Zoals velen al wel zullen weten zitten er serieuze bugs in het DHCP gedeelte van de sililgence modem/router
Mijn netwerk heeft nood aan een 20 tal reserved ips (toestellen zelf kunnen geen fixed ip instellen) en doordat de DHCP van de orange modem/router het laat afweten (deelt na eerste herstart van modem/router meestal het juiste ip uit en daarna klaarblijkelijk terug dynamic) zorgt dit voor serieuze netwerkproblemen.
Ik weet wat sommigen zullen zeggen, "het is een ISP modem/router en die zijn doorgaans niet top voor dit soort zaken", maar een DHCP server zou toch gewoon moeten werken ?
Ik heb hierdoor een extra router aangeschaft en vroeg me dus af of orange hier geen tussenkomst voor gevraagd kan worden. Het is tenslotte door het slecht functioneren van hun apparatuur dat deze aankoop noodzakelijk is.
your 2 cents ?
reserved IP werkt niet op siligence router, reden tot tegemoetkoming ?
-
- Member
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 2 keer
- Sasuke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
- Bedankt: 332 keer
- Contacteer:
Volgens mij levert Orange een dienst om jouw toestellen van een internet verbinding te voorzien. En die werkt ! Al de rest zijn zijn niet verplicht te ondersteunen eigenlijk.
Zou mooi zijn als je een ISP verantwoordelijk kunt stellen waarom je temperatuursensor (bvb) niet kan communiceren met je ketelsturing in de kelder.
Hun primaire focus is internet op een zo eenvoudige en makkelijke te ondersteunen manier. De primaire dhcp functie van hun modem werkt, dus ja ... denk niet dat je een poot hebt om op te staan.
Zou mooi zijn als je een ISP verantwoordelijk kunt stellen waarom je temperatuursensor (bvb) niet kan communiceren met je ketelsturing in de kelder.
Hun primaire focus is internet op een zo eenvoudige en makkelijke te ondersteunen manier. De primaire dhcp functie van hun modem werkt, dus ja ... denk niet dat je een poot hebt om op te staan.
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Er zijn honderduizenden mensen die een eigen router gebruiken.steve_jaspers schreef:Ik heb hierdoor een extra router aangeschaft en vroeg me dus af of orange hier geen tussenkomst voor gevraagd kan worden. Het is tenslotte door het slecht functioneren van hun apparatuur dat deze aankoop noodzakelijk is.
Wat als die allemaal denken dat ze hiervoor een tussenkomst nodig hebben .
Het is toch eenvoudig:
- Voor 95% van de bevolking is de ISP router waarschijnlijk méér dan genoeg: ze willen gewoon internet.
- Die 5% "advanced" users (zoals jij), die meer willen van hun thuisnetwerk, en voor wie de ISP router niet voldoet, moeten hun eigen router aanschaffen .
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.