Coronavirus (Covid-19) outbreak [afgesplitst]

Niet-technische onderwerpen of technisch-gerelateerde onderwerpen waar maatschappelijk debat over bestaat. Lees de extra regels in de sticky, aub!
Plaats reactie
1207
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 95 keer

Slafes schreef:Even terug naar Corona... De cijfers in Zweden gezien? Zonder lockdown, zonder veel pijn...
nog steeds 4 à 5x meer doden als de 3 buurlanden samen.

als je wil vergelijken is dat het enige kader waar je meot naar kijken
mentaliteit, bevolkingsdichtheid, bevolkjingsaantal,...
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 386 keer

M.i. is het wel eens tijd voor een versoepeling van de maatregelen, of beter, een aantal maatregelen.

Met name die al die hand sanitizers in winkels en restaurants. Ondertussen weten we dat dat niets helpt. Erger zelfs, je kan iets anders oplopen door daaraan te komen - vooral zo'n voze dispenser die manueel gepompt moet worden ipv automatisch - en daarna te snel of niet juist het product te gebruiken (wat ik velen zie doen). Ikzelf gebruik ze liever niet, en het stoort me als het personeel me verplicht om het te gebruiken, alhoewel ik het dan wel doe en ik dan bij het thuiskomen m'n handen grondig reinig met een dispenser waar ik alleen aan kom.

Het klopt dat we in het begin niet goed wisten hoe het virus zich verspreidt, en dan hadden die sanitizers ook zin, maar ondertussen is al duidelijk dat het niet via oppervlaktes is. Het is via lucht en vooral druppeltjes in de lucht. Simpel maken dus: volop inzetten op social distancing en mondmaskers, en die sanitizers mogen gerust weer in de kast.

Winkelkarren ontsmetten: totaal zinloos, zet liever in op ruimere openingsuren (zeker tot 22u) zodat de mensen meer gespreid kunnen winkelen. Ook tafels ontsmetten tussen klanten hoeft niet per se, en de touchscreens van kiosken moeten ook niet telkens gereinigd worden (de NMBS heeft dat zelfs nooit gedaan). En aan de luchtvaartmaatschappijen die claimen dat ze hun vliegtuigen telkens grondig reinigen na elke vlucht: laat het, zorg in de plaats dat de middle seats vrij blijven op elke vlucht, dat zal echt veel meer helpen.

Dat gezegd zijnde, de evolutie naar meer automatische deuren, automatische waterkranen in publieke ruimtes, enz. moedig ik zeker aan. Niet om het coronavirus tegen te houden, wel om bv verkoudheden te bestrijden enzomeer.
axs
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 445 keer
Bedankt: 215 keer

Modbreak:
discussie over mutualiteit afgesplitst naar een nieuw topic
]
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

CCatalyst schreef:M.i. is het wel eens tijd voor een versoepeling van de maatregelen, of beter, een aantal maatregelen.
Dat staat dus al van eind mei in de infofiche van Sciensano, pas nu het eerste artikel in Gva....
Hetzelfde met verluchting, stond al in de infofiche voor de heropstart van bedrijven, wordt nooit ruchtbaarheid aan gegeven in de media...
Superverspreiders ?.... Maurice de Hond is al vanaf dag 1 erop aan het hameren dat dit vooral plaatsen zijn en niet zozeer mensen....

We zijn nu hoeveel maand verder ? nog steeds de verkeerde maatregelen :bang: :bang: :bang:
Het enige dat eruit komt is dat er niet genoeg burgerzin is, al maanden, of het nu goed of slecht gaat maakt niet uit... en dan moet de verplichte vaccinatie(die trouwens veel te hard gerushed wordt) nog komen.
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 397 keer

iceke schreef: Het enige dat eruit komt is dat er niet genoeg burgerzin is, al maanden, of het nu goed of slecht gaat maakt niet uit... en dan moet de verplichte vaccinatie(die trouwens veel te hard gerushed wordt) nog komen.
Zal geweigerd worden, nieuw RNA vaccin, waarvan de bijwerkingen niet goed gekend zijn, en we weten niet welke giftige adjuvantia ze er allemaal gaan bijproppen. Verder kunnen farmabedrijven niet vervolgd worden als hun vaccinatietroep niet werkt.

Sorry maar als ik bad code programmeer en mijn klant heeft schade, dan kan ik failliet gaan. Als iemand bad code schrijft door een synthetisch RNA (RNA & DNA = code) vaccin, en niemand kan verantwoordelijk worden gesteld als het foutloopt - dan kan dat niet.

