Hallo,
Ik ga binnenkort verhuizen. Zelf heb ik al 12 jaar Proximus vast internet, waar ik - alles samen - best wel tevreden over ben.
Op mijn nieuw adres daarentegen is Proximus niet aansluitbaar - dit is me gemeld door de klantendienst. De reden zou zijn dat de infrastructuur in de wijk op zijn maximum zit en er geen nieuwe klanten bij kunnen.
Gezien slechtere ervaringen met Telenet in het verleden + hun datalimieten zou ik liever bij Proximus blijven, maar ik ga ook mijn nieuwe woonst niet laten schieten hierdoor natuurlijk Wat me ook stoort is dat ik door dit feit kan kiezen tussen Telenet en Orange - maar dat EDP, Scarlet etc. hierdoor niet beschikbaar zijn.
Long shot, maar toch het proberen waard: tips & tricks om toch van PX "iets" gedaan te krijgen? Misschien door iemand te kunnen spreken met een meer technische achtergrond dan de gemiddelde helpdeskmedewerker, en die "out of the box" kan denken?
Tx,
Bart
Proximus - Niet aansluitbaar
- raf1
- Elite Poster
- Berichten: 4954
- Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
- Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
- Bedankt: 1542 keer
Je kan schriftelijk een vooraanleg aanvragen bij Proximus: http://proximus.be/bouwenBart80 schreef:Long shot, maar toch het proberen waard: tips & tricks om toch van PX "iets" gedaan te krijgen? Misschien door iemand te kunnen spreken met een meer technische achtergrond dan de gemiddelde helpdeskmedewerker, en die "out of the box" kan denken?
Als de vooraanleg in orde is, dan kan je een abonnement aanvragen. Als Proximus weigert om je aan te sluiten, dan dien je onmiddellijk klacht in bij de Ombudsman Telecom en verwijs je naar de universele dienst, iedere inwoner moet op elk adres in België over functionele internettoegang kunnen beschikken.
-
- Premium Member
- Berichten: 679
- Lid geworden op: 23 aug 2017, 22:52
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
- Bedankt: 76 keer
@Raf1 er is sinds eind 2013 geen universele dienstleverancier meer aangeduid door de wetgever cfr website BIPT
https://bipt.be/operatoren/publication/ ... ebied-2019
p.17 punt 99
Overigens heeft het feit dat geen enkele aanbieder is aangewezen voor de verstrekking van het
geografische element van de universele dienst, geen invloed gehad op de beschikbaarheid, het
prijsniveau en de kwaliteit van de diensten in kwestie
&
p.19 punten 107 tot 111
Misschien betreft het evenwel een tijdelijk probleem en kan zoals reeds aangekaart vooraanleg gevraagd worden en indien nodig later via de ombudsdienst een oplossing bekomen worden
https://bipt.be/operatoren/publication/ ... ebied-2019
p.17 punt 99
Overigens heeft het feit dat geen enkele aanbieder is aangewezen voor de verstrekking van het
geografische element van de universele dienst, geen invloed gehad op de beschikbaarheid, het
prijsniveau en de kwaliteit van de diensten in kwestie
&
p.19 punten 107 tot 111
Misschien betreft het evenwel een tijdelijk probleem en kan zoals reeds aangekaart vooraanleg gevraagd worden en indien nodig later via de ombudsdienst een oplossing bekomen worden
-
- ISP Staff
- Berichten: 245
- Lid geworden op: 02 jun 2009, 18:32
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 66 keer
Zet uw adres is in een privé bericht dan zal ik eens kijken.
- raf1
- Elite Poster
- Berichten: 4954
- Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
- Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
- Bedankt: 1542 keer
Ik ben op de hoogte en ik vind het écht schandalig. De universele dienst is in de praktijk dode letter! Klacht indienen bij Ombudsman Telecom is dus de boodschap!M_016 schreef:@Raf1 er is sinds eind 2013 geen universele dienstleverancier meer aangeduid door de wetgever
-
- Starter
- Berichten: 14
- Lid geworden op: 22 okt 2005, 00:05
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 1 keer
Alvast bedankt voor jullie reacties!
