Telenet rekent me 20 euro teveel aan op men factuur.
Ik bel naar 015 66 66 66, moet een kwartier aan de lijn blijve hange.
Ik vraag waar is het gratis nummer?
Dat bestaat niet voor facturatie meneer.
Jullie maken een factuurfout en ik moet betalen?
Komt het er uiteindelijk op neer dat de facturatie offline is en ze me niet kan helpen. Ze gaan me terugbellen.
Telefoon kosten 2.33 euro
Wie gaat dit vergoeden? Telenet maakt een fout, en ik kan bijbetalen om hun fout recht te zetten?
Wat kan ik hieraan doen?
Dank u voor de hulp
Telenet maakt factuurfout en ik moet betale voor geen oploss
-
- Premium Member
- Berichten: 579
- Lid geworden op: 06 sep 2004, 14:56
- Locatie: /var/www
- Bedankt: 1 keer
Bij Telenet? Niets, blijven bellen en hopen dat je uiteindelijk een competente mens aan de lijn krijgt. Maar een compensatie van de telefoontjes mag je vast en zeker op uw buik schrijven.
Facturatie is een van de zwakke punten bij onze monopolist (idem bij heel wat andere grote).
Facturatie is een van de zwakke punten bij onze monopolist (idem bij heel wat andere grote).
- brooklyn
- Elite Poster
- Berichten: 1252
- Lid geworden op: 15 jun 2004, 20:25
- Locatie: West-Vlaanderen aan de kust
Wat kan ik hieraan doen?
overstappen naar een andere isp
PC1: Intel Core 2 Duo E6600 - 2GB DDR2 SDRAM PC6400 - ASUS P5B Deluxe - GeForce 8800GTS 320MB DDR3 - Western Digital 35GB Raptor - 3.1TB HD space
PC2: AMD3600 - 1GB DDR - ASUS A8N Deluxe - ATI 3850 -
Dvico Tvix 6500A user
-
- Elite Poster
- Berichten: 2786
- Lid geworden op: 04 sep 2004, 19:37
- Locatie: Antwerpen... naast de parking
- Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
- Bedankt: 248 keer
probeer eens via http://pub.telenet.be
de klachtenvereniging van telenet
of het iets gaat helpen ...
de klachtenvereniging van telenet
of het iets gaat helpen ...
de koe zegt boe
bambipower schreef:probeer eens via http://pub.telenet.be
de klachtenvereniging van telenet
of het iets gaat helpen ... :|
[email protected] is redelijk efficient.
Telenet heeft een goed product, maar de service dienst is ... it s**** ik heb verschillende keren op verschillende manieren, e-mail, telefoon, zelfs fax, op hun website, aangetekend schrijven en telkens kreeg ik een positief antwoord ... de feiten dateren van april ... tot op dag van heden is het nog niet in orde. Dat is ook de reden dat ik telenet bedankt heb voor hun diensten.
Ze weten dat ze machtig zijn en ondanks dat je juridisch gelijk hebt de kosten om je gelijk te halen is duurder dan dat het waard is.
Nu ik heb van verschillende vrienden gelijkaardige problemen gehoord bij andere providers ... het ...
Nu ik overweeg het om over te schakelen naar Surfadsl qua prijs redelijk voor wat je krijgt, maar als je de algemene voorwaarden leest ... dan verkopen ze je bijna een kat in de zak. Daarom ik hen volgende vraag heb gestuurd dat ik wel klant wil worden maar op mijn voorwaarden. De algemene voorwaarden zijn dan ook om deze redenen niet voor niets redelijk weg gestopt.
http://www.surfadsl.be/user_nl/legal/termsandconditions_NL_surfadsl.pdf
Nu we zouden allemaal al onze rechten moeten eisen, en niet hun voorwaardens moeten slikken.
Nu alle providers doen er alles aan om nieuwe klant te lokken door middel van aanlokkelijke voorwaardens, nu trouwe klanten laten ze in de kou staan ...