Bijwerkingen:
https://en.wikipedia.org/wiki/RNA_vaccine
Adverse effects and risks

The mRNA strand in the vaccine may elicit an unintended immune reaction. To minimise this, the mRNA vaccine sequences are designed to mimic those produced by mammalian cells (for example monkey cells).[14]
A possible concern could be that some mRNA-based vaccine platforms induce potent type I interferon responses, which have been associated not only with inflammation but also potentially with autoimmunity. Thus, identification of individuals at an increased risk of autoimmune reactions before mRNA vaccination may allow reasonable precautions to be taken.[15]
Die autoimmuunziektes en kans er op: no thx, hou uwen rommel maar.

En dan dit nog:
https://science.slashdot.org/story/20/0 ... n-covid-19

The World Health Organization warned on Monday that there might never be a "silver bullet" for COVID-19 in the form of a perfect vaccine
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

Hoe eenvoudig kan het toch zijn om Corona op te sporen:
Onder meer op de luchthaven maakt het land daarvoor gebruik van speciaal opgeleide politiehonden. Die kunnen het coronavirus opsporen bij de mens met een nauwkeurigheid van 92 procent
https://www.hln.be/nieuws/buitenland/du ... ~a3255775/
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 341 keer
Contacteer:

Enkel degene die symptomen hebben, of ook de andere geïnfecteerden?
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

Gisteren gepasseerd aan een triagepost. Er stond een rij tot aan de rijbaan, zo'n 20-25m. Ik ga er van uit dat de meesten teruggekeerde vakantiegangers zijn. Een paar maanden terug stonden ze daar met hun vingers te draaien.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 112 keer

ub4b schreef:The World Health Organization warned on Monday that there might never be a "silver bullet" for COVID-19 in the form of a perfect vaccine
Was dat niet die organisatie die de ernst er allemaal niet van in zag ?

Sorry, maar de uitspraken die de WHO doet kan ik ook doen... voor een fractie van de kost :roll:
Stroper
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 140 keer

Jack Daniels schreef:Hoe eenvoudig kan het toch zijn om Corona op te sporen:
Onder meer op de luchthaven maakt het land daarvoor gebruik van speciaal opgeleide politiehonden. Die kunnen het coronavirus opsporen bij de mens met een nauwkeurigheid van 92 procent
https://www.hln.be/nieuws/buitenland/du ... ~a3255775/
Uit het artikel:
... moeten bij aankomst in de luchthaven een zweetstaal afstaan ... De bloedmonsters komen terecht in een aparte ruimte,...
:nono: :bang:
iceke
Elite Poster
Elite Poster

1207
Elite Poster
Elite Poster

timmermc
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 29 keer
Bedankt: 35 keer

wat is dan het verhscil met midden maart? Toen werden de maatregelen ook bijzonder goed opgevolgd door iedereen, niemand mokte en de cijfers gingen omlaag. Het is pas bij de versoepelingen in de mist gegaan en dan dankzij het zootje dat de overheid er toen van maakte en blijft maken.
Hmm, nadenkertje...
Dus onze overheid heeft te veel versoepeld en andere landen hebben ons patroon van versoepelingen net dan ook gevolgd en zitten nu in hetzelfde schuitje van de cijfers die stijgen. Ook die buiten de EU ?
Je zou jezelf alsmaar meer vragen beginnen stellen.
Aan zee schijnt de zon altijd...☀️
iceke
Elite Poster
Elite Poster

Ik denk eerlijk gezegd dat je vooral moet opletten voor : slechte vertalingen, desinformatie, bangmakerij, covid propaganda, de regering die zijn boekje te buiten gaat, mensen die de verkeerde beslissingen nemen om dat ze verkeerd geïnformeerd worden.... dan van een onkt met covid :angel:
wat is het verschil met midden maart ?
Eigenlijk niks, en heel veel...
Niks in de zin van, de zorg is niet verzopen.
Veel in de zin van, de maatregelen worden alsmaar strenger terwijl er amper nog ziekenhuis opnames zijn.

Verder geef ik graag nog deze ff mee :
https://www.maurice.nl/2020/08/03/wat-g ... iral-load/

En klik dan gerust verder op zijn uiteenzetting over mondkapjes in binnenruimtes...
wied
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

... de maatregelen worden alsmaar strenger terwijl er amper nog ziekenhuis opnames zijn...

Hoofddoel is dat de scholen normaal weer opstarten volgende maand, daarom laten ze ons nu een tandje bijsteken!
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 397 keer

Toen V for Vendetta uitkwam, raakte die film mij niet.

