Adsl in NL weer sneller

Vragen of opmerking aan het adres van de Userbase kan je hier posten. Ook nieuws ivm Userbase wordt hier gepost.
Plaats reactie
qless
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1584
Lid geworden op: 13 dec 2002, 11:44
Locatie: Lokeren
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 127 keer
Contacteer:

Nieuwe ADSL-snelheden
Abonnement
Oud
downstream/upstream Nieuw
downstream/upstream
Slim 288 / 128 375 / 128
Go 800 / 256 1,5 Mb / 256
Lite 1600 / 512 3 Mb / 512
Basic 3200 / 768 6 Mb / 768
Extra 8000 / 1024 12 Mb / 1024


De Extra variant gaat over ADSL2+

Het verschil met BE loopt weer op....
Akira
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1386
Lid geworden op: 10 jan 2004, 13:30

verhuis dan >_>

Edit by Weetgraag
Zinloze replys horen hier niet, gless geeft hier info over de toestand in NL
de pispaal <<
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3310
Lid geworden op: 26 jul 2005, 12:17
Locatie: Lochristi
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

De Extra variant gaat over ADSL2+
Het verschil met BE loopt weer op....

Ik ken iemand die bij Belgacom werkt en ADSL2+ heeft dus waarschijnlijk op termijn ook wel commercieel beschikbaar.
Vergeet niet dat Belgacom er belang bij heeft om ADSL2+ en VDSL uit te rollen want pas dan zullen mensen BelgacomTV overwegen.

Gr, Astralon
bambi

Akira schreef:verhuis dan >_>


wat een nuttige bijdrage :roll:

verhuizen kost op z'n minst 1000€
qless
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1584
Lid geworden op: 13 dec 2002, 11:44
Locatie: Lokeren
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 127 keer
Contacteer:

bambi schreef:
Akira schreef:verhuis dan >_>


wat een nuttige bijdrage :roll:

verhuizen kost op z'n minst 1000€


Ben juist andersom verhuisd :-D
hanzo
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 27
Lid geworden op: 08 aug 2005, 16:09

ik voel me prehistorisch hier in België, dat ze hier ook eens beginnen met fatsoenlijk te concurreren...
Gebruikersavatar
Blue-Sky
Erelid
Erelid
Berichten: 8554
Lid geworden op: 23 feb 2003, 20:42
Locatie: België - Limburg

hanzo schreef:ik voel me prehistorisch hier in België, dat ze hier ook eens beginnen met fatsoenlijk te concurreren...


Baghh, ... Neanderthalers zijn we nu ook niet eh :mrgreen:
Afbeelding
eldiablo
Pro Member
Pro Member
Berichten: 277
Lid geworden op: 26 jun 2005, 21:53
Locatie: Waregem

hanzo schreef:ik voel me prehistorisch hier in België, dat ze hier ook eens beginnen met fatsoenlijk te concurreren...

^^ kvoel me ook wel zo, alle breedbanddingen op internet komen meer en meer eisend kwa bandbreedte en hoeveel maar toch blijft men hier in belgie vast houden bij 10gig en 4mbit (die betaalbaar blijft)
(en voor de mensen die terug blijven beweren dat 10gig genoeg is voor legaal dings, not true)
Gebruikersavatar
Toxeh
Plus Member
Plus Member
Berichten: 185
Lid geworden op: 15 jun 2005, 23:28
Locatie: Land van Waas

Tja. Als belgacom zijn centen eens zou investeren in zijn netwerk ipv 4 gratis maand ADSL aan te bieden, zich te moeien in digi TV en al die rotzooi...

Ik begrijp niet waarom ze zo'n moeite steken in particuliere markt, die mijns inziens meer problemen met zich kunnen meebrengen dan opbrengsten.
En jammer genoeg kunnen de andere providers hierdoor ook niet vooruit.

We zijn in Vlaanderen één van de dichtst bevolkte gebieden, en toch heeft een groot deel van de internet gebruikers een te grote afstand van de centrale om bv. een 4Mbit connectie te halen. En als ik me niet vergis heb je 4Mbit nodig voor hun digitale TV. Ik zie hier de logica niet van in maar bon, ik sta dan ook niet aan het hoofd van Belgacom.

En het zien niet alleen particulieren die hier onder lijden. Ook de bedrijven hebben nood aan een snelle verbinding, maar als je 5 kilometer van een centrale zit moet je het al stellen met een 1Mbit verbinding..

