Coronavirus (Covid-19) outbreak [afgesplitst]

Niet-technische onderwerpen of technisch-gerelateerde onderwerpen waar maatschappelijk debat over bestaat. Lees de extra regels in de sticky, aub!
Plaats reactie
timmermc
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 29 keer
Bedankt: 35 keer

phil48 schreef:Kan je eenmalig doen, maar niet een tweede keer. Eén. Niemand zal het nog accepteren. Twee. Dan gaat het land bankroet, want wie moet dan al die uitkeringen en premies betalen? Drie. Dan moet je alle grenzen sluiten en dat kun je niet als je een doorreisland bent als België.
Je hebt ten volle gelijk, maar ik denk dat er uiteindelijk helaas niet veel meer konijnen meer uit die hoed kunnen getoverd worden als een ultiem middel om het virus te slim af te zijn. Die eerste totale lockdown heeft in elk geval gewerkt, maar de versoepeling kwam er te snel en meteen te groot.
Landen waar dit niet werd gedaan werd zitten nu nog altijd zwaar in de problemen.
Aan zee schijnt de zon altijd...☀️
1207
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 95 keer

timmermc schreef: Die eerste totale lockdown heeft in elk geval gewerkt, maar de versoepeling kwam er te snel en meteen te groot..
neit alleen te snel en te groot, er was ook totaal geen plan b

als je versoepelt weetje dat de cijfers zullen stijgen, dus meoten er draaiboeken liggen en liefst op voorhand.
nu is het opnieuw improvisatie ten voeten uit.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

1207 schreef: neit alleen te snel en te groot, er was ook totaal geen plan b.
Is er ooit wel een plan a geweest?
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
1207
Elite Poster
Elite Poster

Jack Daniels schreef:
1207 schreef: neit alleen te snel en te groot, er was ook totaal geen plan b.
Is er ooit wel een plan a geweest?
plan a is bv: " speelpleinen mogen terug open"
plan b is dan: 'wat met besmettingen?"

nu zie je dat elk speelplein vanaf 1 besmetting dicht gaat en al de gezinnen van de kinderen quasi automatisch 14 dagen in quarantaine moeten.
bij de scouts idem. 1 besmetting is kamp opdoeken en iedereen 's avonds naar zijn thuisbubbel waar iedereen dan in quarantaine moet.

een kamp van 50 en een paar begeleiders is 's avonds honderden mensen in quarantaine.
dit lijkt mij niet verstandig,
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Dat komt omdat men verkeerde maatregelen toepast.
Een Chiro opleiding in een bubbel van 20 geeft 19 positieven.
Een Chirokamp in een bubbel van 50 waar er amper social distancing is en waar iemand positief gevonden werd geeft amper bijbesmettingen.
Maar men begint blijkbaar bij te draaien, het wordt echt tijd dat de focus naar indoor contacten gaat ipv naar mondkapjes en social distancing.
phil48
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 22 keer

1207 schreef:
nu zie je dat elk speelplein vanaf 1 besmetting dicht gaat en al de gezinnen van de kinderen quasi automatisch 14 dagen in quarantaine moeten.
bij de scouts idem. 1 besmetting is kamp opdoeken en iedereen 's avonds naar zijn thuisbubbel waar iedereen dan in quarantaine moet.
Alleen - houden mensen zich daaraan ?

Of glipt de vader 's ochtends nog even buiten want tenslotte hebben we geen brood meer.
Gaat de zoon nog even naar zijn lief want door dat kamp heb ik haar een week niet gezien.
Wil het kleine dochtertje niet langer binnen zitten en neemt ma haar dan maar mee, want toevallig was er geen eten meer in huis en moeten we dus toch nog naar de supermarkt, want stel dat we binnen twee dagen ziek worden, dan...

