De gouverneur kan enkel en alleen afgezet worden door de Vlaamse regering. Stop dus met onzin te verkopen over politieke carrière, voetbal boven de wet, dekmantel,...CCatalyst schreef:Aan voetbal raak je niet of zeg maar dag tegen je politieke carrière. Voetbal staat boven de wet. Het Belgische voetbal (net als de rest van FIFA voetbal) is een dekmantel voor een corruptie, gok- en witwasmilieu waar machtige individuen van oost-Europese, Russische of Chinese komaf bij betrokken zijn. Daar kom je als simpel gouverneurtje echt niet in tussen zonder zware gevolgen.
Coronavirus (Covid-19) outbreak [afgesplitst]
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
- Bedankt: 717 keer
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
- heist_175
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
- Bedankt: 856 keer
Zatte, feestende vakantiegangers (dat hoeven heus geen jongeren te zijn, vraag het maar aan de Grieken en Cyprioten die massa's niet-jongeren Russen op bezoek kregen in pre-corona tijden) zijn overal een probleem: zowel in de UK net voor het sluitingsuur van de horeca, als op reis. Dat is niets nieuw.DarkV schreef:Als je de regels volgt betreffende de afstand, mondmasker, hygiene, ... dan zie ik niet in wat het probleem is met op reis gaan (ben trouwens tweemaal enkele dagen weg geweest naar het buitenland en de maatregelen waren er strikter dan in Belgie en werden perfect gevolgt).heist_175 schreef:Ik denk gewoon dat iedereen lak heeft aan het blijvend volgen van regels: mensen achten het een "recht" om op reis te gaan
Als op reis gaan voor jou echter een synoniem is met zatte feestende jongeren in een zuiders land dan begrijp ik dat... maar veel mensen die nu ergens op een berg in Zwitserland rondlopen (en daar amper mensen zien) zijn heus geen risico. Het grootste risico zit nog steeds hier in ons eigen land in bepaalde milieus die het allemaal niet ernstig nemen met iets wat van bovenhand komt (of het nu Corona is of andere gedragsregels).
Maar als fitnessen, cinema en foren niet meer mogen, is het toch bizar dat vliegen wel nog mag? Met een paar honderd in een smalle, warme buis gaan zitten en wachten tot je besmet bent?
Het zou me trouwens verbazen als de Belgische toerist op de spreekwoordelijke berg geen contact heeft met "locals" in supermarkten, autoverhuur, horeca, ... En net als de Belgische horeca de tafelpoten op 1,5m zet en niet de mensen, zo doet de horeca in de rest van de wereld dat vermoedelijk ook: "creatief". En dat soort creativisme is een prima sluiproute om de besmettingen van het virus verder te verspreiden.
Overigens: mocht iedereen zich houden aan de eerdere, mildere maatregelen, hadden we nu geen spike in de besmettingen met de avondklok (wegens in alcohol gedrenkt gebrek aan discipline). En reizigers gaan zich plots allemaal braaf houden aan lokale verorderingen rond mondmaskers, afstand, ...? Ach kom.
In Oostende lukt het nog niet als een trein vertraging heeft
@voetbal
Zó onzinnig vond ik de analyse van CCatalyst anders niet: voetbal staat altijd en overal boven de wet.
Hoeveel voorbeelden uit welk land heb je nodig?
Voeg aan dat lijstje trouwens ook nog "Olympische Spelen" toe.
@geen verschil met lockdown in maart
Wat een onzin.
In maart mocht niemand de baan op, behalve voor iemand in nood, werk en voeding (jezelf en dieren).
Nu mag je toch gewoon de baan op tussen 06:00 en 23:30. Tussen 23:30 en 06:00 zijn bovenstaande geldige excuses.
Dus het verschil? Ik leef voornamelijk tussen 05:00 en 22:00, dus het verschil is dat ik nu 100% van de tijd de baan op mag, terwijl tijdens de échte lockdown niet (0%).
-
- Elite Poster
Een ander springt in het water, wij springen er dus achteraan?heist_175 schreef: Zó onzinnig vond ik de analyse van CCatalyst anders niet: voetbal staat altijd en overal boven de wet.
.
