Paar vraagjes voor de Parsec specialisten hier.
Heb dus mijn nieuwe PC met ook een (non-admin) account voor mijn zoontje zodat hij heel vlot zijn games kan spelen via zijn laptop. PC is een Windows 10 Pro. Laptop is Windows 10 Home.
1. Zoon kan nu remote de PC aanzetten en gamen via Parsec. Hoe ik het doe is wel wat omslachtig : 1. Tooltje runnen op zijn laptop om een WOL Magic Packet naar mijn PC te sturen. 2. Remote Desktop (RDP) connectie naar mijn PC zodat hij ook effectief inlogt op zijn account. 3. In RDP start hij vervolgens Parsec host op, en sluit dan RDP af. 4. Op zijn laptop dan Parsec Client opstarten en connecten met de host.
Kan dit eenvoudiger ? Parsec installeert by default dat hij opstart bij boot (of login?) maar dat is wel wat problematisch als ik ook nog ingelogd ben, want dan ziet de client 2x dezelfde host, en begon het toch serieus in de soep te draaien.
2. Beetje vervelender is support voor verschillende resoluties. Laptop van zoon is 1920x1080, mijn PC (ttz monitor) is 1920x1200. Nu blijkt dat als mijn zoon gespeeld heeft via zijn Windows account op mijn PC (waarbij in-game 1920x1080 gekozen wordt), en ik log dan in op mijn PC met mijn scherm, dat Windows zelf in 1920x1080 staat ipv 1920x1200. Is dat te vermijden ?
Parsec vraagjes
- meon
- Administrator
- Berichten: 16609
- Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
- Twitter: meon
- Locatie: Bree
- Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
- Bedankt: 759 keer
- Contacteer:
Ik kan enkel maar bevestigen dat ik gelijkaardige issues heb, of het nu via Parsec, NVidia GameStream/Moonlight of Steam Remoteplay is...
Elk van die oplossingen verwacht een "unlocked pc" en je moet dus of fysiek, of via een andere tool (lees: TeamViewer, Google Remote Desktop of RDP) inloggen in het account...
Elk van die oplossingen verwacht een "unlocked pc" en je moet dus of fysiek, of via een andere tool (lees: TeamViewer, Google Remote Desktop of RDP) inloggen in het account...
- sandbert
- Plus Member
- Berichten: 160
- Lid geworden op: 16 feb 2020, 21:10
- Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
- Bedankt: 27 keer
I.v.m. de beeldschermresolutie hadden wij op ’t werk eenzelfde probleem toen ons team uitgerust werd met nieuwe laptops.
De beamers die wij op dat ogenblik gebruikten konden de hoge resolutie van de beeldschermen niet aan en daardoor werd de resolutie automatisch naar een lagere waarde aangepast.
Na het ontkoppelen van de beamer was je dan even zoet met het terug in orde brengen van de gewenste instellingen maar vooral met het terug op hun plaats krijgen van alle pictogrammen.
Van IT uit kwam er nooit een oplossing voor dit vervelende probleem (waarschijnlijk is er daar nooit naar gezocht ook). Het probleem loste zijn eigen op toen de beamers vervangen werden wegens té verouderd.
De beamers die wij op dat ogenblik gebruikten konden de hoge resolutie van de beeldschermen niet aan en daardoor werd de resolutie automatisch naar een lagere waarde aangepast.
Na het ontkoppelen van de beamer was je dan even zoet met het terug in orde brengen van de gewenste instellingen maar vooral met het terug op hun plaats krijgen van alle pictogrammen.
Van IT uit kwam er nooit een oplossing voor dit vervelende probleem (waarschijnlijk is er daar nooit naar gezocht ook). Het probleem loste zijn eigen op toen de beamers vervangen werden wegens té verouderd.
- JoskeVermeulen
- Premium Member
- Berichten: 565
- Lid geworden op: 22 aug 2012, 02:04
- Locatie: Liedekerke
- Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
- Bedankt: 71 keer
Ik denk dat dit doenbaar is met AutoHotkey al zal het een beetje zoeken zijn. Bij #1 kan je AutoHotkey eventueel ook vervangen met 1 of andere macro recorder. Bij #2 zet je in het .ahk scriptje om de huidige resolutie op te vragen en indien nodig aan te passen naar de 1920x1200 waarbij je deze dan triggert via Windows Takenplanner ergens na het aanmelden. Is natuurlijk geen oplossing om het te voorkomen... maar bespaart wel iedere keer de tijd uit aan manuele handelingen.
