Harddisk aan PC of op NAS: andere bestands tijd

Wil je iets weten over de hardware van een computer? Draait je CPU fan niet meer? Je printer wil niet meer mee? Dan moet je hier zijn.
Plaats reactie
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Vandaag wilde ik een back-up doen van een Laptop (Documenetn) naar een externe HD.
De externe HD hangt normaal aan de Fritz!Box via USB, en is bereikbaar als drive via SMB.
Back-up software: SynBackFree

Om de initiële back-up wat sneller te laten gaan heb ik de externe USB drive rechtstreeks met de laptop verbonden
Daarna de harddisk verbonden met de FirtzBox als netwerk drive, met de bedoeling om de incremental back-ups via het netwerk te doen.

Ik stel echter vast dat alle bestanden op netwerk drive nu een andere datum/uur hebben, dan de originele bestanden op de laptop.
Verschil is exact 2 uur.
In plaats van incremental back-up werden alle bestanden opnieuw naar de netwerk drive geschreven (3 uurtjes bezig geweest).

Hoe kan dat?
Dezelfde disk als netwerk drive geeft een andere tijd dan als je die via USB rechtstreeks aansluit?
Kan ik dat verhelpen?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4854
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 332 keer
Contacteer:

De tijd word gelezen en geconverteerd a.d.h.v. de tijdszone. Vermoedelijk staat de timezone op de fritzbox niet gelijk dan ?
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
GuntherDW
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1139
Lid geworden op: 11 mei 2007, 14:00
Locatie: zwijndrecht
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 78 keer
Contacteer:

Linux (wat op de F!B draait) werkt een beetje anders qua tijd. Als er geen Windows op dezelfde machine draait wordt vaak aangeraden in "UTC" mode te draaien en "locally" te converten adhv /etc/timezone inderdaad.

Met dan een waarschuwing dat dit issues kan geven indien Windows gedraaid wordt op dezelfde machine.
Misschien dat daar het "probleem" ligt. Al kan je dat niet echt oplossen in de F!B eigenlijk.

Hoe je dit kan "oplossen" moet ik je een beetje teleurstellen. Al is het misschien mogelijk om iets als rsync te gebruiken voor backups.
rsync werkt ook adhv timestamp (en size) maar kan hier misschien beter tegen.
Plaats reactie

Terug naar “Hardware”