- heist_175
- Elite Poster
Je dacht dat België geen land was en/of dat wij immuun zijn voor corruptie etc in het voetbal?Jack Daniels schreef:Een ander springt in het water, wij springen er dus achteraan?heist_175 schreef: Zó onzinnig vond ik de analyse van CCatalyst anders niet: voetbal staat altijd en overal boven de wet.
.
Football leaks, BAS vs RE Moeskroen, operatie Schone Handen, ...
-
- Elite Poster
Een ander springt in het water, dus wij springen er achter aan? Voor zover ik weet gaat het hier (zo goed als helemaal) over de situatie in België. Waarom er dan voetbal voorbeelden van het buitenland bij sleuren?
Enne België is een kunstmatig land. Je kent de geschiedenis wel.
Edit: daar sta je dan als overheid mooi voor joker met al de maatregeltjes
https://m.hln.be/in-de-buurt/dendermond ... ~aa623c7c/
Enne België is een kunstmatig land. Je kent de geschiedenis wel.
Edit: daar sta je dan als overheid mooi voor joker met al de maatregeltjes
- devilkin
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
- Bedankt: 341 keer
- Contacteer:
Bij dat statement kan je vragen stellen (regeltjes gevolgd) zolang we niet weten hoe het dan wel gebeurd is. Mensen denken nogal snel dat ze alles perfect doen maar in realiteit... (het is ook best moeilijk gezien je de anderen niet kan dwingen)Jack Daniels schreef: Edit: daar sta je dan als overheid mooi voor joker met al de maatregeltjes
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
- heist_175
- Elite Poster
RE Moeskroen is toch echt Belgisch, net als operatie Schone Handen.Jack Daniels schreef:Een ander springt in het water, dus wij springen er achter aan? Voor zover ik weet gaat het hier (zo goed als helemaal) over de situatie in België. Waarom er dan voetbal voorbeelden van het buitenland bij sleuren?
Ik heb het buitenland heus niet nodig om voorbeelden te vinden van corruptie etc in het voetbal.
Enne, de meeste landen zijn in meerdere of mindere mate "kunstmatig", je kent hun geschiedenis wel.Enne België is een kunstmatig land. Je kent de geschiedenis wel.
Spanje, Italië, Frankrijk, Luxemburg, België, Nederland, Duitsland, UK, ...
Daar sta je dan mooi te blinken in de meest gelezen krant in België: besmet door de Heilige Geest.Edit: daar sta je dan als overheid mooi voor joker met al de maatregeltjes
https://m.hln.be/in-de-buurt/dendermond ... t~aa623c7c
De meesten zullen wel denken dat ze de regeltjes strikt volgen, maar de eerste onbevlekte besmetting moet toch nog ontdekt worden .
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
- Bedankt: 67 keer
Hoe zit dat eigenlijk met het ziekteverloop van besmette personen zonder symptomen? Hoe lang blijven die besmettelijk ? Hoelang moeten die in quarantaine? Men heeft het altijd over 14 dagen quarantaine in het kader van de incubatietijd, maar wat als je effectief besmet bent ?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
- Bedankt: 22 keer
Dat ze maar snel zijn, want de cijfers in Antwerpen beginnen stilaan te stagneren ipv te stijgen. Dat kunnen we niet hebben hé
https://www.gva.be/cnt/dmf20200804_9410 ... e-hotspots
https://www.gva.be/cnt/dmf20200804_9410 ... e-hotspots
- iceke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
- Bedankt: 611 keer
Hopelijk vervangen ze dan "avondklok" ook eens door "mondmaskers", maar daar komt dus al een kortgeding van....boonpwnz schreef:https://www.hln.be/nieuws/binnenland/gr ... ~a7ddea2b/
Zal waarschijnlijk nu door het grondwettelijk hof onder de loep worden genomen.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
- Bedankt: 386 keer
Competitie kan van start gaan met Antwerpse clubs
Dat krijg je niet uitgelegd aan de Antwerpenaar, die allerhande opofferingen en inspanningen moet maken, terwijl flinkbetaalde voetballers dat niet hoeven te doen.
In de VS heeft men ook geprobeerd om de sporten te hervatten omdat er zware druk was. Het is niet goed gelopen.
Dom dom dom... Maar de KBVB loopt met een grote glimlach rond want Weyts heeft het hen nogmaals bevestigd: voetbal staat boven de wet. De beloning zal volgen, en niet in voetbaltickets. Welk merk van horloge ziet mevrouw Weyts graag? Prijs maakt niet uit.
