Ik zoek een laptop met goede linux ondersteuning.
14 inch scherm (of kleiner) full HD
Goede batterijduur (desnoods door een batterij die ik kan vervangen).
Liefst ook niet al te oud. Max 4/5 jaar?
Liefst iets a la thinkpad ofzo.
Dient om wat mee te prullen.
Iemand nog iets liggen?
[Gezocht] laptop 14 inch fullhd
-
- Elite Poster
- Twitter: nathan_gs
- Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
- Bedankt: 55 keer
Ik heb nog een Lenovo Yoga 2 Pro (13 inch) Laptop liggen, batterij gaat nog zeker 5h mee. Ook nog 2 laders.
https://en.wikipedia.org/wiki/Lenovo_Yoga_2_Pro
Hoeveel zou je er voor willen geven?
https://en.wikipedia.org/wiki/Lenovo_Yoga_2_Pro
Hoeveel zou je er voor willen geven?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
- Bedankt: 618 keer
Let op, moesten deze factoren van belang voor jou zijn:
De vervangbaarheid van batterij, ram, en ssd, is niet meer gegarandeerd.
Laatst nog een kameraad die een 8GB ram laptop kocht met het gedacht van in de toekomst te upgraden... Wel, de ram is vastgesoldeerd en dus quasi onvervangbaar.
Vroeger was dit vanzelfsprekend, nu moet je daar expliciet naar kijken (en het staat vaak niet in de spec sheets, noch weten de verkopers het).
De vervangbaarheid van batterij, ram, en ssd, is niet meer gegarandeerd.
Laatst nog een kameraad die een 8GB ram laptop kocht met het gedacht van in de toekomst te upgraden... Wel, de ram is vastgesoldeerd en dus quasi onvervangbaar.
Vroeger was dit vanzelfsprekend, nu moet je daar expliciet naar kijken (en het staat vaak niet in de spec sheets, noch weten de verkopers het).
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
- Bedankt: 618 keer
Sorry, ik dacht dat je een nieuwe zocht.
Soit, mijn waarschuwing blijft gelden.
Also, als de elementen vervangbaar zijn... Vaak gebruiken ze ook custom connectors ipv standaard, dus daar is het ook opletten geblazen.
Soit, mijn waarschuwing blijft gelden.
Also, als de elementen vervangbaar zijn... Vaak gebruiken ze ook custom connectors ipv standaard, dus daar is het ook opletten geblazen.
-
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
- Bedankt: 109 keer
- Contacteer:
Welke CPU, hoeveel geheugen? SSD (hoeveel?)?liber! schreef:Ik heb nog een Lenovo Yoga 2 Pro (13 inch) Laptop liggen, batterij gaat nog zeker 5h mee. Ook nog 2 laders.
Batterij vervangbaar?
't Is al wel een oud beestje, maar misschien wel genoeg...
Die Thinkpad is wel leuk, maar als ik het goed heb, is die batterij niet vervangbaar? En als die dan al 4/5 jaar oud is, lijkt mij dat toch niet zo goed dat je die niet kan vervangen op termijn? Is die echt vast gesoldeerd? Of zijn er trukken om die toch nog te vervangen?michel68 schreef:Ik heb nog een ThinkPad t450s i5, 250gb ssd, 12gb ram, full HD touch screen + docking
Merci voor de waarschuwing, maar 't is om een linux met xfce op te draaien om misschien wat te coden en wat youtube/films te zien. Dus normaal ga ik die niet echt moeten uitbreiden...ITnetadmin schreef: Also, als de elementen vervangbaar zijn... Vaak gebruiken ze ook custom connectors ipv standaard, dus daar is het ook opletten geblazen.
-
- Elite Poster
Intel® Core™ i7-4XXXU (vergeten welke generatie)Nob schreef: Welke CPU, hoeveel geheugen? SSD (hoeveel?)?
Batterij vervangbaar?
't Is al wel een oud beestje, maar misschien wel genoeg...
GB DDR3L 1600 MHz
13.3" high-resolution QHD+ (3200 × 1800) touch
256gb SSD
Batterij niet direct vervangbaar, is een ultrabook.
- sandbert
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
- Bedankt: 27 keer
https://tweakers.net/nieuws/171082/leno ... acore.html
Is dit geen betere optie?
Als je na een bepaalde tijd dan vindt dat je je genoeg geamuseerd hebt, gooi je hem op de tweedhandsmarkt, of doe je er een neef of nichtje plezier mee.
(Over Linuxsupport - al dan niet - staat er niets vermeld.)
Is dit geen betere optie?
Als je na een bepaalde tijd dan vindt dat je je genoeg geamuseerd hebt, gooi je hem op de tweedhandsmarkt, of doe je er een neef of nichtje plezier mee.
(Over Linuxsupport - al dan niet - staat er niets vermeld.)
-
- Member
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 6 keer
Deze heeft 2 batterijen eentje intern en een verwisselbare. De verwisselbare is verkrijgbaar met verschillende capaciteiten.Nob schreef:Die Thinkpad is wel leuk, maar als ik het goed heb, is die batterij niet vervangbaar?michel68 schreef:Ik heb nog een ThinkPad t450s i5, 250gb ssd, 12gb ram, full HD touch screen + docking
in deze zit de kleinste 23Wh
-
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
- Bedankt: 109 keer
- Contacteer:
Liber, sorry, maar een onvervangbare batterij voor zo'n "oud" toestel vind ik een beetje een dealbreaker... Ook al gaat die nu nog 5 uur mee, dat kan snel achteruit gaan en dan zit ik daar met een laptop die eigenlijk een desktop is.
Toch bedankt!
Toch bedankt!
-
- Elite Poster
Op zich valt het vervangen wel mee: https://www.ifixit.com/Guide/Lenovo+Yog ... ment/52187Nob schreef:Liber, sorry, maar een onvervangbare batterij voor zo'n "oud" toestel vind ik een beetje een dealbreaker... Ook al gaat die nu nog 5 uur mee, dat kan snel achteruit gaan en dan zit ik daar met een laptop die eigenlijk een desktop is.
Toch bedankt!
Maar voel je zeker niet verplicht.
Ps. Het is een Qwerty.