Resultaat. Dat is (net als de lockdown light) in realiteit een quarantaine light.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster

satsurfer schreef:Zo..nog wat disproportioneel geweld van agent....
pepperspray, klap id hals, schoppen en vuistslag in gezicht....
Het wordt godverdomme hoog tijd dat mensen weer in hun broek schijten van de politie. We hebben het veel te lang veel te ver laten komen. Blijkbaar verstaan sommigen enkel de taal van harde repressie. Als ze er dan op uit zijn om de politie te jennen moeten ze er niet van verschieten dat ze in elkaar getimmerd worden. Wel besteed. Hopelijk nog een fikse boete of gevangenisstraf er bovenop. Wie niet horen wil moet voelen. Daders krijgen de laatste jaren meer rechten dan slachtoffers. Als de blablabla niet meer werkt dan is het dringend tijd voor boemboemboem.
iceke
Elite Poster
Elite Poster

Voor het niet dragen van een mondmasker in de buitenlucht ? Een regel die waarschijnlijk nog niet eens was doorgevoerd ?
1207
Elite Poster
Elite Poster

phil48 schreef: Dat is (net als de lockdown light) in realiteit een quarantaine light.
maakt niet uit punt blijft dat je daar als overheid op voorhand niet hebt over nagedacht.

zie je nu ook in de paniekcommunicaties rond die veiligheidsraad. Op voorhand, moet je criteria vastleggen wanneer je wat doet.
hier hebben ze zelfs geen afspraken rond samenkomsten en wanneer die plaatsvinden.

a'pen in lockdown? we gaan richting de periode rond mei, als je op cijfers afgaat, en 50% vd besmettingen zitten in Antwerpen.
timmermc
Elite Poster
Elite Poster

Wat ben ik al de ganse tijd aan het vertellen, ze hebben geprobeerd met die mondmaskertjes en blijven proberen maar er zit geen konijn meer in die hoed om eruit te halen. De ganse inboedel moet weer dicht en deze keer niet zo snel loslaten.
Bijlagen
Schermafbeelding 2020-07-26 om 17.51.31.png
DIBO
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 88 keer

iceke schreef:Voor het niet dragen van een mondmasker in de buitenlucht ?
Nee, natuurlijk niet daarvoor. :bang: :bang: :bang:
Wel voor (dixit krant): "Een gemeenschapswacht had de man al aangesproken, maar toen die weigerde een masker op te zetten, werd de politie erbij gehaald... ... en sprak de jongeman aan. Die stelde zich allerminst meewerkend op en noemde de agent “nazi” en “fascist”" (=strafwetboek 444 & 448) "De jonge kerel weigerde verschillende keren zijn identiteitskaart boven te halen." (=aanhouding mogelijk tot max. 12u).
Maar blijkbaar nog supporters genoeg voor het ziekelijk pamperbeleid: "Korpschef betreurt de acties van de motard"
En dat de politie in de toekomst liever een blokje om rijdt en de wet van de jungle laat heersen op staat, kan ik op den duur nog begrijpen...
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

Jack Daniels schreef:
satsurfer schreef:Zo..nog wat disproportioneel geweld van agent....
pepperspray, klap id hals, schoppen en vuistslag in gezicht....
Het wordt godverdomme hoog tijd dat mensen weer in hun broek schijten van de politie. We hebben het veel te lang veel te ver laten komen. Blijkbaar verstaan sommigen enkel de taal van harde repressie. Als ze er dan op uit zijn om de politie te jennen moeten ze er niet van verschieten dat ze in elkaar getimmerd worden. Wel besteed. Hopelijk nog een fikse boete of gevangenisstraf er bovenop. Wie niet horen wil moet voelen. Daders krijgen de laatste jaren meer rechten dan slachtoffers. Als de blablabla niet meer werkt dan is het dringend tijd voor boemboemboem.
Modbreak:
persoonlijke aanvallen niet toegelaten
Wat voor taalgebruik. :eek:
Kon wel zo'n simplistische, extreemrechts benadering van jou verwachten. Oog om oog, tand om tand. Jij bent wss. ook voorstander van de doodstraf (mocht gisteren ingevoerd worden?) :lol:
De maatschappij evolueert. 'Alles was vroeger beter' zijn meestal de meeste narrow-minded mensen die er zijn.
40 jaar geleden bestond ASS niet (nu bestaan type 9 scholen), maakten mensen gn kabaal om burenlawaai (nu staat dit in lastenboek van nieuwbouw), was racisme meer dan normaal, werd niet gerecycleerd.