Zelfs al komt er ADSL2+ dan nog zal een groot deel van de bevolking hier niet van kunnen profiteren. Maar ja, 4 gratis maanden aanbieden is voor Belgacom zo veel interessanter dan een beter netwerk zo blijkt.
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3310
Lid geworden op: 26 jul 2005, 12:17
Locatie: Lochristi
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

Als belgacom zijn centen eens zou investeren in zijn netwerk ipv 4 gratis maand ADSL aan te bieden

Belgacom investeert volop in de upgrade van zijn netwerk. Ik kan niet onmiddellijk de link naar het "master plan" vinden maar misschien ééntje dat je kan overtuigen dat ze toch wel investeren.
http://www.belgacom.be/company/nl/jsp/s ... echnic.jsp
Helemaal onderaan: specificaties van ADSL2+. Die worden niet zomaar geschreven :wink:

Discussie is al gevoerd geweest dus kijk ook eens op:
http://www.userbase.be/forum/viewtopic.php?p=80110&highlight=#80110

En alles bij elkaar doen we het niet slecht in Belgie, zie pagina 8 van het volgende rapport:
http://www.nederlandbreed.nl/downloads/pdf/rapport010506_broadband.pdf

Gr, Astralon
Akira
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1386
Lid geworden op: 10 jan 2004, 13:30

@weetgraag: das al de 100e keer dat iemand komt zeggen dat het in nederland beter is :?
de pispaal <<
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2786
Lid geworden op: 04 sep 2004, 19:37
Locatie: Antwerpen... naast de parking
Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
Bedankt: 248 keer

Akira schreef:@weetgraag: das al de 100e keer dat iemand komt zeggen dat het in nederland beter is :?


dat tellen is ook zinloos

ik ben mijne tel kwijt van de zinloze reply's :D
de koe zegt boe
Gebruikersavatar
brooklyn
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1252
Lid geworden op: 15 jun 2004, 20:25
Locatie: West-Vlaanderen aan de kust

sinds de introductie van ADSL in 2000 hebben abonnees van het Lite-abonnement maar liefst 1072% extra downloadsnelheid tot hun beschikking gekregen.

uuurrmm hoeveel downloadsnelheid hebben de mensen bij telenet en skynet gekregen :cry:
Afbeelding
PC1: Intel Core 2 Duo E6600 - 2GB DDR2 SDRAM PC6400 - ASUS P5B Deluxe - GeForce 8800GTS 320MB DDR3 - Western Digital 35GB Raptor - 3.1TB HD space
PC2: AMD3600 - 1GB DDR - ASUS A8N Deluxe - ATI 3850 -
Dvico Tvix 6500A user
Weetgraag
Erelid
Erelid
Berichten: 2117
Lid geworden op: 15 sep 2002, 08:50
Locatie: Zelzate Belgie
Contacteer:

Akira schreef:@weetgraag: das al de 100e keer dat iemand komt zeggen dat het in nederland beter is :?


Hij geeft er tenminste cijfers bij :wink:

Greetz
Weetgraag :wink:
"Carpe Diem"
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

brooklyn schreef:uuurrmm hoeveel downloadsnelheid hebben de mensen bij telenet en skynet gekregen :cry:

De Go'ers hebben sinds introductie een uploadverhoging van 200% en een downloadverhoging van 418% ...
Gast

bij telenet een downloadvermindering van 50%

om nu dezelfde snelheid te halen van vroeger, moet je een zwaarder abbo nemen.

uploadsnelheid daarentegen is met 50% gestegen

Het volume is gedaald door het invoegen van de glijdende meter. Ook de uploadvolume is met 25% gedaald. Vroeger 2gb, nu nog maar 1.5gb
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2786
Lid geworden op: 04 sep 2004, 19:37
Locatie: Antwerpen... naast de parking
Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
Bedankt: 248 keer

de gast hierboven was ik

ps. Ik snap niet dat ik hier niet auto kan inloggen. Op andere forums lukt het wel :(
de koe zegt boe
Akira
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1386
Lid geworden op: 10 jan 2004, 13:30

belgacom verandert toch ook wel jaarlijk iets aan hun abbo's
vorig jaar:
* 3.3Mbit -> 4Mbit
* 192kbit -> 256kbit
* 15GB -> 30GB

ben benieuwd wat ze dees jaar gaan veranderen
de pispaal <<
Gebruikersavatar
bke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1008
Lid geworden op: 22 apr 2004, 20:41
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 6 keer

Akira schreef:ben benieuwd wat ze dees jaar gaan veranderen


De limiet van de go van 10 naar 15 of 20? :wink: Laat ons hopen...
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5263
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

eldiablo schreef:
hanzo schreef:ik voel me prehistorisch hier in België, dat ze hier ook eens beginnen met fatsoenlijk te concurreren...

