Coronavirus (Covid-19) outbreak [afgesplitst]

Niet-technische onderwerpen of technisch-gerelateerde onderwerpen waar maatschappelijk debat over bestaat. Lees de extra regels in de sticky, aub!
Plaats reactie
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

ub4b schreef: https://www.meehanmd.com/blog/2020-07-2 ... wear-them/

en dan vandaag zien passeren, iemand die meer kwalificaties heeft dan velen hier incl mezelf
Waarom wil jij per sé geloven dat een mondmasker u gaat beschermen? Niemand heeft dat ooit beweerd, dus misschien moet je het gewoon eens opgeven? Mondmaskers beschermen u niet.
Ze beschermen uw medeburgers in geval jij virusdrager bent. Het mondmasker gaat er dan voor zorgen dat er minder kans is op besmetting. En niemand heeft ooit anders beweerd.

Het afdelingshoofd van UZ Brussel vertelt dus niets nieuws, noch iets dat nog niet gemeengoed bekend was en verspreid werd in de media: mondmaskerdracht is geen waterdichte oplossing.
Mondmaskerplicht gaat wel de verspreiding deels kunnen tegenhouden.
En alle beetjes helpen hé!

De avondklok in Antwerpen gaat de verspreiding niet stoppen, maar gaat wel de verspreidingssnelheid kunnen verlagen.
Als we zo, als maatschappij, een heel aantal maatregelen nemen met minder dan perfecte impact, zou de gecombineerde impact best groot kunnen zijn (enorme reductie van besmettingen), te zien over 14 dagen, ongeveer bij de Antwerpse (en enige echte :twisted: ) moederdag (15/08).
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
Bedankt: 556 keer

Oh ja, moederdag, dan moeten we wel alles terug loslaten, "de mensen" moeten hun moeder toch kunnen vieren zeker...

...ik zou er bijna voor durven wedden

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
1207
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 95 keer

Joe de Mannen schreef:Oh ja, moederdag, dan moeten we wel alles terug loslaten, "de mensen" moeten hun moeder toch kunnen vieren zeker...
...ik zou er bijna voor durven wedden
J.
waarvoor wil je wedden?
ik zal maar n mijn eigen voet schieten maar de A'pse maatregelen gelden voor 4 weken.
phil48
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 22 keer

Dizzy schreef:
Ja, die tweedeverblijvers zijn uiteraard allemaal terug te brengen tot bepaalde bevolkingsgroepen :roll:

Nogmaals een voorbeeld van het is iedereen behalve wij.
Hoezo? Wat hebben 2de verblijvers met de broeihaarden in Deurne enz te maken?

Antwerpen is dé hotspot van Belgiē momenteel en elke idioot kan zien waar in Antwerpen de clusters zijn.

Je kan natuurlijk je hoofd in het zand steken en spreken van zij of wij. Ook in Borgerhout wonen Vlamingen hé en die zijn ook besmet. Dus geen wij of zij.

Mijn punt was dat in de buurlanden Antwerpen altijd in lockdown zou zijn en bij ons is dit niet mogelijk.

Waarom moet je aan BDW vragen.
1207
Elite Poster
Elite Poster

phil48 schreef: Mijn punt was dat in de buurlanden Antwerpen altijd in lockdown zou zijn en bij ons is dit niet mogelijk..
persoonlijk vind ook de huidige toestand erger als in maart-april

2 dagen consequent met mondmasker rondlopen is echt niet leuk
tijdens de lockdown ben ik 's nachts ook 2 of 3x door de stad gereden, had echt wel iets
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer

phil48 schreef:Hoezo? Wat hebben 2de verblijvers met de broeihaarden in Deurne enz te maken?

Antwerpen is dé hotspot van Belgiē momenteel en elke idioot kan zien waar in Antwerpen de clusters zijn.

Je kan natuurlijk je hoofd in het zand steken en spreken van zij of wij. Ook in Borgerhout wonen Vlamingen hé en die zijn ook besmet. Dus geen wij of zij.

Mijn punt was dat in de buurlanden Antwerpen altijd in lockdown zou zijn en bij ons is dit niet mogelijk.