Een goede provider die trouwe klanten zou belonen door kortingen te geven voor zijn loyaliteit ... die zal binnen de korste keren veel nieuwe klanten mogen begroeten ... dankzij de goedkoopste en beste reclame ... de mond aan mond reclame.
Sommige zullen denken dat haalt niets uit, inderdaad ik op mezelf (één schrijven) niet maar als ze 10 schrijven ontvangen met dezelfde verlangens gaan ze anders denken ... doe het je hebt niets te verliezen in tegendeel je kunt er alleen maar bij winnen.
Ik zal spoedig trachten om een word-document die bereikbaar is door iedereen en gemakkelijk aanpasbaar is op een website zetten. (nog eventjes geduld, a.u.b.)
http://www.freewebs.com/surfadsl/AANVRA ... RFADSL.doc
Men zegge het voort.
veel succes
Ze weten dat ze machtig zijn en ondanks dat je juridisch gelijk hebt de kosten om je gelijk te halen is duurder dan dat het waard is.
Nu ik heb van verschillende vrienden gelijkaardige problemen gehoord bij andere providers ... het ...
Nu ik overweeg het om over te schakelen naar Surfadsl qua prijs redelijk voor wat je krijgt, maar als je de algemene voorwaarden leest ... dan verkopen ze je bijna een kat in de zak. Daarom ik hen volgende vraag heb gestuurd dat ik wel klant wil worden maar op mijn voorwaarden. De algemene voorwaarden zijn dan ook om deze redenen niet voor niets redelijk weg gestopt.
http://www.surfadsl.be/user_nl/legal/termsandconditions_NL_surfadsl.pdf
Nu we zouden allemaal al onze rechten moeten eisen, en niet hun voorwaardens moeten slikken.
Naar aanleiding van het lezen van jullie algemene voorwaarden komt het bij ons over of jullie niet geloven in jullie eigen product, daar alle verantwoordelijkheid en aansprakelijkheid wordt afgeschoven. Daarom zouden wij volgende voorwaarden willen voorstellen.
Betaling:
overschrijving (je ontvangt je factuur maandelijks via e-mail)
domiciliering (vul hiervoor het domicilieringsformulier in)
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden van SURFADSL die momenteel op de website http://www.surfadsl.net (in bijlage) te vinden zijn, met uitzondering van Alle dagen in de algemene voorwaarden zijn werkdagen (NIET kalenderdagen), tenzij expleciet vermeld kalenderdagen.
Geen wijzigingen mogen geschieden tijdens de schoolvakantieperiodes, om de afwezigheid van mensen gedurende deze periodes, niet in hun nadeel te laten spelen.
SurfADSL verbindt er zich toe om via twee verschillende communicatie middelen om veranderingen/wijzigingen te melden, zodat de klant geen vorm van correspondentie kan ontkennen en omgekeerd dat SurfADSL niet kan beweren dat er een schrijven bestaat. Zodat bij verlies van post er een tweede vorm communicatie is, ofwel één vorm; aangetekend schrijven.
(3.7) + maandelijks wordt er een factuur op papier bezorgd.
(3.9) SurfADSL heeft het recht de kenmerken, de voorwaarden en/of de tarieven van de Overeenkomst en/of de Dienst te wijzigen of te indexeren zonder andere formaliteit dan het aanbrengen van de wijzigingen in de voorwaarden on-line. Alleen als de wijzigingen minder voordelig zijn voor de Klant worden ze per post (zie tweede punt), fax, e-mail of enig ander publiek communicatiemiddel bekend gemaakt uiterlijk vijftien (15) dagen voorafgaand aan de invoegetreding ervan.
Gewijzigde tarieven worden pro rata temporis toegepast en aangerekend.
