SurfADSL... Een alternatief?

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Siglo
Premium Member
Premium Member
Berichten: 579
Lid geworden op: 06 sep 2004, 14:56
Locatie: /var/www
Bedankt: 1 keer

't heeft niet mogen zijn. De snelheden zakken weer vanaf 5-6 uur
http://www.adslbox.be speed test results:
- Download speed : 941 kbit/s or 118 kbyte/s
- Upload speed : 275 kbit/s or 34 kbyte/s
Tue Sep 21 2004 at 21:35:21 UTC+0200

Dus ietsje beter dan gisteren, maar niet om over naar huis te schrijven.
Gebruikersavatar
|T-J|
Plus Member
Plus Member
Berichten: 164
Lid geworden op: 30 jul 2004, 09:48
Locatie: Gent
Contacteer:

ik heb hier toch meestal vlotte snelheden.
ik wel ook maar sinds eergisteren die 54kb/s ul.

maar da verloopt hier toch meestal vlot.
Gebruikersavatar
|T-J|
Plus Member
Plus Member
Berichten: 164
Lid geworden op: 30 jul 2004, 09:48
Locatie: Gent
Contacteer:

adslbox schreef:our current download speed:
2424kbit/s or 303kbyte/s

Your current upload speed:
421kbit/s or 53kbyte/s
pluppie
Member
Member
Berichten: 70
Lid geworden op: 19 apr 2004, 12:12

Maar voor hoelang? Weer typisch een provider die zijn klantenbestand onderschat heeft, snel meer bandbreedte vraagt aan scarlet, die op hun beurt zelf niet al te veel bandbreedte overhebben.
Conclusie (volgens mij): beteren zal het niet, totdat er weer een hoop klanten afhaken (zie A2F) en je weer een paar maand hebt moeten bijten in het zand.

Off topic: ook versatel lijkt me 'gevaarlijk'. Ik zou overschakelen op gevestigde waarden zoals telenet, skynet, tiscali, en eventueel nog scarlet zelf (maar geen resellers). Bij hen heb je gegarandeerd een stabiele verbinding en een goede (of bereikbare) helpdesk. Spijtig van de limieten, maar ik heb liever een lelijkere wagen die goed rijdt, dan een uitgebouwde bak die iedere dag in pan valt.
Gebruikersavatar
|T-J|
Plus Member
Plus Member
Berichten: 164
Lid geworden op: 30 jul 2004, 09:48
Locatie: Gent
Contacteer:

het is nu middag: (14:31U)
adslbox schreef:Your current download speed:
2764kbit/s or 346kbyte/s
Your current upload speed:
416kbit/s or 52kbyte/s
Gebruikersavatar
|T-J|
Plus Member
Plus Member
Berichten: 164
Lid geworden op: 30 jul 2004, 09:48
Locatie: Gent
Contacteer:

Avond-test:
het is nu ongeveer 9 uur dus normaal nog een goed gebruik:

adslbox schreef:Your current download speed:
1722kbit/s or 215kbyte/s

Your current upload speed:
418kbit/s or 52kbyte/s
Gebruikersavatar
|T-J|
Plus Member
Plus Member
Berichten: 164
Lid geworden op: 30 jul 2004, 09:48
Locatie: Gent
Contacteer:

persoonlijk record hier:

adslbox schreef:Your current download speed:
3240kbit/s or 405kbyte/s

Your current upload speed:
425kbit/s or 53kbyte/s
Siglo
Premium Member
Premium Member
Berichten: 579
Lid geworden op: 06 sep 2004, 14:56
Locatie: /var/www
Bedankt: 1 keer

Momenteel alles redelijk goed hier. Af en toe wel nog eens wat vertragingen, maar minder erg dan maandag.

http://www.adslbox.be speed test results:
- Download speed : 3192 kbit/s or 399 kbyte/s
- Upload speed : 421 kbit/s or 53 kbyte/s
Sat Sep 25 2004 at 21:02:56 UTC+0200
MaRtO
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1250
Lid geworden op: 26 nov 2003, 20:33
Locatie: BE

Ook goeie speeds :P
http://www.adslbox.be speed test results:
- Download speed : 1752 kbit/s or 219 kbyte/s
- Upload speed : 319 kbit/s or 40 kbyte/s
Sun Sep 26 2004 at 08:59:47 UTC+0200

