adsl en pcbanking

Hier horen vragen over google, irc, nieuwsgroepen, e-mail enz....
Plaats reactie
Gast

Hallo,
Sinds ongeveer een maand ben ik overgegaan naar een ADSL verbinding. Wat blijkt nu: sinds deze overschakeling is het onmogelijk of duurt het zeer lang om een verbinding te maken met een site van het type https://..... Ik kan bijvoorbeeld niet meer fatsoenlijk werken met PCbanking. Het surfen loopt volledig normaal en volgens een test heb ik een goede en snelle lijn. Mijn besturingssysteem is windows 98SE met internet explorer 6. De modem is een Usus en mijn verbinding is ADSL starter GO. Ik heb als proef eens terug een verbinding gemaak via mijn oude inbelverbinding (telefoon) en dan heb ik die problemen niet.
Kan mij iemand uit de nood helpen? :???:
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Hallo,

je overschakeling naar ADSL heeft weinig of geen invloed op de werking van je pc-banking.

De correcte werking van je pc-banking is volledig afhankelijk van je configuratie van InternetExplorer of de browser waarmee je werkt om je verichtingen doet.

Allereerst een aantal vragen:
- Die pc banking waarover je spreekt? is dit pcbanking via het internet of een soort pc-banking waarmee je moet inbellen op de servers van de bank? maw dien je naar een url te surfen of niet? (tis omdat beide systemen bestaan...)

- betreft dit pc-banking bij fortisbank? indien ja, dan kan ik eens troubleshooten met u, en exacte settings overlopen. Heb hier hetzelfde ;-)

- Kijk volgende zaken al eens na: maak geen gebruik van enige proxy-server... of zet de proxy-server uit voor https-connecties...

Ik vermoed dat dit laatste je veel soelaas kan brengen, indien het aanstaat...het is een gokje omdat ik veel te weinig info heb over je configuratie.

Indien het niet helpt en je hebt een firewall staan, zet deze dan af en probeer opnieuw.

Geef int vervolg wat meer info zoals OS, browser version, firewalls, etc etc...
I love it when a plan comes together!
Gcool
Starter Plus
Starter Plus

Heb je voor de installatie v/d modem driver versie 5.6b gebruikt?
God is unavailable right now. Can I help you?
Erik
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 18 keer

hallo,

ik gebruik dat ook wel eens "online bankieren" ik heb echter geen last van trage verbindingen

proxys => af

poort 443 => open (ssl https:// poort)

gewoonlijk is homebanking gemaakt in een programmeertaal zoals

Visual basic , Delphi Visual c++ etc de "webbrowsing functionaliteit is een active x component die zich in shdocvw.dll bevind (microsoft internet controls libary)

uwe banking software is dus afhankelijk van uw configuratie van internet explorer (shdocvw.dll is IE)

of een firewall blokt SSL communicatie ....
Registered Linux user #286313
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Over Welke bank hebben we het hier?

KBC gebruikt een Java-applet voor de beveiliging,
Fortis gebruikt een java-applet + Banxafe-terminal,
Argenta gebruikt ook java, en sinds kort een programmatje van Ubizen dat lokaal geïnstalleerd wordt.

Dat die verbinding traag gaat kan misschien zijn omdat een te zware cypher wordt gebruikt? Als je over het slotje van explorer zweeft geeft hij de cypher strength: 40-bits, 56-bits of 128-bits.

Proxys doen meestal geen goed aan https-verbindingen: die mogen namelijk niet gecached worden en worden dus gewoon doorgestuurd. Een directe connectie (zonder proxy dus) zou dan al veel sneller moeten gaan...
Erik
Elite Poster
Elite Poster

hallo,

Java ? dan stel ik mij toch ernstige vragen over de beveiliging hoor

java applets zijn niet de meest veilige .....
meon
Administrator
Administrator
Contacteer:

Lol, en ActiveX wel zeker? LOL

Bovendien denkt je blijkbaar dat de hele wereld IExplorer op Windows gebruikt? Java is tenminste op elk platform beschikbaar...
Erik
Elite Poster
Elite Poster

ik heb niet gezegd dat ActicveX veilig is he meon trouwens mijn bank gebruik RSA encryption Den eerste hacker/cracker die dat kan kraken moet nog geboren worden geloof ik :mrgreen: een van de pluspunten van java is uiteraard de systeemonafhankelijkheid

ook ActiveX heeft lekken ik ben de laaste die dat gaat ontkennen

java is ook niet van de snelste .....

de webbrowsing functionaliteit in programmeertalen is internet explorer weet je dat nu pas ?

in Delphi => TWebBrowser =>shdocvw.dll

https://download.ing.be/software/homeba ... sp?lang=nl

is de software die ik gebruik (gekregen van de bank)

visual basic programma denk ik
meon
Administrator
Administrator
Contacteer:

Erik schreef:mijn bank gebruik RSA encryption Den eerste hacker/cracker die dat kan kraken moet nog geboren worden geloof

SSL is ook vaak via RSA cyphers (tot 1024 bits met een 128 bits-connectie)

Als ge zin hebt om de rfc eens door te nemen: http://wp.netscape.com/eng/ssl3/draft302.txt :-)

En RSA DES (40 bits) is 2 jaar geleden gekraakt :-) (via mass computing weliswaar :-))
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Meon en Erik, niet té veel uitwijden eh....

Wat betreft die veiligheid via Java... het is safe genoeg... ;-)
Erik ge moet niet steeds bij uw ideën van iets blijven.. it-wereld evolueert eh! En met het systeem van een digipass en c-zam werkt dat wel heel goed en safe!

Anyway ik dacht ook eerst de proxy-server.. maar het is raar dat hij geen problemen heeft als hij inlogged via een dial-up modem....maybe nog een instellingske ergens...?
Een te zware encryptie? Bij mij gebeurt dat aan 128Bits (Fortis) en dat is geladen in no-time....Dus dat zal het niet zijn. Via adsl mag 128Bit niet lang duren!
I love it when a plan comes together!
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Internet-Gebruik”