Belangrijk detail: het betreft geen nieuwbouw maar een bestaand huis.
Belangrijk detail: het betreft geen nieuwbouw maar een bestaand huis.
Is er een manier om een tweedelijnsmedewerker te kunnen spreken? Ik veronderstel dat er gewoon naar vragen iets te gemakkelijk zal zijn . En het codewoord Shibboleeth zal ook nog wel niet in PX callcenter doorgedrongen zijn (https://xkcd.com/806/)boonpwnz schreef:Wat je ook kan doen is vragen voor een 2de lijns medewerker. Indien niet kan je dat ook via ombudsdienst proberen te bemachtigen.
+raf1 schreef:Je kan schriftelijk een vooraanleg aanvragen bij Proximus: http://proximus.be/bouwenBart80 schreef:Long shot, maar toch het proberen waard: tips & tricks om toch van PX "iets" gedaan te krijgen? Misschien door iemand te kunnen spreken met een meer technische achtergrond dan de gemiddelde helpdeskmedewerker, en die "out of the box" kan denken?
Als de vooraanleg in orde is, dan kan je een abonnement aanvragen. Als Proximus weigert om je aan te sluiten, dan dien je onmiddellijk klacht in bij de Ombudsman Telecom en verwijs je naar de universele dienst, iedere inwoner moet op elk adres in België over functionele internettoegang kunnen beschikken.
Is die vooraanleg van toepassing op bestaande huizen?M_016 schreef:@Raf1 er is sinds eind 2013 geen universele dienstleverancier meer aangeduid door de wetgever cfr website BIPT
https://bipt.be/operatoren/publication/ ... ebied-2019
p.17 punt 99
Overigens heeft het feit dat geen enkele aanbieder is aangewezen voor de verstrekking van het
geografische element van de universele dienst, geen invloed gehad op de beschikbaarheid, het
prijsniveau en de kwaliteit van de diensten in kwestie
&
p.19 punten 107 tot 111
Misschien betreft het evenwel een tijdelijk probleem en kan zoals reeds aangekaart vooraanleg gevraagd worden en indien nodig later via de ombudsdienst een oplossing bekomen worden
Ok, tx, check PM.technieker schreef:Zet uw adres is in een privé bericht dan zal ik eens kijken.
-
- ISP Staff
- Berichten: 245
- Lid geworden op: 02 jun 2009, 18:32
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 66 keer
Jammer genoeg is er op uw adres geen aansluiting mogelijk. Het koper zal er wel binnen liggen maar het probleem is dat de ROP vol zit.
Met wat geluk zegt er iemand zijn abbo en is er een poort vrij voor een nieuwe aansluiting.
Met wat geluk zegt er iemand zijn abbo en is er een poort vrij voor een nieuwe aansluiting.
-
- Starter
- Berichten: 14
- Lid geworden op: 22 okt 2005, 00:05
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 1 keer
Dat de ROP vol zit betekent dat het effectief mensen zijn die een actieve aansluiting hebben? En dus geen mensen die wel een aansluiting hebben maar bvb. bij Telenet zijn (en dus geen actief gebruik maken van hun Proximus-aansluting)?technieker schreef:Jammer genoeg is er op uw adres geen aansluiting mogelijk. Het koper zal er wel binnen liggen maar het probleem is dat de ROP vol zit.
Met wat geluk zegt er iemand zijn abbo en is er een poort vrij voor een nieuwe aansluiting.
En is er een manier voor mij om te weten wanneer iemand zijn abbo opzegt in de buurt? Buiten dan regelmatig een keer de aansluitingstest proberen?
-
- Elite Poster
- Berichten: 1139
- Lid geworden op: 11 mei 2007, 14:00
- Locatie: zwijndrecht
- Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
- Bedankt: 78 keer
- Contacteer:
Is dat hetzelfde alsdat je op de lijntest site gaat en "FP: 0" ziet staan?technieker schreef:Het koper zal er wel binnen liggen maar het probleem is dat de ROP vol zit.
