skynet helpdesk

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Gesloten
Raindog
Plus Member
Plus Member

Ik heb gisteren weer eens goed gelachen.
Ik ben van plan om mij een draadloze router aan te kopen, maar zit met het probleem van de usb modem.
Goed ik bel dus naar skynet. Ik krijg een tiep aan de lijn, die dus totaaaaal niet wist waarover ik bezig was. Toen ik hem na 5 minuten had kunnen uitleggen dat ik het had over wireless lan, begon die totaal te panikeren. Zeer grappig, ik heb die mens dus moeten uitleggen hoe dat dus werkt, en welke aanbieding belgacom heeft ivm draadloos surfen.
Toen ik dan begon over mijn prob met de usb modem, begon hij over usb adaptoren die ze verkopen bij belgacom... :lol: waarna ik hem dus geduldig heb uitgelegd waarvoor die usb adaptors dienen.
Daarna dan toch mijn vraag begrijpbaar proberen uitleggen. Waarna hij naar de technische dienst heeft gebeld... die hem vertelden dat ik illegaal bezig was :lol:
Jaja, de helpdesk is entertainend :lol:
Gelukkig hebbik ook al andere ervaringen gehad, mensen die geduldig luisteren naar je vraag, en je dan ook echt HELPEN.
Zijn er geen vacatures meer open Skynet? :-P

greetz

Raindog
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Hmm, Raindog,

naar welk nummer heb je gebeld?

Want er is een verschil tussen de helpdesk en de storingen eh.

Wat betreft dat illegaal bezig zijn? ging dat over een router aansluiten op een go-abbo? Want volgens de algemene verkoopsvoorwaarden staat dat er niet meer exact in dat het niet mag. Normaal krijg je gewoon geen support voor, maar doen ze er niks tegen, dus don't worry I'd say :p

Mja, is idd weer een rare historie...

Ik denk dat GCool, TheSurvivor en Walkie hier een beter zicht ophebben. Zij zitten immers op een helpdesk voor BGC/Skynet!
I love it when a plan comes together!
Gcool
Starter Plus
Starter Plus

Yep, waarschijnlijk bij de storingsdienst terecht gekomen. De meeste mensen daar zijn er voor lijnproblemen op te lossen, en zijn niet opgeleid i.v.m. internettoepassingen op pc niveau (dat is hun werk trouwens ook niet).
God is unavailable right now. Can I help you?
TheSurvivor
Starter Plus
Starter Plus

can I go on the record as saying I wasn't working today? :)

wij hebben al wel degelijk onze 'training' gehad over die wireless, eigenlijk wel vrij beperkt, net zoals support op de alcatel 510: verbinding laten werken, alle extras zijn voor de klant. maar damn zowel die linksys (my personal favourite) als de siemens hebben een paar leuke mogelijkheden. mij kennende begin ik daar weer veel te hard in rond te pluizen :)

en idd voorwaarden lijken aangepast, maar het probleem blijft natuurlijk bestaan, support op netwerken is te uiteenlopend en te divers om rendabel te zijn. die wireless dingen lijken gelukkig (net zoals alle routers) een leuk voordeel te hebben. reset, en 't zal werken :D hehe

maar damn dat van dat illegaal is pijnlijk :P

oh en het maakt niet echt uit naar welk nummer je belt, alles komt zowel bij ons als de storingen uit, persoonlijk ben ik er niet echt voor voor dat systeem, maar zo is het nu eenmaal (ik weet ook waar mijn/onze sterke en zwakke punten liggen)
Paranoia is just reality on a finer scale - Strange Days
Raindog
Plus Member
Plus Member

Ik kwam wel degelijk bij de juiste helpdesk terecht, en niet bij de dienst storingen :-)
Aangezien ik een maat heb die werkt op de helpdesk weet ik welke nummers te bellen. Jammer dat hij er niet was, de bon vivant zit in de Dominicaanse voor het moment :-D

Nu goed,
ik ga voor de "illegale" oplossing gaan, en we zien wel... en qua support, tjah ik ken nog net genoeg van pc's om de helpdesk niet nodig te hebben, en anders bel ik wel naar mijn contactpersoon. :-)

greetz

Raindog
dawn

Als je de helpdesk belt kan je overal uitkomen (ik werk er ook namelijk).

Je hebt 3 mogelijkheden:
- De Belgacom (Turboline) helpdesk in Brussel. Hier werk ik en bij ons heb je de meeste kans om goed geholpen te worden daar wij voldoende "vrijheid" hebben en de nieuwe produkten als eerste testen lang voor ze o pde markt zijn :)
- De storingen van Belgacom zelf, waar je met een simpel mail-probleem nog wel terecht kan. Deze mensen schakelen desnoods door naar ons.
- IPG (IP Globalnet). Deze mensen hebben 6 minuten de tijd om uw probleem op te lossen en zijn het minst goed opgeleid. Hier moeten ze hun aan houden en eventueel doorschakelen naar ons. De werksfeer daar is bedroevend, ze mogen daar zelfs geen cola drinken aan hun bureau :eek:. Neem het hun niet kwalijk want als ze zich niet aan de regels houden vliegen ze buiten.

