Mixtus down ?
-
- Pro Member
- Berichten: 288
- Lid geworden op: 14 aug 2004, 08:46
- Locatie: Mechelen
- Uitgedeelde bedankjes: 41 keer
- Bedankt: 7 keer
nog mensen die bij Mixtus zonder internet zitten ?
volgens de Fritzbox is de DSL active
al even contact opgenomen met Mixtus en onmiddellijk bericht gekregen dat er een DNS probleem is
heb geen idee of dat dit mogelijk is > dan zou Edpnet ook problemen moeten hebben ?
volgens de Fritzbox is de DSL active
al even contact opgenomen met Mixtus en onmiddellijk bericht gekregen dat er een DNS probleem is
heb geen idee of dat dit mogelijk is > dan zou Edpnet ook problemen moeten hebben ?
-
- Elite Poster
- Berichten: 2211
- Lid geworden op: 01 jun 2006, 15:16
- Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
- Bedankt: 62 keer
Lijkt hier ook niet te werken met andere dns gegevens in pihole. Ping naar 8.8.8.8 lukt dan wel weer.
Eigenaar heeft contact gehad met edpnet 18u30 en ten laatste morgenochtend reset. Ik mocht meekijken naar het edp klanten portaal en heb zelf gezien dat alles groen staat bij mixtus zelf maar dat edp blijkbaar iets fout heeft ingesteld deze middag ivm dns en/of toegewezen volume.
Eigenaar heeft contact gehad met edpnet 18u30 en ten laatste morgenochtend reset. Ik mocht meekijken naar het edp klanten portaal en heb zelf gezien dat alles groen staat bij mixtus zelf maar dat edp blijkbaar iets fout heeft ingesteld deze middag ivm dns en/of toegewezen volume.
- WalterB1
- Elite Poster
- Berichten: 1890
- Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
- Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
- Bedankt: 133 keer
Ook problemen hier. Dat het vaak niet werkt is normaal voor mij. Maar wanneer ik DSL-syncro hebt werkt het normaal wel. Nu werkt het 'een beetje'. Sommige zaken werken, andere niet. Netflix via browser geen probleem. Via app niet. Google Mini's offline, voip down: OVH, weepee en Localphone; kan niet verbinden.
Als eens een fabrieksreset gedaan Fitzbox; geen effect. Andere DNS ook niet. Dit werkt dan weer wel.
Als je dacht dat het niet slechter kon werken dan het al was
Als eens een fabrieksreset gedaan Fitzbox; geen effect. Andere DNS ook niet. Dit werkt dan weer wel.
Als je dacht dat het niet slechter kon werken dan het al was
-
- Elite Poster
- Berichten: 1139
- Lid geworden op: 11 mei 2007, 14:00
- Locatie: zwijndrecht
- Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
- Bedankt: 78 keer
- Contacteer:
Als een ping wel werkt kan je checken of er geen MITM van je DNS gebeurt door iets als DoH of DoT te gebruiken.
Al verdenk ik edpnet niet echt van daaraan mee te doen. Verre van zelfs, zij zouden de laatste zijn welke zoiets implementen.
Echter kan het ook zijn dat het iets is qua filtering dat niet zo goed werkt ofzo.
Al verdenk ik edpnet niet echt van daaraan mee te doen. Verre van zelfs, zij zouden de laatste zijn welke zoiets implementen.
Echter kan het ook zijn dat het iets is qua filtering dat niet zo goed werkt ofzo.
-
- Elite Poster
- Berichten: 2211
- Lid geworden op: 01 jun 2006, 15:16
- Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
- Bedankt: 62 keer
Gunther, kun je dat even in mensentaal uitleggen? Misschien is het van thuis uit dan oplosbaar? Ik heb PiHole ingesteld op oa Google DNS en https://blog.uncensoreddns.org/
-
- Premium Member
- Berichten: 464
- Lid geworden op: 30 apr 2007, 17:23
- Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
- Bedankt: 12 keer
Ook problemen met internet sinds deze namiddag.
We zullen morgen wel zien.
Vanaf vandaag ipv6 adressen.Blijkbaar zijn ipv4 adressen niet bereikbaar.
Waarschijnlijk iets verkeerd gegaan.
We zullen morgen wel zien.