De Klant die de nieuwe voorwaarden en/of tarieven niet aanvaardt, kan de Overeenkomst opzeggen - voor zover de nieuwe voorwaarden en/of tarieven minder gunstig zouden zijn voor de Klant - door de verzending van een per post aangetekende brief, per e-mail (zie 12.3), per fax of enig ander publiek communicatiemiddel [jullie eigen schrijven, zoals voorgaand beschreven is] uiterlijk acht (8) dagen voor de invoegetreding van de wijzigingen. De Overeenkomst wordt vervolgens beëindigd met ingang van de datum waarop de wijziging van kracht wordt, mits betaling van de nog verschuldigde bedragen en pro rata berekende abonnementsbijdragen. De nieuwe tarieven zullen pas na de datum van invoegtreding die in de correspondentie staat vermeld worden toegepast. De voorwaarden en/of tarieven on-line (op http://www.surfadsl.be) hebben voorrang op de gedrukte versie ervan. Wijzigingen gelden ook ten aanzien van reeds gesloten overeenkomsten. [tegenstrijdig met voorgaande, veranderingen/wijzigingen dienen medegedeeld te worden indien ze in het nadeel zijn van de klant zijn en de klant moet de kans krijgen om dit te aanvaarden of te verwerpen.]
Alle correspendentie en (12.2) eventuele betwistingen dienen te gebeuren (in het Nederlands), in dezelfde taal als de opmaak van het contract/verbintenis.
SurfADSL kan niet zonder waarschuwingen, zoals bij het overschrijven van up-/downloadlimiet of een andere reden, eenzijdig contract breuk doen
Tijdens de periode (kalenderdagen) dat de klant niet kan genieten van de diensten van SurfADSL, ongeacht de oorzaak, heeft de klant recht op een tegemoetkoming, een vermindering van abonnementsgeld en andere rechten (ondanks artikel 5, 6 & 8)
Beginnende van de dag van melding.
SurfADSL verplicht er zich toe om dit dit punt, automatisch wordt toegepast bij de eerste volgende afrekening en ten laatste de tweede opvolgende facturatie, indien niet kan de klant al de kosten/onkosten verhalen in juridisch kortgeding om zijn gelijk te halen.
kalenderdagen................percentage vermindering..................opschorting en ontbinding van de overeenkomst
vanaf 03...............................10%
vanaf 10...............................35%
vanaf 12...............................50%
vanaf 15...............................65%............................onmiddelijk mogelijk voor de klant zonder meer uitleg
vanaf 17...............................100%
vanaf 20...............................110%
vanaf 23...............................120%
… +3 ....................................+10%
De dagen zijn optelbaar in een periode van 31 kalenderdagen (1maand). Vanaf de 20ste dag krijgt de klant 10% terugbetaald als schade vergoeding voor de geleden ongemakken, dit wordt bij elke 3 dagen meer verhoogt met 10% en er is geen maximum eindbedrag.
SurfADSL zal trachten om problemen, van welke aard dan ook op te lossen binnen een redelijk termijn.
(12.3) De Klant erkent dat de e-mail communicatie tussen hem en SurfADSL de rechtskracht van een schriftelijk bewijs bezit, na een bevestiging van de leesbevestiging. SurfADSL erkent dit ook, naar de klant toe.
onderstreept betekent schrappen
Bij het activeren van dit abonnement gaat SurfADSL akkoord met deze veranderingen en dat deze blijvend en bindend zijn, ondanks het anders schrijven in, of in tegenstrijdigheid met, de terms and conditions/algemene voorwaarden en acceptable use policy van SurfADSL.
Nu alle providers doen er alles aan om nieuwe klant te lokken door middel van aanlokkelijke voorwaardens, nu trouwe klanten laten ze in de kou staan ...
Een goede provider die trouwe klanten zou belonen door kortingen te geven voor zijn loyaliteit ... die zal binnen de korste keren veel nieuwe klanten mogen begroeten ... dankzij de goedkoopste en beste reclame ... de mond aan mond reclame.
Sommige zullen denken dat haalt niets uit, inderdaad ik op mezelf (één schrijven) niet maar als ze 10 schrijven ontvangen met dezelfde verlangens gaan ze anders denken ... doe het je hebt niets te verliezen in tegendeel je kunt er alleen maar bij winnen.