Nu met overheden die cijfers gebruiken uit hun context en dus eigenlijk liegen over de ernst, komt deze extra hard aan, gezien dit net het thema van de film is.

Want van alle geteste personen, is er een reductie van 88% in de hit ratio.

Op 16 maart waren er 387 van de 1892 testen positief, dus 20,4 %
Op 30 juli was dat 591 van de 24607, dus maar 2.4 %

2.4%/20.4% = 0,117
wied
Elite Poster
Elite Poster

De wereld is een schouwtoneel, ieder krijgt een rol en speelt zijn deel (Shakespeare)...
Heb nooit anders gekend dan overheden die cijfers/feiten uitleggen op hun eigen "wetstratese" manier :-(
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer

Mensen kunnen toch naïef zijn. Als je een film nodig hebt om te beseffen dat overheden soms niet de volledige waarheid vertellen :roll: Bij bedrijven is dat trouwens niet beter, resultaten opsmukken, negatieve rapporten wegmoffelen, testen manipuleren,... Dat is eigen aan de mens, de boel bedotten.

Het is duidelijk dat deze crisis een confrontatie is van 2 grote belangen, het economische belang en het belang van volksgezondheid. Dat speelt anders ook maar nu ligt het open en bloot op straat door de directe gevolgen (10.000 directe gevolgen).

De versoepelingen kwamen en veel sneller en veel intenser dan de experts wilden maar de politiek stelde het economische belang voorop. Winkels openen was belangrijker dan gezondheid. Dat zie je nu nog, je mag maar een beperkte bubble zien maar naar je werk gaan en enkel onderweg een paar 100 man passeren is geen enkel probleem :roll:
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
wied
Elite Poster
Elite Poster

Hoe meer we testen, hoe meer we vinden!!! Dat hebben we een tijd geleden al geleerd van D. Trump zelfs :-D
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster

Dizzy schreef:Dat zie je nu nog, je mag maar een beperkte bubble zien maar naar je werk gaan en enkel onderweg een paar 100 man passeren is geen enkel probleem :roll:
Zolang dat buiten is, is er ook geen probleem. Dat is ondertussen ook duidelijk.

Binnen (en daar valt het OV ook onder) is een ander verhaal.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster

Ik heb het over de duizenden die sporen naar Brussel om wat papierwerk te doen. Dat deden ze tijdens de lockdown ook maar dan vanuit hun bubble.
Stroper
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 140 keer

Als een van die duizenden wil ik hierbij opmerken dat pendelaars* veel meer afstand van elkaar houden dan in de doorsnee winkel. Ook gaan we niet familiair met medereizigers om. En voor zover ik vernomen heb uit de media zijn de besmettingen terug te leiden tot huwelijken sishabars en tutti quanti. Treinritten werden hierbij niet genoemd.
Overigens heeft mijn werkgever(zal niet bij iedereen het geval zijn) sinds mei kantoorwerk nooit verplicht, we mochten vrijwillig naar kantoor, wat ik(en niet alleen ik) gedaan heb omdat ik daar een goeie bureau heb in tegenstelling tot thuis, helaas moeten we nu tot 1 september verplicht thuiswerken.

* ik heb het hier uiteraard over werkpendelaars, de taferelen uit Oostende zijn iets anders.
dragonflo
Premium Member
Premium Member
Bedankt: 22 keer

Ook nogal moeilijk om op een trein besmet te geraken. Er zit ver geen kat op. De laatste weken worden de treinen wel terug drukker. Het zelfde met de bussen.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster

De bezetting verschilt per lijn. Op de drukkere lijnen is het wel degelijk druk tijdens de spits. Daar komen de binnenlandse vakantiegangers nog bij. Ik heb herhaaldelijk door meerdere wagons moeten stappen om een plaats te vinden. De luxe om 4 plaatsen te hebben is al een tijdje gepasseerd en dan spreek ik niet eens over de bussen of metro.