TV:
ISP:
Tel.: + +
-
- Elite Poster
- Berichten: 8445
- Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
- Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
- Bedankt: 618 keer
Ik kende parsec nog niet, en ben t ns gaan opzoeken; de site heeft het over "free accounts".
Waarom zou je een account nodig hebben voor rdp software?
Streamt die enkel via hun platform?
Waarom zou je een account nodig hebben voor rdp software?
Streamt die enkel via hun platform?
- meon
- Administrator
- Berichten: 16609
- Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
- Twitter: meon
- Locatie: Bree
- Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
- Bedankt: 759 keer
- Contacteer:
Het is niet enkel software, het is ook een dienst. Je kan namelijk ook andere mensen mee uitnodigen in je eigen sessie om remote samen op 1 systeem te spelen bijvoorbeeld.
De betalende versie heeft wat extra features zoals multiscreen-support, 4:4:4 kleurruimte, ... Niet wat je wellicht nodig hebt tenzij in specifieke workloads.
De betalende versie heeft wat extra features zoals multiscreen-support, 4:4:4 kleurruimte, ... Niet wat je wellicht nodig hebt tenzij in specifieke workloads.
-
- Elite Poster
- Berichten: 8445
- Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
- Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
- Bedankt: 618 keer
Dus maw gewoon de client en server downloaden en geisoleerd gebruiken gaat niet?
- meon
- Administrator
- Berichten: 16609
- Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
- Twitter: meon
- Locatie: Bree
- Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
- Bedankt: 759 keer
- Contacteer:
https://support.parsecgaming.com/hc/en- ... -Internet-
Hi, unfortunately not at the moment. You'll need internet access for Parsec to negotiate the connection and confirm your identity and right to make the connection. Once the p2p connection is made, all of the video is streamed over the LAN and never leaves. That being said, Parsec relies on the internet to send diagnostic data during the stream. You can see those diagnostics and the de-bugging data in the Parsec console, which you can find by right clicking the Parsec logo in the task tray on the host machine.
-
- Elite Poster
- Berichten: 8445
- Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
- Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
- Bedankt: 618 keer
Thx; duidelijk geen optie die voor mij het overwegen waard is, dus.
-
- Elite Poster
- Berichten: 5759
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
- Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
- Bedankt: 435 keer
Aan je post in het RDP topic te zien, lijkt het of je het verkeerd interpreteert. De streaming is echt 100% lokaal als je dat wil. Wel heb je een Parsec account nodig waarop je (eenmalig) moet inloggen in de software (zowel client als server). Ik vermoed dat dit o.a. gebruikt wordt om het IP adres van je host te weet te komen, zodat iemand anders over het Internet ook met jou kan connecteren zonder dat je hen het IP adres moet geven.ITnetadmin schreef:Thx; duidelijk geen optie die voor mij het overwegen waard is, dus.
EDIT: of tenzij je natuurlijk echt om een of andere technische of privacy reden absoluut 100% 'offline' software wil.
Hier werkt het in elk geval perfect tussen laptop en game PC.
-
- Elite Poster
- Berichten: 8445
- Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
- Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
- Bedankt: 618 keer
Ik prefereer idd 100% offline (of zelf te configgen op IP) software (laat ons het "cloud-free" noemen).
- Sasuke
- Elite Poster
- Berichten: 4854
- Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
- Locatie: Vlaanderen
- Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
- Bedankt: 332 keer
- Contacteer:
Streaming protocollen vereisen een broker. Als je dat volledig zelf in de hand wil houden is bvb moonlight een optie ?
https://moonlight-stream.org/
https://moonlight-stream.org/
-
- Elite Poster
- Berichten: 8445
- Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
- Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
- Bedankt: 618 keer
Dat is een van die modellen die een nvidia vereist zie ik.
Heb ik wel, maar ik prefereer iets dat neutraler is.
Toch een leuke om ns te bekijken, bedankt
Er zijn genoeg RDP client-servers terug te vinden, maar velen onder hen (waaronder de default win rdp) zijn rampzalig om bewegende beelden van iets door te sturen; win rdp houdt al niet van gewone backgrounds, laat staan complexere dingen.