Dat zie ik voor mijn lijn bijvoorbeeld en wat andere plaatsen in de buurt als ik op lijntest.be ga kijken.
Deze FP: 0 dus :
-
- Elite Poster
- Berichten: 2472
- Lid geworden op: 29 jan 2004, 10:15
- Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
- Bedankt: 208 keer
FP 0 wil meestal zeggen : vrije paren 0, dus je hebt maar een gelast paar wat nu in gebruik is door een lijn. Of ander FP0 heb je echt geen actieve koper aansluiting volgens de proximus database.GuntherDW schreef:Is dat hetzelfde alsdat je op de lijntest site gaat en "FP: 0" ziet staan?technieker schreef:Het koper zal er wel binnen liggen maar het probleem is dat de ROP vol zit.
Dat zie ik voor mijn lijn bijvoorbeeld en wat andere plaatsen in de buurt als ik op lijntest.be ga kijken.
Deze FP: 0 dus :
Screenshot_20200717_025246.png
- raf1
- Elite Poster
- Berichten: 4954
- Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
- Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
- Bedankt: 1542 keer
Ja, op voorwaarde dat er nog geen Proximus-invoerkabel in de woning aanwezig is en je de nodige voorbereidingen hebt getroffen zodat Proximus binnen 10 minuten een kabel vanaf de rooilijn tot in de woning kan trekken. (wachtbuis + trekdraad voorzien)Bart80 schreef:Is die vooraanleg van toepassing op bestaande huizen?
Inderdaad, dat gaat om actieve internetabonnees.Bart80 schreef:Dat de ROP vol zit betekent dat het effectief mensen zijn die een actieve aansluiting hebben?
Niet echt, je volgt best de officiële weg, abonnement aanvragen en bij weigering klacht indienen bij de Ombudsman Telecom. Het is best dat jouw situatie bekend wordt bij de officiële instanties. Je kan daarnaast ook jouw gemeentebestuur contacteren om te klagen dat je geen internetaansluiting kan krijgen en om te vragen om bij Proximus druk uit te oefenen om het Proximus-netwerk in je buurt uit te breiden. Je kan ook rechtstreeks het BIPT contacteren om deze problematiek aan te kaarten.Bart80 schreef:En is er een manier voor mij om te weten wanneer iemand zijn abbo opzegt in de buurt?
-
- Starter
- Berichten: 14
- Lid geworden op: 22 okt 2005, 00:05
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 1 keer
Is er een manier om te weten of er een Proximus-invoerkabel is? Aanwezigheid zes(zeven?)polig stopcontact?raf1 schreef:Ja, op voorwaarde dat er nog geen Proximus-invoerkabel in de woning aanwezig is en je de nodige voorbereidingen hebt getroffen zodat Proximus binnen 10 minuten een kabel vanaf de rooilijn tot in de woning kan trekken. (wachtbuis + trekdraad voorzien)Bart80 schreef:Is die vooraanleg van toepassing op bestaande huizen?
Mja, dan toch eerst een periode met Telenet overleven dus ... Txraf1 schreef:Niet echt, je volgt best de officiële weg, abonnement aanvragen en bij weigering klacht indienen bij de Ombudsman Telecom. Het is best dat jouw situatie bekend wordt bij de officiële instanties. Je kan daarnaast ook jouw gemeentebestuur contacteren om te klagen dat je geen internetaansluiting kan krijgen en om te vragen om bij Proximus druk uit te oefenen om het Proximus-netwerk in je buurt uit te breiden. Je kan ook rechtstreeks het BIPT contacteren om deze problematiek aan te kaarten.Bart80 schreef:En is er een manier voor mij om te weten wanneer iemand zijn abbo opzegt in de buurt?