Vanaf vandaag ipv6 adressen.Blijkbaar zijn ipv4 adressen niet bereikbaar.
Waarschijnlijk iets verkeerd gegaan.
-
- Elite Poster
- Berichten: 2472
- Lid geworden op: 29 jan 2004, 10:15
- Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
- Bedankt: 208 keer
Dat kan een goede piste zijn dat er iets mis is met de ipv4 routering.WalterB1 schreef:Kan ik bevestigen. Ik schakelde IPv6 ondersteuning uit. - Totaal niets meer. Met IPv6 aan werken sommige zaken wel.
Als je connecteerd naar een ipv6 vpn server werkt dan alles ?
edit1
Of probeer dit even
https://www.tuxis.nl/public-doh-dot-dns ... 4-service/
Deze als dns gebruiken : 2a03:7900:2:0:31:3:104:161
Kan je via hun nat64 gw surfen
edit2
of een andere
https://nat64.net
-
- Elite Poster
- Berichten: 2211
- Lid geworden op: 01 jun 2006, 15:16
- Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
- Bedankt: 62 keer
Opgelost, hier ook! Blijkbaar had EDPnet gezien dat iemand die klant is bij Mixtus (en dus bij EDPNet) allerlei verbindingen aan 't opzetten was vanuit zijn eigen lijn, en ze dus niet meer voor persoonlijk gebruik alleen gebruikte. Daarom had EDP even alles geblokkeerd, zo blijkt.
Edpnet vindt het 'vervelend' dat we geen toegang geven tot de Fritzbox zoals ze dat bij hun eigen configuraties met fritzbox wel doen.
Edpnet vindt het 'vervelend' dat we geen toegang geven tot de Fritzbox zoals ze dat bij hun eigen configuraties met fritzbox wel doen.
-
- Elite Poster
- Berichten: 2472
- Lid geworden op: 29 jan 2004, 10:15
- Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
- Bedankt: 208 keer
liegebeestig schreef:Opgelost, hier ook! Blijkbaar had EDPnet gezien dat iemand die klant is bij Mixtus (en dus bij EDPNet) allerlei verbindingen aan 't opzetten was vanuit zijn eigen lijn, en ze dus niet meer voor persoonlijk gebruik alleen gebruikte. Daarom had EDP even alles geblokkeerd, zo blijkt.
Edpnet vindt het 'vervelend' dat we geen toegang geven tot de Fritzbox zoals ze dat bij hun eigen configuraties met fritzbox wel doen.
Vage uitleg, dus een gehackte klant ? Is het dan niet logischer enkel die klant zijn login te blokken en zijn internet af te sluiten ? Ipv alle klanten down te brengen ? Vrij vage uitleg.
- WalterB1
- Elite Poster
- Berichten: 1890
- Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
- Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
- Bedankt: 133 keer
Sinna schreef:Dat geeft mij inderdaad geen vertrouwen in Mixtus. Eén klant die 'dom' doet en heel het (VDSL-)klantenbestand wordt geblokkeerd...
Wel, zoals ik het lees is dat niet de schuld van Mixtus. Ze kopen enkel de lijnen, ook de internetverbinding, in bij een andere partij, in dit geval EPDnet.
Het echte probleem is niet specifiek een Mixtus probleem maar met het concept van klant te zijn of diensten aan te bieden via de infrastructuur van een ander. De eindklant heeft een klantenrelatie met een partij die zeer weinig tot niets rechtstreeks kan doen. Dan kan enkel trachten het op te lossen hun leverancier. En voor sommige problemen gaat dan de leverancier van de leverancier moeten tussenkomen.
Al is dat wel het risico dat je als bedrijf hebt om onder eigen merk diensten aan te bieden. Als je no-brand broodroosters gaat inkopen en uw merknaam op plakt dan is dat het merk dat een slechte reputatie krijgt als die in brand vliegen en niet de no-brand producent.
Laatst gewijzigd door WalterB1 28 jul 2020, 19:41, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Elite Poster
- Berichten: 2211
- Lid geworden op: 01 jun 2006, 15:16
- Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
- Bedankt: 62 keer
Helemaal akkoord Walter.
Edpnet zegt dat ze dit niet hadden gedaan mochten de mixtus klanten toegang geven aan edp in de settings van Fritz te duiken. Maar die toegang geef ik ook liever niet hoor.
