Tadaam

Nieuws omtrent telecom
woutervh
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1571
Lid geworden op: 09 mei 2007, 11:44
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 147 keer

WalterB1 schreef:@woutervh Kun je nu al Netflix op kijken op die Tadaam-box? (niet dat ik interesse heb, enkel curieus)
Nee, geen Netflix, geen TVV app, ... Kvinne't mottige dingen, maar kunt nooit weten dat iemand graag een officiële tadaam box heeft met tadaamknop en logo :-D
Gebruikersavatar
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1890
Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 133 keer

Wel, het was gratis ...

Ik zie dat als een duidelijk gebrek maar het zou een bescheiden voordeel kunnen zijn. Dit indien als je dat Tadaam-toestel opzet direct in de Tadaam-app uitkomt.

Geen andere interfase, of toch standaard zo. Direct TV. Niets anders. - Voor sommige mensen zou dat een voordeel kunnen zijn. - Niet de meest waarschijnlijke doelgroep voor dit product denk ik, maar toch....

Maar dat is het ook niet zeker? Enkel een gehandicapte AndroidTV-omgeving?
Gebruikersavatar
Dfrog
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1235
Lid geworden op: 27 feb 2007, 22:07
Locatie: Beerse
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 22 keer

Ruilen niet, indien iemand zijn tv-stream ten gelde wil maken, daar wil ik wel eens over nadenken 8) (pm me)

Vandaag Tadaam opgezegd, snelheid was op mijn locatie net iets te wisselend/laag. Tv van Tadaam vond ik wel super (beter dan Tv Vlaanderen).
woutervh
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1571
Lid geworden op: 09 mei 2007, 11:44
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 147 keer

WalterB1 schreef:Wel, het was gratis ...

Ik zie dat als een duidelijk gebrek maar het zou een bescheiden voordeel kunnen zijn. Dit indien als je dat Tadaam-toestel opzet direct in de Tadaam-app uitkomt.

Geen andere interfase, of toch standaard zo. Direct TV. Niets anders. - Voor sommige mensen zou dat een voordeel kunnen zijn. - Niet de meest waarschijnlijke doelgroep voor dit product denk ik, maar toch....

Maar dat is het ook niet zeker? Enkel een gehandicapte AndroidTV-omgeving?
Klopt, zo had ik het nog niet bekeken. Tadaam start inderdaad automatisch en iemand die zo kijkt heeft inderdaad een voordeel dat hij al de rest niet nodig heeft. Ik zag dat ook als nadeel, maar hoeft geen nadeel te zijn
fibrbuzz1
Plus Member
Plus Member
Berichten: 140
Lid geworden op: 04 sep 2016, 10:23
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 6 keer

Is de kwaliteit van sommige Vlaamse zenders bij Tadaam in 1080p, zoals ook bij de Telenet apps? (zie https://www.netweters.be/t5/Telenet-app ... 5857#M4273)

In ieder geval een klein testje met de app Speed Monitor op iOS toont aan dat de app ongeveer 30MB verbruikt per 10 seconden streamen op VTM, wat neerkomt op zo'n 25mbps, lijkt mij nogal veel voor 720p? :-D Ik weet niet hoe we dat beter kunnen nagaan?
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5891
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

Netflix bijvoorbeeld geeft max. 0,7 GB/uur op voor een SD signaal, en max. 3 GB/uur voor HD...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
fibrbuzz1
Plus Member
Plus Member
Berichten: 140
Lid geworden op: 04 sep 2016, 10:23
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 6 keer

Ik heb nog wat testen gedaan, op Fritzbox, als ik de bandwidth monitor, kom ik rond de 9mbps uit als VTM via Tadaam live speelt, geen idee of dat 100% accuraat is..

Via packet sniffer zie ik dat de streams letterlijk van de Yelo tv CDN komen, wat mij een sterk vermoeden geeft dat het effectief gaat om 1080p en dus niet 1080i voor de Vlaamse "hoofd"zenders. Jammer genoeg is mijn -huidige- tv waarschijnlijk juist niet groot genoeg om een duidelijk verschil te zien :-( Zou super zijn mocht iemand het kunnen bevestigen.
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

zijn er bij UB gebruikers problemen ?

https://datanews.knack.be/ict/nieuws/te ... RNBDATANNL&
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
quovadis
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 891
Lid geworden op: 15 feb 2016, 12:19
Uitgedeelde bedankjes: 234 keer
Bedankt: 39 keer

proximusboyke schreef:zijn er bij UB gebruikers problemen ?

https://datanews.knack.be/ict/nieuws/te ... RNBDATANNL&
blijkbaar al enkele dagen miserie maar zelf nog geen last ondervonden ervan
ldw
Plus Member
Plus Member
Berichten: 220
Lid geworden op: 11 okt 2010, 09:47
Uitgedeelde bedankjes: 141 keer
Bedankt: 25 keer
Contacteer:

Heb er wel last van gehad, TV app werkte vorige week een paar keer niet.

