Hotmail-account zo gekraakt

Hier horen vragen over google, irc, nieuwsgroepen, e-mail enz....
Plaats reactie
Kochanie
Elite Poster
Elite Poster

<center>Afbeelding</center>

Internetcriminelen richten hun pijlen steeds vaker op bezitters van een gratis Hotmail-account. Gebruikers van de e-maildienst van Microsoft worden met een spambericht naar een malafide site gelokt, waar om hun loginnaam en wachtwoord wordt gevraagd.

Indien mensen deze gegevens vervolgens invoeren, kunnen de criminelen op eenvoudige wijze misbruik maken van het account. Alle e-mail, eventueel met persoonlijke en financiële informatie, komt hiermee namelijk in handen van de krakers van het account.

Op internet circuleren overigens diverse handleidingen waarin nauwkeurig beschreven staat hoe Hotmail-accounts zijn te kraken. Hier zijn diverse verschillende manieren voor.

Bovendien zijn er sites die de internetter aanbieden het Hotmail-account van een ander te kraken. Wie interesse heeft dient dan wel eerst de eigen loginnaam en wachtwoord in te voeren, waarna deze gegevens direct in handen van kwaadwillenden zijn gevallen.

Een woordvoerder van MSN Hotmail kon maandagmiddag nog niet inhoudelijk reageren op de kwestie.

Bron: ANP
Akira
Elite Poster
Elite Poster

als je het wachtwoord te weten komt kan je niet echt meer spreken van kraken he eerder van naïviteit bij de gebruiker die de dupe is
de pispaal <<
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 194 keer

Die phishing sites zijn soms exacte kopieën van 'the real thing': enkel de URL verraadt dat het geen authentieke site is.
selder
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 727 keer

En dat is kraken? Dat noem ik niet kraken, dat noem ik ... euh ... easy :)
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
deej
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

Is gelijk die fake e-bay sites hé :). Kwaliteit van de berichtgeving van ANP is nu ook al beneden maats. Gezocht: goede IT journalisten die weten waarover ze schrijven! :lol:
The_Borg
Elite Poster
Elite Poster

Ik zie hier nu niet echt veel waarde in :S. Dit gaat gewoon over de dommeriken en de onozelaars die:

1/te goedgelovig zijn
2/in hun eigen put struikelen

Heeft dit nu echt ook maar iets te zien met hotmail? Neen. Relevantie is nul volgens mij.
"Hier zijn diverse verschillende manieren voor."
Dat is nu het standaardzinnetje van de 14-jarige noob, tot dat hij het zelf moet doen. Niks persoonlijks Kochanie (en bestempel dit nu niet als een aanval op newsposters), maar zulke berichten verwacht ik op nieuwssites, of in het vtm-nieuws. Op UB zou je een IQ-filter verwachten. :wink:
"We are the Borg. Lower your shields and surrender your ships. We will add your biological and technological distinctiveness to our own. Your culture will adapt to service us. Resistance is futile."
eldiablo
Pro Member
Pro Member

The_Borg schreef: Dat is nu het standaardzinnetje van de 14-jarige noob, tot dat hij het zelf moet doen. Niks persoonlijks Kochanie (en bestempel dit nu niet als een aanval op newsposters), maar zulke berichten verwacht ik op nieuwssites, of in het vtm-nieuws. Op UB zou je een IQ-filter verwachten. :wink:
hiet moetek toch mee akkoord gaan :P kan je evengoed gaan typen dat gmail makkelijk te kraken is of zelfs pc banking, je kan bijna gewoon vragen aan die mensen die zo een email "gekraakt" worden of ze niet zo hun mailaccount vrijgeven omdat je een mailtje wil verzenden.
Akira
Elite Poster
Elite Poster

laten we maar zwijgen over de geheime vraag :)
das nog steeds niet veilig
kijkt naar paris hilton die als geheime vraag had "hoe heet m'n hond"
en iedereen die ook maar wat gehoord heeft van Paris Hilton weet dat haar hond Tinkerbell is :)

zo kunt ge bij kennissen ook simpel het antwoord weten

een vriendin deed da ooit bij mij, maar ze zei et wel direct
de pispaal <<
herkato
Member
Member

Akira schreef:een vriendin deed da ooit bij mij, maar ze zei et wel direct
Alléé, heet jouw hond ook Tinkerbell ?
Mooi zo :lol:
It's better to be pissed off than pissed on.
Sensei Zeon
Administrator
Administrator
Contacteer:

Akira schreef:laten we maar zwijgen over de geheime vraag :)
das nog steeds niet veilig
kijkt naar paris hilton die als geheime vraag had "hoe heet m'n hond"
en iedereen die ook maar wat gehoord heeft van Paris Hilton weet dat haar hond Tinkerbell is :)

zo kunt ge bij kennissen ook simpel het antwoord weten

een vriendin deed da ooit bij mij, maar ze zei et wel direct
Ik heb nog een hotmail account van toen je zelf je vraag kon kiezen, veel beter :)
Your Sensei sends his greetz, SeNsEi Ze0n

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Internet-Gebruik”