Al bij al inderdaad een heel vreemde onderbreking van ongeveer 18u.
Edpnet zegt dat ze dit niet hadden gedaan mochten de mixtus klanten toegang geven aan edp in de settings van Fritz te duiken. Maar die toegang geef ik ook liever niet hoor.
Al bij al inderdaad een heel vreemde onderbreking van ongeveer 18u.
-
- Elite Poster
- Berichten: 5424
- Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
- Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
- Bedankt: 313 keer
liegebeestig schreef:Edpnet vindt het 'vervelend' dat we geen toegang geven tot de Fritzbox zoals ze dat bij hun eigen configuraties met fritzbox wel doen.
@liegbeestig: Kan je eens volwaardige zinnen schrijven? Want ik begrijp het nl. niet goed?liegebeestig schreef:Edpnet zegt dat ze dit niet hadden gedaan mochten de mixtus klanten toegang geven aan edp in de settings van Fritz te duiken. Maar die toegang geef ik ook liever niet hoor.
Eerst zeg je: Mixtus klanten krijgen géén toegang van EDP
hierboven zeg je: EDP mocht gn toegang geven aan mixtus klanten aan de settings te prutsen.
Ben ik schizofreen?
Een mixtus klant zou niet in zijn fritzbox mogen/kunnen aan settings 'prutsen'? (dus settings gepusht van provider) Dus dit betekent ook niet een eigen Fritzbox kopen? En hoe komt dat, als hij niet kon 'prutsen', hij toch -nogal vaag- 'allerlei verbindingen aan 't opzetten was vanuit zijn eigen lijn'?
Ik had toch begrepen van anderen hier, dat het gewoon kopie van Edpnet was, WalterB1WalterB1 schreef:Ook problemen hier. Dat het vaak niet werkt is normaal voor mij.
Als eens een fabrieksreset gedaan Fitzbox; geen effect. Andere DNS ook niet. Dit werkt dan weer wel.
Als je dacht dat het niet slechter kon werken dan het al was
Geen stabiele verbindigen en zo, constant naar factory settings, onderbreking van 18 uur WTF? Stap gewoon terug over naar EDp hé, gedaan met die miserie
@mixtus fanboy: En de schuld in de schoenen schuiven van anderen (door Mixtus), is o zoo makkelijk hoor... Hoe komt dat je hiervan niets leest bij onderstaande operator United Telecom? Nogal eenzijdige berichtgeving . Zou graag eens de kant van Edpnet hier horen.
https://www.united-telecom.be/nl/particulier
http://www.internetenbellen.be/pakket/2 ... bps-binnen
Dat hij dan ook een pagina bouwt hé issues.mixtus.be, en dit 'verhaaltje' van hierboven neerpent.
https://issues.edpnet.be/
En van sommigen dan horen dat ik 'jaloers zou zijn' omdat ik niet 'snel' genoeg was om in te tekenen. Ik laat me nl. niet meeslepen met de waan van de dag Blijkbaar was mijn buikgevoel -en van vele anderen hier- nog ok.
Blij dat ik 3 €/maand meer betaal, en al die sh** niet aan mijn hoofd heb.
Mag toch ook eens gezegd worden op dit forum? (mensen waarschuwen voor éénzijdige, tegenstrijdige verhalen) En nee, is NIET omdat dit forum EDp gesponsored is of whatever, en ik verdien niets eraan met dit te zeggen en ik zoek geen ruzie.
goedkoop is duurkoop, helaas raar maar waar
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Ja?satsurfer schreef:Eerst zeg je: Mixtus klanten krijgen géén toegang van EDP
hierboven zeg je: EDP mocht gn toegang geven aan mixtus klanten aan de settings te prutsen.
Ben ik schizofreen?
Hij zegt gewoon dat EDPnet geen toegang heeft tot de Fritz!Box van de Mixtus klanten.
Dit in tegenstelling tot de Fritz!Boxen van de EDPnet klanten (TR069).
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Elite Poster
- Berichten: 5424
- Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
- Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
- Bedankt: 313 keer
Ik sta ingesteld als 'Proximus' bij EDp, dus toch ook geen toegang (voor EDp)?