Gelukkig evolueert maatschappij, leggen we lat hoger qua eisen, en daar moet een flik ook aan voldoen.
Stressbestendig blijven, en zich niet laten meeslepen en meegaan op niveau van die jongeheer.
Stel dat een leerkracht uw kind in elkaar timmert, omdat hij weerspannig is? Wat denk je dat les in beroepsschool geven is?

Als je kinderen hebt, klop je ze dan ook in elkaar omdat ze eens iets fout gedaan hebben? Juist, ze zijn 'goed opgevoed' en doen nooit iets verkeerd.

Nie luisteren? Timmeren/Kloppen erop. slag in strottenhoofd (levensgevaarlijk). Het middel heiligt niet het doel, staat id grondwet!!!!
En ja, die gast is ook volledig fout...smaad a/d politie/weigeren medewerking....Maar flik moet prof. blijven en daarbovenstaan.

Ga dan wonen in Noord-Korea, China of USA en stem op Kim Yong Oen :lol: of die andere gek Donald Trump. Daar hebben hoog-opgeleiden ook schrik van de politie. Daar zijn veel flikken 'scum'.

Wa als die flik zegt, doe je broek af en loop 100 meter vooruit en terug. Ook doen? 'zwijgen en eten' Soms heeft een flik het ook bij korte eind.
Weet je, lees collega speedelecers die teruggefloten worden door flik omdat ze op rijbaan rijden :eek:
Moet je dan ook niet tegenspreken, omdat je klappen zou incasseren, ook al kent de flik de grondwet niet?!

Die flik dat mij dat durft te zeggen, gaat ook beleefd antwoordje krijgen...en sowieso draag gopro altijd.
En als het hem niet aanstaat ga ik zeggen waar ik werk (niet om te intimideren) maar om te laten weten...Ge moet niet denken dat je machtsmisbruik gaat uitoefenen, want kan als boemerang in je gezicht terugkomen. :wink:
1207
Elite Poster
Elite Poster

[quote="satsurfer"]
De maatschappij evolueert. 'Alles was vroeger beter' zijn meestal de meeste narrow-minded mensen die er zijn./quote]
polarisatie is een typisch fenomeen vd afgelopen 10 à 15j
dit is echt neit beter als vroeger :)

in de vs is de slinger, op vlak van politie, teveel naar de ene klant doorgeslagen en kut nee burgers straffeloos vermoorden
hier is die slinger te ver naar de andere kant doorgeslagen
quovadis
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 234 keer
Bedankt: 39 keer

Ze zijn gewoon beide in fout.
1207
Elite Poster
Elite Poster

quovadis schreef:Ze zijn gewoon beide in fout.
bwoa
mijn laatste contact met de politie
de vraag/probleem was niet opgelost maar kreeg achteraf wel een klantentevredenheidsenquete :)
Alsof politie een dienst is gelijk een loodgieterij
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
Bedankt: 344 keer
Contacteer:

Die pipo had moeten meewerken en die agent had slimmer moeten zijn en zijn boeien bovenhalen ipv zijn vuist.
Als je als agent de controle over jezelf, en dus de situatie, verliest ben je de klos.
Dat is les nummer 1.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster

ok, maar de flik had zijn koelheid moeten behouden en erboven staan. Als hij op andere manieren vragen stelde, evt. zijn moaten betrok, met te zeggen....'iemand die deze jongeman kan aansporen om zijn id te geven of ik ga geweld moeten gebruiken?' of...niet geven en ik roep versterking en dan gewoon afstand nemen en niet verder discussiëren....

Als begeleiders in scholen met kinderen met aggressieproblemen of ASS/ADHD zo gaan reageren, telkens een mot gaan uitdelen op internaat/school.
Ziet er goed uit voor onze kinderen.