Heb gisteren Stadia eens uitgeprobeerd, werkt helaas niet goed samen met Tadaam (nochtans is de snelheid voldoende volgens de speedtest).
Fredo2020
Starter
Starter
Berichten: 17
Lid geworden op: 14 jun 2020, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 6 keer

fibrbuzz1 schreef:Ik heb nog wat testen gedaan, op Fritzbox, als ik de bandwidth monitor, kom ik rond de 9mbps uit als VTM via Tadaam live speelt, geen idee of dat 100% accuraat is..

Via packet sniffer zie ik dat de streams letterlijk van de Yelo tv CDN komen, wat mij een sterk vermoeden geeft dat het effectief gaat om 1080p en dus niet 1080i voor de Vlaamse "hoofd"zenders. Jammer genoeg is mijn -huidige- tv waarschijnlijk juist niet groot genoeg om een duidelijk verschil te zien :-( Zou super zijn mocht iemand het kunnen bevestigen.
Wat als je op smalband vliegt (5Mpbs), wordt TV kwaliteit dan automatisch verlaagd of gewoon niet meer mogelijk om TV te kijken? Kan je in de instellingen algemeen of op Tadaam app de resolutie/stream verlagen?
ldw
Plus Member
Plus Member
Berichten: 220
Lid geworden op: 11 okt 2010, 09:47
Uitgedeelde bedankjes: 141 keer
Bedankt: 25 keer
Contacteer:

Mijn tadaam internet was redelijk stabiel tot vandaag, maar nu merk ik wel veel timeouts bij het openen van webpagina's... Hopelijk een tijdelijk probleem.
Gebruikersavatar
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4884
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 341 keer
Contacteer:

Er zijn algemeen wat problemen op het internet vandaag, en blijkbaar ook bij Telenet zelf. Mogelijks moet je al niet verder zoeken.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4357
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 100 keer

Vandaag is een algemeen probleem. Zowel in België als in Nederland als overal dus het ligt niet aan tadaam.

Jeetje ik heb al medelijden met al de mensen die hun provider bellen :lol:
Free2be
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 37
Lid geworden op: 27 aug 2020, 19:49
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 1 keer

Even inpikken op de modem mogelijkheden. Ik heb hier IP camara's dewelke ik van buitenaf kan bereiken, met Telenet modem. Wat is mogelijk met de TADAAM modem? Kan ik hier ook poorten open zetten of een router, zoals 'n Fritzbox achter hangen? Eveneens vragen om te kunnen bellen via VoIP. Wat ik verder jammer vind, is dat het overwegend Franstalige zenders zijn. Ik mis bv Discovery nl, NGG, Kanaal Z, NOS, VARA, enz.. en TVL (Limburg). Of hier verandering in zou komen heb ik geen idee over.
stybola
Plus Member
Plus Member
Berichten: 126
Lid geworden op: 04 sep 2019, 20:41
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 5 keer

@free2be: Je kunt maar 3 toestellen koppelen. Ik vroeg dit ook aan hen. Ik wou overstappen maar aangezien ik behoorlijk wat apparaten heb die wifi nodig hebben is de modem niet sterk genoeg hiervoor.