Volgens mij zijn de zaken die hij schrijft tegenstrijdig. Of wel kan ik niet begrijpend lezen.
Mixtus klanten kunnen niet erin prutsen, en dan plots wél?!
Volgens mij zijn de zaken die hij schrijft tegenstrijdig. Of wel kan ik niet begrijpend lezen.
Mixtus klanten kunnen niet erin prutsen, en dan plots wél?!
- WalterB1
- Elite Poster
- Berichten: 1890
- Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
- Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
- Bedankt: 133 keer
Juist, dat vertelde iedereen mij en uit alles op technisch vlak blijkt dat ook te zijn. Mijn Mixtus VDSL-lijn is gewoon een EDPnet VDSL XL lijn zonder voip en zonder 'bel EDPnet als er iets is'. Ik heb een EDPnet VDSL-login.satsurfer schreef: Ik had toch begrepen van anderen hier, dat het gewoon kopie van Edpnet was, WalterB1
Geen stabiele verbindigen en zo, constant naar factory settings, onderbreking van 18 uur WTF? Stap gewoon terug over naar EDp hé, gedaan met die miserie
De zeer aanzienlijke technische problemen die ik heb/(had?) sinds oplevering einde mei had ik evengoed gehad als ik klant was geworden direct bij EDPnet. Het enige verschil is dat er nu een extra betrokken partij tussen zit.
Ik ervaarde weldegelijk goede wil bij Mixtus om dit opgelost te krijgen en snelle reactie van Mixtus zelf. Maar ook bezorgdheid om een interventie aan te vragen omdat dan het oordeel van de technieker zou kunnen zijn dat het probleem niet een Proximus-probleem is met extreme kosten te gevolg.
Wat het ook is vandaag is uiteindelijk een technische interventie gedaan. De Proximus-technieker verklaarde tegen mij dat er een probleem in de centrale was met een kabel, uitdrukkelijk niet mijn binnenbekabeling. - Lijn syncro lijkt nu stabiel. Geen verlies van syncro meer (top op heden, 4u,30min) , geen lijnfouten.
Ik hoop dat het nu in orde is en ik nog jaren gewoon klant kan blijven bij Mixtus met deze lijn en ik mijn 'back-up internet' terug in de doos kan steken.
-
- Elite Poster
- Berichten: 5424
- Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
- Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
- Bedankt: 313 keer
Ok, bedankt voor de verduidelijking. En draagt Proximus nu de kosten? Technische interventies is EDp ook niet zo happig hoor. Indertijd toen ik voip problemen had, en ze het aan mijn binneninstallatie weten, terwijl na overstap naar weepee, geen vuiltje aan de lucht meer was.
- WalterB1
- Elite Poster
- Berichten: 1890
- Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
- Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
- Bedankt: 133 keer
@Satsurfer Wel, eigenlijk weet ik dat nog niet. Maar ik heb geen reden om daarvoor te vrezen.
EDPnet moet als klant van Mixtus zorgen dat de lijn technisch werkt. Proxmius moet als klant van EDPnet zorgen dat het deel waarvoor Proximus verantwoordelijk voor is werkt. Als er onterechte interventie is gedaan gaat Proximus dat factureren aan EDPnet, die aan Mixtus en die dan aan mij. - De aanvraag voor de interventie verliep via Mixtus naar EDPnet. EDPnet heeft zich laten indekken door eerst zelf een eigen technieker te sturen ter controle dat de EDPnet technieker die de lijn opleverde het correct had gedaan.
De Proximus-technieker heeft dan nog eens exact het zelfde gedaan, binnenbekabeling getest, wat die van EDPnet een half uur eerder had gedaan. En is dan naar 'de centrale' gegaan.
Voor zover deze gang van zaken zoals ik deze hier schetste en heb vernomen ook zal blijken uit de verslagen van die interventies meen ik dat Proximus dat moet beoordelen als een terechte interventie en niets doorrekenen. Hoe dat zit met die interventie van de EDPnet ter controle weet ik niet. Aangezien beide techniekers die er vandaag naar gezien hebben verklaarde dat daar niets mis mee is hoop ik dat ik daar geen rekening voor ga krijgen.