Ik zei dit ook gisteren tegen collega...manier waarop die gast reageert....in het nauw gedreven....
'scheelt iets aan'...Dus blijkbaar ADHD....zit op zelfde spectrum als ASS...zwart of wit, grijs bestaat niet voor hen.
Maar hij zou beter vandaag 'zien muule' houden id media om flik te laten ontslaan, en dat hij de kranten/tv niet veel bekijkt en het niet wist...;-) Genoeg kans gehad, maar gewoon oppakken (zonder al die aggressie)
woutervh
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 147 keer

Gaat blijkbaar om een 39jarige 'puber'. We weten het natuurlijk niet allemaal, maar erg raar zou het niet zijn dat er toch een voorgeschiedenis aan het handje is... :wink:
DIBO
Elite Poster
Elite Poster

satsurfer schreef:Stel dat een leerkracht uw kind in elkaar timmert, omdat hij weerspannig is? Als je kinderen hebt, klop je ze dan ook in elkaar omdat ze eens iets fout gedaan hebben?
Voor beide acties bestaat geen wettelijk kader, integendeel; iemand arresteren bij overtreding art.444/448, & bij weigering zich te identificeren, daarvoor bestaat wel wettelijk kader. De manier waarop... daar valt wel iets over te zeggen.
"De Tieltenaar was vroeger zelf geen heilig boontje, geeft hij grif toe. “Ik heb veel gevochten"." Mss. had deze agent een voorgeschiedenis met dit kereltje, en zijn stoppen doorsloegen. Fout, maar menselijk.

"“Maar plots was er een telefoontje - van de burgemeester, denk ik - en van dan af ging het snel. Mijn handboeien hoefden niet meer en kort nadien mocht ik beschikken." met dank aan de politiek voor de volgehouden pamperpolitiek en het ondermijnen van de ordehandhaving.
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 397 keer

satsurfer schreef: zucht....Al die 'pseudo-wetenschappers' hier met hun fake news show. Toch mensen met wat -gezond- verstand hier op forum? Blijkbaar niet, de maskers vallen af. :eek: Is voor iedereen moeilijk nu!
Wat begrijp je niet?

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4293953/

Geen pseudo-wetenschap, maar medische journal = wetenschap.

En als Van Ranst zelf al zegt dat maskers geen bescherming bieden ....
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 352 keer
Bedankt: 222 keer

Lemmings... Vandaag zag ik 50% dracht van mondmaskers op de fiets. Zelfs joggers op de boerenbuiten met een mondmasker op.

In volle lockdown ging iedereen fietsen zonder mondmaskers aan. Ik begrijp het niet meer. Zijn mensen dwaas of kunnen ze niet meer voor zichzelf denken?

Verhaal van een vriendin van mij vandaag in het bos. 10 kinderen lasertag in het bos, allemaal mondmasker op, daarna naar huis, ze hoort de volwassen zeggen dat ze hun masker op moeten houden en de ramen van de auto moeten open zetten. Nu komt de grap. Wel de veiligheidsgordel per 2 kinderen delen want ze zaten met 5 op de achterbank! :bang:
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Slafes schreef:Nu komt de grap. Wel de veiligheidsgordel per 2 kinderen delen want ze zaten met 5 op de achterbank! :bang:
Het enige dat dit bewijst is dat uw vriendien, euhm..., niet het grootste licht is.
Al dat gezever over mondmaskers en hun effectiviteit.
Weet iemand het 100% zeker? Ik denk het niet.
Weet je? Zet gewoon dat dom ding op uwe smoel en stop met zagen...
DIBO
Elite Poster
Elite Poster

Als welvarende landen met hoogopgeleide bevolking in Azië (zoals Z.Korea, Japan) al jaar en dag mondmaskers dragen en het nu probleemloos massaal dragen (weliswaar met hulp van hun culturele ingesteldheid) zal het toch wel iets van toegevoegde waarde hebben (natuurlijk altijd bovenop de bestaande hygiëne & distancing maatregelen). En al was het maar als signaalfunctie dat we nog steeds, met zijn allen, in oorlog zijn met de onzichtbare vijand....
ub4b schreef:En als Van Ranst zelf al zegt dat maskers geen bescherming bieden ....
Luister dan eens wat een echte expert Prof. Kim Woo-joo uit Korea heeft te zeggen over zijn 20+jaar ervaring met dergelijke pandemieën (SARS1&2, MERS, allerlei aziatisch-epidemische griepvarianten) én het gebruik van mondmaskers.
Slafes schreef:In volle lockdown ging iedereen fietsen zonder mondmaskers aan. Ik begrijp het niet meer.
mondmaskers waren toen gewoonweg niet voldoende beschikbaar (en al zeker niet voor het grote publiek).
1207
Elite Poster
Elite Poster

DIBO schreef: mondmaskers waren toen gewoonweg niet voldoende beschikbaar (en al zeker niet voor het grote publiek).
die discussie draaide rond medische maskers, niet rond de rommel die iedereen nu opzet of mee rondloopt
als ge niest dan houdt dit stukje stof wel wa tegen, dit naast signaalfunctie is mi het belangrijkste nut.

