Gebruikt iemand van jullie een tool om remote met een W10 home te werken?
Vroeger (XP) kon je wat dll files aanpassen om op een home toch een RDP server te doen werken maar daar begin ik niet meer aan (weet zelfs niet of dat nog bestaat)
Heb freerdp gevonden maar nog niet aan de praat gekregen.
RDP lijkt me de beste respons te geven, ook via WAN en teamviewer/anydesk niet ideaal.
RDP alternatief voor W10 home?
- meon
- Administrator
- Twitter: meon
- Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
- Bedankt: 759 keer
- Contacteer:
Chrome Remote Desktop. Net als TeamViewer over het Internet bruikbaar.
Parsec. Een low-latency remote desktop-tool primair voor remote gaming bedoeld.
Als je toch RDP-protocol wilt gebruiken onder W10 Home kan je naar RDPWrapper kijken.
Parsec. Een low-latency remote desktop-tool primair voor remote gaming bedoeld.
Als je toch RDP-protocol wilt gebruiken onder W10 Home kan je naar RDPWrapper kijken.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
- Bedankt: 618 keer
We hadden het er net over in het Parsec topic.
Een goeie gratis (en liefst open source) rdp is altijd leuk om te kennen; bonus punten als het protocol high fps game streaming aankan, want dat betekent meestal dat het efficient is.
Maar Parsec is spijtig genoeg een internet service, terwijl ik vooral kandidaten zoek die geisoleerd kunnen werken (client-server zonder via de cloud te moeten), en liefst portable zijn.
Als er mensen zijn die ervaring hebben met alternatieven, tips zijn altijd welkom
Een goeie gratis (en liefst open source) rdp is altijd leuk om te kennen; bonus punten als het protocol high fps game streaming aankan, want dat betekent meestal dat het efficient is.
Maar Parsec is spijtig genoeg een internet service, terwijl ik vooral kandidaten zoek die geisoleerd kunnen werken (client-server zonder via de cloud te moeten), en liefst portable zijn.
Als er mensen zijn die ervaring hebben met alternatieven, tips zijn altijd welkom
- Sasuke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
- Bedankt: 332 keer
- Contacteer:
https://moonlight-stream.org/
Die heb ik enkele jaren geleden gebruikt thuis, maar ik zocht iets om makkelijk zonder VPN te werken en dus was de Parsec brokerbased service voor mij net wel interessant.
Die heb ik enkele jaren geleden gebruikt thuis, maar ik zocht iets om makkelijk zonder VPN te werken en dus was de Parsec brokerbased service voor mij net wel interessant.
- devilkin
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
- Bedankt: 341 keer
- Contacteer:
Vnc is - als basis protocol - inherent onveilig. Encryptie is enkel mogelijk met extensies, er zijn al een hoop security problemen mee geweest.
Vnc heeft ook geen manier om de authenticate van het onderliggende os af te handelen, wat bvb rdp wel kan.
Er zijn versies van vnc die een hoop van die problemen oplossen, maar toch...
Vnc heeft ook geen manier om de authenticate van het onderliggende os af te handelen, wat bvb rdp wel kan.
Er zijn versies van vnc die een hoop van die problemen oplossen, maar toch...
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
- Bedankt: 23 keer
Je kunt altijd je win10 Home upgraden naar win10 pro als je nog een "oude" windows 7 pro key hebt...heb dit al meerdere keren uitgevoerd en werkt perfect...