EDPnet moet als klant van Mixtus zorgen dat de lijn technisch werkt. Proxmius moet als klant van EDPnet zorgen dat het deel waarvoor Proximus verantwoordelijk voor is werkt. Als er onterechte interventie is gedaan gaat Proximus dat factureren aan EDPnet, die aan Mixtus en die dan aan mij. - De aanvraag voor de interventie verliep via Mixtus naar EDPnet. EDPnet heeft zich laten indekken door eerst zelf een eigen technieker te sturen ter controle dat de EDPnet technieker die de lijn opleverde het correct had gedaan.
De Proximus-technieker heeft dan nog eens exact het zelfde gedaan, binnenbekabeling getest, wat die van EDPnet een half uur eerder had gedaan. En is dan naar 'de centrale' gegaan.
Voor zover deze gang van zaken zoals ik deze hier schetste en heb vernomen ook zal blijken uit de verslagen van die interventies meen ik dat Proximus dat moet beoordelen als een terechte interventie en niets doorrekenen. Hoe dat zit met die interventie van de EDPnet ter controle weet ik niet. Aangezien beide techniekers die er vandaag naar gezien hebben verklaarde dat daar niets mis mee is hoop ik dat ik daar geen rekening voor ga krijgen.
-
- Elite Poster
- Berichten: 2211
- Lid geworden op: 01 jun 2006, 15:16
- Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
- Bedankt: 62 keer
Goed. Ik zal nog een laatste keer reageren in helder geformuleerde zinnen zodat Satsurfer ze ook begrijpt.
Ik bedoelde exact wat Philippe al zei: edpnet heeft toegang tot de fritzbox van haar klanten, of toch tenminste als ze een Fritzbox mee met de vdsl lijn bestellen (via tr069, ze kunnen instellingen aanpassen en de logs zien). Edpnet heeft geen toegang tot de fritzbox van Mixtus klanten. Dat heeft gisteren voor gedoe gezorgd. Een klant van Mixtus, ik ken geen verdere details maar Mixtus weet wie, had blijkbaar enkele alarmbellen laten afgaan bij edp. Omdat edp zich geen beeld kan vormen van wat er precies gebeurde, hadden ze even alle mixtus-klanten geblokkeerd. Ze hebben dus met een kanon op ene mug geschoten of het kind met het badwater weggegoten. Jammer dat edpnet zo reageerde. Dit kan totaal niet door de beugel.
Ik onthou vooral dat de eigenaar van Mixtus binnen de 5 minuten na mijn bericht heeft geantwoord. Dat was 18u30. Hij heeft ook nog gebeld naar edp maar daar konden ze de zaak pas nader bekijken om 9u vanochtend. Om 9u05 heeft de eigenaar van Mixtus mij gebeld, om het verder op te lossen. Klein bedrijf (althans in België) met voor mij een ongeziene service. Dat is meer dan ik ooit had verwacht.
Ik had dit liever ook niet voorgehad want het heeft me veel gedoe in huis bezorgd met een vervang 3g lijntje voor gisteravond. De domotica was helemaal van streek. Enfin, het heeft me veel te veel tijd gekost en dit moet echt niet elke week gebeuren of er gebeuren ongelukken.
Ook hier geen commissies of geheime afspraken over kortingen die niet publiek gemaakt mogen worden.
Ik bedoelde exact wat Philippe al zei: edpnet heeft toegang tot de fritzbox van haar klanten, of toch tenminste als ze een Fritzbox mee met de vdsl lijn bestellen (via tr069, ze kunnen instellingen aanpassen en de logs zien). Edpnet heeft geen toegang tot de fritzbox van Mixtus klanten. Dat heeft gisteren voor gedoe gezorgd. Een klant van Mixtus, ik ken geen verdere details maar Mixtus weet wie, had blijkbaar enkele alarmbellen laten afgaan bij edp. Omdat edp zich geen beeld kan vormen van wat er precies gebeurde, hadden ze even alle mixtus-klanten geblokkeerd. Ze hebben dus met een kanon op ene mug geschoten of het kind met het badwater weggegoten. Jammer dat edpnet zo reageerde. Dit kan totaal niet door de beugel.
