Ligt dat aan mij of worden klantendiensten van telecomoperatoren bewust inefficiënt georganiseerd?
Social media: dikwijls een bot die nog dommer is dan mijn koffiemachine. Vaak gewoon genegeerd.
email: meestal niet mogelijk een mailtje te sturen.
telefoon: verdwalen in keuzemenu's. Vaak blijkt als je dan na minuten wachtmuziek (met een te snel ritme zodat je lekker opgefokt bent) toch doorverbonden raakt, dat de persoon aan de andere kant van de lijn niet weet wat te doen of dat zijn "systeem" hem niet genoeg permissies geeft en je bijgevolg weer wordt doorgeschakeld. Ik denk dat iedereen het wel kent...
Waarschijnlijk ligt dit aan mij, want er is slechts één constante in mijn contacten met diverse klantendiensten en dat ben ik zelf, het moet dus wel ik zijn die moeilijk ben. Uiteraard zegt mijn ego van niet en denk ik dat met één mailtje te sturen of één telefoontje te doen, je probleem opgelost zou moeten kunnen worden door de eerste persoon die je aan de lijn krijgt.
Ik ben nogal veeleisend dus...
Klantendiensten...
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
- Bedankt: 96 keer
dat ligt uiteraard aan jouAquino schreef:Ligt dat aan mij
.
ik word altijd heel vriendelijk door vakbekwaam personeel geholpen,
meot mijnn uitleg maar maximaal 1x doen
transparant, helder, duidelijk, klantgericht, probleemoplossend
medewerkers die met hun klanten inzitten
...
sorry
gij zijt overduidelijk te veeleisend als ge hier niet mee content zijt
- Joe de Mannen
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 523 keer
- Bedankt: 673 keer
En er is geen enkele van die plastronmanagers die inziet dat dit het gezicht van het bedrijf maakt ?
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
- WalterB1
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 189 keer
- Bedankt: 146 keer
Zeker waar. Maar het personeel moet ook in een kader werken dat het mogelijk maakt de klant goed te helpen.Gray schreef:goed personeel is gewoon moeilijk te vinden de dag van vandaag, het moet ook altijd goedkoper dus dan weet ge het wel
Dit door opleiding, middelen, ondersteuning van de back-office en vooral toestemming. Bij sommige bedrijven is de de klant 'helpen' zo snel mogelijk bepaalde vereiste stappen in een software-omgeving/scripting af te lopen. Dat de klant daarmee geholpen is dat is ondergeschikt aan het opnemen van de volgende oproep.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
- Bedankt: 182 keer
Klantendiensten zijn het gezicht van een bedrijf en zijn een afspiegeling hoe het gerund wordt. Zeker nu allerlei diensten en producten virtueel en online zijn is de klantendienst nog het enige contact tussen klant en leverancier. Bedrijven die dat niet door hebben verdienen mij niet als klant. Het is voor mij al dikwijls een reden geweest om van leverancier te veranderen.
Herinner u de legendarisch goede klantendienst van Mobile Vikings? En hoe dat radicaal omsloeg na de aankoop door Medialaan/DPG.
Ik ben bijvoorbeeld nu zeer tevreden over de klantendiensten van KBC en Lampiris.
KBC: hyper-professioneel en meestal zeer goed geholpen en ook zeer goed bereikbaar. Wel enkele schoonheidsfoutjes sinds de fusie met CBC en het ontstaan van het gedrocht KBC Brussels. Nu krijg ik ondanks de taalkeuze Nederlands soms een Franstalige aan de lijn die zogezegd wel Nederlandskundig is maar toch alles mis verstaat. Ik kreeg dit al enkele keren aan de hand.
Lampiris: zeer aangenaam, behulpzaam en correct maar sinds de overname door Total toch al verandering gemerkt en helaas niet ten goede.
Telenet: zeer afwisselend, soms OK maar even soms helemaal niet. Ook veel tegengestelde informatie, onjuiste info en beloften die niet nagekomen worden en zeer klassiek: het oneindig doorgeschakeld worden.
BOL.com : Vroeger zeer goed, vlot bereikbaar, snel resultaat. Nu is dat al heel wat minder geworden. Corona als excuus maar dat lijkt me een drogreden te zijn die intussen al veel bedrijven gebruiken om hun mindere performantie te verklaren. Idem voor BAXshop bijvoorbeeld.
