Coronavirus (Covid-19) outbreak [afgesplitst]

Niet-technische onderwerpen of technisch-gerelateerde onderwerpen waar maatschappelijk debat over bestaat. Lees de extra regels in de sticky, aub!
Plaats reactie
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

[youtube]IfW4_ZP8f4Y[/youtube]
1h+, maar de moeite waard...
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Heb 't (nog) niet bekeken, maar als ik de reacties op de video bekijk is daar een behoorlijke anti-vaccinatie-mentaliteit/lobby.

Los daarvan heb ik inderdaad ook wel vragen hoe het straks, als er een getest, aantoonbaar werkend, vaccinatiemiddel is. Gaan we mensen dwingen? Vrijwillige basis in de hoop genoeg mensen te hebben voor groepsimmuniteit? Hoe lang is een dergelijke vaccinatie werkzaam? Welke merk/producent levert het beste resultaat op (werking/bijwerkingen/werkduur)? Ik wil bij dat laatste nog niet eens overwegen of er financiële belangen bij gemoeid zijn of niet.

En wat betekent dat voor de "lockdownmaatregelen"? Wanneer kunnen we terug naar de pré-covid-19-situatie? Nooit meer? Want dit "het nieuwe normaal" noemen vind ik best akelig, klinkt alsof we er ons bij moeten neerleggen.
iceke
Elite Poster
Elite Poster

Het probleem van viruswaanzin en co. is dat ze een divers publiek aantrekken met behoorlijk wat nutcases :angel: Die zie je vooral in de comments tevoorschijn komen.
Pas als je 2 normaal denkende mensen bij elkaar zet wordt het interessant.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

Meon stelt correcte, logische vragen. Maar mensengroepen denken/reageren doorgaans niet op diezelfde correcte wijze. Alleen al het feit dat tal van fabrikanten massaal investeren in productie-capaciteit doet mij althans vermoeden dat velen hier vooral brood in zien...
Een effectief geneesmiddel zou daarom mogelijk geruststellender kunnen zijn :-)
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
Stroper
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 140 keer

meon schreef: Los daarvan heb ik inderdaad ook wel vragen hoe het straks, als er een getest, aantoonbaar werkend, vaccinatiemiddel is. Gaan we mensen dwingen? Vrijwillige basis in de hoop genoeg mensen te hebben voor groepsimmuniteit? Hoe lang is een dergelijke vaccinatie werkzaam? Welke merk/producent levert het beste resultaat op (werking/bijwerkingen/werkduur)? Ik wil bij dat laatste nog niet eens overwegen of er financiële belangen bij gemoeid zijn of niet.
Dat is al aan bod gekomen in de media, aangezien er sowieso een tekort zal zijn aan vaccins, zal men in de eerste fase niet kunnen werken met verplichte vaccinaties.
Wel heeft de Hoge Gezondheidsraad al een lijstje opgesteld met prioritair te vaccineren mensen
1) Medisch Personeel
2) 65+
3) 45+ met een risicofactor(Hoge Bloeddruk, Suikerziekte, Obesitas,...)
Dan(waarschijnlijk zelfs vroeger) zal België tijdelijk zonder vaccins zitten, dus dan moet je hopen dat er hiermee tijdelijk genoeg groepsimmuniteit is.
meon schreef:En wat betekent dat voor de "lockdownmaatregelen"? Wanneer kunnen we terug naar de pré-covid-19-situatie? Nooit meer? Want dit "het nieuwe normaal" noemen vind ik best akelig, klinkt alsof we er ons bij moeten neerleggen.
Dat zal niet gebeuren, dit is het tijdelijke abnormaal. Dat virologen(ik vermoed dat die smetvrees als beroepsmisvorming hebben), denken dat we elkaar nooit meer een hand zullen geven is voor hun rekening.
Ik zie wel dat er termen als coronamoeheid, huidhonger, lockdownprotesten meer hun opwachting maken. En er zijn genoeg mensen die geen probleem hebben om op volle treinen naar de kust te rijden of om in een vol cafe te zitten, elkaar een afscheidskus te geven met mondmasker op, illegale feestjes met 100den mensen te bezoeken.
Vroeg of laat keren we terug naar de oude situatie, hetzij doordat de overheid de maatregelen stopt of dat de overheid de overheid niet meer kan optreden omdat de overgrote meerderheid ze niet meer opvolgt. Ik heb het hier al geschreven de mens is een sociaal dier en zal vroeg of laat contacten willen opzoeken. Hiermee heb ik overigens niet gezegd dat men alles nu moet loslaten, maar ik zou binnen de expertengroep wel graag iemand met een psychologische achtergrond opnemen om het evenwicht te bewaren tussen de virologische en psychische gezondheid.
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 112 keer