Ik zal spoedig trachten om een word-document die bereikbaar is door iedereen en gemakkelijk aanpasbaar is op een website zetten. (nog eventjes geduld, a.u.b.)
http://www.freewebs.com/surfadsl/AANVRA ... RFADSL.doc
Men zegge het voort.
veel succes
Laatst gewijzigd door droopy4u 26 sep 2005, 16:03, in totaal 3 gewijzigd.
- netdata
- Elite Poster
- Berichten: 1677
- Lid geworden op: 16 aug 2005, 11:28
- Twitter: wdhaeseleer
- Locatie: Turnhout
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 8 keer
- Contacteer:
Ik heb dit soort ervaring niet met telenet.
De facturatie liep bij mij ook enkele keren de mis in.
Alsook de creatie van een domeinnaam en nog allerhande andere dingen.
Ik heb gewoon vriendelijk gevraagt om een case te openen bij de klachtendienst.
Dezelfde dag kreeg ik telefoon en ze zouden me 3 dagen gratis internet geven.
Wat een vermindering inhoud op het maandelijksbedrag voor de telefoonkosten.
Mooi werk.
Vraag er gewoon achter.
De facturatie liep bij mij ook enkele keren de mis in.
Alsook de creatie van een domeinnaam en nog allerhande andere dingen.
Ik heb gewoon vriendelijk gevraagt om een case te openen bij de klachtendienst.
Dezelfde dag kreeg ik telefoon en ze zouden me 3 dagen gratis internet geven.
Wat een vermindering inhoud op het maandelijksbedrag voor de telefoonkosten.
Mooi werk.
Vraag er gewoon achter.
Je hebt gelijk vraag een case-nummer ... inderdaad dat heb ik, zelfs de naam van de vrouwelijk operator met wie ik belde, ik kan u het uur en datum geven ... een gedeelte is uitgevoerd ... en er de rest. Nog ne keer bellen, mailen ??? Nee, bedankt als ik ze moet achterna lopen heb ik meer misserie dan plezier aan.
Nu ik hoop dat je content bent van telenet des te beter, maar geeft toe de ene hand weet niet wat de andere doet bij telenet.
Dan heb je geluk dat je de juiste operator hebt gehad, waar een wil is ne weg ... maar bij telenet is weinig wil wel veel beloftens. En zoals eerder beschreven, denk ik dat telenet als alle andere providers een goed product hebben, en hun technische dienst is ook goed ... maar al die operators en de kwaliteitsdienst(en) ... (met waarschijnlijk een paar uitzonderingen) weinig klantvriendelijkheid.
Nu persoonlijk vind ik het ook niet logisch met die case-nummers, dat je er zelf moet achter vragen, en dat ze je dan proberen af te schepen zonder casenummer.
Nog veel surfplezier.
Droopy
Nu ik hoop dat je content bent van telenet des te beter, maar geeft toe de ene hand weet niet wat de andere doet bij telenet.
Dan heb je geluk dat je de juiste operator hebt gehad, waar een wil is ne weg ... maar bij telenet is weinig wil wel veel beloftens. En zoals eerder beschreven, denk ik dat telenet als alle andere providers een goed product hebben, en hun technische dienst is ook goed ... maar al die operators en de kwaliteitsdienst(en) ... (met waarschijnlijk een paar uitzonderingen) weinig klantvriendelijkheid.
Nu persoonlijk vind ik het ook niet logisch met die case-nummers, dat je er zelf moet achter vragen, en dat ze je dan proberen af te schepen zonder casenummer.
Nog veel surfplezier.