Dit zeiden ze tegen mij toch :)
Free2be
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 37
Lid geworden op: 27 aug 2020, 19:49
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 1 keer

Ik heb achter de modem 'n switch hangen en daar zitten toch 'n 6 tal UTP kabel met apparaten dewelke op internet kunnen..Het gaat meer om poorten open te kunnen stellen, zodat ik mijn IP camera's van buitenaf kan bereiken.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

stybola schreef:@free2be: Je kunt maar 3 toestellen koppelen.
Ik denk dat dit een misverstand is. Je kan bij Tadaam maximum 3 streams gelijktijdig zien.
Het aantal aangesloten toestellen is m.i. onbeperkt ...
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
stybola
Plus Member
Plus Member
Berichten: 126
Lid geworden op: 04 sep 2019, 20:41
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 5 keer

Klopt, maar dit antwoord kreeg ik van Tadaam. Ik had het mis interpreteerd. :)
Bijlagen
1.png
Hakki
Pro Member
Pro Member
Berichten: 240
Lid geworden op: 12 dec 2011, 15:33
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 22 keer

Belachelijk antwoord.. in de testfase heb ik het gehad en dat ging wel. Die lampen verbruiken niks.
Ip camera's krijg ik extern niet goed via rechtstreeks ip
Tomsworld
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2472
Lid geworden op: 29 jan 2004, 10:15
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 208 keer

Euhm jullie begrijpen het verkeerd. Internet hang je er als je het wil 100 apparaten achter.

Wat ze bedoelen is voor de TV met de standaard heb je 1 tv stream met de premium 3 dus het aantal devices waarmee je tegelijk tv kan kijken is gelimiteerd. Het aantal devices op internet niet.
Free2be
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 37
Lid geworden op: 27 aug 2020, 19:49
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 1 keer

Inderdaad, zo heb ik het ook begrepen, ik heb een 40€, daar we met z'n 2, zonder ruzie toch naar 't zelfde TV programma kijken. Hetgeen wel een feit is, als je je tv box in een ander tv toestel inplugt, dien je dit te registreren via de pin code of de QR code op te nemen via je smartphone. Intussen ook de regionale TV zenders zoals TVL, via Kodi kunnen toevoegen! Nu nog zoeken naar een mogelijkheid om de NL talige NGG en Discovery te vinden. Het is wel een spannende bezigheid!
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5891
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

Juist, maar je inspanningen worden wel beloond :-D
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
Free2be
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 37
Lid geworden op: 27 aug 2020, 19:49
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 1 keer

Nog 'n vraagje over "Mijn TV", als je in het tv aanbod klikt op een aflevering van 'n serie, wordt dan ook de volgende aflevering opgenomen, of dien je dit telkens zelf te doen, dus naar TV gids, volgende week, serie aflevering aanklikken, enz...? Klopt het dat je opnames 36 dagen bewaard blijven in Mijn TV?
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

Gebruikersavatar
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1890
Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 133 keer

Goed idee. Gisteren mee zitten experimenteren. Werkt niet.
Laatst gewijzigd door WalterB1 03 sep 2020, 17:35, in totaal 1 gewijzigd.
Gebruikersavatar
buthead
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1690
Lid geworden op: 10 jan 2016, 13:14
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 68 keer

Gisteren eens getest en express slecht signaal nabootsen, niet moeilijk want amper of geen 4g, dus beetje prutsen -> dekking zou goed zijn telkens volgens de app :lol:

met speedtest zonder prutsen rond de 8 mbps down en 1 up en soms niks :)

Met gsm door zolder raam te steken haal ik dan weer 15-30 down ofz indien goed richten, zitten hier in dode hoek en de gsm mast laat op zich wachten ondanks goedkeuring
Internet = PX FLEX pack
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
Dimi007
Starter
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 sep 2020, 17:14

Zit ook met zo een probleem rood lampje en ben al 2mnd aan het wachten tot ze het probleem oplossen maar er gebeurt gewoon niks en intussen blijf ik maar betalen. Nuja op de site v tadaam.be alsk inlog en op internet klik dan lees ik internet instellingen en wnr je naar beneden gaat kom je plots bij WIFI kanalen, en dat is volledig leeg bij mij, maar wat zou er daar dan eigenlijk moeten staan?

En kan er mij aub iemand helpen om mijn internet terug in orde te kunnen krijgen aub? Tadaam zegt dat ze ermee bezig zijn maar das intss al 2maand geleden gebeurt en werkt ng altijd niet...
WIFI kanalen: Staat volledig leeg bij mij. Mijn vraag is dat wel correct??
WIFI kanalen: Staat volledig leeg bij mij. Mijn vraag is dat wel correct??
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4229
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

houdinibe schreef:en zou een antenne echt het verschil kunnen maken waar men geen schitterde verbinding heeft?
Absoluut. Binnenshuis, en vooral in een goed geïsoleerd huis die quasi een (halve) kooi van faraday kan zijn, kan je zeer weinig signaal binnen krijgen.