(bij Skynet was mijn lijn gecapped naar 1.1mbs dus het ligt wel niet aan de provider, maar het is snel genoeg)
Gebruikersavatar
metal
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 767
Lid geworden op: 03 aug 2003, 12:44
Locatie: mol
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 8 keer

pluppie schreef:Maar voor hoelang? Weer typisch een provider die zijn klantenbestand onderschat heeft, snel meer bandbreedte vraagt aan scarlet, die op hun beurt zelf niet al te veel bandbreedte overhebben.
Conclusie (volgens mij): beteren zal het niet, totdat er weer een hoop klanten afhaken (zie A2F) en je weer een paar maand hebt moeten bijten in het zand.

Off topic: ook versatel lijkt me 'gevaarlijk'. Ik zou overschakelen op gevestigde waarden zoals telenet, skynet, tiscali, en eventueel nog scarlet zelf (maar geen resellers). Bij hen heb je gegarandeerd een stabiele verbinding en een goede (of bereikbare) helpdesk. Spijtig van de limieten, maar ik heb liever een lelijkere wagen die goed rijdt, dan een uitgebouwde bak die iedere dag in pan valt.



Over versatel heb ik echt geen klagen hoor. ik had een prob gehad dat ik veel disconnects had en had gemaild naar hen en binne de 5 min had ik antwoord dat ze er heen zouden kijken en na een uurtje ofzo was het prob opgelost.
En deze speedtest is van versatel dus ge moet echt niet gaan zeggen dat versatel moet gaan oppassen want deze is serieus goed en stabiel hoor.

http://www.adslbox.be speed test results:
- Download speed : 802 kbit/s or 100 kbyte/s
- Upload speed : 211 kbit/s or 26 kbyte/s
Sun Sep 26 2004 at 11:14:57 UTC+0200
joostieke

ISP Monitor Speedtest (08/11/2004 18:12) / Provider: Skynet Belgium
Downstream: 3506 Kbps (438,24 KB/s)
Upstream: 161 Kbps (20,08 KB/s)
Ping: 54 ms (0% Packet Loss)

Ik overweeg overstap naar SurfADSL... oa voor die upload.. maarruh.. als die download zo slecht blijft...
Gebruikersavatar
alfadude
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 770
Lid geworden op: 22 nov 2002, 15:16
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 7 keer

Ik ben nu op dit moment aan het downloaden tegen 320KB/s.
Heel af en toe dipt het 's avonds maar overdag nooit geen problemen.
Een tevreden klant :lol:
Arrigi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 824
Lid geworden op: 05 okt 2003, 23:00
Locatie: Hoogstraten
Contacteer:

joostieke schreef:ISP Monitor Speedtest (08/11/2004 18:12) / Provider: Skynet Belgium
Downstream: 3506 Kbps (438,24 KB/s)


Is dat echt met Skynet? :eek:
3360 kbps is daar theoretisch de maximum, daar moet je nog de overhead vanaf trekken...
Dus 3500kbps is (onmogelijk) veel!
Sub Zero
Administrator
Administrator
Berichten: 6181
Lid geworden op: 15 sep 2002, 12:14
Locatie: Herzele
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer
Contacteer:

Ik denk dat Whitedog (de maker van ISP-monitor) zijn speedtest soms wat kreupel loopt. Ik haalde daar nl ooit eens 20.000kbit/s mee op m'n telenetlijntje. Gebruik maar onze eigen speedtest ;)

Cheers
Afbeelding
joostieke
Starter
Starter
Berichten: 13
Lid geworden op: 17 nov 2004, 11:34

Debruineogenboy schreef:
joostieke schreef:ISP Monitor Speedtest (08/11/2004 18:12) / Provider: Skynet Belgium
Downstream: 3506 Kbps (438,24 KB/s)


Is dat echt met Skynet? :eek:
3360 kbps is daar theoretisch de maximum, daar moet je nog de overhead vanaf trekken...
Dus 3500kbps is (onmogelijk) veel!