Fabriceer zelf een masker had men in maart perfect kunnen en moeten opleggen.
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 341 keer
Contacteer:

ub4b schreef:
satsurfer schreef: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4293953/

Ik zie toch niks in dat journal artikel wat zegt dat het niet werkt... dat je er met gezond verstand moet mee omgaan, ja dat wel. Dat de effectiviteit afhangt van waar je het voor gaat gebruiken, dat ook.

Ook is Van Ranst al van gedacht veranderd geloof ik - ik zie alleen maar oude artikels bij een snelle search. Enkel idioten veranderen nooit van gedacht ;)
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
axs
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 445 keer
Bedankt: 215 keer

1207 schreef:
bwoa
mijn laatste contact met de politie
de vraag/probleem was niet opgelost maar kreeg achteraf wel een klantentevredenheidsenquete :)
Alsof politie een dienst is gelijk een loodgieterij
In de Emiraten heeft men zelf een Ministers of happiness. Met een PV meteen een enquête erboven op van hun ... ‘of je tevreden was met de afhandeling’.
Super toch !
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster

Het krantenartikel over de Turkse vrouw die een andere vrouw sloeg en schopte in een Aldi filiaal heeft hier veel en veel minder reacties losgemaakt dan dat van die agent die een Vlaamse kerel klop gaf. Zegt genoeg over het gemiddelde UB lid. Jullie zijn zelf intelligent genoeg om het aantal reacties op beide onderwerpen te tellen.
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 352 keer
Bedankt: 222 keer

cadsite schreef: Het enige dat dit bewijst is dat uw vriendien, euhm..., niet het grootste licht is.
Ik weet niet wie hier het grootste licht is, maar uw reactie toch ook verre van heel verlichtend hoor...

Ik zal het even verduidelijk, dat is het tafereel dat mijn vriendin vandaag GEZIEN heeft he.

Ik vraag me af wat er dodelijker is, met 5 op de achterbank of spelende kinderen die niet eens een mondmasker hoeven te dragen van de experten.
Laatst gewijzigd door ubremoved_22196 26 jul 2020, 21:18, in totaal 1 gewijzigd.
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster

devilkin schreef: Ik zie toch niks in dat journal artikel wat zegt dat het niet werkt...
Since the coronavirus is an extremely small virus, it can pass through the pores of both the surgical mask and N95 respirator.
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 341 keer
Contacteer:

Feit. Maar werkt het daarom ook niet, of is het gewoon niet zo effectief als het idealiter zou zijn? Iets dat aan iets hangt (druppel) die tegengehouden wordt door een masker, dan lijkt me toch dat het iets nuttigs doet?
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

Jack Daniels schreef:Het krantenartikel over de Turkse vrouw die een andere vrouw sloeg en schopte in een Aldi filiaal heeft hier veel en veel minder reacties losgemaakt dan dat van die agent die een Vlaamse kerel klop gaf. Zegt genoeg over het gemiddelde UB lid. Jullie zijn zelf intelligent genoeg om het aantal reacties op beide onderwerpen te tellen.
Stel uzelf eens de vraag waarom HLN net dat feit wil rapporteren? Denk je echt dat de aanvaring van de vrouw van Turkse origine en de andere klant het enige geval is waarbij mensen onderling in discussie gaan over mondmaskers?
Overigens is er toch wel een verschil tussen 2 mensen die ruzie maken in een winkel (of 1tje die amok maakt en de andere ondergaat, nogal eenzijdige journalistiek van HLN om de andere partij niet aan het woord te laten bv - maar je was zelf wel zo slim om dat op te merken),
of een agent in functie die zijn "cool" verliest tov een weerspannige burger en er dan maar op klopt.