Dat krijg je niet uitgelegd aan de Antwerpenaar, die allerhande opofferingen en inspanningen moet maken, terwijl flinkbetaalde voetballers dat niet hoeven te doen.
In de VS heeft men ook geprobeerd om de sporten te hervatten omdat er zware druk was. Het is niet goed gelopen.
Dom dom dom... Maar de KBVB loopt met een grote glimlach rond want Weyts heeft het hen nogmaals bevestigd: voetbal staat boven de wet. De beloning zal volgen, en niet in voetbaltickets. Welk merk van horloge ziet mevrouw Weyts graag? Prijs maakt niet uit.
- heist_175
- Elite Poster
Geen horloge, hé. Horlogeverpakkingen!CCatalyst schreef:Welk merk van horloge ziet mevrouw Weyts graag? Prijs maakt niet uit.
https://www.standaard.be/cnt/dmf20181013_03834404
Volgens sommige UB'ers is er geen corruptie in het Belgische voetbal.Advocaat Mogi Bayat: ‘Mijn cliënt verzamelde verpakkingen van luxehorloges’
De advocaat van spelersmakelaar Mogi Bayat, Jean-Philippe Mayence, zegt zaterdag in Le Soir dat zijn cliënt geen deel uitmaakt van een criminele organisatie die personen uit de voetbalwereld omkocht. Wat dan met de verpakkingen van voor 8 miljoen euro aan luxehorloges die het gerecht in beslag nam? ‘Mijn cliënt verzamelt al heel zijn leven zulke verpakkingen.’
- heist_175
- Elite Poster
Vermoeiend om telkens te moeten herhalen dat niemand ooit beweerd heeft dat mondmaskers de enige en een waterdichte oplossing zijn.iceke schreef:https://eenvandaag.avrotros.nl/item/ver ... s-het-mis/
Gelukkig hadden ze allemaal mondkapjes op
@ventilatie
Daar valt vrees ik weinig aan te doen.
De suggestie "zet het raam open" wil ik wel eens zien in een zorginstelling of ziekenhuis met meer dan enkel gelijkvloers en eerste verdieping, of in frissere maanden.
Je kan ook niet elke dag alle filters reinigen of ontsmetten.
Of je kan dat wel, maar niemand heeft het de zorginstellingen ooit gezegd, dus waarom zouden ze.
Het échte probleem is hier eerder dat er een rapport beschikbaar is, maar dat het "geheim" blijft. We weten nu allemaal wat het geheim houden (China) of negeren (Taiwanse info werd genegeerd om China ter wille te zijn) van informatie kan betekenen. Een overheidsinstelling moet juist een voortrekker zijn in transparantie van informatie en data.
- timmermc
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 29 keer
- Bedankt: 35 keer
Ik zou begot er een eed op durven doen dat dit niet in de zorginstelling hun schema zit, wellicht jaarlijks.Je kan ook niet elke dag alle filters reinigen of ontsmetten.
Of je kan dat wel, maar niemand heeft het de zorginstellingen ooit gezegd, dus waarom zouden ze.
Maar elke week of maand nieuwe filters? Daar hebben zorginstellingen het geld niet voor, bovendien valt die kostprijs voor die dure filters voor afzuigsystemen, luchtreinigers of recuperatie onder het facilitair budget wat al eerder beperkt is.
Daarna kun je je nog de vraag stellen of dit wel enige zin zou hebben. In de meeste zorginstelling zijn de kanalen en uitblaasmonden nooit meer gereinigd geweest sedert de nieuw installatie.
Daarbij komt nog dat er veel van die systemen maar beperkt in werking worden gehouden of hoognodig, die draaiende molens leunen zwaar op het jaarlijks budget voor elektriciteit.
Soms zou je er wel om wenen hoe die oudjes geschoteld zitten.
Aan zee schijnt de zon altijd...
- iceke
- Elite Poster
Wacht ff, er is wel geld om mondmaskers en alcoholgel te kopen, maar geen geld om de hepafilter van den airco te vervangen ?
Feit is dat virus infecties op 3 manieren kunnen overgedragen worden : contactbesmetting, druppeltjes die in ogen,mond of neus belanden & via de lucht
Van die eerste 2 manieren weten we ondertussen dat er met een bazooka op een mug wordt geschoten, alles moet ontsmet worden en overal een mondmasker.