Droopy
- pm
- Premium Member
- Berichten: 526
- Lid geworden op: 21 maa 2004, 20:13
- Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
- Bedankt: 7 keer
wist niets af van casenummers...
anyway na men verhuis en na het dubbel aanrekenen van men volumeblokken voor niets door hun fout en twee maal terug te moeten bellen omdat ik hun facturatiesysteem beter ken dan hunzelf i v m hun volumeblokkensysteem heb ik nu problemen met mijn lijn sinds ik ben verhuist. De enige reden dat ik bij telenet blijf is hun zeer goede uptime, ik ben erbij van in het begin en heb mss 3x geen net gehad op die jaren tijd, nu woon ik in berchem en heb ik al 2x op 2 weken tijd gewoon geen verbinding meer na enkele uren surfen, krijg zelfs geen ip adres meer toegewezen tot ik enkele uren wacht en dan werkt het plots weer.
Blijkbaar moet ik dus weer hun leuke dure nummer gaan bellen met men gsm... hopelijk krijg ik dit probleem niet meer, want hun uptime was het enige dat me bij telenet hield... en wat krijg ik als goeie telenetklant die 80 euro per maand neertelt, een foutieve hoge rekening...
ma k gaan stoppe me zage nu telenet prachtproduct, toch in het verleden voor mij, maar sinds dat betaalnummer er is... schandalig dat ik moet betalen voor fouten dat zij maken...
anyway na men verhuis en na het dubbel aanrekenen van men volumeblokken voor niets door hun fout en twee maal terug te moeten bellen omdat ik hun facturatiesysteem beter ken dan hunzelf i v m hun volumeblokkensysteem heb ik nu problemen met mijn lijn sinds ik ben verhuist. De enige reden dat ik bij telenet blijf is hun zeer goede uptime, ik ben erbij van in het begin en heb mss 3x geen net gehad op die jaren tijd, nu woon ik in berchem en heb ik al 2x op 2 weken tijd gewoon geen verbinding meer na enkele uren surfen, krijg zelfs geen ip adres meer toegewezen tot ik enkele uren wacht en dan werkt het plots weer.
Blijkbaar moet ik dus weer hun leuke dure nummer gaan bellen met men gsm... hopelijk krijg ik dit probleem niet meer, want hun uptime was het enige dat me bij telenet hield... en wat krijg ik als goeie telenetklant die 80 euro per maand neertelt, een foutieve hoge rekening...
ma k gaan stoppe me zage nu telenet prachtproduct, toch in het verleden voor mij, maar sinds dat betaalnummer er is... schandalig dat ik moet betalen voor fouten dat zij maken...
- netdata
- Elite Poster
- Berichten: 1677
- Lid geworden op: 16 aug 2005, 11:28
- Twitter: wdhaeseleer
- Locatie: Turnhout
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 8 keer
- Contacteer:
pm schreef:wist niets af van casenummers...
anyway na men verhuis en na het dubbel aanrekenen van men volumeblokken voor niets door hun fout en twee maal terug te moeten bellen omdat ik hun facturatiesysteem beter ken dan hunzelf i v m hun volumeblokkensysteem heb ik nu problemen met mijn lijn sinds ik ben verhuist. De enige reden dat ik bij telenet blijf is hun zeer goede uptime, ik ben erbij van in het begin en heb mss 3x geen net gehad op die jaren tijd, nu woon ik in berchem en heb ik al 2x op 2 weken tijd gewoon geen verbinding meer na enkele uren surfen, krijg zelfs geen ip adres meer toegewezen tot ik enkele uren wacht en dan werkt het plots weer.
Blijkbaar moet ik dus weer hun leuke dure nummer gaan bellen met men gsm... hopelijk krijg ik dit probleem niet meer, want hun uptime was het enige dat me bij telenet hield... en wat krijg ik als goeie telenetklant die 80 euro per maand neertelt, een foutieve hoge rekening...
ma k gaan stoppe me zage nu telenet prachtproduct, toch in het verleden voor mij, maar sinds dat betaalnummer er is... schandalig dat ik moet betalen voor fouten dat zij maken...
Hierin geef ik julie groot gelijk.
Maar nogmaals, vraag je casenummer. Laat hen dit doorgeven aan de dienst facturatie/klachten.
En je krijgt je dure telefoontje ruimschoots terug betaald.