Ik heb een zoontje van 5.
Al van in het begin van ik tegen zo'n DVD speler in de wagen geweest, aangezien ik vond dat DVD's passé zijn.
Om hem, voor langere ritten, toch bezig te kunnen houden, hebben we indertijd een tablet-houder aangekocht, en zetten we films op onze oude android tablet.
Dat laatste is echt een hel (converteren, langzaam toestel, slechte bediening).
Nu ben ik toch weer die piste aan het overwegen, aangezien je dan ook 2 schermen kunt hebben.
Maar... zouden er ook geen systemen bestaan waar ik simpelweg een USB stick kan induwen en dat dit zo werkt?
Ik heb immers quasi geen DVD's in huis (als ik al iets op een optisch medium heb, is het een BD), ik ben iemand die normaal legaal streamt/download.
Zijn er dus zaken die jullie kunnen aanraden?
Een 3.5mm aansluiting is een extra nice to have (zo worden we niet afgeleid van de klank)
Kinderanimatie (films) in auto
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 31 keer
- Bedankt: 101 keer
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
- Bedankt: 435 keer
De meeste auto-DVD spelers hebben volgens mij ook een SD-slot of iets dergelijks. Wij hebben hier thuis een setje Medion schermen van in den Aldi van 10j terug of zo, en zelfs toen zat dat er al op. Daar heeft nog nooit een DVD in gezeten. Nu, je hebt dan sowieso wel wat werk om te rippen en te converteren naar een formaat dat de speler supporteert (die van ons kennen zelfs geen MP4), maar dat deed ik slechts 1x en dan op onze server. Meestal wilden ze toch vaak dezelfde films zien. En nog gemakkelijker is natuurlijk gewoon om te *kuch* downloaden.
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 89 keer
- Bedankt: 31 keer
Ikzelf had hetzelfde probleem, 1.5 jaar geleden.
Een dvd speler vond ik ook maar niks doordat je toch een collectie moet hebben en dan is de keuze nog altijd beperkt.
En tja, als je al geen dvd's hebt, is converteren ook nogal moeilijk.
Eerst gekeken voor een tablet, maar vond dan dat goedkope tablet best wel lage specificaties hebben in vergelijking met een smartphone.
Zeker als je kijkt naar storage en ram.
Dus, toen de beslissing genomen om 2 smartphones te kopen en deze te gebruiken alsof het tablets zijn.
Her er een kids lock opgezet, zodat jezelf beslist welke apps gebruikt kunnen worden, netflix en youtube kids erop met aantal vaste downloads en wat kleine spelletjes.
Voor de duidelijkheid, ik heb hierin geen sim's gestoken en ze krijgen deze pas in de auto voor een langere rit, en als ze er naar vragen.
Meestal amuseren ze zich voldoende met een (kleur)boek of hun favo speeltje van de dag
Meestal liggen deze gsm's gewoon op de kast niks te doen, enkel als we naar oma / opa gaan (rit van 1u) nemen we die mee,
meestal ook enkel nodig voor de rit naar huis.
Persoonlijk vind ik dit nog steeds een goede oplossing.
Voordeel is ook dat via mobiel hotspot van je eigen gsm hun toegang kan geven tot de volledige netflix / youtube selectie
Ook kan je ze makkelijker mee uit de auto meenemen en heb je dus meer flexibiliteit.
Een dvd speler vond ik ook maar niks doordat je toch een collectie moet hebben en dan is de keuze nog altijd beperkt.
En tja, als je al geen dvd's hebt, is converteren ook nogal moeilijk.
Eerst gekeken voor een tablet, maar vond dan dat goedkope tablet best wel lage specificaties hebben in vergelijking met een smartphone.
Zeker als je kijkt naar storage en ram.
Dus, toen de beslissing genomen om 2 smartphones te kopen en deze te gebruiken alsof het tablets zijn.
Her er een kids lock opgezet, zodat jezelf beslist welke apps gebruikt kunnen worden, netflix en youtube kids erop met aantal vaste downloads en wat kleine spelletjes.
Voor de duidelijkheid, ik heb hierin geen sim's gestoken en ze krijgen deze pas in de auto voor een langere rit, en als ze er naar vragen.
Meestal amuseren ze zich voldoende met een (kleur)boek of hun favo speeltje van de dag
Meestal liggen deze gsm's gewoon op de kast niks te doen, enkel als we naar oma / opa gaan (rit van 1u) nemen we die mee,
meestal ook enkel nodig voor de rit naar huis.
Persoonlijk vind ik dit nog steeds een goede oplossing.
Voordeel is ook dat via mobiel hotspot van je eigen gsm hun toegang kan geven tot de volledige netflix / youtube selectie
Ook kan je ze makkelijker mee uit de auto meenemen en heb je dus meer flexibiliteit.
- Internet, TV, mobile: scarlet Trio, Tempo Giga, Mobile Vikings
- Streaming: Netflix, Disney+ en Youtube premium
- Gaming: PC, Vive en Nintendo switch
- Domotica: Niko home control + philips hue
- Streaming: Netflix, Disney+ en Youtube premium
- Gaming: PC, Vive en Nintendo switch
- Domotica: Niko home control + philips hue
- NuKeM
- Content Editor
- Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
- Bedankt: 156 keer
- Contacteer:
Wat ik wat mis is een manier om als ouder (vooraan in de wagen) controle te hebben over wat er speelt. Enige tijd geleden tijdens een lange reis met een SurfaceGo op de achterbank dit opgelost dmv VNC connectie over WiFi met de smartphone... praktisch was het niet echt, WAF 0 maar kom
Voor iPad niet direct iets (gratis/goedkoop) gevonden waarmee dit ook mogelijk zou zijn. Geen idee voor Android al is de kans daar groter natuurlijk dat het bestaat.
Voor iPad niet direct iets (gratis/goedkoop) gevonden waarmee dit ook mogelijk zou zijn. Geen idee voor Android al is de kans daar groter natuurlijk dat het bestaat.
- cadsite
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
- Bedankt: 344 keer
- Contacteer:
Wij hebben 2de hands een DVD set gekocht voor iets van een €20, eentje met 2 schermen.
Af en toe eens kijken in de rommelbak van winkels als boekenvoordeel geeft je films voor een appel en een ei.
Zo doen wij het hier.
Hetgeen ook heel veel ritten vult is de "autobingo". De gezinsbond heeft dat eens in een boekje gestoken. Gewoon plastificeren en je kan de kaarten hergebruiken met bordstiften.
Ondertussen hebben ze zelf al een collectie autobingokaarten aangemaakt met eigen tekeningen.
Af en toe eens kijken in de rommelbak van winkels als boekenvoordeel geeft je films voor een appel en een ei.
Zo doen wij het hier.
Hetgeen ook heel veel ritten vult is de "autobingo". De gezinsbond heeft dat eens in een boekje gestoken. Gewoon plastificeren en je kan de kaarten hergebruiken met bordstiften.
Ondertussen hebben ze zelf al een collectie autobingokaarten aangemaakt met eigen tekeningen.