Telewerk is de norm maar we zijn afwisselend 2 of 3 dagen op kantoor. Dat is eigenlijk wat teveel in een periode als deze en een onnodig risico. De treinen zouden enkel moeten gevuld zijn met mensen die noodzakelijk aanwezig moeten zijn.
Sinna
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: KrSi78
Uitgedeelde bedankjes: 208 keer
Bedankt: 152 keer

Afgelopen vrijdag mocht ik officieel niet eens opstappen op mijn trein terug (537 in Leuven) omdat die zgz. al volzet was. Bleek dat het laatste rijtuig integraal voorbehouden was voor... fietsen! Geen kat trouwens die garandeerde dat er op de volgende trein wél plaats zou zijn.
In Brussel mocht er opeens wel weer volk op. In 'mijn' rijtuig kwam een trits gekleurde franstalige jongeren zitten die duidelijk lak hadden aan een mondmasker ('t zwabberde weer meer onder hun kin dan wat anders, tenzij... er een treinbegeleider in de buurt was). Wat die jongeren - zonder ouders/volwassenen - in Oostende wilden doen, is mij een raadsel.

In Brugge stonden er gisteren (geen idee of ze er vandaag ook nog stonden) dranghekkens in de onderdoorgang om gericht perrons te kunnen afsluiten met een bericht op in de trand van: perron afgesloten wegens trein volzet.

De tijd dat je een 4-zitje voor jezelf had is inderdaad al lang weer voorbij. Daarom neem ik nu (in het terugkeren) een 2-zitje zodat er niemand tgo. mij kan komen zitten. Gelukkig heeft nog niemand het gepresteerd om vlak naast mij te komen zitten.
Computer(k)nul
1207
Elite Poster
Elite Poster

vorige weken werd Moykens vaak geïnterviewd (baas tracing)
vandaag baas zorg en geozndheid op terzake. pijnlijk
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster

dragonflo schreef:Ook nogal moeilijk om op een trein besmet te geraken. Er zit ver geen kat op. De laatste weken worden de treinen wel terug drukker. Het zelfde met de bussen.
Laat het duidelijk zijn dat dit de norm zal blijven tot minstens de volgende zomer als we eens realistisch mogen zijn. Het nieuwe normaal, als je wil. Want eerst is er een vaccin nodig, en dan moet de herd nog ingeënt worden (en dat zal pas na de rijken zijn, want die komen eerst aan de beurt, gevolgd door de politici - de meesten onder ons zullen pas laatst aan de beurt komen).

De NMBS en veel werkgevers zitten nog niet op die lijn, maar het is wel zo. Het coronavirus zal absoluut onverbiddelijk zijn als er toch een premature terugkeer komt naar de bomvolle pendeltreinen van de eerste 2 maanden van dit jaar.

Het is hierbij ook de taak en de verantwoordelijkheid van de NMBS om te vermijden dat er teveel mensen in de stations en op de trein stappen die zij beheert, want een reiziger kan dit onvoldoende inschatten. De NMBS ontvlucht liefst haar verantwoordelijkheden, maar hier is er geen excuus.

Ook de taferelen van Oostende vorig weekend zijn de verantwoordelijkheid van de NMBS. Zoals gebruikelijk bij dat bedrijf, wordt de logge bureaucratie altijd ingehaald door een incident dat voorkomen had kunnen en moeten worden, en dan is het alle hens aan dek.
Sinna schreef:Afgelopen vrijdag mocht ik officieel niet eens opstappen op mijn trein terug (537 in Leuven) omdat die zgz. al volzet was. Bleek dat het laatste rijtuig integraal voorbehouden was voor... fietsen!
Is iig niet in regel met de vervoersvoorwaarden => reizigers hebben altijd voorrang op de fietsen. Misschien
* waren het fietsen van NMBS personeel (in hun vrije tijd weliswaar) en werd daarom een uitzondering gemaakt
* werden er enkele fietsen gestald en was het voor de rest de privéwagon van de treinbegeleider (iets wat sinds maart wel vaker voorvalt)
1207 schreef:vorige weken werd Moykens vaak geïnterviewd (baas tracing)
vandaag baas zorg en geozndheid op terzake. pijnlijk
Het pijnlijkst is en blijft de minister van zorg, die maar al te graag het geld en de macht opstrijkt met de ministerspost, maar niet de verantwoordelijkheid.

