Ben op zoek naar een fietshelm met speakers: ervaringen?

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Mortov Molotov
Pro Member
Pro Member
Berichten: 267
Lid geworden op: 07 jan 2012, 10:57
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 17 keer

Dag iedereen,

via Goztow kwam ik op het idee om een fietshelm met ingebouwde speakers aan te schaffen, maar ik wou toch ook enkele andere mensen aanspreken ivm. hun ervaringen.

1. hoe goed is de kwaliteit van het geluid als je aan 20+ km/h fietst en het gesuis van de wind erdoorheen komt?
2. à forterioi: ik luister vooral naar podcasts; zijn deze goed verstaanbaar?
3. hoe hinderlijk is dit geluid voor andere mensen in 't verkeer (bv. wachtende voor een rood licht)
4. bestaat de kans dat je een fietshelm koopt die uiteindelijk te klein is?

mvg

Mortov Molotov
Van vele Nederlandstalige forumgangers wort de spellingchecker niet vaak bijgewerkd, waardoor de correctie van DT-fouten niet langer word ondersteunt ;)
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13588
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1422 keer
Bedankt: 878 keer

Kom anders de mijne eens proberen he. Je mag mijn fiets lenen.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Ramaht
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1278
Lid geworden op: 05 jul 2008, 10:36
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 150 keer

4. Ja, daarom dat er ook maten in bestaan...
Je moet over hebben op de bandjes en aanspanning achteraan. Als je dat op Max moet zetten is die te klein.
Gebruikersavatar
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5659
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

Leuk, maar als zwakke weggebruiker blijft je gehoor essentieel...
Mag zoiets wel op de markt komen naar verkeersveiligheid toe?

Oké, beter dan oortjes, gegarandeerd.
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
Flippi
Premium Member
Premium Member
Berichten: 683
Lid geworden op: 26 jan 2011, 18:44
Uitgedeelde bedankjes: 77 keer
Bedankt: 64 keer

honda4life schreef:Leuk, maar als zwakke weggebruiker blijft je gehoor essentieel...
Mag zoiets wel op de markt komen naar verkeersveiligheid toe?
Als dit je bekommernis is, dan zijn Aftershokz misschien wel de ideale tussenoplossing waarbij de gehoorgang open blijft: https://aftershokz.com/

Ik kan niet over een helm met ingebouwde speakers oordelen - want ik gebruik zelf die Aftershokz - maar bij 20 km/u valt die windruis best wel mee. Ik rij met een speed pedelec en het is pas boven 35 km/u dat ik de ruis van de wind storend begin te vinden bij het beluisteren van muziek. In de winter is het beter omdat ik dan een bivakmuts draag boven de speakertjes.

Het geluid van passerend gemotoriseerd verkeer is vele malen storender dan het geluid van de ruis van de wind.
NickG
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1599
Lid geworden op: 13 sep 2005, 10:11
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 51 keer

+1 voor aftershokz! Ikzelf gebruik ze enkel bij het hardlopen, maar ik ken mensen die hem ook gebruiken bij het wielrennen met helm zonder problemen. Zo hoor je nog alles, je stoort er niemand mee (amper hoorbaar) en geluid is best ok. Zeker voor podcasts, maar zelfs muziek is voor mij ruim voldoende van kwaliteit.

Enig nadeel is de prijs, maar ik vind het de investering zeker waard tot nu toe. Heerlijk om te lopen met muziek, maar terwijl de omgeving te kunnen horen om gevaar in te schatten.
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13588
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1422 keer
Bedankt: 878 keer

Bij het fietsen is het wel zo dat je sowieso een helm nodig hebt. Ben niet zeker dat een helm + zo'n oortjes handig gaat zijn.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Gebruikersavatar
Mortov Molotov
Pro Member
Pro Member
Berichten: 267
Lid geworden op: 07 jan 2012, 10:57
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 17 keer

Heb al een fietshelm, uiteraard zonder speakers. Maar ik ga die bone conductors zeker eens overwegen. Ze blijken zelfs water proof te zijn, sommigen toch.

AANVULLING: heb Aeropex Aftershokz gekocht destijds en primadeluxe content van !! Aanrader voor in 't verkeer, mits je het budget hebt.
Van vele Nederlandstalige forumgangers wort de spellingchecker niet vaak bijgewerkd, waardoor de correctie van DT-fouten niet langer word ondersteunt ;)
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”