Maar via luchtbesmetting worden er amper maatregelen getroffen (1 zinnetje in de opstartgids voor bedrijven ? 0,0% in de media ?)
Terwijl een kind kan zien dat er bij massabesmettingen een grote zekerheid is dat dit via de lucht gebeurd is...
Volgende maand zit mijn kind dus terug 8 uur vast in een omgeving waar er enerzijds maatregelen worden getroffen die absurd zijn.. maar vooral niks uitmaken (en daar mag je dus naar dat rapport gaan kijken) als men de ramen van het klaslokaal niet wil openzetten of geen aanpassing wil doen aan het ventilatiesysteem.
Nu, ik maak me weinig zorgen over mijn kind, uiteindelijk is dit "maar een griepje" als je gezond bent of niet al een decennium pensioen trekt.
Waar ik me wel zorgen over maak is welke maatregelen er begin oktober getroffen gaan worden wanneer er weer een paar scholen toe gaan gaan omdat er een paar klassen gevonden worden met 80 tot 90 % positieve besmettingen.
Feit is dat virus infecties op 3 manieren kunnen overgedragen worden : contactbesmetting, druppeltjes die in ogen,mond of neus belanden & via de lucht
Van die eerste 2 manieren weten we ondertussen dat er met een bazooka op een mug wordt geschoten, alles moet ontsmet worden en overal een mondmasker.
Maar via luchtbesmetting worden er amper maatregelen getroffen (1 zinnetje in de opstartgids voor bedrijven ? 0,0% in de media ?)
Terwijl een kind kan zien dat er bij massabesmettingen een grote zekerheid is dat dit via de lucht gebeurd is...
Volgende maand zit mijn kind dus terug 8 uur vast in een omgeving waar er enerzijds maatregelen worden getroffen die absurd zijn.. maar vooral niks uitmaken (en daar mag je dus naar dat rapport gaan kijken) als men de ramen van het klaslokaal niet wil openzetten of geen aanpassing wil doen aan het ventilatiesysteem.
Nu, ik maak me weinig zorgen over mijn kind, uiteindelijk is dit "maar een griepje" als je gezond bent of niet al een decennium pensioen trekt.
Waar ik me wel zorgen over maak is welke maatregelen er begin oktober getroffen gaan worden wanneer er weer een paar scholen toe gaan gaan omdat er een paar klassen gevonden worden met 80 tot 90 % positieve besmettingen.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
- Bedankt: 95 keer
Ook al weet je nu al dat dit zal gebeuren.iceke schreef: Waar ik me wel zorgen over maak is welke maatregelen er begin oktober getroffen gaan worden wanneer er weer een paar scholen toe gaan gaan omdat er een paar klassen gevonden worden met 80 tot 90 % positieve besmettingen.
Ik vrees dat ze pas dan gaan beginnen vergaderen over een aanpak, 1e maatregel daarrond zal pas voor de herfstvakantie zijn
Totdan zal elke klas en School vanaf besmetting 1 onherroepelijk dicht gaan voor 14 dagen
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
- Bedankt: 95 keer
in de Antwerpse drive-inu wachten ze nog op activatiecodes om te kunnen registreren met qr-codes.9livesuni schreef:Pitspoezen in coronavillage, welk zot bedacht die procedure.
een belachelijk ingewikkeld systeem bedenken, op verschillende niveaus, zodat het zeker en vast misloopt
De Belgische overheid in actie
- petrol242
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
- Bedankt: 271 keer
Dat laatste moet je mij eens uitleggeniceke schreef:
In geval van respiratoire virussen gebeurt de besmetting altijd via ogen, mond en neus. Via druppels met partikels, bij contactbesmetting door het nadien aanraken van het gezicht en (voor corona heel onwaarschijnlijk) via aërosolen. Virussen kunnen zich ook op andere wijzen verspreiden, maar ik denk dat iedereen hier wel door heeft dat je het over het SARS-Cov-2 virus hebt.
Uit het reproductiegetal (2-3) is het heel duidelijk dat verspreiding via aërosolen van het SARS-Cov-2 heel zeldzaam is. Bij de heel besmettelijke mazelen bijvoorbeeld, dat wel airborne is, ligt dat reproductiegetal op 16-18. Als SARS-Cov-2 airborne zou zijn, zouden we een pak meer besmettingen tellen.