Deze ochtend naar de markt gegaan en daar was een getatoeëerde motard met 2 flikken stennis aan het maken over het al dan niet verplicht dragen van een mondmasker. Misschien moet HLN een artikel spenderen aan "motard gaat in discussie met politie"? Ach kom nou.
Er zijn individuen, ook op UB, die graag het licht van de zon ontkennen. Sommigen zien daar - zonder feiten - graag allerlei gemeenschappen in. De feestjes die de voorbije periode stilgelegd zijn en waar GAS-boetes uitgedeeld werden, waren niet (alleen) van burgers met allochtone roots, maar ook van "stamboomvlamingen".
https://www.standaard.be/cnt/dmf20200322_04898587
De politie heeft zaterdag een straatfeestje in Izegem stilgelegd, waarop ook burgemeester Bert Maertens (N-VA) aanwezig was.
https://www.standaard.be/cnt/dmf20200510_04952938
Een interventieploeg van de lokale politie van Sint-Truiden heeft zaterdagavond rond 20.30 uur een barbecuefeestje stilgelegd bij de pluskinderen van oud-schepen Pascal Vossius (Open VLD). De politie is een onderzoek gestart.
Qua "tellen" van het aantal reacties: soms is het slimmer om onzin te negeren.
Maar als je erom vraagt, wil ik graag toch antwoorden op uw citaat of vermelding van een rioolpersartikel.
Stroper
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 140 keer

Jack Daniels schreef:Het krantenartikel over de Turkse vrouw die een andere vrouw sloeg en schopte in een Aldi filiaal heeft hier veel en veel minder reacties losgemaakt dan dat van die agent die een Vlaamse kerel klop gaf. Zegt genoeg over het gemiddelde UB lid. Jullie zijn zelf intelligent genoeg om het aantal reacties op beide onderwerpen te tellen.
De enigste reden daarvoor is dat er geen filmpje is gemaakt door de omstaanders en dus veel minder de aandacht krijgt dan twee mannen met opgefokt haantjesgedrag. En een situatie waarin beiden zwaar in de fout gaan levert sowieso meer commentaar op dan iets waarin er slechts 1 schuldige is.
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster

devilkin schreef:Feit. Maar werkt het daarom ook niet, of is het gewoon niet zo effectief als het idealiter zou zijn? Iets dat aan iets hangt (druppel) die tegengehouden wordt door een masker, dan lijkt me toch dat het iets nuttigs doet?
Mijn illegaal spatmasker van mask-in.com blocked even goed die druppels dan ;)

Zolang het niet in een wet staat dat dat soort masker niet mag, draag ik dat masker. Geen ademhalingsproblemen meer.
Als ze er me durven over aanspreken dan toon ik de research van Singapore Medical Journal, en dat hun idioot blauw maskertje amper werkt - en dan wordt het langs de andere kant zeer stil.

Ik doe zeer veel sport en als ik twijfel aan de ademhaling doe ik 40 a 60km trails en kijk ik naar de gemiddelde snelheid, als die niet net boven de 20 zit dan weet ik hoe laat het is.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster

heist_175 schreef:De feestjes die de voorbije periode stilgelegd zijn en waar GAS-boetes uitgedeeld werden, waren niet (alleen) van burgers met allochtone roots, maar ook van "stamboomvlamingen".
Ene Conner is ook zo een stamboekvlaming. Alleen gaat die gaan fuiven in FR en probeert hij er zich toch uit te lullen. Of ook rioolpers?
https://www.hln.be/nieuws/binnenland/co ... ~accc9914/
Ook te lezen bij het door jouw verafgode staatszendertje. Voor de waarheid en niks dan de waarheid moet je bij hen zijn
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/07/26/rousseau/
Of op een yacht
https://www.tscheldt.be/nieuwe-beelden- ... een-yacht/
Rioolpers?
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Slafes schreef:
cadsite schreef: Het enige dat dit bewijst is dat uw vriendien, euhm..., niet het grootste licht is.
Ik weet niet wie hier het grootste licht is, maar uw reactie toch ook verre van heel verlichtend hoor...

Ik zal het even verduidelijk, dat is het tafereel dat mijn vriendin vandaag GEZIEN heeft he.