Vorige week voor een klant die op de 'buiten' woont Tadaam + externe 5G antenne (compatibel met LTE/4G) geplaatst.
Afbeelding

Waarom Tadaam? Omdat er geen coax kabel tot zijn woning ligt, maar wel een rotte kabel van Proximus waarmee hij maar 20/1 haalde als profiel, met in werkelijkheid veel minder bandbreedte, het was eerder 10/0,5.

Binnenshuis met de Tadaam modem, iets van een 10/10 of 8/6 qua bandbreedte, met de modem buiten op verschillende locaties bij wijze van test, een 20~30/10 bandbreedte.

Met de antenne op wat meer hoogte gericht naar een Base mast op enkele kilometers, netjes 50/20.

Een wereld van verschil met xDSL aan 10/1...

Afbeelding

https://telenet-prd.speedtestcustom.com ... c8e5972eed

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
Tomsworld
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2472
Lid geworden op: 29 jan 2004, 10:15
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 208 keer

Mooi resultaat kan je info of het merk/type geven over de gebruikte antenne ?
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4229
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

Tomsworld schreef:Mooi resultaat kan je info of het merk/type geven over de gebruikte antenne ?
Zeer mooi resultaat inderdaad, maar duidelijk dat er een cap is op 50/20. Bij het starten van de speedtest krijg ik soms eerst een piek van +/- 80 Mbps en in upload rond de 50 Mbps.

Hopelijk blijft deze klant deze snelheden halen op lange termijn.

Deze antenne is nog maar een maandje verkrijgbaar, dus nog niet overal te vinden.

Poynting XPOL-1-5G
X-Polarised, Omni-Directional, LTE MIMO Antenna; 698 – 3800 MHz, 3 dBi
https://poynting.tech/antennas-and-acce ... xpol-1-5g/

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
quovadis
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 891
Lid geworden op: 15 feb 2016, 12:19
Uitgedeelde bedankjes: 234 keer
Bedankt: 39 keer

Ken schreef:
Tomsworld schreef:Mooi resultaat kan je info of het merk/type geven over de gebruikte antenne ?
Zeer mooi resultaat inderdaad, maar duidelijk dat er een cap is op 50/20. Bij het starten van de speedtest krijg ik soms eerst een piek van +/- 80 Mbps en in upload rond de 50 Mbps.

Hopelijk blijft deze klant deze snelheden halen op lange termijn.

Deze antenne is nog maar een maandje verkrijgbaar, dus nog niet overal te vinden.

Poynting XPOL-1-5G
X-Polarised, Omni-Directional, LTE MIMO Antenna; 698 – 3800 MHz, 3 dBi
https://poynting.tech/antennas-and-acce ... xpol-1-5g/
er is een cap van 30/30 en 50/50. Voor zover ik weet geen cap bij upload 20
Gebruikersavatar
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1890
Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 133 keer

Onder het moto van kennis delen;

Ik wou weten of als je op smallband staat (3Mbps 5Mbps) ze ook de upload beperken. En of ze een waarschuwing geven alvorens je effectief op smallband te zetten wat marge. Dit aangezien het 300gb quota een potentiële drempel is. Ga je daarover gaat men u misschien op smallband zetten.

Heb dit als reactie mogen ontvangen;
De uploadsnelheden blijven hetzelfde wanneer een klant in smallband staat. De snelheidsbeperking heeft dus enkel betrekking tot de downloadsnelheid. De klant krijgt geen waarschuwing wanneer hij bijna aan de 300GB zit maar je kan dit verbruik wel raadplegen via de TADAAM app of MyTADAAM klantenzone.
Dus men grijpt niet in op de upload. Ben niet te weten gekomen of ze een waarschuwing sturen alvorens op smallband te zetten. Maar wat men wel antwoordde lijkt mij sterk te suggereren dat ze dus geen waarschuwing sturen. Smallbandstatus is een verrassing voor de klant.

Aanvulling; volgens gebruikerservaring van Indigiswe is deze informatie gegeven door Tadaam-support fout. Het is eerder 2Mbps up wanneer in smallband.
Laatst gewijzigd door WalterB1 06 sep 2020, 14:37, in totaal 2 gewijzigd.
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4229
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

quovadis schreef:er is een cap van 30/30 en 50/50. Voor zover ik weet geen cap bij upload 20
Zal misschien afhangen van regio tot regio, en van mast tot mast? Er is bij m'n klant toch, duidelijk een cap, want bij de start van de upload speedtest krijg ik inderdaad een piek van 50 Mbps die dan snel terugvalt op 20 om een gemiddelde te geven van 20.