Dus ik dacht... als er mensen alternatieven kennen die ook zonder cloud kunnen werken (zelfs teamviewer heeft een offline mode), goed zijn in het doorsturen van beweging (remote gaming is een leuk alternatier, maar het laat dan ook helpdesking of remoting toe voor complexere toepassingen), dan hoor ik het graag zodat ik tools aan mijn toolbox kan toevoegen
Heb ik wel, maar ik prefereer iets dat neutraler is.
Toch een leuke om ns te bekijken, bedankt
Er zijn genoeg RDP client-servers terug te vinden, maar velen onder hen (waaronder de default win rdp) zijn rampzalig om bewegende beelden van iets door te sturen; win rdp houdt al niet van gewone backgrounds, laat staan complexere dingen.
Dus ik dacht... als er mensen alternatieven kennen die ook zonder cloud kunnen werken (zelfs teamviewer heeft een offline mode), goed zijn in het doorsturen van beweging (remote gaming is een leuk alternatier, maar het laat dan ook helpdesking of remoting toe voor complexere toepassingen), dan hoor ik het graag zodat ik tools aan mijn toolbox kan toevoegen
-
- Elite Poster
- Berichten: 5759
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
- Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
- Bedankt: 435 keer
Hiervoor heb ik een oplossing gevonden. Er is blijkbaar een tooltje genaamd Carroll, dat per user de resolutie zet op het moment dat die user inlogt. Dan kan hij dus (voor remote play) de resolutie van zijn laptop hebben, terwijl ik dan altijd de resolutie van mijn monitor houd.Tomby schreef:2. Beetje vervelender is support voor verschillende resoluties. Laptop van zoon is 1920x1080, mijn PC (ttz monitor) is 1920x1200. Nu blijkt dat als mijn zoon gespeeld heeft via zijn Windows account op mijn PC (waarbij in-game 1920x1080 gekozen wordt), en ik log dan in op mijn PC met mijn scherm, dat Windows zelf in 1920x1080 staat ipv 1920x1200. Is dat te vermijden ?
Tooltje kan hier gedownload worden:
https://the-sz.com/products/carroll/
https://www.majorgeeks.com/files/details/carroll.html
https://www.softpedia.com/get/System/Sy ... roll.shtml
Ik heb het echter nog niet geinstalleerd, omdat SmartScreen de install tegenhoudt. Is daar een risico aan, of is dat gewoon omdat de installer niet gesigned is ? Ik zou denken dat het risico op malware via softpedia eerder klein is?
-
- Elite Poster
- Berichten: 5759
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
- Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
- Bedankt: 435 keer
Nieuw probleempje, al lijkt het niet Parsec specifiek aangezien ik het ook met RDP heb.
Zoon wil nu ook Roblox Studio (devel omgeving) op mijn PC doen, vooral omwille van de veel snellere 3D rendering. Je kan met de muis de camera rond je 3D model bedienen maar daar loopt het mis. Daar waar op de PC zelf de camera blokkeert als je naar verticaal omhoog pant, begint de camera snel te roteren op zijn hoogste punt als je het via remote (RDP of Parsec) doet. Het is alsof de Y positie van je muis ineens geïnterpreteerd wordt als een X movement. Heel vreemd en heb er niet direct een verklaring voor. Met Google ook nog niets gevonden ook omdat dit natuurlijk wel geen typische use case is.
EDIT: nu toch een lead: https://superuser.com/questions/849918/ ... h-remotefx . Het vreemde is dat er in de games waarmee we getest hebben (Portal, Secret Neighbor) geen issue is... maar dat was wel over Parsec, niet RDP.
Zoon wil nu ook Roblox Studio (devel omgeving) op mijn PC doen, vooral omwille van de veel snellere 3D rendering. Je kan met de muis de camera rond je 3D model bedienen maar daar loopt het mis. Daar waar op de PC zelf de camera blokkeert als je naar verticaal omhoog pant, begint de camera snel te roteren op zijn hoogste punt als je het via remote (RDP of Parsec) doet. Het is alsof de Y positie van je muis ineens geïnterpreteerd wordt als een X movement. Heel vreemd en heb er niet direct een verklaring voor. Met Google ook nog niets gevonden ook omdat dit natuurlijk wel geen typische use case is.
EDIT: nu toch een lead: https://superuser.com/questions/849918/ ... h-remotefx . Het vreemde is dat er in de games waarmee we getest hebben (Portal, Secret Neighbor) geen issue is... maar dat was wel over Parsec, niet RDP.