4life schreef:Brave vrouw hebt gijmisterjo schreef:Om tegen te gaan dat iemand van het gezin iets zou aanzetten dat voor problemen zorgt (bv droogkast of afwas) zou ik dat stopcontact kunnen schedule op bepaalde uren. Dit zorgt voor aanpassing gedrag en neemt niet veel comfort weg.
Zij regelt het (hele?) huishouden en jij gaat daarbovenop bepalen wanneer zij mag wassen van jou om een paar centen te besparen.
Maar er mee afkomen dat ze maar moet wassen als de zon schijnt dat is toch een beetje ondankbaar.
Laten we eerlijk zijn... Zij doet iets vaker de was
Ofwel is ze op school, ofwel zijn het lesvoorbereidingen, verbeteringen, extra curiculaire activiteiten voorbereiden, ...