Ik vraag me af wat er dodelijker is, met 5 op de achterbank of spelende kinderen die niet eens een mondmasker hoeven te dragen van de experten.
Het was me niet helemaal duidelijk. Merci voor de extra uitleg.
iceke
Elite Poster
Elite Poster

cadsite schreef:
Slafes schreef:Nu komt de grap. Wel de veiligheidsgordel per 2 kinderen delen want ze zaten met 5 op de achterbank! :bang:
Het enige dat dit bewijst is dat uw vriendien, euhm..., niet het grootste licht is.
Al dat gezever over mondmaskers en hun effectiviteit.
Weet iemand het 100% zeker? Ik denk het niet.
Weet je? Zet gewoon dat dom ding op uwe smoel en stop met zagen...
Zo werkt da niet hé, van 1 ding mogen we zeker zijn, "ze" weten hetzelf ook niet, algemene hygiëne en afstand houden is het enige dat ze kunnen verzinnen blijkbaar.
Soit, er is een heel simpele oplossing voor beide mondmasker partijen....vermijd drukke plaatsen...dan is dat mondmasker helemaal niet nodig(of ga in Holland zuipen, ik kan de biertjes van de moersleutel en van de molen ten zeerste aanraden ;-) )

En voor diegene die last van hun adem hebben, ik kan die supermarkt maskertjes ten zeerste aanraden, knip aan beide kanten 2 grote gaten en je voelt niet eens dat je ze op hebt. :angel: ik teken er altijd nog ne grote middenvinger op in't midden ook.
Laatst gewijzigd door iceke 26 jul 2020, 23:36, in totaal 2 gewijzigd.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster

ub4b schreef:
satsurfer schreef: zucht....Al die 'pseudo-wetenschappers' hier met hun fake news show. Toch mensen met wat -gezond- verstand hier op forum? Blijkbaar niet, de maskers vallen af. :eek: Is voor iedereen moeilijk nu!
Wat begrijp je niet?

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4293953/

Vooruitschrijdend inzicht (verander jij nooit van mening)? Op mijn werk veranderen regels ook elke dag hoor. Ik sta hier ook niet van te bleiten. Er komen nieuwe inzichten/verbeteringen. WHO vond februari 2020 mondmaskers NIET nodig!!! Zij hebben hier gevolgd + er waren gewoonweg géén genoeg. Zelf voor de zorgsector niet!!!
sommige hebben moeite met begrijpend lezen of logisch nadenken. Denk dat COVID-19 ook het brein aantast bij sommigen. :eek:
1ste. Je hebt 1!!! (wooaw) 'studie' gevonden van 6 jaar geleden!!!! toen COVID-19 nog niet eens bestond gevonden om uw grote gelijk te halen... :lol:

2de. Hier is een lijst van 70 wetenschappelijke studies en meta-studies (31 uit 2020), chronologisch geordend, waaruit blijkt dat mondmaskers efficiënt zijn het tegenhouden van virale verspreiding.

Wat begrijp jij niet van die 70 -RECENTE- studies? (part I) :lol: Spijtig dat het niet uw visie volgt. Maar weegt toch op tegen 1 studie van 6 jaar terug toen COVID-19 nog niet bestond.

https://threader.app/thread/12791443998 ... zpL3zloG-Q
verschillende studies dateren van vorige maand en meten het effectieve verschil tussen populaties die maskers droegen en populaties die dat niet deden, in de realiteit. Zelf als je aanneemt dat niet iedereen de maskers correct gebruikte is er nog steeds een erg groot positief verschil.

>Mandating face mask use in public is associated with a decline in the daily COVID-19 growth rate by 0.9, 1.1, 1.4, 1.7, and 2.0 percentage-points in 1–5, 6–10, 11–15, 16–20, and 21+ days after signing, respectively. Estimates suggest as many as 230,000–450,000 COVID-19 cases possibly averted By May 22, 2020 by these mandates. The findings suggest that requiring face mask use in public might help in mitigating COVID-19 spread.