Jaja... is/was echt.. was wel uitzonderlijk veel.. normaal zit ik idd een stuk lager..
Hoe dit kon weet ik niet.. maar vond het best wel cool! :-D
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

joostieke schreef:Jaja... is/was echt.. was wel uitzonderlijk veel.. normaal zit ik idd een stuk lager..
Hoe dit kon weet ik niet.. maar vond het best wel cool! :-D

Slecht test-programma. Het is al vaker gebleken dat de manier van berekenen van snelheid van ISP monitor niet klopt en bijna altijd een verkeerde waarde geeft.
joostieke
Starter
Starter
Berichten: 13
Lid geworden op: 17 nov 2004, 11:34

meon schreef:Slecht test-programma. Het is al vaker gebleken dat de manier van berekenen van snelheid van ISP monitor niet klopt en bijna altijd een verkeerde waarde geeft.


Hehe.. dacht het al.. en wat is dan een goede test? In isp-monitor zit ook een test.. is die dan wel goed? Daar haal ik normaal een 315 KB down en een 19 KB up ..
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Het programma waarover je het eerst had IS ISP monitor, en dan vermeld je het weer. Tss.

Een meer betrouwbare test is de speedtest op deze site, al geeft die een vrij eenzijdig beeld. De opvolger van onze speedtest gaat een meer praktisch resultaat geven, maar da's nog niet voor vandaag ;)
Gebruikersavatar
AnD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3824
Lid geworden op: 18 okt 2003, 12:29
Locatie: Hasselt
Uitgedeelde bedankjes: 393 keer
Bedankt: 87 keer

meon schreef:Het programma waarover je het eerst had IS ISP monitor, en dan vermeld je het weer. Tss.

Een meer betrouwbare test is de speedtest op deze site, al geeft die een vrij eenzijdig beeld. De opvolger van onze speedtest gaat een meer praktisch resultaat geven, maar da's nog niet voor vandaag ;)


Dat is voor morgen ;)
joostieke
Starter
Starter
Berichten: 13
Lid geworden op: 17 nov 2004, 11:34

meon schreef:Het programma waarover je het eerst had IS ISP monitor, en dan vermeld je het weer. Tss.

Een meer betrouwbare test is de speedtest op deze site, al geeft die een vrij eenzijdig beeld. De opvolger van onze speedtest gaat een meer praktisch resultaat geven, maar da's nog niet voor vandaag ;)


hahaha.. sorry LOL ja.. twas al een tamelijke oude post.. :oops:
Gast

Sasuke schreef:Verdachte,

Aangezien de upload snelheid verdacht veel lijkt op de standaardsnelheid van Scartlet én men spreekt over de Derde grootste Telecomoperator in België denk ik dat ook SurfADSL over het Scarlet netwerk gaat .. aangezien enkel Belgacom, Telenet en Scarlet een eigen glasvezel netwerk hebben voor breedband diensten.

Dit wil dan ook bedoelen dat je in hetzelfde schuitje zit als de Adsl2fitters .. nammelijk 2Mbit downstream momenteel, daar zoals reeds vele malen gezegd ligt het capaciteitsprobleem bij Scarlet en niet bij Adsl2fit (ook PI, scarlet, la tribu, ... hebben dit capaciteitsprobleem ...)

MVG,

Sasuke (of the Uchiha Clan)

PS: Die provider lijkt me onprofessioneel én niet echt "braaf" ... : Op je pagina zetten dat de contractduur maar 6 maanden is i.p.v. 12 t.o.v. de andere providers en dan in de kleine letterkes zetten dat er tussen de 6de en 12de maand wel een opzegvergoeding is van 100€

Ja, zo kan ik het ook ... da's nog altijd 3 maanden abbo .. , zeg je dus op in de 9de maand is dat al net hetzelfde als een 12 maanden opzegtermijn!
Arqentus-

Anonymous schreef:
Sasuke schreef:Verdachte,

Aangezien de upload snelheid verdacht veel lijkt op de standaardsnelheid van Scartlet én men spreekt over de Derde grootste Telecomoperator in België denk ik dat ook SurfADSL over het Scarlet netwerk gaat .. aangezien enkel Belgacom, Telenet en Scarlet een eigen glasvezel netwerk hebben voor breedband diensten.

Dit wil dan ook bedoelen dat je in hetzelfde schuitje zit als de Adsl2fitters .. nammelijk 2Mbit downstream momenteel, daar zoals reeds vele malen gezegd ligt het capaciteitsprobleem bij Scarlet en niet bij Adsl2fit (ook PI, scarlet, la tribu, ... hebben dit capaciteitsprobleem ...)