-
- Elite Poster
- Berichten: 1279
- Lid geworden op: 10 jan 2014, 12:09
- Uitgedeelde bedankjes: 31 keer
- Bedankt: 101 keer
Eigenaar? Zelf onderzoekenBart80 schreef:Is er een manier om te weten of er een Proximus-invoerkabel is? Aanwezigheid zes(zeven?)polig stopcontact?raf1 schreef:Ja, op voorwaarde dat er nog geen Proximus-invoerkabel in de woning aanwezig is en je de nodige voorbereidingen hebt getroffen zodat Proximus binnen 10 minuten een kabel vanaf de rooilijn tot in de woning kan trekken. (wachtbuis + trekdraad voorzien)Bart80 schreef:Is die vooraanleg van toepassing op bestaande huizen?
Huurder? Vragen aan de eigenaar
Als er een NTP2007 is, is de kans groot dat er een invoerkabel ligt.
-
- Starter
- Berichten: 14
- Lid geworden op: 22 okt 2005, 00:05
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 1 keer
Toch nog even status geven.
Sinds gisteren aangesloten bij Proximus!
"Via-via" lokale politieker aangesproken (welcome back RTT uit de jaren 70...) die naar Proximus geëscaleerd heeft. Wat blijkt: in de lokale wijkcentrale waren er een handvol aansluitingen die niet meer actief waren... als je deze verwijdert waren er natuurlijk meer dan genoeg aansluitingen mogelijk.
Nu ben ik op zich wel tevreden natuurlijk (Proximus is gratis via werkgever itt Telenet - vandaar mijn "volharden").
Wat de snelheid betreft, 70/30, al is DLM nog niet langsgeweest (zal Sagem tool log plaatsen in desbetreffende thread).
Bedankt voor alle hulp!
Sinds gisteren aangesloten bij Proximus!
"Via-via" lokale politieker aangesproken (welcome back RTT uit de jaren 70...) die naar Proximus geëscaleerd heeft. Wat blijkt: in de lokale wijkcentrale waren er een handvol aansluitingen die niet meer actief waren... als je deze verwijdert waren er natuurlijk meer dan genoeg aansluitingen mogelijk.
Nu ben ik op zich wel tevreden natuurlijk (Proximus is gratis via werkgever itt Telenet - vandaar mijn "volharden").
Wat de snelheid betreft, 70/30, al is DLM nog niet langsgeweest (zal Sagem tool log plaatsen in desbetreffende thread).
Bedankt voor alle hulp!
- svermassen
- Elite Poster
- Berichten: 1899
- Lid geworden op: 21 nov 2004, 20:05
- Uitgedeelde bedankjes: 182 keer
- Bedankt: 35 keer
Inderdaad, die luiheid van PxS (met alle respect voor de techniekers), is niet de eerste keer dat ik dat hoor.
Ze kijken maar in die tooltjes, maar niet naar de fysieke aansluitingen.
Hier zal plaats genoeg vrijkomen, ik zie de ene na de andere naar Orange gaan.
Zowel van TN als van PxS, camionetten al verschillende keren zien doorkomen.
EDIT.
Dit is op een plaats waar Proximus al ligt.
==> Sorry, edpnet internet is niet beschikbaar op je adres
En bij mijzelf:
==> FP: 1
Er is een lijn actief, maar toch geeft em nog 1 FP.
Raar, want ik zou er vanuit gaan dat ik een 2 koperpaar zou kunnen gebruiken...
Ze kijken maar in die tooltjes, maar niet naar de fysieke aansluitingen.
Hier zal plaats genoeg vrijkomen, ik zie de ene na de andere naar Orange gaan.
Zowel van TN als van PxS, camionetten al verschillende keren zien doorkomen.
EDIT.
Dit is op een plaats waar Proximus al ligt.
==> Sorry, edpnet internet is niet beschikbaar op je adres
En bij mijzelf:
==> FP: 1
Er is een lijn actief, maar toch geeft em nog 1 FP.
Raar, want ik zou er vanuit gaan dat ik een 2 koperpaar zou kunnen gebruiken...