Waarom moet je aan BDW vragen.
BDW is zeker niet de man die bang is om wat te polariseren dus daar kan het niet aan liggen. De man kan zelf eens bedenken hoe groot zijn aandeel is in de "verwarring" om de regels na te leven na uitlatingen als "doe eens normaal" en "dat ga ik niet handhaven". Kortom, de regels zijn goed voor de parking :lol:

De huidige situatie is het gevolg van het niet naleven van de regels door een deel van de bevolking. Proberen de schuld op 1 deel te steken is naast onnodig ook onjuist vermits we genoeg voorbeelden van inbreuken gezien hebben van alle groepen incl. parlementariërs.
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
phil48
Elite Poster
Elite Poster

Niemand steekt de schuld op allochtonen, om het zomaar eens te zeggen.

In heel Antwerpen (niet de verre uithoeken) loopt het fout door collectief niet volgen van regels.

En dus was het logisch dat heel Antwerpen in lockdown zou gaan, inclusief horeca en winkels.

Maar nee. Men laat het probleem uitzaaien naar de rest van Vlaanderen. Over twee à drie weken zullen we de gevolgen zien.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster

Ook dat is fout, ja in Antwerpen zijn ze uit de bocht gegaan maar dat is zeker niet alleen in Antwerpen zo. In Antwerpen zal men redeneren dat als iedereen op zijn parking was gebleven dat het veel beter zou geweest zijn voor hun cijfers :lol:

Er zijn gewoon teveel mensen die hun voeten aan de regels vegen en ze niet WILLEN volgen, de gevolgen komen eraan, overal waar je zulke mensen hebt maar het eerst waar men het meeste van zulk gedrag ziet. De cijfers van andere steden zullen ook toenemen of doen dan al. terwijl zijn er nog altijd mensen bezig of dit allemaal wel nodig is :roll:
1207
Elite Poster
Elite Poster

Dizzy schreef: Er zijn gewoon teveel mensen die hun voeten aan de regels vegen en ze niet WILLEN volgen, :
onzin
de beleidsmakers snappen hun eigen regels niet eens en krijgen ze zelf niet uitgelegd.
dit gekoppeld aan neit functionerende diensten en veel te snelle versoepelingen helpen neit

als je dan een uitbraak in politiek gevoelige wijken krijgt is het logisch dat men de 1e 2 weken met die politieke gevoeligheid bezig is ipv met het virus.
nu zit het virus in heel de stad dus kan de gevoeligheid weer overboord maar crisis 3 zal opnieuw in die politiek-gevoelige wijken beginnen
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 100 keer

Het is niet altijd van willen hoor...

Het is eerder nu zoeken welke winkel een burgemeester als winkelstraat beschouwt.

Zo heb ik daarnet zonder mondmasker gereden in andere gemeente zonder dat ik wist dat dat als winkelstraat werd beschouwd want mijn ma snapt het ook niet dat is een doodgewone grote weg met enkele winkels ja maar op een afstand van 2-3 km heb je een 10 tal winkels dat noem ik geen winkelstraat. Dus misschien is het best ook dat ze dit verduidelijken.

Het gaat om wat bepaald dat het zo moet dat hier in België helemaal scheef loopt.
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster

Ge moet nu ook niet naief zijn, dat virus is van China naar hier gekomen, Antwerpen-Brussel is veel korter hoor...

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
phil48
Elite Poster
Elite Poster

En dat het serieus scheef loopt in Antwerpen, blijkt uit het feit dat ze nu in Borgerhout een covid testdorp gaan neerpoten, waar ze tot 5 000 tests per dag kunnen doen.

Volgende week opent in de stad Antwerpen #TestCovid, een locatie voor Covid-test op grote schaal. Dit testdorp op de site Spoor Oost in Borgerhout is goed voor 500 tot 4.000 testafnames per dag, een primeur voor België.
1207
Elite Poster
Elite Poster

als die 5000 tests per dag aankunnen heb je op 100 dagen heel A'pen getest
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Ik heb gehoord dat ge daar ineens ook uw schaap kunt slachten :angel:
FF Serieus, natuurlijk is BDW bang om te polariseren, de Joden zijn de Berbers niet hé...
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster

Dat gezeik over die moeilijke regels begint anders ook mijn keel uit te hangen. Wie de basisregels niet snapt kan terug naar het lager onderwijs.

