realdsl vs versatel

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
boxrox
Plus Member
Plus Member

'k ben hier nog aant twijfelen tss deze 2
bij versatel kunde voor 35€ ongelimiteerd afhalen (kunt zo in ne maand 200 à 300gig) binnetrekke, enigste nadeel is die 1Mb zodat ge je leechen moet cappen indien ge en anderen nog iets anders willen doen :roll:

realdsl ist voor 47€ voor ne 3,3Mb en ge hebt wel ne fup (kunt max 100gig afhale) en de helpdesk is niet echt aantrekkelijk

en bij beide zitte vast voor ne jaar
kan iemand me nog over de spreekwoordelijke lijn trekke ?

:idea:
eldiablo
Pro Member
Pro Member

Bij versatel heb je telkens een contract van 1 jaar die je 2 maand op voorhand moet opzeggen, dus zit je bv aan 11maand contract, zit je nog vast voor nog een jaar en een maand. (tis natuurlijk te zien of je daar echt naar kijkt, want als je tevreden bent kan je dat toch niet echt schelen)

Bij realdsl heb je echter ook nog een activatiekost van 121€ dat kan ook nog meetellen. De 1 mbit van versatel is meer dan voldoende om deftig te kunnen surfen of te downloaden, de 2 tegelijk zal je idd je downloadspeed moeten cappen op 50kb/s ofzo om nog altijd gewoon door te kunnen surfen. Voordeel is natuurlijk het goedkoper zijn van versatel en toch nog redelijk wat kunnen leechen.

edit: die 100gig max is geen waar, je mag gerust eens bv 300gig downloaden, maar dat mag je niet iedere maand doen, bv maand1: 80gig, maand 2: 60gig, maand3: 250gig dan zullen ze daar niets kunnen op zeggen.
X-2datop
Pro Member
Pro Member
Contacteer:

boxrox schreef: realdsl ist voor 47€ voor ne 3,3Mb en ge hebt wel ne fup (kunt max 100gig afhale) en de helpdesk is niet echt aantrekkelijk
:idea:
Goed lezen hé maat, men zegt over de FUP dat 100Gb "zeker moet kunnen", neem van mij aan dat er mensen zijn die PAK meer downloaden. Als het max. 100Gb zou zijn dan is het geen FUP meer, maar een limiet. Een FUP bedoeld men dat men je altijd kan benaderen om minder te downloaden/cappen omdat jouw verbruik de node te zwaar belast waardoor dit problemen geeft met andere gebruikers (zie huidige rdsl situatie :p)

Als je technisch overweg kunt met je PC/ADSL en er geen probleem mee hebt dat het kan zijn dat je aanvraag van vraag naar werking +4 weken KAN duren, dan zou ik RealDSL nemen, al was het alleen maar voor de extra snelheid en de extra services.

Ben je een n00b of neem je liever geen risico's, neem dan Versatel.

Grtz,
X
The best way to hack a digital network is an analogue phonecall !
boxrox
Plus Member
Plus Member

je zag wat er met de "l33T" gebeurde die op adsl2fit zaten :roll:

das toch weer iets echt hatelijks vind ik, bij de meeste isp's "moogde " over je limiet gaan, maar niet alle maanden :roll:
waarom kunnen ze gelijk versatel niet zwart op wit zeggen "gij kunt onbeperkt afhalen" :idea:
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

boxrox schreef:waarom kunnen ze gelijk versatel niet zwart op wit zeggen "gij kunt onbeperkt afhalen" :idea:
Versatel zegt zwart op wit dat je een limiet hebt van 250 MB, bijbetalen per megabyte, met een maximum van 10 euro extra.

Het komt misschien op hetzelfde neer, maar de manier waarop je het brengt is helemaal anders dan meteen te verkondigen: géén limiet.
boxrox
Plus Member
Plus Member

meon schreef:
boxrox schreef:waarom kunnen ze gelijk versatel niet zwart op wit zeggen "gij kunt onbeperkt afhalen" :idea:
Versatel zegt zwart op wit dat je een limiet hebt van 250 MB, bijbetalen per megabyte, met een maximum van 10 euro extra.

Het komt misschien op hetzelfde neer, maar de manier waarop je het brengt is helemaal anders dan meteen te verkondigen: géén limiet.
ge weet wa'k bedoel hé
een limiet van 250mb? tzijn hier geen telenet toestanden hé :twisted:
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 194 keer

't is maximaal 5€ extra bij Versatel Always More, dus voor 30+5 = 35€ kan je afhalen zoveel je wilt, maar wel slechts aan ongeveer 115KB/s, dus op een dag kan je ongeveer:
-- 10GB downloaden (115*60*60*24 = 9.936 GB), ofwel:
-- 2.16GB uploaden (aan ongeveer 25KB/s)

Ik ben zelf van plan om naar Versatel over te stappen, maar ik wacht nog even op wat ADSL2 met de markt ga doen want ge hangt er bij de meeste ISPs meteen voor een gans jaar aan vast.

Mijn keuze voor Versatel is vooral gebaseerd op de financiële kant van de zaak, want 't is 15 à 25€ per maand minder dan wat ik nu betaal (Skynet Go+Power aan 50€/maand met af en toe volumepack van 5€).
boxrox
Plus Member
Plus Member

cptKangaroo schreef:'t is maximaal 5€ extra bij Versatel Always More, dus voor 30+5 = 35€ kan je afhalen zoveel je wilt, maar wel slechts aan ongeveer 115KB/s, dus op een dag kan je ongeveer:
-- 10GB downloaden (115*60*60*24 = 9.936 GB), ofwel:
-- 2.16GB uploaden (aan ongeveer 25KB/s)

Ik ben zelf van plan om naar Versatel over te stappen, maar ik wacht nog even op wat ADSL2 met de markt ga doen want ge hangt er bij de meeste ISPs meteen voor een gans jaar aan vast.

Mijn keuze voor Versatel is vooral gebaseerd op de financiële kant van de zaak, want 't is 15 à 25€ per maand minder dan wat ik nu betaal (Skynet Go+Power aan 50€/maand met af en toe volumepack van 5€).
als ge ziet wa telenet al doet met hun 10mbit abo's (limiet van 30 :s @60€) (zelfde met belgacom vdsl)
ist de moeite nie waard om te wachten
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”