Digicorderkomt eind 2005, maar duurder dan verwacht.

Hier kunt u alles kwijt over TV over de kabel
Plaats reactie
Gebruikersavatar
netdata
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1677
Lid geworden op: 16 aug 2005, 11:28
Twitter: wdhaeseleer
Locatie: Turnhout
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 8 keer
Contacteer:

Telenet laat het volgende weten over de digicorder:

de richtprijs van de Digicorder die eind 2005 op de markt komt, is 349€.


Dit is nog steeds een richtprijs. De vorige opgegeven prijs van 299€
het kan dus goed zijn dat de digirecorder nog meer gaat kosten dan deze richtprijs.

Toch wel raar, telenet laat in het begin van deze week weten dat de waarborg op de cabletuner niet zal vervallen.
En in diezelfde week wordt de richtprijs met 50€ (de waarbor van de cabletuner) opgetrokken.
Raar....


nog een kleine noot:

op de website van de producent van de digiboxen kan je de datasheets downloaden van hun product.

Zo blijkt dat de opgenomen data terug gehasht (gescrambled) wordt tezamen met de smartcard.
Dus je kan zelfs die HD er niet uitnemen om even op de PC te gaan bekijken.

en wil even ook benadrukken dat ik persoonlijk het nut niet zie van digicorder.
Als je een DVD-recorderkoopt kan je het tv signaal analoog opnemen EN het digitaal AC3 geluid opnemen via de optiche ingang van de DVD recorder. Je kan dan perfect een copy op PC bijhouden bijvb.

Telenet laat overigens ook niet toe met de digirecoder een Video On Demand stream op te nemen...
Gebruikersavatar
Phuncz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1357
Lid geworden op: 05 apr 2005, 14:42
Locatie: Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 30 keer
Bedankt: 24 keer

Alles rond digitale TV lijkt wel duurder uit te vallen dan eerst geclaimed werd. Persoonlijk snap ik niet waarom dit apparaat zolang op zich laat wachten. Waarschijnlijk om weer een el cheapo OEM deal te kunnen slaan.
Gebruikersavatar
brooklyn
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1252
Lid geworden op: 15 jun 2004, 20:25
Locatie: West-Vlaanderen aan de kust

Ik had nu echt nie verwacht van telenet dat hun producten goedkoper zouden worden.
Afbeelding
PC1: Intel Core 2 Duo E6600 - 2GB DDR2 SDRAM PC6400 - ASUS P5B Deluxe - GeForce 8800GTS 320MB DDR3 - Western Digital 35GB Raptor - 3.1TB HD space
PC2: AMD3600 - 1GB DDR - ASUS A8N Deluxe - ATI 3850 -
Dvico Tvix 6500A user
Gebruikersavatar
The_Borg
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1759
Lid geworden op: 22 dec 2003, 20:25

Dit is het hem net, niks wordt goedkoper, anders zou het ook niet uitgebracht worden. De hele digitale hype is er enkel en alleen zodat Telenet en Belgacom meer producten kunnen verkopen en wordt compleet gefinancierd door de consument.
"We are the Borg. Lower your shields and surrender your ships. We will add your biological and technological distinctiveness to our own. Your culture will adapt to service us. Resistance is futile."
Buck
Starter
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 05 sep 2005, 00:15

Ik was aan 't twijfelen tussen een digi-corder of een dvd recorder. Had besloten om een digi-corder te nemen, enkel om te kunnen opnemen digitale televisie interesseert me niet. Denk dat ik nu toch voor de dvd-recorder zal gaan, die worden wel goedkoper!
Plaats reactie

Terug naar “Kabel TV (Telenet, Numericable, Voo, Orange)”