Stroper schreef:Dan(waarschijnlijk zelfs vroeger) zal België tijdelijk zonder vaccins zitten
Onlangs las ik een artikel dat aangaf dat we injectie spuiten te weinig zouden hebben aangezien de dosissen niet per stuk verpakt zouden zijn.

De Block maakte er zich geen problemen over... wait and see zeker ?
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 100 keer

Ja maar onze politiek maakt er noooit een probleem van tot we zoals we afgelopen weekend gezien hebben een chaos zonder plan hebben. :nono:
DarkV
Elite Poster
Elite Poster

Het plan is nochtans zoals steeds... je pakt het probleem niet aan maar je schiet op alles wat beweegt :roll:
timmermc
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 29 keer
Bedankt: 35 keer

Zeg er van wat je wil, maar ik moet toch weeral bedroefd kijken naar wat dit muggesch**t van een landje bereikt.
We halen het meeste doden per inwoner betreft Covid-19 en halen de krantenkoppen tot in de VS toe met wat gebeurd op het strand van Blankenberge.
't Is om bij te wenen... En dan wil ik nog eens niet denken over hoe goed we zijn in rekords breken bij een regeringsformatie. :roll:
Aan zee schijnt de zon altijd...☀️
phil48
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 22 keer

Maar als er in Libanon een grote ramp is, staan we op de eerste rij om hulp te bieden.

Zo zijn de Belgen :bdaysmile:
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 271 keer

Ik vrees dat het een blijver is. We kunnen dus zeker spreken van een pré-corona maar over een post-corona en een terugkeer naar het normaal dat we kenden heb ik zwaar mijn twijfels. Maar dat hoeft niet dramatisch te zijn. Als er nu één ding is dat we nu allemaal aan de lijve ondervinden is hoe fragiel ons socio-economisch bestel wel is en dat de natuur zich geen bal aantrekt van een markt economische samenleving waar het misschien wel een gevolg van is. Misschien is het wel een beetje karma, maar ik wil er hier zeker geen politiek debat over starten. Wat ik wel weet is dat we er nu wel een potje van aan het maken zijn en de accenten op de verkeerde dingen leggen.

Er wordt dus nu al heel druk gespeculeerd over een vaccin en zelfs hoe en aan wie we dat gaan toedienen. En de video van iceke gaat er ook van uit dat het vaccin er zal komen. Maar spijtig genoeg zien we van het SARS virus reeds een aantal "reassortanten" zoals we dat bij influenza, de griep dus, ook zien. Dat wil dus zeggen dat je wel een basis vaccin kan ontwikkelen, maar dat het altijd een zeker giswerk gaat zijn om de volgende piek te gaan voorspellen en welk subtype zich gaat manifesteren. En dat maakt de discussies van pro versus contra vaccinatie eigenlijk overbodig. Wat we wel zien is weeral het spel van de farma dat uiteraard geen 'alleswerkend' vaccin wil (en kan) ontwikkelen, want nogmaals hoe meer zieken hoe meer inkomsten. Het heeft zelfs de ontwikkeling van een basisvaccin tegen gehouden in 2003 bij de uitbraak van SARS-Cov-1, maar ik ga niet in herhaling vallen.

En uiteindelijk ga ik zeker wied bijtreden in het idee dat een medicijn tegen de gevolgen van Covid-19 (de ziekte) meer soelaas gaat brengen. Want SARS-Cov-2 is niet de oorzaak van sterfte en zware symptomen, maar wel de uitgesproken ontstekingsreactie van het lichaam. Dus ook daar valt nog baanbrekend werk te verrichten.

En zelfs als we deze jongen iets of wat onder controle krijgen, zal er zoveel veranderd zijn in onze samenleving dat het niet meer business as usual kan zijn. Dat is nooit na een revolutionaire gebeurtenis, want dat is het momenteel wel. Daar moet je geen socioloog of geschiedkundige voor zijn om dat te begrijpen, want dat is nu al stevig aan de gang. Hoewel er toch nog veel zijn die dat niet begrepen hebben en dan kijk ik bijvoorbeeld naar de 'captains of industry'.