MVG,

Sasuke (of the Uchiha Clan)

PS: Die provider lijkt me onprofessioneel én niet echt "braaf" ... : Op je pagina zetten dat de contractduur maar 6 maanden is i.p.v. 12 t.o.v. de andere providers en dan in de kleine letterkes zetten dat er tussen de 6de en 12de maand wel een opzegvergoeding is van 100€

Ja, zo kan ik het ook ... da's nog altijd 3 maanden abbo .. , zeg je dus op in de 9de maand is dat al net hetzelfde als een 12 maanden opzegtermijn!


Ter info, deze informatsie dat herpost is door Gast op een al paar maanden oude topic klopt niet gans.

- De 4Mbits lijnen zijn wel degelijk 4Mbits, en niet 2Mbits zoals de post van "Sasuke" die gequote word door "Gast". Ik draai al 4 maand met SurfAdsl als provider, en men download snelheid is 400KB ( en upload 50KB ).

- Alsook, die contract pagina is in geen eeuwen geupdate geweest, het is wel degelijk een maandelijke opzeg. Ik heb de indruk dat ze de website niet meer geupdate hebben sinds hun onstaan.

- Mocht de niet geupdated website twijfel doen verstaan over hun qualiteiten, dan kan ik met een gerust hart zeggen, dat hun Helpdesk zowat de best is die ik tegengekomen van alle providers waar ik al bij geweest ben. Ik ken niet veel helpdesken die u een modem omsturen zodat de eindklant kan testen of het probleem niet daar zit ( na de andere testen gedaan te hebben ( zoals lijntesten etc )).

- Hun telemeter werk nu ( Mailbox & telemeter: http://www.surfadsl.net/ ), en redelijk accuraat ( 99.9% ). Zover ik weet rekenen ze nog niet door als je over je contract limiet gaat ( ben op een keer 20 a 25%, en andere keren 10 a 15% erover geweest, en geen aanrekening. Zelf de helpdesk klaagde niet over het meer verbruik ( sinds het maar beperkt was volgens mij ) ). Soms doet de telemeter wel eens vreemd ( vreemde resultaten tussen 00:00 & 00:40 -- iets te maken met database update ), en men is vergeten de overquota mails te linken aan de datum waarop de telemeter reset ( die staat op de eind maand datum, lol, krijg je een mailtje iedere dag als je over je limiet zit tot op zijn 31 - 01 reset ).

- Hun facturen krijg je via mail & kan je online bezien via de site ( http://fakturen.surfadsl.be/ ).

Voila, hopelijk helpt deze info.
Siglo
Premium Member
Premium Member
Berichten: 579
Lid geworden op: 06 sep 2004, 14:56
Locatie: /var/www
Bedankt: 1 keer

Yeps, allemaal volldig correct: ik heb nog nooit zo een plezier gehad aan een dsl lijn. Die 4 mbit haal ik ook: pieken tot 410kbyte/s, en de upload is ook uitstekend (tot 53kbyte/s) op mijn 4Mbit/512kbit lijntje.
MaRtO
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1250
Lid geworden op: 26 nov 2003, 20:33
Locatie: BE

Ik wist niet dat SurfADSL een speedtest had, jammergenoeg alleen in het Frans.

En ze starten nog een nieuwe service.
Iets met e-mails, ik weet niet precies wat.

edit: Arqentus- & Siglo, 410 kb/s is daarom nog geen 4 mbit/s lijn hé.
Maar 3,2.
Siglo
Premium Member
Premium Member
Berichten: 579
Lid geworden op: 06 sep 2004, 14:56
Locatie: /var/www
Bedankt: 1 keer

°MaRtO°° schreef:edit: Arqentus- & Siglo, 410 kb/s is daarom nog geen 4 mbit/s lijn hé.
Maar 3,2.


Met de overhead erbij gerekend kom je wel in de buurt.
Arqentus-

°MaRtO°° schreef:edit: Arqentus- & Siglo, 410 kb/s is daarom nog geen 4 mbit/s lijn hé.
Maar 3,2.


Zoals Siglo zei, overhead.

Toen ik bij belgacom zat & in een andere stad woonde, ik zat maar op 5min loopafstand van een grote bemande centralle van hun, en mijn 3.3mbits, is nooit 3.3mbits geweest. 2.6 a 2.7Mbits volgs adslbox speedtest. Idem met de upload.

