CCatalyst schreef:koenraaddeconinck schreef:
En hoe komt het dan dat in Zuid-Europa men opnieuw ook met stijgingen geconfronteerd wordt?
Zoals ik al zei: binnen zitten door de hitte, verergerd door airco.
Koud is niet goed. Regen is niet goed. Heet is niet goed.
Gemiddelde temp + droog. Toevallig hetgeen we hier gehad hebben van maart tot juni met die hogedruk die geblokkeerd zat (herinner u hoe het "te droog" was). Nu we weer meer dan voldoende regen krijgen, stijgen de stats van het virus ook. Ik zie het niet beteren tot er eindelijk eens normaal zomerweer aankomt met normale temperaturen voor de tijd van het jaar, maar dat is niet meer voor deze maand.
Tja, we kunnen het niet over alles eens zijn en dat hoeft ook niet ... Wat mij betreft, blijft menselijk gedrag de determinerende factor. Waarom blijven virologen daar anders zo ook op hameren.
Situaties waarin mensen samen hokken binnen, zij het door de hitte, zij het door de regen, zij het om eens goed te feesten, zijn altijd risicovol. In het Zuiden zit je ook nog meer met de cultuur qua co-housing of ouderen die thuis bij hun kinderen inwonen.
Hier in ons apenland is de situatie helemaal anders. Iedere Vlaming heeft zijn eigen stulp en gezinnen bestaan de dag van vandaag niet meer uit 15 personen.
Neen bij ons hebben we opnieuw prijs door 1. de laksheid en domheid van een significant deel van de burgers dat geen enkele notie heeft van hoe precair de situatie is (ik begin zelfs te geloven dat het niet is dat velen het niet willen vatten maar ook niet kunnen vatten wegens een gebrek aan grijze massa) 2. dit geïnduceerd door een veel te laks repressief beleid waarbij de politie dan nog durft zeggen: "we hebben niet ingegrepen omdat de situatie anders nog erger dreigde te worden"

met ondertussen een bende ontaarden die de politie in het gezicht staat uit te lachen en 3. geldverspilling, verkeerde en te late beleidsbeslissingen door een bende ziekelijke narcisten en machtswellustelingen van politici die mede de vazal zijn van bedrijven en organisaties die hun verkiezingen vet financieren.
Waarom hebben deze heren en dames zoveel schrik van nieuwe verkiezingen als ze toch zou zeker zijn van hun erudiete kwaliteiten ...
Goe bezig.
En laat ons vooral niet meer wakker liggen van kleurencodes in andere landen. Volgende week is "la Begique" toch opnieuw op slot alhoewel heel veel Europese landen ons opnieuw zullen voor zijn.
Future looks bright als je dan ook nog virologen hoort zeggen in het Vlaams Parlement: "we zijn niet klaar voor een tweede golf".
Ik hoop alvast op nieuwe verkiezingen ... I have a dream !
En finaal: verder hebben de heren en dames politici nu veel belangrijker zaken aan hun hoofd dan een 2° corona golf. Er moeten immers 3 nieuwe gouverneurs verkozen worden onder les amis de mes amis el leurs amis ... In vergelijk daarmee is een 2° corona golf van totaal geen belang toch?
Goe bezig ...