- Afstand bewaren
- Contacten verminderen
- Hygiëne (handen wassen+mondmasker)

Dat legt een leraar van het eerste leerjaar op een uur uit aan kinderen, hier zijn ze te lomp om het te willen snappen maar wel creatief in het afschuiven van de schuld :roll:

Het zijn gewoon mensen die de regels niet willen volgen die maar uitzonderingen en problemen blijven zoeken. Wie van goede wil is, kan deze regels wel navolgen en zo zichzelf en anderen miserie besparen maar ja, dan moet ikke ikke ikke iets aan de kant en dat is voor velen teveel gevraagd. De voorbeelden hiervan zijn in deze topic veelvuldig te vinden maar het zijn uiteraard bepaalde bevolkingsgroepen die op UB zitten :roll:
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
Bedankt: 344 keer
Contacteer:

Dizzy, gij zijt van goeie wil en hebt geen regels nodig.
Idem bij mij, ik erken dat er een pandemie is en wil er niet aan deelnemen.

Dus:
Afstand bewaren
Geen onnodige uitstappen
Contacten beperken tot een minimum.

Dat uitleggen duurt enkele minuten.

Alleen.... er zijn er velen die het ontkennen, niet geloven,...
Dus voor hen zijn er regels nodig in de vorm van wetten.

En laat ons eerlijk zijn. Duidelijk zijn ze niet en de veranderingen (bijv. 10 -> 15 -> 5) maken het er niet beter op.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 386 keer

Op 26 maart kopte HLN de beruchte titel "Niets dan lof voor ons land", iets wat toen al menig wenkbrauwen deed fronsen.

Vandaag geeft de krant toe dat ze inderdaad fout was en trekt ze deze titel officieel terug in, omwille van de manier waarop de regeringen de vele offers en inspanningen van de Vlamingen dit voorjaar totaal aan het verkwanselen zijn, waardoor een nieuwe lockdown bijna onvermijdbaar wordt. Het betreft N-VA, CD&V, Open VLD en SP.A (in Brussel).

De realiteit is dat we met mensen zitten die niet capabel genoeg zijn om een crisis als deze te baas te kunnen. Er is een gebrek aan intellect, aan inzicht, aan strategie op langere termijn, aan een inschattingsvermogen van urgentie, maar ook een gebrek aan empathie en inleving in de situatie van de burgers. Tegelijk willen ze helemaal niets delegeren aan anderen die wel bewezen capabel zijn. En tegelijk mogen wij die ze aangeduid hebben - weliswaar op basis van een voorgeselecteerd lijstje, waarbij bestuurderskwaliteiten geen criterium waren - ze ook niet vervangen door anderen.

Het is duidelijk dat het zo niet meer verder kan.
Laatst gewijzigd door CCatalyst 30 jul 2020, 19:45, in totaal 1 gewijzigd.
1207
Elite Poster
Elite Poster

Dizzy schreef: Het zijn gewoon mensen die de regels niet willen volgen die maar uitzonderingen en problemen blijven zoeken. :
ik denk het niet
als de overheid zegt dat ge op congé moogt waarom zoudt ge dat dan niet doen? Zeker als ge uw geld anders nooit terugziet?

cafés en restaurants waren open dus ben ik een pitte gaan eten. Is dat nu een doodzonde volgens u? opzettelijk en bewust de regels niet willen volgen?
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster

Wat een moeilijke vraag, waarom zou je niet op congé gaan? Misschien omdat je graag gezond wil blijven of anderen niet ziek wil maken? Ik zeg maar iets. :roll: Er wordt bovendien wel degelijk afgeraden om onnodig te verplaatsen, zeker naar gebieden in problemen (zowat overal).

Ik heb ook al een ticket van 1 reis geannuleerd gezien en er is nog een duurder maar dat vind ik minder waard dan mijn gezondheid of een tijd in quarantaine of iemand anders leven op mijn geweten, ik ben nogal ne kerel he :lol: Bovendien kan je die reis nog een andere keer doen en is men bereid om te boeken/vouchers te geven. Er is in België nog zoveel te zien maar de fantasie van de meesten reikt niet verder dan de kust of Dardennen.