Ik onthou vooral dat de eigenaar van Mixtus binnen de 5 minuten na mijn bericht heeft geantwoord. Dat was 18u30. Hij heeft ook nog gebeld naar edp maar daar konden ze de zaak pas nader bekijken om 9u vanochtend. Om 9u05 heeft de eigenaar van Mixtus mij gebeld, om het verder op te lossen. Klein bedrijf (althans in België) met voor mij een ongeziene service. Dat is meer dan ik ooit had verwacht.
Ik had dit liever ook niet voorgehad want het heeft me veel gedoe in huis bezorgd met een vervang 3g lijntje voor gisteravond. De domotica was helemaal van streek. Enfin, het heeft me veel te veel tijd gekost en dit moet echt niet elke week gebeuren of er gebeuren ongelukken.
Ook hier geen commissies of geheime afspraken over kortingen die niet publiek gemaakt mogen worden.
-
- Elite Poster
- Berichten: 5424
- Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
- Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
- Bedankt: 313 keer
en we gaan nogmaals een steek geven.liegebeestig schreef:of geheime afspraken over kortingen die niet publiek gemaakt mogen worden.
Blijkbaar zo geheim zijn die niet? Er over gelezen? Hoeveel moet ik het nog herhalen.... (voor je terug insinueert, ik heb 0,0000 commissie)
Toch maar normaal dat een bedrijf niet graag heeft dat een reseller het net onder de marktprijs van hen aanbiedt? Ze verkopen natuurlijk liever rechtstreeks hé...1)reseller niet betalen 2)hogere prijs mogen vragen.satsurfer schreef:Blij dat ik 3 €/maand meer betaal, en al die sh** niet aan mijn hoofd heb.
En edp moet niet ongerust zijn...Denk dit jaar niemand 'doorgegeven'. Daarbij ik weet ook niet of zij dan effectief klant worden hé...
Ik herhaal: ik neem NIETS anders af van de reseller, dus kan geen extra korting of niets krijgen. Woont ook andere kant van het land.
even 18 u. Naar Duitsland rijden om een nieuwe fiberkaart te steken en een defecte fiber op een andere locatie die tussen kast zat duurt een paar uurtjes.liegebeestig schreef:hadden ze even alle mixtus-klanten geblokkeerd
Soit, het fijne zullen we hier nooit van weten. Zoals reeds gezegd. Ik wil de klok horen luiden langs 2 kanten, en niet alleen 'de roze bril kant'.
Als ik alles lees is verstandhouding EDp en Mixtus toch niet optimaal. Voor eigen klanten zorgen ze dat het sneller in orde is.
Wedden dat binnen 2 jaar, jouw 'vriendschap' met jouw Nederlandse jongen uitgedoofd is
Op naar het volgende incident.
-
- Pro Member
- Berichten: 288
- Lid geworden op: 14 aug 2004, 08:46
- Locatie: Mechelen
- Uitgedeelde bedankjes: 41 keer
- Bedankt: 7 keer
ik kan alleen maar beamen wat liegebeestig schrijftliegebeestig schreef: Ik onthou vooral dat de eigenaar van Mixtus binnen de 5 minuten na mijn bericht heeft geantwoord. Dat was 18u30. Hij heeft ook nog gebeld naar edp maar daar konden ze de zaak pas nader bekijken om 9u vanochtend. Om 9u05 heeft de eigenaar van Mixtus mij gebeld, om het verder op te lossen. Klein bedrijf (althans in België) met voor mij een ongeziene service. Dat is meer dan ik ooit had verwacht.
een bericht gestuurd naar Mixtus om 18h37 en binnen de minuut reactie
op gebied van persoonlijke service inderdaad zeer tevreden
maar hebben andere Mixtus-klanten hier ondertussen IPv6 connected ?
in de settings van de Fritzbox staat uiteraard IPv6 support enabled
-
- Elite Poster
- Berichten: 2211
- Lid geworden op: 01 jun 2006, 15:16
- Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
- Bedankt: 62 keer
Ik heb ipv6 bij mixtus laten aanzetten maar heb het zelf uitgezet in de fritzbox. Ik zie er geen voordeel in. Of vergis ik me?
Heb het gisteren na de herstelling wel getest en ipv6 werkte duidelijk wel tussen edpnet en fritzbox.
Heb het gisteren na de herstelling wel getest en ipv6 werkte duidelijk wel tussen edpnet en fritzbox.
