![Very Happy :-D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Echter, op het moment dat wij bij de notaris zaten, bleek dat zijn secretaresse haar had misrekend en dat de (toen reeds betaalde) eindafrekening niet klopte en we nog een slordige €1500 moeten opleggen (aan registratierechten en ereloon). De notaris had het gewoon even langs z'n neus laten passeren en dan achteraf een informele mail gestuurd. De akte is verder wel verleden.
Mijn vraag: kan dat zomaar? Als er officieel een aanrekening wordt gestuurd, moet hij toch maar zorgen dat die correct is? Commercieel gezien zou ik denken dat hij geen poot heeft om op te staan, maar ik vrees dat ik hier toch ga moeten bepalen omdat notaristarieven wettelijk zijn bepaald?
[EDIT]
Ter info; mijn notaris heeft het ons ook gelapt dat we nog volop hebben mogen sukkelen om nog een extra maand te huren, gezien hij het dossier niet goed heeft opgevolgd waardoor achteraf bleek dat bepaalde documenten waren vervallen en opnieuw moesten aangevraagd worden, waardoor de akte met meer dan een maand werd uitgesteld.