Ik ga ook op resto maar ik vraag eerder een tafel buiten en ga enkel als de zaak de regels respecteert. Zaken die dat niet doen schrap ik van mijn lijst. Wie deze belangrijke regels niet wil/kan volgen steekt nog wel meer uit en dat hoef ik niet te weten en zeker niet te steunen. Er zijn eerlijke zaken genoeg die een kans verdienen.

De overheid en politiek laat het inderdaad afweten en ze vallen compleet door de mand nu het er echt toe doet maar wees aub even streng voor onszelf. Was iedereen de regels blijven volgen (enkel de basis maar) dan zaten we nu niet waar we nu zitten MET deze politici of niet.

De politiek kan dingen vragen van mensen maar in dit soort gevallen werken zachte heelmeester slecht en laat de Belg nu net een beestje zijn dat lak heeft aan welke regel dan ook, Quod erat demonstrandum zou één van de onbekwamen zeggen.
1207
Elite Poster
Elite Poster

Dizzy schreef: Er wordt bovendien wel degelijk afgeraden
waarom geen verbod?
De politiek kan dingen vragen van mensen
en legt regels op.
Jij wil verder gaan en legt jezelf strengere regels op.
dat mag maar dat is geen reden om anderen vals te beschuldigen als bv egoist of beweren dat zezich niet aan regels houden.

het begint bij de politiek. net een stukje met Beke gezien
wil je weten waarom we nu in een jojo zitten en nog makkelijk 2 of 3 golven gaan meemaken moet je terzake vanavond bekijken.
timmermc
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 29 keer
Bedankt: 35 keer

1207 schreef:wil je weten waarom we nu in een jojo zitten en nog makkelijk 2 of 3 golven gaan meemaken moet je terzake vanavond bekijken.
Gezien. Top journalistek van Stef Meerbergen en een Beke die zich in alle bochten draaide. Op een bepaald moment kon zelfs Stef er geen speld meer tussenkrijgen.
Beke heeft zijn eerste ronde in de coronacommissie van het Vlaams Parlement overleefd, een volgende drie minuten rechtblijven op beide benen lukt hem niet meer.
Aan zee schijnt de zon altijd...☀️
1207
Elite Poster
Elite Poster

timmermc schreef: Beke heeft zijn eerste ronde in de coronacommissie van het Vlaams Parlement overleefd,
dat zegt ook wel iets over heel dat parlement
axs
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 445 keer
Bedankt: 215 keer

1207 schreef:
Dizzy schreef: Er wordt bovendien wel degelijk afgeraden
waarom geen verbod?
De politiek kan dingen vragen van mensen
en legt regels op.
Jij wil verder gaan en legt jezelf strengere regels op.
dat mag maar dat is geen reden om anderen vals te beschuldigen als bv egoist of beweren dat zezich niet aan regels houden.
Een geval dus van ''wordt het niet beperkt door de regels, dan mag het'
Dat is dus de loopholes blijven uithollen... en een totaal gebrek aan GBV om de basisregels toe te passen.
We zijn er duidelijk nog lang niet ....
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Hoe idioter de regels, hoe minder draagvlak, hoe meer polarisatie.
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 112 keer

heist_175 schreef:Mondmaskerplicht gaat wel de verspreiding deels kunnen tegenhouden.
En alle beetjes helpen hé!
Blijkbaar is dit voor sommigen enorm moeilijk te begrijpen... het werkt niet 100%, dus het werkt niet is dan de conclusie :bang:

Wat is er nu zo moeilijk om die "alle beetjes helpen" te begrijpen :roll:
1207
Elite Poster
Elite Poster

axs schreef: Dat is dus de loopholes blijven uithollen...
loopholes is krom interpreteren

als pitabars open mogen dan moogt ge ne pita gaan eten, da's geen loophole. Als iemand dat doet is er geen reden om die mens een dikke egoist te neomen die zich nergens van aantrekt en mee ervoor zorgt dat de rusthuizen dicht blijven.
Als dat zo zou zijn dan moet de overheid zeggen dat de pitabar dicht moet blijven.

gij moogt het oneens zijn en gij moogt uzelf strengere regels opleggen maar anderen beschuldigen die zich niet aan uw strengere regels willen houden?