- Joachim
- ISP Staff
- Berichten: 472
- Lid geworden op: 24 nov 2004, 22:12
- Twitter: jslabbaert
- Locatie: Sinaai-Waas
- Uitgedeelde bedankjes: 107 keer
- Bedankt: 382 keer
Ik weet niet wat er allemaal door Mixtus gezegd wordt, maar nogmaals Mixtus heeft via ons geen partner of wholesale contract, er was gisteren geen technische issue bij ons, en we hebben al helemaal niet met een kanon op een mug geschoten, er is geeneens een technisch ticket bij ons geopend
Het is niet omdat Mixtus enkele lijnen via ons besteld heeft dat ze allemaal via ons lopen hé
Het is niet omdat Mixtus enkele lijnen via ons besteld heeft dat ze allemaal via ons lopen hé
-
- Elite Poster
- Berichten: 2211
- Lid geworden op: 01 jun 2006, 15:16
- Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
- Bedankt: 62 keer
Ik weet het ook niet maar waar beweert mixtus dat ze een Reseller van edp zijn? Het gaat om individuele lijntjes. En ze werken perfect.
Ik heb een lijn van Mixtus en zie bv bij speedtest 'edpnet' staan. Wat is dat dan?
Ik heb een lijn van Mixtus en zie bv bij speedtest 'edpnet' staan. Wat is dat dan?
- Sinna
- Elite Poster
- Berichten: 2417
- Lid geworden op: 14 nov 2008, 08:22
- Twitter: KrSi78
- Locatie: Brugge
- Uitgedeelde bedankjes: 208 keer
- Bedankt: 152 keer
Voor zover ik het verhaal nu begrijp neemt Mixtus individuele VDSL-lijnen af bij edpnet en is er tijdens het activeren van IPv6 op hun netwerk blijkbaar iets misgelopen waardoor het IPv4-verkeer voor zo'n 18u onderbroken was.
Computer(k)nul
-
- Elite Poster
- Berichten: 5424
- Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
- Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
- Bedankt: 313 keer
WalterB1 schreef:Wel, zoals ik het lees is dat niet de schuld van Mixtus. Ze kopen enkel de lijnen, ook de internetverbinding, in bij een andere partij, in dit geval EPDnet.
satsurfer schreef:@mixtus fanboy: En de schuld in de schoenen schuiven van anderen (door Mixtus), is o zoo makkelijk hoor... Hoe komt dat je hiervan niets leest bij onderstaande operator United Telecom? Nogal eenzijdige berichtgeving . Zou graag eens de kant van Edpnet hier horen.
En van liegebeestig dan horen dat ik 'jaloers zou zijn' omdat ik niet 'snel' genoeg was om in te tekenen. Ik laat me nl. niet meeslepen met de waan van de dag Blijkbaar was mijn buikgevoel -en van vele anderen hier- nog ok.
Mag toch ook eens gezegd worden op dit forum? (mensen waarschuwen voor éénzijdige, tegenstrijdige verhalen) En nee, is NIET omdat dit forum EDp gesponsored is of whatever, en ik verdien niets eraan met dit te zeggen en ik zoek geen ruzie.
goedkoop is duurkoop, helaas raar maar waar
satsurfer schreef:Soit, het fijne zullen we hier nooit van weten. Zoals reeds gezegd. Ik wil de klok horen luiden langs 2 kanten, en niet alleen 'de roze bril kant'.
Als ik alles lees is verstandhouding EDp en Mixtus toch niet optimaal. Voor eigen klanten zorgen ze dat het sneller in orde is.
Wedden dat binnen 2 jaar, jouw 'vriendschap' met jouw Nederlandse jongen uitgedoofd is
Op naar het volgende incident.
Wat schreef ik hier al pagina's vol? Ik moest me vooral 'koest' houden en geen 'persoonlijke' aanvallen doen. Maar als mensen zo'n lulkoek uitkramen, en U dan nog eens 'belachelijk' maken, dat je eigenlijk een dommerik bent van 3, ja 3 of 5 € meer te betalen, of je jaloers bent , of je je 'verrijkt' met iemand door te verwijzen naar een reseller, of de windhoos zich 'persoonlijk' aangevallen voelt...Waterboy schreef:Een verhaal heeft altijd twee kanten.