Alleen is het te hopen dat we in de goede richting gaan en op zijn minst een iets duurzamere samenleving uitbouwen, in al zijn aspecten. Maar nogmaals ik wil er geen politiek debat van maken.
woutervh
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 147 keer

9/11, me-too, blm, .com-bubble, grunge, ...
Bij alles is er een voor-en na. Ook na corona zal de na niet dezelfde zijn als de voor. We kunnen alleen maar hopen dat we niet te veel gaan ingeboet hebben op ons sociale wezen zijn...
Stroper
Elite Poster
Elite Poster

Ik vind juist dat dit een tegenvoorbeeld is, dat er geen fundamentele veranderingen zullen gebeuren.
In hoeverre is het leven fundamenteel veranderd na de aanslagen.
Toen zei men ook dat mensen niet meer in een metro, vliegtuig zouden durven stappen of naar een concert gaan.
Ook na de .com bubble kregen we de bankencrisis en de vastgoedbubble.

metoo en BLM zorgen wel voor veranderingen, maar dat zijn eerder langzame processen die al decennia bezig zijn(eg. eerst hadden vrouwen geen stemrecht, dan mochten ze bepaalde beroepen beoefenen, pas later werden ze volledig wettelijk(is niet hetzelfde als feitelijk) gelijk).
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 386 keer

Dat de tijd van de totaal overbodige verplaatsingen naar kantoor en weer naar huis, en dat 5 keer per week, voor velen ten einde gekomen is, is op zich al een fundamentele verandering die al lang overdue was maar onhaalbaar leek zonder maatregelen als rekeningrijden. Zeker jongeren zijn gewoon niet meer bereid om dat nu nog te doen, temeer daar nu genoeg bewezen is dat het bedrijf even goed verder bolt als de mensen van thuis werken, ondanks het feit dat er zogezegd "geen alternatief" was voor die verplaatsingen. Het virus heeft alle tegenstanders van het thuiswerk ongelijk gegeven.

Dat dat op zich weer tot heel wat andere evoluties zal leiden (positief: de belasting op het milieu daalt sterk+lokale economie herleeft wat, negatief: kantoorleegstand in de grootsteden komt eraan+de gouden tijden van de restaurants en lunchzaken daar zijn voorbij) zijn allemaal fundamentele evoluties die pas traagjes en geleidelijk over enkele decennia tot ontwikkeling gekomen zouden zijn ware het niet voor het virus.

Ook zakenreizen lijken me grotendeels iets uit het verleden. Hotels gaan zwaar in de klappen delen. Luchtvaart zal zich heroriënteren naar een ander publiek en ik zie het verkeersniveau van 2019 niet snel meer terugkomen. Misschien maar best, want het was een beetje van het goede teveel.

Ook voor bioscopen zie ik het niet goed meer komen. Velen hebben kennis gemaakt met een streamingplatform tijdens de lockdown. En als je ziet dat Disney haar films voortaan eerst op haar eigen platform zet, dan weet je dat de dagen geteld zijn. Ook een evolutie die lang overdue was, de bioscoop is een concept dat onze (klein)kinderen niet meer gaan kennen.

Dat zijn allemaal dingen, als je dat op 1 januari 2020 voorspeld had, men zou je als gek verklaren. Redelijk fundamenteel toch wel.
Laatst gewijzigd door CCatalyst 10 aug 2020, 21:45, in totaal 1 gewijzigd.
DarkV
Elite Poster
Elite Poster

CCatalyst schreef:en ik zie het verkeersniveau van 2019 niet snel terugkomen
Voor de tweede golf, zo'n twee weken geleden stond in 's avonds nochtans al terug in de file.

Het zal er sneller zijn dan je denkt.
Dfrog
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 22 keer

meon schreef:Heb 't (nog) niet bekeken, maar als ik de reacties op de video bekijk is daar een behoorlijke anti-vaccinatie-mentaliteit/lobby.