Alles is de schuld van anderen. Hij heeft niets verkeerd gedaan. Volgens hemzelf toch.
timmermc
Elite Poster
Elite Poster

CCatalyst schreef:eerst is er een vaccin nodig, en dan moet de herd nog ingeënt worden (en dat zal pas na de rijken zijn, want die komen eerst aan de beurt, gevolgd door de politici - de meesten onder ons zullen pas laatst aan de beurt komen).
Absoluut geen probleem hiermee, tegen dat het mijn beurt is zal het vaccin al grondig uitgetest zijn op die luitjes en kan ik op beide oortjes slapen. :angel:
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 100 keer

Dizzy schreef: Dat deden ze tijdens de lockdown ook maar dan vanuit hun bubble.
Wij moeten het doen omdat er anders een chauffeur ons werk moet brengen. Maarja ik neem de trein om 6u06 in de ochtend ben om 7u50 op het werk en zoals gisteren nam ik dan de trein om 11u terug en was ik rond 12u40 terug thuis.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster

Wel of geen voetbal?
https://www.hln.be/sport/voetbal/expert ... ~a7f7ff55/
Ik onthoud vooral dit uit het artikel:
Mogelijk schuift Antwerps gouverneur Cathy Berx deze middag op een perstoelichting de hete aardappel door
Wat zit die (onverkozen) tuttebel daar te doen? Enerzijds avondklok voor heel de provincie en nu schuift ze de verantwoordelijkheid door. Bovendien is het zo dat, als je naar de website van de provincie Antwerpen gaat kijken wat wel en niet mag, je wordt doorverwezen naar de persoonlijke (!) pagina van de Governor.
Verder blijft deze bananenrepubliek uitblinken in waar hij goed in is, namelijk in niks
https://www.hln.be/nieuws/buitenland/na ... ~a4f0d81d/
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

timmermc schreef:
wat is dan het verhscil met midden maart? Toen werden de maatregelen ook bijzonder goed opgevolgd door iedereen, niemand mokte en de cijfers gingen omlaag. Het is pas bij de versoepelingen in de mist gegaan en dan dankzij het zootje dat de overheid er toen van maakte en blijft maken.
Hmm, nadenkertje...
Dus onze overheid heeft te veel versoepeld en andere landen hebben ons patroon van versoepelingen net dan ook gevolgd en zitten nu in hetzelfde schuitje van de cijfers die stijgen. Ook die buiten de EU ?
Je zou jezelf alsmaar meer vragen beginnen stellen.
Het is maar wat uw referentiekader en -landen zijn. Er zijn nog steeds heel wat landen die de coronamaatregelen wél opleggen en die zien dan ook geen opflakkering:
- DE: niet bepaald een opflakkering, sinds eind mei zitten ze daar consistent op een heel traag dalende lijn van 500-700 https://www.worldometers.info/coronavir ... y/germany/
- IE: ook niet echt een opflakkering, al zijn er recent wel terug wat meer gevallen, zij hebben wel dagen en weken lang geen (= 0) besmettingen gehad

Ik denk gewoon dat iedereen lak heeft aan het blijvend volgen van regels: mensen achten het een "recht" om op reis te gaan, om te feesten, ... Sinds de Antwerpse gouverneur een semi-lockdown afgekondigd heeft, merk ik dat het verkeer terug veel minder is (ondanks het feit dat het bouwverlof eigenlijk net gedaan is).
ub4b schreef:Toen V for Vendetta uitkwam, raakte die film mij niet.
Nochtand een mooie film, ideaal om te bekijken in verkiezingstijden. Ik heb altijd de indruk dat er heel wat partijen zijn, niet enkel in België overigens, die "V for Vendetta" als script gebruiken.
Nu met overheden die cijfers gebruiken uit hun context en dus eigenlijk liegen over de ernst, komt deze extra hard aan, gezien dit net het thema van de film is.

Want van alle geteste personen, is er een reductie van 88% in de hit ratio.

Op 16 maart waren er 387 van de 1892 testen positief, dus 20,4 %
Op 30 juli was dat 591 van de 24607, dus maar 2.4 %
Met dat verschil dat je in maart al bijna dood moest zijn eer je een test kreeg en dat testen nu al ietskes ruimer gebeurt.
Het "dark number" in maart was dan ook vermoedelijk véél groter dan nu in juli/augustus.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster

Jack Daniels schreef:Wel of geen voetbal?
Geen uitzondering is het juiste antwoord, en het gaat over meer dan enkel het juiste signaal geven.
Jack Daniels schreef:Wat zit die (onverkozen) tuttebel daar te doen? Enerzijds avondklok voor heel de provincie en nu schuift ze de verantwoordelijkheid door.
Het is wel de enige met politieke achtergrond die wat intellect heeft, bij de meeste anderen is dat afwezig. De verantwoordelijkheid doorschuiven betekent zoveel als "dit mogen we niet toestaan, maar ik ben te bang om dat te zeggen, hopelijk doet iemand anders dat".

Wie durft in te gaan tegen koning voetbal mag het ontgelden in dit land, niet alleen puur verbaal in de kringen van de voetbalfans (die hierin opgejut worden door de voetballobby), maar ook met het risico dat de stoppen eens doorslaan bij zo'n fan/hooligan en dat haar veiligheid in het gedrang zou komen.