DarkV
2-3 maanden communicatief snoeihard volhouden dat mondmaskers volstrekt zinloos zijn helpt niet als ge er plots een plicht van maakt.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster

De situatie is niet overal hetzelfde dus zomaar reizen verbieden gaat te ver. Ook is reizen op zich niet altijd even problematisch, gaan wandelen in de natuur is iets anders dan gaan funshoppen over de grens bvb.

Het probleem is dat de overheid nog altijd uit gaat van het gezond verstand van de bevolking maar dat een aanzienlijke groep daarover niet blijkt te beschikken. Kortom een voorbeeld van wat ik vertel.

Ik leg mezelf geen strengere regels op. Ik volg de reeds verplichte basisregels en gebruik gezond verstand. Het is niet omdat iets kan/mag dat je het ook moet doen. Ja, je kan in een file aan het strand gaan staan maar is dat verstandig? Veel mensen vinden dat blijkbaar een moeilijke vraag :roll:

En draagvlak is een ideaal excuus voor mensen die zich niet aan de regels willen houden. Uiteraard zijn beperkingen soms vervelend maar als ze nodig blijken en de volksgezondheid bedreigen lijkt draagvlak me niet het probleem. We hebben verdorie 10.000 draagvlakken gehad maar voor sommige simpele zielen is dat nog altijd niet genoeg voor hun eigen egoïstische invulling van hun ikke-ikke-ikke wereldje.
NickG
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 51 keer

Ik vind het gebash op reizen er ook wat over. Je moet de reizigers niet allemaal over dezelfde kam scheren. Zo ben ik zelf naar de Ardèche regio gereisd: al geboekt in januari en niet te cancellen, dus lang getwijfeld, wel of niet gaan?

Uiteindelijk toch afgereisd, maar wel wat anders dan andere jaren: genoeg proviand mee om de 8 dagen te overleven, niet nodig om naar de supermarkt te gaan. Daarnaast geen restaurantjes of andere plaatsen bezoeken waar het mogelijk druk kan zijn. Uiteindelijk zelfs niet van de camping afgeweest. Lekker in de eigen gezinsbubbel in een stacaravan met eigen sanitair. Natuurlijk is er altijd een risico: inchecken, uitchecken moet in de receptie, maar met verplicht mondmasker. Al bij al schat ik het risico niet veel hoger in dan thuisblijven, integendeel zelfs (geen buurman die ik incidenteel tegenkom tijdens het sporten om een babbeltje te slaan).

Bij het thuiskomen gaan we ook 14 dagen in quarantaine, hoewel we uit een groene zone komen. Je weer het nl maar nooit en ik zou mijn (schoon)ouders in mijn bubbel van 5 niet willen besmetten!

Door het gebash blijf ik een beetje zitten met reis-shame, maar als ik er nuchter over nadenk is dat eigenlijk niet nodig. Het grotere risico is te verwaarlozen en eigenlijk perfect te verantwoorden. Het is vakantie, op een andere manier, maar het blijft gewoon vakantie voor ons gezin. En dat kunnen we best gebruiken in deze tijd van kleine bubbels. En na deze 8 dagen kunnen we weer perfect een paar maand in lockdown als dat nodig is!

Dat gezegd zijnde zie ik het merendeel van de mensen op vakantie totaal geen rekening houden met de pandemie helaas. Er wordt vrolijk gefeest in groep, zonder social distancing of mondmasker. Jammer, want het kan gewoon ook veilig (al valt het zuipen en dronken rondlallen tegen iedereen natuurlijk wel uit de boot dan).
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster

Net zoals in dit voorjaar komt er net op het goede moment een omslag naar beter weer, wat absoluut zal helpen om deze golf onder controle te krijgen. En dan heb ik hiet niet over vandaag (dat maakt weinig uit), wel over hoe augustus zich aan het profileren is in de kaarten. Leuk en wel.