Los daarvan heb ik inderdaad ook wel vragen hoe het straks, als er een getest, aantoonbaar werkend, vaccinatiemiddel is. Gaan we mensen dwingen?
Ik heb er wel naar gekeken. Wat me bij is gebleven: die persoon bleef volhouden dat een gevaccineerd individu het virus niet verder overdraagt. Ik dacht dat men hier helemaal nog niet uit was.
iceke
Elite Poster
Elite Poster

petrol242 schreef: Er wordt dus nu al heel druk gespeculeerd over een vaccin en zelfs hoe en aan wie we dat gaan toedienen.
Dat vaccin gaat er komen, of het nu helpt of niet, of het schadelijke bijwerkingen gaat hebben of niet, maar komen zal het doen.
De politieke druk & de financiële belangen zijn zo groot dat het niet anders kan.

Gisteren de uitleg gehoord over de pcr test door Van Gucht ? Ik viel bijna van mijn stoel.
Je kan blijkbaar positief testen als je het virus maanden geleden hebt opgelopen :bang: :bang: :bang:
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 341 keer
Contacteer:

Dat was toch al bekend? Allez, laten we zeggen, de buitenlandse pers had daar toch al even over bericht.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
iceke
Elite Poster
Elite Poster

Dan heb ik daar in ieder geval overgelezen...
Soit, het kan dus goed zijn dat ik vandaag om half twaalf in mijn bed moet liggen, omdat ze nu alle besmettingen van 2 maand terug aan het testen zijn :bang: :bang:
Fliz
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 30 keer

CCatalyst schreef:Dat de tijd van de totaal overbodige verplaatsingen naar kantoor en weer naar huis, en dat 5 keer per week, voor velen ten einde gekomen is, is op zich al een fundamentele verandering die al lang overdue was maar onhaalbaar leek zonder maatregelen als rekeningrijden. Zeker jongeren zijn gewoon niet meer bereid om dat nu nog te doen, temeer daar nu genoeg bewezen is dat het bedrijf even goed verder bolt als de mensen van thuis werken, ondanks het feit dat er zogezegd "geen alternatief" was voor die verplaatsingen. Het virus heeft alle tegenstanders van het thuiswerk ongelijk gegeven.
Ik zou je heel erg graag geloven want ik ben zelf ook voorstander van thuiswerk (in het verhaal van klimaat, onnodige verplaatsing, ...), maar bijvoorbeeld waar ik nu werk (een jong digitaal bureau in Gent - de ideale kandidaat voor thuiswerk) blijft men, ondanks de crisis, er rotsvast van overtuigd dat thuiswerk nadelig is en weigert men dan ook om thuiswerk toe te laten (op persoonlijke basis 1 dag per week is heel misschien toegelaten - ik heb dat onderhandeld bij m'n sollicitatie). En er zijn ongetwijfeld nog veel bedrijven die zo redeneren.
woutervh
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 147 keer

Rusland heeft zonet een vaccin goedgekeurd. Kan op vrijwillige basis worden bekomen. Dokters en leraars hebben voorrang. Vanaf januari komt er een meer algemene uitrol.
Waarom wordt hier geen ruchtbaarheid aan gegeven? Het is Rusland dus het zal wel niet kloppen? Of gefoefeld zijn? Of propaganda? Of ...? Daarbij eventjes vergeten dat de Russische wetenschap ook wel erg ver staat?
Stroper
Elite Poster
Elite Poster

Aangezien Rusland het pas vandaag bekend gemaakt heeft, is het normaal dat er nog niet veel info over is.
Maar het staat wel degelijk in de pers:
https://www.demorgen.be/nieuws/rusland- ... ~bd3a6d03/
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Staat gewoon op de voorpagina van De Standaard, gepost om 11u32:
Poetin claimt eerste coronavaccin klaar te hebben
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

woutervh schreef:Waarom wordt hier geen ruchtbaarheid aan gegeven?
https://vrtnws.be/p.APY79moYE
https://www.standaard.be/cnt/dmf20200811_93524584

Omdat je dat in de MSM nooit leest zeker? :roll:
Bye, Maurice
https://on4bam.com
1207
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 95 keer

de veiligheidsstudie?
ze hebben het op de dochter van Poetin getest en da kind leeft nog :)
mja
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 341 keer
Contacteer:

Zo claimed men.... De Russische overheid is sowieso al super betrouw aar qua berichtgeving.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster

Hoeveel effect op de seizoensgriep zou dit hebben?