^^ kvoel me ook wel zo, alle breedbanddingen op internet komen meer en meer eisend kwa bandbreedte en hoeveel maar toch blijft men hier in belgie vast houden bij 10gig en 4mbit (die betaalbaar blijft)
(en voor de mensen die terug blijven beweren dat 10gig genoeg is voor legaal dings, not true)


inderdaad draai maar zo eens bsd upgrade je pc maar eens wat download daarna linux nog eens ..
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5263
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

Astralon schreef:
Als belgacom zijn centen eens zou investeren in zijn netwerk ipv 4 gratis maand ADSL aan te bieden

Belgacom investeert volop in de upgrade van zijn netwerk. Ik kan niet onmiddellijk de link naar het "master plan" vinden maar misschien ééntje dat je kan overtuigen dat ze toch wel investeren.
http://www.belgacom.be/company/nl/jsp/s ... echnic.jsp
Helemaal onderaan: specificaties van ADSL2+. Die worden niet zomaar geschreven :wink:

Discussie is al gevoerd geweest dus kijk ook eens op:
http://www.userbase.be/forum/viewtopic.php?p=80110&highlight=#80110

En alles bij elkaar doen we het niet slecht in Belgie, zie pagina 8 van het volgende rapport:
http://www.nederlandbreed.nl/downloads/pdf/rapport010506_broadband.pdf

Gr, Astralon


ik weet niet ze maar als ik die belgacom technic link zie dan kan ik alleen maar vaststellen dat het weer 2 jaar geleden is dat er iets gedaan is.. dat noem ik niet echt investeren :p ze hadden beter een fantsoendelijk pakket verkocht met belgacom tv ipv en wat investeringen gedaan in hun netwerk iipv de voetbal rechten te kopen ze kunnen deze waarschijnlijk nog altijd onderverkopen :p als ik hun was zou ik zoiets serieus overwegen :p
Laatst gewijzigd door Ofloo 10 sep 2005, 17:31, in totaal 1 gewijzigd.
qless
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1584
Lid geworden op: 13 dec 2002, 11:44
Locatie: Lokeren
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 127 keer
Contacteer:

Nou ja voor de meeste mensen is 10 GiB per maand meer dan genoeg. Eigenlijk zou er voor ons een soort subsidie moeten komen en een speciaal abo... (voor ons = ICT-ers studenten/scholieren/werknemers) met dan als specificaties
- vast ipv4 adres
- vaste reeks ipv6
- 10 Mbps down
- 4 Mbps up
- 500 GiB limiet of hoger
:-)

maar dat zal wel enkel in mijn dromen gebeuren zekers?
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5263
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

qless schreef:Nou ja voor de meeste mensen is 10 GiB per maand meer dan genoeg. Eigenlijk zou er voor ons een soort subsidie moeten komen en een speciaal abo... (voor ons = ICT-ers studenten/scholieren/werknemers) met dan als specificaties
- vast ipv4 adres
- vaste reeks ipv6
- 10 Mbps down
- 4 Mbps up
- 500 GiB limiet of hoger
:-)

maar dat zal wel enkel in mijn dromen gebeuren zekers?


lol, het is het proberen waard :p waarom niet gewoon 10mbit up en down
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3310
Lid geworden op: 26 jul 2005, 12:17
Locatie: Lochristi
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

Code: Selecteer alles

ik weet niet ze maar als ik die belgacom technic link zie dan kan ik alleen maar vaststellen dat het weer 2 jaar geleden is dat er iets gedaan is..

Onderaan de Belgacom link staat een verwijzing naar de ADSL2+ specificaties. Het feit dat dit document er is en dat techniekers van Belgacom ADSL2+ reeds hebben toont aan dat Belgacom ADSL2+ aan het testen is en dat dus ADSL2+ waarschijnlijk op korte termijn beschikbaar wordt. ADSL2+ zorgt voor hogere downloadsnelheden en grotere beschikbaarheid. En hier en daar is ook VDSL beschikbaar dus je kan denk ik niet zeggen dat er niet aan het netwerk is gewerkt.

Gr, Astralon
Gebruikersavatar
Blue-Sky
Erelid
Erelid
Berichten: 8554
Lid geworden op: 23 feb 2003, 20:42
Locatie: België - Limburg

Astralon schreef: Het feit dat dit document er is en dat techniekers van Belgacom ADSL2+ reeds hebben toont aan dat Belgacom ADSL2+ aan het testen is en dat dus ADSL2+ waarschijnlijk op korte termijn beschikbaar wordt. ADSL2+ zorgt voor hogere downloadsnelheden en grotere beschikbaarheid. En hier en daar is ook VDSL beschikbaar dus je kan denk ik niet zeggen dat er niet aan het netwerk is gewerkt.