Maar de kans op zo'n geluk in de herfst/winter is quasi onbestaande. Hopelijk is er tegen dan wel een plan, anders hebben we het ergste nog niet meegemaakt vrees ik.
bartman
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 24 keer

hier nog een interessante website, geeft een andere kijk. https://www.viruswaanzin.be/
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

Gisteren een fietstochtje gemaakt waarbij we met een veer moesten oversteken. 10 minuutjes op voorhand aan het veer, (prima planning 8) ), even wachten met 6 en daarna 8 mensen. Mondmasker op en wanneer we aan boord gingen kwam er nog een groot aantal fietsers af gereden. Waar ze vandaag kwamen? Geen idee, het was de hele tijd zeer rustig geweest onderweg, het was ook nog voormiddag.
Resultaat: vol veer waarbij een paar slimmeriken het nodig vonden om op het met een kruis afgeplakte deel van een bank te gaan zitten op 20cm van anderen. Geen reactie van de veerman....
De meesten rechtstreeks van het veer naar het nabije terras (weer alles vol). Na een klein toertje kwamen we weer aan het terras en was het al veel rustiger. Mensen willen blijkbaar ook op een hoop zitten.
Volgende keer geen veer meer voor ons, dan maar een omweg van verschillende kilometer ...
Bye, Maurice
https://on4bam.com
1207
Elite Poster
Elite Poster

Dizzy schreef: Het probleem is dat de overheid nog altijd uit gaat van het gezond verstand van de bevolking
dan meot ge de bevolking serieus nemen en dat kan deze overheid niet. vanaf maart tem 14 dagen geleden waren maskers zinloos, hooguit een schijn van veiligheid, zelfs experten gingen ze niet dragen. Ik doe het want het is mij geen 250 euro waard maar ik kan ze niet serieus nemen maar een correcte uitleg zou wel mogen.
Ik leg mezelf geen strengere regels op.
jawel, je veroordeelt vanalles wat op zich geen probleem is en ook toegelaten is.
iemand die zich neit aan jouw setje regels houdt krijgt dan de wind van voren wat neerkomt op een volledige karaktermoord.
zelfs deze post bewijst dit eigenlijk als je de beledigingen optelt
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster

1207 schreef:dan meot ge de bevolking serieus nemen en dat kan deze overheid niet. vanaf maart tem 14 dagen geleden waren maskers zinloos, hooguit een schijn van veiligheid, zelfs experten gingen ze niet dragen. Ik doe het want het is mij geen 250 euro waard maar ik kan ze niet serieus nemen maar een correcte uitleg zou wel mogen.
Mensen die zodanig dwaas handelen zijn moeilijk serieus te nemen. Het zijn ook dezelfde die de onbetrouwbare politici verkozen hebben. Mijn punt daarin is dat het volk krijgt wat het verdient in een democratie. Het zou me niet eens verbazen dat deze beunhazen nog een pak stemmen bijeen harken. Wie is dan serieus te nemen?

Je bewijst nogmaals mijn punt dat velen te dwaas zijn om een paar logische gevolgtrekkingen tot een goed einde te brengen. Mondmaskers beschermen de drager inderdaad maar beperkt, je doet het eigenlijk meer om de besmetting van anderen te beperken. Er waren geen mondmaskers genoeg in het begin dus iets aanbevelen dat er niet is, zou ook dwaas zijn. Dat er onvoldoende maskers waren was snel bekend, iemand met gezond verstand had van dat gegeven ook de conclusie kunnen trekken dat de communicatie daardoor beïnvloed was. Zelf nadenken gaat bij sommigen echter zeer stroef. De overheid moet hen alles vertellen en als ze het doen geloven ze niets :lol:
jawel, je veroordeelt vanalles wat op zich geen probleem is en ook toegelaten is.
iemand die zich neit aan jouw setje regels houdt krijgt dan de wind van voren wat neerkomt op een volledige karaktermoord.
zelfs deze post bewijst dit eigenlijk als je de beledigingen optelt
Opnieuw dezelfde denkfouten. Iets wat niet strafbaar is, is niet noodzakelijk verstandig. Wat begrijp je niet van voorgaande zin?