Heeft dit wel effect?
Hoe dan ook massale griepvaccinatie zullen gebeuren maar dit helpt niet altijd.
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

Daarnet gaan wandelen in "Dardennen" en hoewel overal op het pad aangegeven stond "mondmasker verplicht", had vrijwel niemand een mondmasker aan. Per minuut een 20-30 wandelaars, dus tel uit het aantal "kruisingen" op een smal pad of richel...
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer

Ik zou een andere wandeling kiezen. Ik kom op meer dan een week nog niet zoveel volk tegen in Dardennen maar Dardennen is groot :lol:

Hier heb je 50 wandelingen incl. GPS-routes
https://www.bol.com/nl/f/rother-wandelg ... /38123797/
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
heist_175
Elite Poster
Elite Poster

Dizzy schreef:Ik zou een andere wandeling kiezen.
https://www.ardennes-etape.be/experienc ... ninglinspo

Doen we nog eens, maar dan op een rustiger moment. In het najaar bv :).
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster

woutervh schreef:Waarom wordt hier geen ruchtbaarheid aan gegeven?
Media hier volg ik niet als dusdanig maar kwam dit vorige week op CNN International aan bod.
woutervh schreef:Het is Rusland dus het zal wel niet kloppen? Of gefoefeld zijn? Of propaganda? Of ...? Daarbij eventjes vergeten dat de Russische wetenschap ook wel erg ver staat?
Wel op CNN kwam een kritische arts aan bod met Russische roots maar die uitgeweken is. Ze zei dat essentiele veiligheidstesten niet of niet voldoende uitgevoerd werden en dat dit vaccin idd meer propaganda is ("I think it's the Russia the big and strong country. And Putin the big, great president who just want to be the best president maybe in the world."). Ze zou het zelf nooit toedienen.

Transcript hier: http://edition.cnn.com/TRANSCRIPTS/2008/07/cnr.19.html zoek naar "Anastasia Vasilyeva"
Andere arts: Of course I wouldn't take this vaccine, there's no data about it

Het probleem is idd dat die testen niet transparant zijn, dat er geen data is, en Rusland heeft bovendien nog nooit eerlijk gecommuniceerd met de rest van de wereld.

Ik wacht wel op een Westers vaccin, en als ik langer moet wachten op een veilig en voldoende getest vaccin dan is dat maar zo.
Laatst gewijzigd door CCatalyst 11 aug 2020, 16:19, in totaal 1 gewijzigd.
heist_175
Elite Poster
Elite Poster

CCatalyst schreef:Ik wacht wel op een Westers vaccin, en als ik langer moet wachten op een veilig en voldoende getest vaccin dan is dat maar zo.
Wie weet werkt het echt.
Laat eerst een Westers lab maar eens wat testen publiceren met het spoetnik-vaccin. Als die data goed zijn, praten we nog eens :).
iceke
Elite Poster
Elite Poster

heist_175 schreef:Daarnet gaan wandelen in "Dardennen" en hoewel overal op het pad aangegeven stond "mondmasker verplicht", had vrijwel niemand een mondmasker aan. Per minuut een 20-30 wandelaars, dus tel uit het aantal "kruisingen" op een smal pad of richel...
Ik wordt hier zo moe van.....
1. Hoe groot is de kans dat je daar een positivo tegenkomt ? 0.0XX%
2. Hoe groot is de kans dat die positivo je gaat besmetten bij het kruisen ?
3. Was het niet makkelijker geweest om ergens rustiger te gaan wandelen ?
heist_175 schreef:
CCatalyst schreef:Ik wacht wel op een Westers vaccin, en als ik langer moet wachten op een veilig en voldoende getest vaccin dan is dat maar zo.
Wie weet werkt het echt.
Laat eerst een Westers lab maar eens wat testen publiceren met het spoetnik-vaccin. Als die data goed zijn, praten we nog eens :).
Alsof dat Westers Lab niet in hetzelfde bedje ziek is...
heist_175
Elite Poster
Elite Poster

iceke schreef: 3. Was het niet makkelijker geweest om ergens rustiger te gaan wandelen ?
De drukte om 8u toen wij de wandeling aanvatten was niets in vgl met de drukte als we terug naar beneden gingen.
Heb jij een glazen bol om de drukte over een paar uur te voorspellen :)?
apestaart
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 66 keer