Maar je hebt zeker een punt dat goede ventilatie toch belangrijk blijft om een zeker restrisico uit te sluiten. Ook al omdat binnenshuis druppels op oppervlakken minder snel uitdrogen dan in open lucht. Respiratoire aandoeningen doen het sowieso beter binnen, omdat we al snel dichter bij elkaar vertoeven. Mensen uit elkaar houden en de afstandsregels zijn nog altijd de beste maatregelen.
Een goed onderhoud van airo's en verluchtingssystemen is altijd aangeraden, ook zonder corona.
- iceke
- Elite Poster
Yup, dat is juist de grootste denkfout die er gemaakt wordt, het reproductie getal van covid ligt lager dan dat van mazelen, dus automatisch geen airborn virus...
We zien case na case na case in de media verschijnen waarvan we kunnen aannemen dat dit virus wel airborne is.
We zien case na case na case in de media verschijnen waarvan we kunnen aannemen dat dit virus wel airborne is.
- heist_175
- Elite Poster
En het is case na case, omdat het de uitzonderingen zijn op de paar duizend besmettingen per dag/week?iceke schreef: We zien case na case na case in de media verschijnen waarvan we kunnen aannemen dat dit virus wel airborne is.
Zonder een volledig overzicht van de cases, is dat toch een wat voorbare conclusie, niet?
- iceke
- Elite Poster
Dat weten we dus niet, maar als we die kunnen vermijden staan we al een pak verder.
Als je kan vermijden dat 20 Giroleiders besmet raken omdat ze domweg een dag bij elkaar gezeten hebben in een klaslokaal, dan druppelen die besmettingen ook niet door naar hun familieleden of hun zomerkampen.
Het is maar waar je de nadruk op legt, ga je die besmettingen in de kern aanpakken, of ga je die zoals nu heel breed aanpakken ?
Ik ben van mening dat dit virus zich niet verspreid omdat we ons niet aan de regels houden, ik denk eerlijk gezegd dat we verkeerde regels hebben...
Het is natuurlijk niet allemaal zwart/wit... natuurlijk helpt afstand houden, basis hygiëne & een vod voor uw bakkes, maar pak je daarmee het probleem aan ? Waar wil je met die regels naartoe werken ? Naar 0% besmettingen ? dat gaat niet lukken hé in deze maatschappij, je kan niet op 1 hoop gaan leven en tegelijkertijd afdwingen om u te isoleren(want dat is wat we nu aan het doen zijn, zoveel mogelijk isolatie)
Als je kan vermijden dat 20 Giroleiders besmet raken omdat ze domweg een dag bij elkaar gezeten hebben in een klaslokaal, dan druppelen die besmettingen ook niet door naar hun familieleden of hun zomerkampen.
Het is maar waar je de nadruk op legt, ga je die besmettingen in de kern aanpakken, of ga je die zoals nu heel breed aanpakken ?
Ik ben van mening dat dit virus zich niet verspreid omdat we ons niet aan de regels houden, ik denk eerlijk gezegd dat we verkeerde regels hebben...
Het is natuurlijk niet allemaal zwart/wit... natuurlijk helpt afstand houden, basis hygiëne & een vod voor uw bakkes, maar pak je daarmee het probleem aan ? Waar wil je met die regels naartoe werken ? Naar 0% besmettingen ? dat gaat niet lukken hé in deze maatschappij, je kan niet op 1 hoop gaan leven en tegelijkertijd afdwingen om u te isoleren(want dat is wat we nu aan het doen zijn, zoveel mogelijk isolatie)
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
- Bedankt: 60 keer
Er was,na een zevental weken in de corona crisis al een Duitse publicatie,die toen al beweerde dat Corona voor een deel airborne was,in Duitsland hebben ze daar veel aandacht aan besteed,en waren er in veel gevallen mondmaskers verplicht.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
- Bedankt: 253 keer
Feit: als eind augustus ons dodental niet verontrustend gestegen is, dan hebben we een rondje "bangmakerij" goed doorstaan...
Feit: contact tracing beperkt zich niet meer tot enkele namen, maar noodzaakt doorgaans tientallen opsporingen (alleen een app kan zulk volume snel genoeg verwerken)...