Zal het eens vragen aan de Tadaam support :P

Oh ja, en als men die antenne gebruikt is er ook nog een SMA (F) naar TS9 kabeltje nodig !

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
droomdoos
Starter
Starter
Berichten: 15
Lid geworden op: 04 okt 2018, 15:24
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer

kan je ook kort stuk sma -ts9 kabel gebruiken en de rest van de kabel (indien langere kabel nodig) voorzien van coax zoals rg6 of iets dergelijks ?
streulma
Premium Member
Premium Member
Berichten: 464
Lid geworden op: 06 aug 2011, 16:39
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 34 keer

WalterB1 schreef:Onder het moto van kennis delen; Heb dit als reactie mogen ontvangen; De uploadsnelheden blijven hetzelfde wanneer een klant in smallband staat. De snelheidsbeperking heeft dus enkel betrekking tot de downloadsnelheid. De klant krijgt geen waarschuwing wanneer hij bijna aan de 300GB zit maar je kan dit verbruik wel raadplegen via de TADAAM app of MyTADAAM klantenzone.
Ik vraag mij af of smallband ook van toepassing is voor Tadaam Premium?

Ik zit ondertussen op Proximus 5G als vervanging van Tadaam, aangezien ik toch weinig tv kijk en alleen naar de gratis kanalen heb ik daar geen nood aan.
Vorige maand met mijn verbruik 570GB verstookt op Proximus 5G. (zonder smallband)
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4229
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

droomdoos schreef:kan je ook kort stuk sma -ts9 kabel gebruiken en de rest van de kabel (indien langere kabel nodig) voorzien van coax zoals rg6 of iets dergelijks ?
Ja, ik gebruikte bij die klant een pigtail van 15cm, en daarna de 5m kabel die aan de antenne 'vast' hangt.
Maar dus best zo kort mogelijk houden, want sowieso heb je verlies als je langere afstanden moet overbruggen.
Als je echt niet anders kan, dan verplaats je best de Tadaam modem zo dicht mogelijk bij de antennekabel zonder die te verlengen, voorzie je voeding en overbrug je simpelweg met een netwerkkabel van de modem tot een switch of je eigen router.

Afbeelding

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
Indigiswe
Plus Member
Plus Member
Berichten: 166
Lid geworden op: 19 apr 2015, 11:50
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 15 keer

WalterB1 schreef:Onder het moto van kennis delen;

Ik wou weten of als je op smallband staat (3Mbps) ze ook de upload beperken.
Ik heb niet lang geleden een screenshot geplaatst van toen ik op smallband stond, vind je in dit topic.
Smallband is geen 3, maar 5 mbit/s down en 2 mbit/s upload.
Gebruikersavatar
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1890
Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 133 keer

@Indigiswe Bedankt ...

Toch triestig eigenlijk. Ik stelde uitdrukkelijk die vraag aan Tadaam-support. Dit op 29/07/2020. En wegens geen reactie nog een keer op 29/08/2020. Reactie op 04/09/2020.

Meende dat mijn twee vragen duidelijk waren;
Mijn vraag is;
Wat zal de uploadsnelheid zijn indien de klant op smallband staat?
Heeft die snelheidsbeperking enkel betrekking op de downloadsnelheid of op beide?

Subvraag; Krijgt de klant een waarschuwing zoals nog X gigabyte over en je komt op smallband?
Of het is gewoon; van zodra je over de 300gb zit kan het gebeuren zonder verdere waarschuwing.
Het eerste antwoord blijkt nu fout te zijn. De tweede heeft men niet goed begrepen.

.... nauja; maandag komt Proximus aan de buitenbekabeling werken. Er is terug hoop dat mijn VDSL correct kan werken. Overstappen is waarschijnlijk niet nodig.
streulma
Premium Member
Premium Member
Berichten: 464
Lid geworden op: 06 aug 2011, 16:39
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 34 keer

Een alternatief voor Tadaam:

Proximus 5G Unlimited ?
Plaats reactie

Terug naar “Telecom nieuws”