Ik heb al lang begrepen, dat je niet zomaar 1Mbit / 8 = 125KB mag rekenen. Je moet rekenen op +- 15 a 25% overhead. Dit is zo bij belgacom & bij scarlet geweest.

En SurfAdsl - moederbedrijf brengt nog een dienst uit ( geen idee of die nieuw is, denk van wel sinds ik recent een mail kreeg ivm deze ). SurfAdsl++ of zoiets ( voice over ip dienst, waar je overal naar kan bellen tegen xx prijs ). http://www.surfadsl.be/voip/
NeoNecro
Starter
Starter
Berichten: 12
Lid geworden op: 09 sep 2005, 12:59

Arqentus- schreef:Ik heb al lang begrepen, dat je niet zomaar 1Mbit / 8 = 125KB mag rekenen. Je moet rekenen op +- 15 a 25% overhead. Dit is zo bij belgacom & bij scarlet geweest.


En, je moet er ook rekening mee houden dat 1MB 1024kB is.
Voor 1Mb, zoals jij zei, geld dan: 1Mb/8*1024 = 128kB
Met een 4Mb haal je dus 4Mb/8*1024 = 512kB

Ik weet dat het verschil per Mb niet zo groot is, maar op een aantal Mb maakt het toch al een redelijk verschil uit.

________________________________________________

Hoe zit het trouwens met de huidige prestaties van surfADSL? Haal je ongeveer de snelheden die ze je beloven? Ik ben wel geintresseerd in een basic packet met verhoogde snelheid.
Siglo
Premium Member
Premium Member
Berichten: 579
Lid geworden op: 06 sep 2004, 14:56
Locatie: /var/www
Bedankt: 1 keer

NeoNecro schreef:Hoe zit het trouwens met de huidige prestaties van surfADSL? Haal je ongeveer de snelheden die ze je beloven? Ik ben wel geintresseerd in een basic packet met verhoogde snelheid.


Die lijn werkt altijd (weinig of geen downtime) en ik heb bijna altijd hoge snelheden (in de buurt van theoretisch plafond)... ik zit er nu bijna een jaar op, en heb geen plannen om een andere provider te zoeken.
NeoNecro
Starter
Starter
Berichten: 12
Lid geworden op: 09 sep 2005, 12:59

Ik haal nu de volgende resultaten met de speedtest van deze site (Skynet GO):

Code: Selecteer alles

Your current download speed:
3389kbit/s
or
424kbyte/s       

Your current upload speed:
251kbit/s
or
31kbyte/s


Komt dit ongeveer overeen met wat jij hebt? De upload zal wel wat hoger zijn zeker?

Groeten
Gebruikersavatar
Arqentus
Premium Member
Premium Member
Berichten: 575
Lid geworden op: 22 jul 2004, 18:04
Bedankt: 3 keer

Siglo schreef:Die lijn werkt altijd (weinig of geen downtime) en ik heb bijna altijd hoge snelheden (in de buurt van theoretisch plafond)... ik zit er nu bijna een jaar op, en heb geen plannen om een andere provider te zoeken.


Idem. Eén van de betere providers in mijn ogen. Zit er bij sinds december 2004, en ik heb geen plannen om te vertrekken.

NeoNecro:

- Men is flexiebel. Ken niet veel providers waar je een custom account mag hebben van 80GB/maand. Betaal er ofcourse wel voor.

Problemen:

- Er is ergens een facturastie fout die iedere maand voorkomt dat men 6€ te veel aanrekend dat later terugkwam. Ik heb dat opgelost door gewoon dik boven mijn limiet te downloaden ( 90 a 105GB / maand ). Tot op heden 0 klachten van hun uit :)

- Soms is dns eruit. Gebeurt zelfden, ongeveer zelfde als bij andere providers in het verleden.

Code: Selecteer alles

Your current download speed: 
3445kbit/s
or
431kbyte/s       

Your current upload speed:
403kbit/s
or
50kbyte/s


Vlug effe gedraait. Download speed is ni extreem veel sneller dan uw Skynet GO. Maar ik betaal voor die 4Mbits/0.5Mbits niet voor de hogere download maar vooral voor de upstream. Heb een hekel als ik iets zit te downloaden ( zeker met torrents ) dat ze een mensen zijn ping zo naar hell doen dat je ni meer deftig kan online gamen met lage uploads.
NeoNecro
Starter
Starter
Berichten: 12
Lid geworden op: 09 sep 2005, 12:59

Arqentus schreef:Ik heb dat opgelost door gewoon dik boven mijn limiet te downloaden ( 90 a 105GB / maand ). Tot op heden 0 klachten van hun uit :)


Is dit gewoon de 36uren truk zoals die ook werkt bij skynet? Gewoon de laatste 36uren van de maand downloaden als ne zot? (90 a 150GB is wel "the way to go")

Kan ik den veilig zeggen, na alles wat ik over surfADSL gelezen heb, dat surfADSL een goede keuze zou zijn?