Feit: contact tracing beperkt zich niet meer tot enkele namen, maar noodzaakt doorgaans tientallen opsporingen (alleen een app kan zulk volume snel genoeg verwerken)...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
- petrol242
- Elite Poster
Zoals?iceke schreef:We zien case na case na case in de media verschijnen waarvan we kunnen aannemen dat dit virus wel airborne is.
Daar sla je nagels met koppen. Mensen zoveel mogelijk uit elkaar houden, ook op de werkvloer een zo min mogelijke bezetting, en vooral TOI, Teste, Opsporen en Isoleren. Al de rest zijn lapmiddelen met een politieke agenda om het falen te maskeren (what's in a word)iceke schreef:Ik ben van mening dat dit virus zich niet verspreid omdat we ons niet aan de regels houden, ik denk eerlijk gezegd dat we verkeerde regels hebben...
- iceke
- Elite Poster
En die mondmaskers zijn dus niet effectief tegen een airborne virus (zeker de medische niet, de katoenen voor 50%(maar toi,toi,toi met dit weer), de ffp2 maskers zonder klep dan weer wel)fluppie schreef:Er was,na een zevental weken in de corona crisis al een Duitse publicatie,die toen al beweerde dat Corona voor een deel airborne was,in Duitsland hebben ze daar veel aandacht aan besteed,en waren er in veel gevallen mondmaskers verplicht.
Los daarvan,
3 mogelijke manieren van besmetting
1. Contactbesmetting : Handen wassen, alles constant ontsmetten, geen handen geven/kussen. = met een kanon op een mus schieten
2. Kleine druppels : 1.5m afstand houden, overal mondmaskerplicht = met een kanon op een mus schieten
3. Airborn : Amper tot geen maatregelen
Dan zit er volgens mij iets volledig fout mbt de regels die we nu proberen te handhaven.
-
- Elite Poster
@petrol242
Op1 (NPO) heeft regelmatig tafelgasten die aantonen dat Maurice de Hond niet meer de enige is die het gevaar van gesloten, bedompte ruimtes aankaart...
Op1 (NPO) heeft regelmatig tafelgasten die aantonen dat Maurice de Hond niet meer de enige is die het gevaar van gesloten, bedompte ruimtes aankaart...
Laatst gewijzigd door wied 08 aug 2020, 13:25, in totaal 1 gewijzigd.
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
- heist_175
- Elite Poster
Waarom zou een mondmasker niet effectief zijn tegen airborne?iceke schreef:En die mondmaskers zijn dus niet effectief tegen een airborne virus (zeker de medische niet, de katoenen voor 50%(maar toi,toi,toi met dit weer), de ffp2 maskers zonder klep dan weer wel)fluppie schreef:Er was,na een zevental weken in de corona crisis al een Duitse publicatie,die toen al beweerde dat Corona voor een deel airborne was,in Duitsland hebben ze daar veel aandacht aan besteed,en waren er in veel gevallen mondmaskers verplicht.
Hoe geraakt het airborne door een mondmasker?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
- Bedankt: 100 keer
Bij £Airborn kan het overal aan je lichaam zitten voor lange tijd dus is het niet moeilijk om daar een besmetting van te krijgen. + die deeltjes zijn nog dunner dan de huidige niet airborn dus die kunnen gewoon door een mondmasker op termijn. Niet elk mondmasker houd dat tegen en de meeste mensen dragen geen ffp2
dus dan zou je ofwel geen mondmasker moeten laten dragen of een fpp2 maar al zeker geen chirurgische.
dus dan zou je ofwel geen mondmasker moeten laten dragen of een fpp2 maar al zeker geen chirurgische.
- iceke
- Elite Poster
Niet echt,boonpwnz schreef: dus dan zou je ofwel geen mondmasker moeten laten dragen of een fpp2 maar al zeker geen chirurgische.
het is niet zwart/wit : een mondmasker kan effectief nuttig zijn als we rechtstreeks tegen elkaar aan het praten zijn of op drukke plaatsen (in bv. een restaurant/cinema/theater) OP VOORWAARDE dat er goeie verluchting is.