Het zou niet de eerste keer zijn dat, wanneer de wet zich met het voetbal dreigt te moeien, er vanuit de voetbalwereld een krachtig signaal komt om ons eraan te herinneren dat het voetbal nog altijd boven de wet staat en dat het niet dezelfde regels moet volgen als de anderen. Niet in de witwaswetgeving, niet in de belastingwetgeving, niet in de corruptiewetgeving en dus zeker niet in de coronawetgeving.
iceke
Elite Poster
Elite Poster

Je bent de arbeidscontracten nog vergeten ;-)
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster

Als madam de governor een avondklok kan instellen, dan kan ze ook een voetbalmatch verbieden. Wat voor ne zever is dat nu?
phil48
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 22 keer

Jack Daniels schreef:Als madam de governor een avondklok kan instellen, dan kan ze ook een voetbalmatch verbieden. Wat voor ne zever is dat nu?

Niet als het van BDW & co afhangt.

Maar is er is hoop voor de Antwerpse ploegen en de voetbalsupporters. Enkele hooggeplaatste politici zouden volgens Het Laatste Nieuws immers doorduwen om de wedstrijden in de provincie Antwerpen toch door te laten gaan.

Wie denk je dat er aan het langste eind zal trekken? De virologen (die eerder van 15 naar minder wilden en één week moesten wachten) of de politiekers die enkel in termen van "kiezers pleasen" denken?
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 112 keer

heist_175 schreef:Ik denk gewoon dat iedereen lak heeft aan het blijvend volgen van regels: mensen achten het een "recht" om op reis te gaan
Als je de regels volgt betreffende de afstand, mondmasker, hygiene, ... dan zie ik niet in wat het probleem is met op reis gaan (ben trouwens tweemaal enkele dagen weg geweest naar het buitenland en de maatregelen waren er strikter dan in Belgie en werden perfect gevolgt).

Als op reis gaan voor jou echter een synoniem is met zatte feestende jongeren in een zuiders land dan begrijp ik dat... maar veel mensen die nu ergens op een berg in Zwitserland rondlopen (en daar amper mensen zien) zijn heus geen risico. Het grootste risico zit nog steeds hier in ons eigen land in bepaalde milieus die het allemaal niet ernstig nemen met iets wat van bovenhand komt (of het nu Corona is of andere gedragsregels).
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster

Dat gouverneurke van mijn voeten had BDW toch niet nodig om een avondklok in te stellen? Dus kan ze perfect die wedstrijd verbieden. Remember Deinze waar de burgemeester terug gefloten werd door de gouverneur. Dus BDW kan in dit dossier ook niet zijn wil opleggen, hij kan perfect terug gefloten worden door La Berx.

Ach ja, panem et circenses. Al eeuwen aan de orde van de dag
https://www.hln.be/sport/voetbal/nog-st ... ~a7f7ff55/
Ofwel neemt zij haar verantwoordelijkheid op ALLE vlakken ofwel bolt ze het gewoon af. Ah ja, da kan ook niet. Pfff...
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 341 keer
Contacteer:

De zeer snelle versoepelingen in Antwerpen slaan ook weer nergens op.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
timmermc
Elite Poster
Elite Poster

Dat gouverneurke van mijn voeten had BDW toch niet nodig om een avondklok in te stellen?
Ik merk in haar uurtje glorie van vandaag dat ze uiterst goed kan schotten, maw de bal doorspelen naar anderen.
Bovendien minimaliseert ze al en vergoeilijkt Berx haar avondklokje met Melbourne in Australie en durft ze zelfs te zeggen dat er eigenlijk nie veel verschil is tussen de maatregelen met betrekking tot ons huis verlaten in die eerste fase geweest de voorbije maanden.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster

Aan voetbal raak je niet of zeg maar dag tegen je politieke carrière. Voetbal staat boven de wet. Het Belgische voetbal (net als de rest van FIFA voetbal) is een dekmantel voor een corruptie, gok- en witwasmilieu waar machtige individuen van oost-Europese, Russische of Chinese komaf bij betrokken zijn. Daar kom je als simpel gouverneurtje echt niet in tussen zonder zware gevolgen.

Wat betreft de échte sporten: geen probleem, die mag je gerust verbieden, tot in de eeuwigheid.
Plaats reactie

Terug naar “Maatschappelijke uitdagingen / discussies (niet technisch)”