Groeten
Siglo
Premium Member
Premium Member
Berichten: 579
Lid geworden op: 06 sep 2004, 14:56
Locatie: /var/www
Bedankt: 1 keer

http://www.adslbox.be speed test results:
- Download speed : 3494 kbit/s or 437 kbyte/s
- Upload speed : 401 kbit/s or 50 kbyte/s
Mon Sep 12 2005 at 23:42:42 UTC+0200

Ik ben er erg tevreden van tot nu toe, en ik ben niet snel tevreden...
Ze luisteren wel naar de klachten van hun klanten: zo hadden ze bijvoorbeeld op een bepaald moment een disconnect ingevoerd na 24u. Ik heb een paar kwade mailtjes gestuurd, en ongelofelijk maar waar: na een paar dagen was er maar een disconnect iedere 3 dagen...
Ik heb nog nooit zoiets meegemaakt: bij iedere andere provider worden klagende klanten gewoon genegeerd.
boxrox
Plus Member
Plus Member
Berichten: 148
Lid geworden op: 29 aug 2005, 22:57

bah 50gig limiet :(
Gebruikersavatar
Arqentus
Premium Member
Premium Member
Berichten: 575
Lid geworden op: 22 jul 2004, 18:04
Bedankt: 3 keer

NeoNecro schreef:
Arqentus schreef:Ik heb dat opgelost door gewoon dik boven mijn limiet te downloaden ( 90 a 105GB / maand ). Tot op heden 0 klachten van hun uit :)


Is dit gewoon de 36uren truk zoals die ook werkt bij skynet? Gewoon de laatste 36uren van de maand downloaden als ne zot? (90 a 150GB is wel "the way to go")

Kan ik den veilig zeggen, na alles wat ik over surfADSL gelezen heb, dat surfADSL een goede keuze zou zijn?

Groeten


Geen truk ... Gewoon 29/30/31 dagen download. Ik heb gewoon een 80GB limiet. Download ik meer dan doe ik maar. Normaal zou men zoals bij andere providers 5€/5GB moeten aanrekenen, maar dat doen ze niet. Tot op heden ...


Ik betaal er 72.99€voor ( 50GB packet + 30GB extra + 4MBbits/0.5Mbits ipv 3.3Mbits/whatever het nu is ). Als je op de 4Mbits zit, dan heb je een Scarlet lijn. En sinds je op scarlet lijn zit, kan je van hun commercieel gehuurde newsserver downloaden.

Hier is men prijzen:

BASIC PACK PSTN 1 28.983 ( + 4.347 btw )
REF 8 Option JUMBO 80GB PACK 1 34.061 ( + 5.109 btw )
REF 4 UPGRADE 512/4028 2004 1 5.357 ( + 0.803 btw )

78.66 totaal voor 80GB / 4Mbits / 0.5Mbits upstream ( en de bonus newsserver ).

Je zal zeggen, heeeela, eerst quote je 72.99 & dan 78.66... dat is dat factuur probleem dat ik zei. Ze hebben hun prijzen aangepast op men factuur, al 2 keer laten rechtzetten ma ze slagen er toch in iedere maand dezelfde fout te maken. Ben het na tijdje beu geworden.

Zodus, ik als klant, heb dan besloten dat ik recht heb op een extra 10 a 25GB.

Als ze durven klagen ( wat ze tot op heden niet gedaan hebben ), tja ... ik betaal er al voor wegens hun "fout" iedere maand :) Ik zit in men recht :)

NeoNecro, ze zijn idd wel een goed provider. Moest die factuur fout gebeurt zijn bij telenet of scarlet of xs4all zelf, ik zou hun uitgekafferd hebben gelijk hell wegens de problemen dat ik had met die mannen. Hier eerlijk gezegt ni. De persoon die de helpdesk doet is zeer vriendelijk, heeft zelf een vervang modem ( topcom adsl router ) gestuurd toen men oude eraan was & we maar aan het zoeken naar het probleem. Grappig is ... ze hebben dat nooit gefactureerd :) Dank u ... das 60€ in de kassa...