Ik kan enkel raden om meerdere keren te bellen als je de aangeboden oplossing niet goed vind. Een troost: bellen is gratis! :)

PS: we zijn zelf ook niet blij met deze situatie. Neem het ons niet kwalijk, er zitten echt wel mensen bij Skynet die U WILLEN helpen...

Edited by The Oddity
Dawn, ik zou zeggen kalm aan. Ik zie géén enkele reden om de mensen van IP Global aan te vallen. Het is niet omdat er slecht gesproken wordt over een dienst, dat die mensen het minst goed zijn opgeleid. Ik zou adviseren in het vervolg op te letten wat je post!
walkie
Starter
Starter

dawn schreef:Als je de helpdesk belt kan je overal uitkomen (ik werk er ook namelijk).
- IPG (IP Globalnet). Deze mensen hebben 6 minuten de tijd om uw probleem op te lossen en zijn het minst goed opgeleid. Hier moeten ze hun aan houden en eventueel doorschakelen naar ons. De werksfeer daar is bedroevend, ze mogen daar zelfs geen cola drinken aan hun bureau :eek:. Neem het hun niet kwalijk want als ze zich niet aan de regels houden vliegen ze buiten.

Excuse me if i beg to differ... IPG is weldegelijk héél goed opgeleid en lost problemen op (zelfs die die gecreëerd zijn door de "collega's" van de storingen), veel van die mensen zouden niet misstaan op de 'Turboline Helpdesk' :roll: Die 6.30 minuten is een opgelegd GEMIDDELD streefdoel waar we trachten onder te blijven. Maar om openlijk te verkondigen dat de HD van IPG op niks trekt vind ik persoonlijk wat te ver gaan mijn beste, en dit zegt misschien wel meer over jouw professionaliteit dan over wat ook.

dawn schreef:PS: we zijn zelf ook niet blij met deze situatie. Neem het ons niet kwalijk, er zitten echt wel mensen bij Skynet die U WILLEN helpen...

Yep, zonder twijfel. At your service! ;)
Gast

walkie schreef:
dawn schreef:Als je de helpdesk belt kan je overal uitkomen (ik werk er ook namelijk).

Excuse me if i beg to differ... IPG is weldegelijk héél goed opgeleid en lost problemen op (zelfs die die gecreëerd zijn door de "collega's" van de storingen), veel van die mensen zouden niet misstaan op de 'Turboline Helpdesk' :roll: Die 6.30 minuten is een opgelegd GEMIDDELD streefdoel waar we trachten onder te blijven. Maar om openlijk te verkondigen dat de HD van IPG op niks trekt vind ik persoonlijk wat te ver gaan mijn beste, en dit zegt misschien wel meer over jouw professionaliteit dan over wat ook.

dawn schreef:PS: we zijn zelf ook niet blij met deze situatie. Neem het ons niet kwalijk, er zitten echt wel mensen bij Skynet die U WILLEN helpen...

Yep, zonder twijfel. At your service! ;)

Uiteraard zijn er bij IPG ook mensen die er wel iets van kunnen (ik zeg het, het ligt niet aan de mensen) maar naar wat wij allemaal over IPG horen moet het daar ni echt plezant werken zijn.... :eek:. Ge ziet dan ook hoeveel ze ons vertellen hé... :cry:. imho was Skynet beter onafhankelijk gebleven, en gewoon 1 grote helpdesk.

Bij ons zitten er trouwens ook wel een paar "collega's" die hun werk niet zo goed doen hoor :) Maarja da hebde overal zekers... Zal is vrage of ik op bezoek mag bij IPG dan kan ik zelf is zien hoe jullie nu juist werken :)

ah btw ik bedoel ni da IPG "op niks trekt", ik bedoel alleen da het daar het minst plezant moet zijn om te werken... (imho) :) Tis wel zo da wij sneller opleidingen krijgen dan IPG, weet niet of jullie een eigen labo oid dergelijks hebben ginder?...

BTW zie just daje van oilsjt zet. zie da ge ni te loat komt e moat ;) woon ni ver van u dan :D

Edited by The Oddity
Posts samengezet.
Dawn, indien je je account gebruikt die je hier hebt aangemaakt kan je je posts zelf editten en moet je niet een tweede keer te posten
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Locked Topic
Wegens een geschil tussen verschillende departementen van Belgacom werd deze topic gesloten. Deze topic zal gesloten blijven om misbruik tegen te gaan. Elke andere topic omtrent deze discussie zal door de mods worden verwijderd.

Wij zullen geen verdere details vrijgeven om een escalatie van het probleem te vermijden.

The Moderation Team
www.userbase.be
Gesloten

Terug naar “Allerlei”