Het Noordelijk Territorium in Australië sluit zijn grenzen met de aangrenzende deelstaten af kwestie van de Aboriginals te beschermen tegen die coronavirus omdat zij het meest kwetsbare bevolkingsgroep zijn, dit territorium is tot nu toe meest gevrijwaard van corona en er zijn nog geen sterfgevallen en dat wenst men ook zo te houden vandaar dat die grenzen gesloten worden.
Australiërs mogen zelfs geen reizen ondernemen tussen de deelstaten onderling dus ieder blijft in zijn eigen staat, hier in België zouden ze hier niet moeten proberen om de taalgrens af te sluiten dus ieder blijft in zijn eigen gewest, het kot zou hier te klein zijn.

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/08/11 ... eschermen/
1207 schreef:de veiligheidsstudie?
ze hebben het op de dochter van Poetin getest en da kind leeft nog :)
mja
Die dochter is nu wel een dertiger dus niet bepaald een kind meer sterker nog zij heeft waarschijnlijk zelf kinderen.
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster

heist_175 schreef: De drukte om 8u toen wij de wandeling aanvatten was niets in vgl met de drukte als we terug naar beneden gingen.
Ik moet zeggen 2 jaar terug met een reisgids in de hoge venen een wandelreis gemaakt en op de gekende paadjes kwam je veel volk tegen maar eenmaal hij wat off road ging en dat hijzelf al moeite had om de weg te vinden kwam je niemand tegen buiten een enkeling ik was wel blij dat het droog was want het zag daar toch niet echt bestand tegen regen uit.
iceke
Elite Poster
Elite Poster

heist_175 schreef:
iceke schreef: De drukte om 8u toen wij de wandeling aanvatten was niets in vgl met de drukte als we terug naar beneden gingen.
Heb jij een glazen bol om de drukte over een paar uur te voorspellen :)?
Dat zullen die treinreizigers in Oostende op zondagavond ook wel gedacht hebben :angel:
crackjack
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 24 keer

Fliz schreef: Ik zou je heel erg graag geloven want ik ben zelf ook voorstander van thuiswerk (in het verhaal van klimaat, onnodige verplaatsing, ...), maar bijvoorbeeld waar ik nu werk (een jong digitaal bureau in Gent - de ideale kandidaat voor thuiswerk) blijft men, ondanks de crisis, er rotsvast van overtuigd dat thuiswerk nadelig is en weigert men dan ook om thuiswerk toe te laten (op persoonlijke basis 1 dag per week is heel misschien toegelaten - ik heb dat onderhandeld bij m'n sollicitatie). En er zijn ongetwijfeld nog veel bedrijven die zo redeneren.
Vaak gaat het hier ook over vertrouwen: als je thuiswerkt, kan je baas je niet zo goed in het oog houden en denkt die misschien dat je niet aan het werken bent.
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster

crackjack schreef: als je thuiswerkt, kan je baas je niet zo goed in het oog houden en denkt die misschien dat je niet aan het werken bent.
Ja bij onze dienst moet je niet eens je uren bewijzen. Je moet gewoon zoveel dossiers(bijgehouden in het programma) verwerkt hebben anders krijg je een blaam.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster

crackjack schreef: Vaak gaat het hier ook over vertrouwen: als je thuiswerkt, kan je baas je niet zo goed in het oog houden en denkt die misschien dat je niet aan het werken bent.
Ja, want productiviteit kan je enkel meten op basis van aanwezigheid natuurlijk, we leven tenslotte ook in het jaar 1975, met de prikklok en
-kaarten ostentatief aan de ingang.

Dat zijn doorgaans ook de werkplaatsen waar office politics zegeviert en waar het dan ook oh zo gezellig werken is. Niet opgewassen tegen de veranderende maatschappij en geen plaats waar er als jonge nieuwe werknemer nog een toekomst te vinden is.
heist_175 schreef:Wie weet werkt het echt.
Haha, laten we over 3 maand nog eens terugkomen op dit fake propagandavaccin dat het internationale protocol voor de ontwikkeling van een vaccin op geen enkele manier gevolgd heeft. Zet het in je agenda.
Plaats reactie

Terug naar “Maatschappelijke uitdagingen / discussies (niet technisch)”