De 3 basisregels zijn niet van mij en al lang universeel bekend. Wie zich er niet aan wil houden is voor mij inderdaad een egoïstische idioot. Dat is niet als een belediging bedoeld maar eerder een vaststelling van de feiten. Wie nu nog risicogedrag gaat vertonen en mensen moedwillig in gevaar brengt is voor mij niet een toonbeeld van een verstandig persoon.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

Dizzy schrijft: ...Mijn punt daarin is dat het volk krijgt wat het verdient in een democratie...

In sommige landen misschien, maar niet in onze eigen belgische baronie...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
1207
Elite Poster
Elite Poster

Dizzy schreef: Iets wat niet strafbaar is, is niet noodzakelijk verstandig. Wat begrijp je niet van voorgaande zin? .
klopt en ik begrijp alles
maar opnieuw leg je jouw setje aan strengere regels op aan anderen. De burger moet dan maar zelf, leek zijnde, inzien dat de geldende regels niet verstandig zijn en moet de jouwe volgen. Wil men niet veroordeelt worden door jou.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

Heel dat Corona gedoe is ondertussen verworden tot een ordinaire incasso cultuur met alle boetes die uitgeschreven worden. Maatregelen wijzigen van dag tot dag maar het enige waar écht werk van wordt gemaakt is van de politie die heel streng moet controleren en beboeten. Gisteren nog in het regionaal nieuws van Dendermonde: 10 boetes voor het niet dragen van een masker in de straten waar het verplicht is. Ik wist het zelf niet. Stel dat ik op dat moment daar rondloop zonder masker dan heb ik prijs. Niemand kan er nog aan uit en daar hoopt de overheid ergens op. Flikken die om de hoek op de loer liggen om toch maar een nietsvermoedende prooi een boete aan te smeren. Ik heb nog nooit zoveel blauw op straat gezien of in treinstations of metrostations als nu. Zelfs ten tijde van terroristische dreigingen zaten de flikken liever met hun dik lijf achter hun bureau. Ah ja, aan zo een dreiging valt geen Euro te verdienen.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster

Dizzy schreef: Het zou me niet eens verbazen dat deze beunhazen nog een pak stemmen bijeen harken.
Probleem is dat je 'ze' niet kan wegstemmen met de verkiezingen, je moet 'iemand' kiezen… ja kan niet iemand 'niet kiezen'...

J.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster

Dizzy schreef: Mensen die zodanig dwaas handelen zijn moeilijk serieus te nemen. Het zijn ook dezelfde die de onbetrouwbare politici verkozen hebben. Mijn punt daarin is dat het volk krijgt wat het verdient in een democratie.
Wat dan niet van toepassing is op ons, want wij leven al enige tijd in een particratie. De democratie bestaat enkel nog op papier, zoals China ook nog communistisch is op papier.

In een pure democratie wordt immers niet op voorhand al bepaald wie wel en geen redelijke kans maakt om verkozen te worden, worden er geen onoverkomelijke obstakels opgezet voor burgers om zich verkiesbaar te stellen zonder te passeren langs een partij, en is er ook geen "kiesdrempel" als laatste middel om mensen die alsnog op een kiesbiljet raken, maar geen dotaties krijgen om grote campagnes te kunnen voeren, te weren van de participatie.

Nee, wij krijgen zeker niet wat wij verdienen, dat idee kan trouwens niet verder van de werkelijkheid verwijderd staan. Wij krijgen simpelweg en zonder enige uitzondering de mensen die op een goed blaadje staat binnen hun partij, met een schijnlegitimatie dat wij die "verkozen" hebben. En dat is de definitie van een volledig ontwikkelde particratie.

In een echte democratie heb je doorgaans ook te doen met veel capabelere mensen dan in een particratie, waar loyaliteit aan de partij het enige criterium is. Waren wij echt een democratie, dan zou de crisis wellicht oneindig keer beter aangepakt worden.
Laatst gewijzigd door CCatalyst 31 jul 2020, 13:59, in totaal 1 gewijzigd.
fiestaboyke
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 94 keer
Contacteer:

Heeft er iemand rechtstreekse link voor mij waarin het wetboek staat geschreven dat de avondklok van toepassing is in Antwerpen?
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 341 keer
Contacteer:

Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Plaats reactie

Terug naar “Maatschappelijke uitdagingen / discussies (niet technisch)”