Rode draad: als men de klantendienst als prioritair beschouwt dan loopt het meestal goed. Tot wanneer de boekhouders aan de macht komen die de klantendienst zien als een overbodige kost die men moet wegbezuinigen.
Herinner u de legendarisch goede klantendienst van Mobile Vikings? En hoe dat radicaal omsloeg na de aankoop door Medialaan/DPG.
Ik ben bijvoorbeeld nu zeer tevreden over de klantendiensten van KBC en Lampiris.
KBC: hyper-professioneel en meestal zeer goed geholpen en ook zeer goed bereikbaar. Wel enkele schoonheidsfoutjes sinds de fusie met CBC en het ontstaan van het gedrocht KBC Brussels. Nu krijg ik ondanks de taalkeuze Nederlands soms een Franstalige aan de lijn die zogezegd wel Nederlandskundig is maar toch alles mis verstaat. Ik kreeg dit al enkele keren aan de hand.
Lampiris: zeer aangenaam, behulpzaam en correct maar sinds de overname door Total toch al verandering gemerkt en helaas niet ten goede.
Telenet: zeer afwisselend, soms OK maar even soms helemaal niet. Ook veel tegengestelde informatie, onjuiste info en beloften die niet nagekomen worden en zeer klassiek: het oneindig doorgeschakeld worden.
BOL.com : Vroeger zeer goed, vlot bereikbaar, snel resultaat. Nu is dat al heel wat minder geworden. Corona als excuus maar dat lijkt me een drogreden te zijn die intussen al veel bedrijven gebruiken om hun mindere performantie te verklaren. Idem voor BAXshop bijvoorbeeld.
Rode draad: als men de klantendienst als prioritair beschouwt dan loopt het meestal goed. Tot wanneer de boekhouders aan de macht komen die de klantendienst zien als een overbodige kost die men moet wegbezuinigen.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
- Bedankt: 598 keer
Maakt niet uit als de klant weinig of geen keuze heeft.Joe de Mannen schreef:En er is geen enkele van die plastronmanagers die inziet dat dit het gezicht van het bedrijf maakt ?
Amazon heeft overigens nog altijd een even uitstekende customer service.
- jutuiz
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 212 keer
- Bedankt: 63 keer
Dat klopt. Ik heb in juni een TV Vlaanderen abo genomen en terug opgezegd. De klantendienst doet er nu al twee maanden over om mijn 50 euro terug te storten en - luister goed- een poststicker op te sturen (met de post, hmm...
) zodat ik mijn ongeopende doos met satteliet kan terugsturen. Ze hebben na 2 keer herinneren ook al eens de sticker in pdf op mail gezet (iemand met een helder moment),... maar helaas verkeerde sticker.
How hard can it be? Steek om te beginnen zo'n sticker in de doos als ze verzonden wordt, of maak een procedure waarbij de klant dat zelf afdrukt. En nu zijn ze mekaar werk aan het geven. Het is waarschijnlijk héél druk bij de klantendienst op die manier.

How hard can it be? Steek om te beginnen zo'n sticker in de doos als ze verzonden wordt, of maak een procedure waarbij de klant dat zelf afdrukt. En nu zijn ze mekaar werk aan het geven. Het is waarschijnlijk héél druk bij de klantendienst op die manier.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 107 keer
- Bedankt: 67 keer
als je u verveelt kan je die botjes op websites soms zo ver krijgen dat ze echt persoon om hulp roepen
social media werkt meestal vrij vlot omdat dat direct heel publiek is... niet mijn stijl maar soms enige plek waar je nog iets reactie krijgt.
wachtmuziek is over het algemeen licentievrije kapotgecomprimeerde easy listening, meestal in genre dat dan nog extreem lastig over een telefoon te krijgen is... (en het misterie achter dommel's within temptation manie: dat waren vrienden
soms is het simpeler dan verwacht)

social media werkt meestal vrij vlot omdat dat direct heel publiek is... niet mijn stijl maar soms enige plek waar je nog iets reactie krijgt.
wachtmuziek is over het algemeen licentievrije kapotgecomprimeerde easy listening, meestal in genre dat dan nog extreem lastig over een telefoon te krijgen is... (en het misterie achter dommel's within temptation manie: dat waren vrienden