PUBLISHED:JUNE 16, 2020
https://www.healthaffairs.org/doi/10.13 ... FBHJGhC-nM
ub4b schreef:Zolang het niet in een wet staat dat dat soort masker niet mag, draag ik dat masker. Geen ademhalingsproblemen meer.
Als ze er me durven over aanspreken dan toon ik de research van Singapore Medical Journal, en dat hun idioot blauw maskertje amper werkt - en dan wordt het langs de andere kant zeer stil.
Ja, een agent heeft de tijd om elke burger zijn grote gelijk te laten halen op straat en die studies te laten lezen. Be real. :lol:
Hij heeft instructies: mondmasker (papier/ffp2/stof en alles dat erbuiten valt is mét medisch attest!)
'zeer stil worden aan andere kant' :-D ...totdat hij U 250 € factuur geeft.... :lol: Ga je dan ook aanbrengen zoals die gast van Roeselare dat hij niet dagelijks het nieuws bekijkt? :eek: Dus kom niet bleiten als je er bovenop nog een djoef van de dag krijgt of pepperspray :lol:
https://economie.fgov.be/nl/nieuws/plas ... een-veilig
stoere staal ub4b :-(
"Dit type masker zien we steeds vaker opduiken, vooral in de horeca-sector. Het biedt onvoldoende bescherming en mag daarom niet als alternatief gebruikt worden voor het verplichte mondmasker, dat zowel neus als mond moet bedekken."
https://economie.fgov.be/nl/nieuws/plas ... een-veilig
[tweet][/tweet]
21/7
mondmplast.jpg
En wat begrijp je hier niet (part II)? :lol:
Als je wilt, je kan er bijbestellen voor jou en gans je familie. Hoe dom kunnen 3 mensen zijn, om zoiets in te slaan, vooraleer advies te vragen....Hoef je geen dokter te zijn.
Of mss. advies vragen aan userbasers. :lol:
https://remara.be/
EK0BOhhWsAAjcZf.jpg
Laatst gewijzigd door satsurfer 27 jul 2020, 00:03, in totaal 7 gewijzigd.
timmermc
Elite Poster
Elite Poster

ub4b schreef:Mijn illegaal spatmasker van mask-in.com blocked even goed die druppels dan ;)
Zolang het niet in een wet staat dat dat soort masker niet mag, draag ik dat masker. Geen ademhalingsproblemen meer.
Zolang het inderdaad niet bij KB beslist is hoe een mondmasker voor de burger eruit moet zien kan je inderdaad elk beschermingsmiddel voor mond en neus gebruiken, zelfs een lashelm. Want het gaat er enkel om dat je anderen beschermd en niet jezelf. Juist?
Dat is toch althans wat ik eruit opmaak, correct?

Maar mij lijkt dat mask-in meer geschikt is voor de voedingsindustrie, stel je voor dat je begint te kwijlen, zie je niet zo duidelijk op dat blauw papieren maskertje maar op die mask-in word het wel een vieze bedoening.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster

Hoe dom en egocentrisch bekeken? Staat niet in KB, dus ik doe het niet? :eek: ...is niet veilig voor jou en anderen...zijn SPATschermen! gebruikt vooral in medische sector! Moet toch geen tekening maken?

het virus is tussen 0.1 en 0.2 micron groot, en met uw masker kan je een boeing laten landen boven uw neus en langs zijkanten. :-D
Moet je toch geen professor voor zijn om dat te zien?

"A cloth mask or a medical mask is going to do a better job of protecting you against the smaller particles than a face shield would," Lindsley said. "A face shield is good against the really big stuff [particles] that you can kind of see. But as the stuff gets smaller and smaller, it's just easy for that to go around the face shield and be inhaled."
https://www.nbcnews.com/health/health-n ... s-n1232453

The study also showed that “face shields can substantially reduce the short-term exposure of health care workers to large infectious” particles. However, the researchers in the study pointed out that face shields “cannot be used as a substitute for respiratory protection when it is needed.

“You should be wearing a mask when you’re in public, in any area," Kraft said. "If you prefer to wear a face shield, you should be wearing a face shield but you should be covering your nose and mouth.”

https://www.goodmorningamerica.com/well ... g-71525296
timmermc
Elite Poster
Elite Poster

Is dit toegelaten?
Afbeelding
Of staat hierover niets beschreven in die academische nota's? Int Vlaams of beter Nederlands dan? :beerchug:
Plaats reactie

Terug naar “Maatschappelijke uitdagingen / discussies (niet technisch)”