Het blijft trouwens niet aan je lichaam zitten.. je ademt gewoon de besmette lucht in (het blijft aan je longen plakken, als je dat beter verstaat)
Genoeg cases te vinden in de media van zangkoren(en reken daar dus ineens maar alle kerkdiensten bij) waarbij een of meerdere personen heel de groep besmetten. Hoe meer lucht je verzet, hoe meer kans je hebt dat je het in (of uit) ademt. Een mondmasker is dan zoals muggen tegenhouden met een Gardena tuinhek
Laatst gewijzigd door iceke 08 aug 2020, 13:50, in totaal 1 gewijzigd.
- petrol242
- Elite Poster
Mondmaskers zijn ook niet 100% effectief tegen droplets, maar daar is al genoeg discussie over gevoerd... Letterlijk een lapmiddel.
De besmettelijkheid van een pathogeen hangt af van het invasief vermogen (dat op zijn beurt afhangt van de compatibiliteit en de weerstand van het gastorganisme) en de mogelijkheid tot verspreiding. Niets wijst er op dat verspreiding in de lucht de hoofdmethode van het virus is, eerder rechtsreeks contact met droplets. De besmettingsgraad zou trouwens een pak hoger liggen. Er blijft altijd een restrisico, uiteraard. En ja, binnen maak je meer kans om besmet te geraken maar daar gelden ook andere invloeden. De discussie gaat ook meer over de mate van airborne te zijn, eerder dan het al dan niet te zijn. Maar soit.
Deze rakker is een blijver. Een vaccin zal ook eerder een cocktail zijn van een basisvaccin en fragmenten van subtypes , zoals we dat nu al bij influenza kennen, maar daarvoor is er nog te weinig 'materiaal' voor handen en de efficiëntie zal ook eerder van bedenkelijke aard zijn. Er zijn nu al subtypes (zoals het G-type) waardoor we reeds achterlopen op de ontwikkeling van een cocktailvaccin. Ik gok meer op een virusinhibitor (zoals interferon-alfa-2b voor hepatitis) en medicatie die de ergste symptomen aanpakt.
Voorlopig gaan we van golf naar golf zwalpen en we kunnen avondklokken instellen, mondmaskers opleggen maar die eigenlijk pleisters op een houten been zijn. Zover mogelijk bij mekaar wegblijven en clusters heel nauw in kaart brengen en isoleren blijven de enige hulpmiddelen om deze rakker een beetje in te tomen.
De besmettelijkheid van een pathogeen hangt af van het invasief vermogen (dat op zijn beurt afhangt van de compatibiliteit en de weerstand van het gastorganisme) en de mogelijkheid tot verspreiding. Niets wijst er op dat verspreiding in de lucht de hoofdmethode van het virus is, eerder rechtsreeks contact met droplets. De besmettingsgraad zou trouwens een pak hoger liggen. Er blijft altijd een restrisico, uiteraard. En ja, binnen maak je meer kans om besmet te geraken maar daar gelden ook andere invloeden. De discussie gaat ook meer over de mate van airborne te zijn, eerder dan het al dan niet te zijn. Maar soit.
Deze rakker is een blijver. Een vaccin zal ook eerder een cocktail zijn van een basisvaccin en fragmenten van subtypes , zoals we dat nu al bij influenza kennen, maar daarvoor is er nog te weinig 'materiaal' voor handen en de efficiëntie zal ook eerder van bedenkelijke aard zijn. Er zijn nu al subtypes (zoals het G-type) waardoor we reeds achterlopen op de ontwikkeling van een cocktailvaccin. Ik gok meer op een virusinhibitor (zoals interferon-alfa-2b voor hepatitis) en medicatie die de ergste symptomen aanpakt.
Voorlopig gaan we van golf naar golf zwalpen en we kunnen avondklokken instellen, mondmaskers opleggen maar die eigenlijk pleisters op een houten been zijn. Zover mogelijk bij mekaar wegblijven en clusters heel nauw in kaart brengen en isoleren blijven de enige hulpmiddelen om deze rakker een beetje in te tomen.
-
- Elite Poster
De huidige golf(?) voegt niets toe aan ons dodental! Gelukkig maar...
