Simpele kabelsplitter?

Wil je iets weten over de hardware van een computer? Draait je CPU fan niet meer? Je printer wil niet meer mee?
Dan moet je hier zijn.
Plaats reactie
karine
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 38 keer

Heeft iemand een idee of dit zou kunnen werken?
https://www.allekabels.be/utp-kabel/739 ... itter.html

Bedoeling is om aan een powerline aan te sluiten zodat aan de powerline twee toestellen kunnen i.p.v. 1.
Ik heb dus twee aparte ip adressen nodig of is de enige optie een volwaardige switch?
gunmaster
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 64 keer

Ja, maar ...

Dit soort splitters zorgen voor 2 100 mbit verbindingen. 100 mbit heeft namelijk slechts 2 paren nodig terwijl gbit en hoger alle 4 paren van de kabel nodig hebben.

Edit voor die prijs ben je wel beter af met een switch. Kijk naar wat chinese sites, daar haal je het voor enkele euro's :wink:
Ik gebruik dit systeem zelf ook voor wat IOT devices.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 598 keer

gunmaster schreef:Ja, maar ...

Dit soort splitters zorgen voor 2 100 mbit verbindingen. 100 mbit heeft namelijk slechts 2 paren nodig terwijl gbit en hoger alle 4 paren van de kabel nodig hebben.
Veel kans dat de powerline adapter zelf ook maar FE 100 mbit is...

De TP-Link TL-WPA4220 bijvoorbeeld - die de titel van "Coolblue's keuze" krijgt als het over Powerline gaat - is fast ethernet.
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 128 keer
Bedankt: 172 keer

In de Action stond een 5-poorts Gigabit switch voor 9.99 euro... da's goedkoper dan je kabelsplitter !
ubremoved_29832
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 107 keer
Bedankt: 67 keer

ook nog alternatief is voor powerline met verschillende poorten (en bidden dat hij werkt met de andere powerlines).
Switch lijkt me veiligste zonder geprul, moet niks spectaculairs zijn. 100mbit heb je elders ook voor een 10€, tp-link gbit 15€ (of idd naar aktion als die er nog is). Zou voor de gbit gaan voor de 5€ verschil maar zoals vermeld is 100mbit waarschijnlijk voldoende)
SpecialK
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 145 keer
Provider

Nee, dit lost uw probleem niet op. De bedoeling van die splitter is om over een bestaande kabel (bv in de muur) twee aparte 100 Mbit netwerkverbindingen aan te sluiten. B en C sluit je elk op een eigen poort op de switch aan, de kabel in de muur gaat in A, en aan het andere uiteinde kan je op zowel B als C een apparaat aansluiten. Je kan niet maar één van deze twee splitters gebruiken en A in bv je powerline steken.
gunmaster
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 64 keer

CCatalyst schreef:
gunmaster schreef:Ja, maar ...

Veel kans dat de powerline adapter zelf ook maar FE 100 mbit is...

De TP-Link TL-WPA4220 bijvoorbeeld - die de titel van "Coolblue's keuze" krijgt als het over Powerline gaat - is fast ethernet.
Owh powerline had ik niet gelezen (edit achteraf?)
Dat gaat niet werken denk ik, die verwachten één ethernetsignaal. De mogelijk oplossingen zijn dan switch op powerline met meerdere outputs
karine
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 38 keer

Bedankt.
Ik had nog een oude router liggen, heb die eraan gehangen.
Plaats reactie

Terug naar “Hardware”