Wifi versterken tuin

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
fjskmdl
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 42
Lid geworden op: 27 feb 2010, 19:36
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Ik heb net eufycams gekocht die via.wifi werken, maar het signaal is onbereikbaar op de plaats in de tuin waar we hem willen hangen (ongeveer 20m afstand van router in garage)

Kan ik dit oplossen met bvb de ubiquiti unifi uap ac m?
Wat zou de beste oplossing zijn om het signaal tot op de plaats van de camera te krijgen? Kabel leggen van de router naar achter in de tuin is onmogelijk..

Alvast bedankt

Verstuurd vanaf mijn Nokia 4.2 met Tapatalk
gunmaster
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 755
Lid geworden op: 06 okt 2010, 12:29
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 53 keer
Contacteer:

Het unifi AP dat je voorstelt zal goed werken als je dit buiten aan de gevel hangt.

Let wel dat inbrekers maar een wifi jammer moeten meenemen om de camera's onbruikbaar te maken. Dat gezegd zijnde, als gewoon de eekhoorns wilt filmen gaat het over wifi :banana:
fjskmdl
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 42
Lid geworden op: 27 feb 2010, 19:36
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Ik heb intussen de ubiquiti unifi uap ac m gekocht.
Ik heb de unify app op mijn gsm geïnstalleerd om deze in standalone in te stellen.
De unify wifi wordt gevonden zolang ik de lan poort van de unify met mijn switch verbindt.
Eenmaal ik de lan uittrek, kan ik de wifi ssid van de unify niet meer vinden. Doe ik hier iets verkeerd?

Verstuurd vanaf mijn Nokia 4.2 met Tapatalk
fjskmdl
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 42
Lid geworden op: 27 feb 2010, 19:36
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Intussen unifi controller op laptop geïnstalleerd, en adopt likt wanneer de Acces Point bedraad verbonden is via de switch. Van zodra de draad uitgetrokken wordt krijg ik de melding no heart beat in de controller

Verstuurd vanaf mijn Nokia 4.2 met Tapatalk
gunmaster
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 755
Lid geworden op: 06 okt 2010, 12:29
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 53 keer
Contacteer:

Klinkt volledig normaal.

Die kabel geeft namelijk stroom & netwerk toegang tot het accespoint. Beide zijn nodig dus je moet gewoon het AP voorzien met een netwerk aansluiting waar het POE blokje tussen zit. Dat POe blokje werkt tot 30 mtr afstand dacht ik.
fjskmdl
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 42
Lid geworden op: 27 feb 2010, 19:36
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Er zitten 2 lan connector op de poe. Adapter

De poe lan gaat naar de Access Point. Dus stroom blijft hij steeds hebben, enkel de tweede lan van Access Point naar switch wordt uitgetrokken.
Kan ik via de unifi het wifi signaal van de router niet opvangen en versterkt doorsturen naar de tuin zonder dat er een draad naar de switch moet? Indien het niet met dit model kan, zijn er dan andere waarmee dit wel kan?
Verstuurd vanaf mijn Nokia 4.2 met Tapatalk
blaatpraat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1279
Lid geworden op: 10 jan 2014, 12:09
Uitgedeelde bedankjes: 31 keer
Bedankt: 101 keer

Nee, dat kan je immers niet met een access point.
Als je puur wifi wilt versterken, en geen nieuw signaal wilt, heb je 2 opties:
- Een repeater
- Een mesh netwerk (wat in feite hetzelfde is als een aantal repeaters die samenwerken met een eenvoudige configuratie)

Beide niet ideaal, bekabeld is het beste, maar als je echt geen kabel permanent kan laten liggen, is dat nog een optie.

Let wel: een repeater plaats je niet waar je geen wifi hebt, maar waar je wel wifi hebt, dat is een veelgemaakt fout.
De repeater moet je originele signaal immers ontvangen om deze opnieuw te kunnen uitsturen.
gunmaster
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 755
Lid geworden op: 06 okt 2010, 12:29
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 53 keer
Contacteer:

Voor camera beelden is een repeater echt een no go.
Zorg ervoor dat je unifi AP netwerk toegang krijgt :wink:
fjskmdl
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 42
Lid geworden op: 27 feb 2010, 19:36
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Die camera is niet echt als beveiliging dus wireless is geen probleem.
Ik weet intussen dat ik met een 2e unifi uap ac m met wireless uplink zou kunnen werken, maar nu vraag ik mij af of ik echt een 2e nodig heb, kan die Accesspoint niet gewoon verbinden met het wifi gedeelte van mijn bbox?

Het feit dat er een aparte ssid nodig is Enzo is geen probleem
Verstuurd vanaf mijn Nokia 4.2 met Tapatalk
fjskmdl
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 42
Lid geworden op: 27 feb 2010, 19:36
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Intussen toch de Accesspoint met de switch kunnen verbinden via kabel naar buiten, dus probleem opgelost :)

Verstuurd vanaf mijn Nokia 4.2 met Tapatalk
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”