En clusters in kaart brengen? Hopeloos blijkbaar zonder hulp van app's
En clusters in kaart brengen? Hopeloos blijkbaar zonder hulp van app's
- petrol242
- Elite Poster
Voor alle duidelijkheid de tweede golf moet nog komen. Waar we nu in zitten is een opflakkering omdat zoals gezegd deze rakker nooit is weg geweest. Voor een goede contactopsporing heb je geen app nodig. Het kan hulpzaam zijn, daar niet van. Een goede contactopsporing begint bij vertrouwen en is er één die dicht bij de bevolking staat. Iemand uit een call center die normaal matten en stofzuigers verkopen, aan contactopsporing laten doen is gedoemd om te falen.
We hebben jaren lang de eerstelijnszorg verwaarloosd en daar dragen we nu de gevolgen van. Een voorbeeldje. Bij veel huisartsen is het nog moeilijk om een vertrouwelijke band op te bouwen. Ze zitten meestal in een georganiseerde praktijk en het is al helemaal niet zo makkelijk meer om zelfs bij een huisarts terecht te komen. Laat staan voor mensen die het al niet zo breed hebben.
We hebben jaren lang de eerstelijnszorg verwaarloosd en daar dragen we nu de gevolgen van. Een voorbeeldje. Bij veel huisartsen is het nog moeilijk om een vertrouwelijke band op te bouwen. Ze zitten meestal in een georganiseerde praktijk en het is al helemaal niet zo makkelijk meer om zelfs bij een huisarts terecht te komen. Laat staan voor mensen die het al niet zo breed hebben.
- timmermc
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 29 keer
- Bedankt: 35 keer
Geen extra treinen naar zee inleggen.9livesuni schreef:Alle de concensus is er, totale lockdown.
Hoe gaan jullie dat verkocht krijgen aan’t zee’tje.
Stations sluiten.
Politie aan de invalswegen naar de kust.
2 Burgemeesters die denken dat zij ze gaan tegenhouden (Blankenberge en Knokke).
Of denken als die lilliputter van Antwerpen dat kan, wij zeker.
Aan zee schijnt de zon altijd...
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 195 keer
- Bedankt: 106 keer
Waarheid ten top, zeker wat eerstelijnszorg betreft. Maar ... helaas blijkt dit weekend nogmaals het totaal gebrek aan inzicht bij de bevolking en goede wil om deze crisis onder controle te krijgen.petrol242 schreef:Voor alle duidelijkheid de tweede golf moet nog komen. Waar we nu in zitten is een opflakkering omdat zoals gezegd deze rakker nooit is weg geweest. Voor een goede contactopsporing heb je geen app nodig. Het kan hulpzaam zijn, daar niet van. Een goede contactopsporing begint bij vertrouwen en is er één die dicht bij de bevolking staat. Iemand uit een call center die normaal matten en stofzuigers verkopen, aan contactopsporing laten doen is gedoemd om te falen.
Er zit m.i. maar één ding op: dagjestoeristen: verbieden van dagtoeristen en alle kuststations toe, nogmaals: veel veel strenger beboeten van overtreders van regels. Nogmaals is gebleken dat er geen gezond verstand, noch sociale verantwoordelijkheidszin is bij de bevolking.
En straks - als de 2° golf in alle hevigheid weer woedt - maar zagen over economische verliezen, lockdwons, economische werkloosheid, de precaire situatie van de zelfstandigen, ...
Denken dat dit virus vanzelf zal verdwijnen, vind ik enigszins dom en naïef om het zo uit te drukken ...
Eén + vooruitzicht: tegen zaterdag hebben we een regering die doortastend zal optreden
- meon
- Administrator
- Twitter: meon
- Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
- Bedankt: 759 keer
- Contacteer:
Dit topic gaat ove het Covid-19-virus, maatregelen en gevolgen. Gelieve daarbij objectiviteit te bewaren, te refereren naar bronnen en politiek, ras, religie daar buiten te houden. De laatste berichten in dit topic gingen flink uit de bocht en Userbase is zeker niet het forum voor dergelijke discussies. Vergeet niet dat onze focus bij technologie ligt en dat is ook de soort informatie die onze bezoekers hier verwachten.
Ik heb het topic naar ons "Maatschappelijke uitdagingen / discussies (niet technisch)"-subforum verplaatst om dit duidelijker te maken.
Onze algemene forumregels blijven van tel.
Ik heb het topic naar ons "Maatschappelijke uitdagingen / discussies (niet technisch)"-subforum verplaatst om dit duidelijker te maken.
Onze algemene forumregels blijven van tel.