Pi 4 + pivpn & pi-hole + ExpressVPN als outbound vpn

Wil je iets weten over de hardware van een computer? Draait je CPU fan niet meer? Je printer wil niet meer mee? Dan moet je hier zijn.
Plaats reactie
TD540
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 38
Lid geworden op: 08 sep 2019, 11:14
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer

momenteel draait pivpn thuis op pi4 met pihole als dhcp/dnsserver. smartphone en laptop verbinden automatisch met pivpn (vanaf WiFi dat niet mijn thuisnetwerk is) (en als wel via thuisnetwerk verbonden maken ze geen verbinding met pivpn, wegens nog niet werkende gekregen maar is misschien ook overbodig? swat.) pihole blijft steeds werken. all good.

nu wil ik dat al mijn toestellen, pi4 incl, outbound verbinden met ExpressVPN. install ik gewoon op alle toestellen de ExpressVPN toepassingen en klaar? blijft pihole overal correct in werking? behoud ik toegang tot proximus modem admin en e.a. apparaten op thuisnetwerk?

alvast bedankt vrienden :beerchug: 8)

O ja, en ExpressVPN laat Max 5 apparaten tegelijk toe.
TD540
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 38
Lid geworden op: 08 sep 2019, 11:14
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer

ik vond een artikel met wat uitleg:
https://www.comparitech.com/blog/vpn-pr ... ry-pi-vpn/

maar ik bots op de keuze dat ik Wireguard gebruik ipv openVPN, en daardoor dus "UDP" en geen TCP verbinding gebruik?

valt dit op te lossen?

is het misschien makkelijker een router te kopen met VPN ondersteuning en deze tussen de Pi en de provider modem te plaatsen?
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3870
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 224 keer
Bedankt: 318 keer

Wil je
- 1 je eigen verkeer via VPN (outbound) verbinden met een vpn provider
of
-2 Je lan netwerk bereiken vanaf het internet via een eigen vpn tunnel ?

Mogelijk werkt het niet omdat je in je proximus router enkele poorten moet openzetten. (enkel voor inbound belangrijk)

opmerking : Ik gebruik het niet via raspberry, maar via synology. (tunnel vanaf internet naar synology router).

een oplossing om 1 computer van het eigen netwerk via vpn met het internet te verbinden heb ik via privadoVPN.

Edit :
enkele vragen ?

- Welke gateway geeft je DHCP server aan je lan-apparaten ? het ip van de pi of van je Proximusrouter ?
- kan je met de pivpn de connectie testen met je VPN provider (ExpressVPN) met behulp van een testknop of commando
- heeft de pivpn een GUI, of moet je alles configureren met commando's of editeren van files in linux)

welke provider je kiest, als het via openvpn protocol is, mag er geen verschil zijn.

heb je volgende link al geraadpleegd ?

https://www.expressvpn.com/nl/support/v ... pberry-pi/
Plaats reactie

Terug naar “Hardware”