Deze creatieve Nederlandse zakenman probeert te poneren een Edpnet reseller te zijn, zelfde kwaliteit, lagere prijs (allée, nu toch niet meer )
Maar zit wat te goochelen met prijzen, maar achter de schermen gebeurt er vanalles die het zonlicht niet mag zien. En als het fout loopt, de zwarte piet aan EDp sturen. Makkelijk.
Een beetje à la Bhaluu indertijd, die ook de markt gingen veroveren, zonder ook maar toestemming te vragen aan de zenders, en soloslim te spelen.
Of die gast hier die een VOIP bedrijf ging opstarten. Nooit meer iets van gehoord. Ook veel gebakken lucht toen.
En liegebeestig wordt volledig in zijn hemd gezet na zijn 'zware beschuldigingen' aan adres van EDp door Joachim.Joachim schreef:Mixtus heeft via ons geen partner of wholesale contract, er was gisteren geen technische issue bij ons, en we hebben al helemaal niet met een kanon op een mug geschoten, er is geeneens een technisch ticket bij ons geopend
Het is niet omdat Mixtus enkele lijnen via ons besteld heeft dat ze allemaal via ons lopen hé
Maar liegebeestig zegt -na 18 u. offline te zijn- 'werken perfect'. Op inhoud van Joachim en zijn beschuldigingen reageert hij niet meer.
Triestig dat iemand zo veel wind mag maken, en een ander bedrijf -en zijn klanten- nog in diskrediet te brengen.
En ook dat ik eigenlijk nergens gesteund werd, terwijl het hier nu toch duidelijk is.
Update: voorspelling naar 1 jaar aangepast
@liegebeestig: 'Even goede vrienden hé'satsurfer schreef:Wedden dat binnen 2 jaar, jouw 'vriendschap' met jouw Nederlandse jongen uitgedoofd is
-
- Elite Poster
- Berichten: 5424
- Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
- Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
- Bedankt: 313 keer
graag 'on-topic'. Bedoeling is dat mensen zich een mening vormen, en anderen helpen evt. valkuilen te voorkomen.
Op twitter heeft iedereen een mening, hier dansen velen graag rond de hete brij.
Op twitter heeft iedereen een mening, hier dansen velen graag rond de hete brij.
-
- Elite Poster
- Berichten: 2211
- Lid geworden op: 01 jun 2006, 15:16
- Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
- Bedankt: 62 keer
Ach. Achter de schermen komen alle telecom partijen in België, inclusief Mixtus, beter overeen dan sommige 'telecomexperts' denken. Het heeft totaal geen zin je hier druk in te maken.
Ik ga het hier nu echt bij laten.
Ik ga het hier nu echt bij laten.
-
- Elite Poster
- Berichten: 5424
- Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
- Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
- Bedankt: 313 keer
zei je hierboven ook.liegebeestig schreef:Ik ga het hier nu echt bij laten.
En nog eens onnodig natrappen ivm mijn 'telecomexpert'...Ik heb dit naar scarlet gestuurd, daar ze me 2-3 keer zeiden dat wat ik zei niet klopte.liegebeestig schreef:Goed. Ik zal nog een laatste keer reageren in helder geformuleerde zinnen zodat Satsurfer ze ook begrijpt.
Dus ik zei 'telecomexpert' om wat extra 'druk' te zetten... Site wordt nu wel aangepast hé.... Ik hou niet van fake informatie.
-
- Elite Poster
- Berichten: 2472
- Lid geworden op: 29 jan 2004, 10:15
- Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
- Bedankt: 208 keer
Dat je ip adres waarmee je online gaat tot edpnet behoort.liegebeestig schreef:Ik weet het ook niet maar waar beweert mixtus dat ze een Reseller van edp zijn? Het gaat om individuele lijntjes. En ze werken perfect.
Ik heb een lijn van Mixtus en zie bv bij speedtest 'edpnet' staan. Wat is dat dan?
Maar je login is waarschijnlijk ook @EDPNET ?
En je ip adres valt in een edpnet range ?
Dan heb je een edpnet lijn, dat kan dan direct of via een tussenweg.
Als je nu een as en ip range van mixtus zou zien is het een ander verhaal, in tegenstelling tot bij fastic, heb ik nog niet de ip ranges & het as van mixtus gevonden.