Hier een reply van BelgacomTV (medewerker van Belgacom, dit schreef hij in een reply)
BelgacomTV schreef:ik denk niet dat het een jaar zal duren :wink:
Laatst gewijzigd door Blue-Sky 11 sep 2005, 08:32, in totaal 1 gewijzigd.
eldiablo
Pro Member
Pro Member
Berichten: 277
Lid geworden op: 26 jun 2005, 21:53
Locatie: Waregem

Astralon schreef:

Code: Selecteer alles

ik weet niet ze maar als ik die belgacom technic link zie dan kan ik alleen maar vaststellen dat het weer 2 jaar geleden is dat er iets gedaan is..

Onderaan de Belgacom link staat een verwijzing naar de ADSL2+ specificaties. Het feit dat dit document er is en dat techniekers van Belgacom ADSL2+ reeds hebben toont aan dat Belgacom ADSL2+ aan het testen is en dat dus ADSL2+ waarschijnlijk op korte termijn beschikbaar wordt. ADSL2+ zorgt voor hogere downloadsnelheden en grotere beschikbaarheid. En hier en daar is ook VDSL beschikbaar dus je kan denk ik niet zeggen dat er niet aan het netwerk is gewerkt.

Gr, Astralon

kvraag mij dan af hoeveel limiet men hier wil op plaatsen als men bij vdsl maar 30gb plaats en vdsl dus zogezegd vlugger zou moeten zijn dan adsl2+. Kzal al maar gaan zitten zekers :P
qless
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1584
Lid geworden op: 13 dec 2002, 11:44
Locatie: Lokeren
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 127 keer
Contacteer:

Als Belgacom ADSL2+ nu gaat invoeren zal het eerder iets worden als
10 Mbps down
400 Kbps up
15 GiB limiet

dus een soort plus.

Dan zal VDSL wel weer iets sneller gemaakt worden...of mischien maken ze zolang er nog niet veel VDSL geschikte lijnen zijn ze allebei even "snel"
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3310
Lid geworden op: 26 jul 2005, 12:17
Locatie: Lochristi
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

Gokje op basis van een paar geruchten :think: :

ADSL2+
9 Mbps down
400 Kbps up
20 GB

VDSL
12 Mbps down
640 Kbps up
50 GB

Past ook wel in het plaatje: 9 Mbps laat ze toe om het probleem BelgacomTV in combinatie met surfen gedeeltelijk op te lossen. Anderzijds moeten ze voor de VDSL gebruikers ook iets doen want het is een duurder abonnement.

Gr, Astralon
eldiablo
Pro Member
Pro Member
Berichten: 277
Lid geworden op: 26 jun 2005, 21:53
Locatie: Waregem

mja, jammergenoeg is die 50gig dan nog niet echt veel voor zo een snelle verbinding, toch zeker niet voor de prijs die je ervoor betaald.
Die 50gig kan je (als je 10 van de 12mbit zou halen) in nog geen 12uurtjes binnenhalen, dan stel ik me toch vragen bij het nut van die snelheid. Nuja, hopelijk krijgen ze ooit eens een beetje verstand.
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3310
Lid geworden op: 26 jul 2005, 12:17
Locatie: Lochristi
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

Nuja, hopelijk krijgen ze ooit eens een beetje verstand

Verstand hebben ze wel want ik zag jouw wensenlijstje en wij hebben een verbinding die in de buurt komt (SDSL) maar ja daar vangen ze aardig wat centjes voor. Dus dat betekent dat als ze de GO upgraden, ook de Plus, VDSL en Office moeten upgraden en voor SDSL kunnen ze niets anders doen dan de prijs te verlagen want technisch hebben we alles. En de prijs verlagen is iets wat ze net niet willen doen denk ik. Nochthans mogen niet klagen want we komen van BILAN (leased lines) en betalen nu 60% van vroeger en hebben 4x zo veel snelheid.

Gr, Astralon
Gast

Morgen is het zo ver eh, hoe zit het met die aanpassing naar ADSL2+?
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4229
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

EDPnet ging ADSL2+ begin 2006 uitplooien dacht ik :p

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
Gast

Ik had het eigenlijk over Skynet :o
Plaats reactie

Terug naar “Userbase: Aankondigingen, vragen en suggesties”