Ze zijn nog ni plat geweest ( volledig uit ), wel een paar keer dns eruit maar dat kan je omzeilen met een publiek dns tijdelijk te gebruiken. Maar is zelfde hoeveelheid als bij andere providers in het verleden, zodus maakt ik me ook ni kwaat in.

Het is een kleine firma in de walonie ergens, je merkt dat soms hun website & bepaalde oplossingen beetje amateurachtig overkomen ( geen grote PR bullshit ).

Voorbeeld: Ze hebben een paar dagen geleden gestopt met de online meter te linken aan scarlet hun gegevens ( die soms verdekke ni klopte ... download klopte meestal maar de upload ... die was soms 3 a 4* meer dan mijn metingen *arf* ). Zodus, nu bieden ze een programmatje aan om te monitoren op je pc zelf ( ADSL monitor ), waar je je login & inschrijf datum ingeeft & je een persoonlijk key krijgt. Werkt ni slecht, beetje buggy ( refresh is soms zwart na een game te spelen ) maar de statistieken kloppen zover.

De beste manier om te omschrijven, het is een kleine firma, en ze zijn meer ... hoe moet ik het zeggen ... geen bedrijf burocraten. Je bent niet zo een nummer zoals bij de grote spelers...

Zoals ik zei, ik ken gewoon geen enkel ADSL firma waar je kan telefoneren & vragen voor een custom account. Bij Xs4all omdat ik zoveel download was het altijd zelfde antwoord: "moet u maar bedrijfsadsl nemen van 160€" bla bla bla ... ffs ... Telenet ... "moet u maar 2de account nemen" ( wat ik vroeger deed ) en dat voor maar 20GB ( 40 snachts ) doet. Scarlet ... dont get me started on those bitches.

Ik ben een klant met hoge eisen, en voor het eerst in jaren, heb ik een provider waar ik me goed bij voel Zo goed dat die 5€ extra me zelf niet veel kan boemen ...

Te hopen dat ze zo blijven ...
NeoNecro
Starter
Starter
Berichten: 12
Lid geworden op: 09 sep 2005, 12:59

Bedankt Arqentus, wat je allemaal geschreven hebt heeft me heel erg gehlopen. :-D
Ik ben overtuigd! Ik zal de kommende dagen uitzoek hoe ik de overschakeling het best kan maken. Het meeste moeite zal ik wel hebben met het overtuigen van mijn ouders, maar dat zal wel inorde komen ;-)

Bedankt voor de hulp allemaal.

Groeten
boxrox
Plus Member
Plus Member
Berichten: 148
Lid geworden op: 29 aug 2005, 22:57

raar, ik mailde naar zo'n custom account, en ze zeiden da'k maar een jumbo moest nemen :roll:
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5263
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

gamefreak977 schreef:ik durf wedden dat nog niemand van deze provider gehoord had.
Weer een concurent extra voor BGC, TN, etc
Oe meer concurenten oe beter.


eigenlijk bestaat die provider al een hele tijd !! nooit gevonden dat die een interresant aanbod had maar hij bestaat al vrij lang ze !
Gebruikersavatar
Arqentus
Premium Member
Premium Member
Berichten: 575
Lid geworden op: 22 jul 2004, 18:04
Bedankt: 3 keer

boxrox schreef:raar, ik mailde naar zo'n custom account, en ze zeiden da'k maar een jumbo moest nemen :roll:


Vreemd ...

Beste is gewoon telefoneren, zo heb ik het gedaan. En als hij zegt ook Jumbo nemen, vraag effe off the record ivm de onofficieel limiet dat je hebt met zo een jumbo. Want zoals ik zei, ze rekening niks meer aan tot nu toe, en hebben ook geen smallbreete.

Zijn nog tamelijk wat man die hier & in newsgroep dat custom accounts hadden. Zij hadden zelf nog cheaper maandelijkse prijzen dan toen ik joinde.

Ps: een tip, als je eenmaal binnen bent, kan je zien hoeveelste je bent aan je klant referencie nummer. Ik ben in de 900ste klant range :)
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”