Windows 10 kopen

Windows, Android, iOS, Linux, Chrome OS, ...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
henkdee
Member
Member
Berichten: 80
Lid geworden op: 08 jun 2019, 11:28
Uitgedeelde bedankjes: 39 keer
Bedankt: 1 keer

hoi, ik heb Win10 nodig voor een nieuwe pc, waar kan ik er goedkoopst aan geraken (legaal)? 145€ lijkt me veel...
Wigo 25
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Tja, da's de prijs...
De prijs zakt wat als je die licentie koopt in combinatie met nieuwe pc.

Je kan ook op zoek gaan naar "grijze" sleutels. Licenties die niet volgens de letter van de wet "illegaal" zijn, maar volgens de Microsoft-regels eigenlijk niet toegestaan zijn. Zo worden veel Windows 8 keys goedkoop verkocht (verzameld van vernietigde computers bijvoorbeeld) waarmee je een Windows 10-machine toch mee kan installeren/activeren.

Als je op een verkoopsite ziet staan "We suggest using the automated phone system in order to activate your code.", dan weet je dat het eigenlijk een hergebruikte key is, want anders zou automatisch activeren met de key wél lukken.

We hebben het hier al eerder over gehad: windows 10 licentie voor 30 €?
Nexus1980
Pro Member
Pro Member
Berichten: 322
Lid geworden op: 15 nov 2004, 11:48
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 20 keer

Of 2,5 euro als je euh *kuch* goed zoekt. :|
pluim
Member
Member
Berichten: 98
Lid geworden op: 13 apr 2020, 14:03
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 12 keer

Ik ken haast niets van Windows, maar kan je geen (beperktere) versie gratis krijgen?
Ik heb in januari het besturingssysteem gratis van hun website gedownload, en er werd mij toen verteld dat dit geen proefversie is zoals vroeger?...
Ik heb het toen geïnstalleerd op een nieuwe MacBook via Bootcamp.

Nu, enkele maanden later, werkt het i.i.g. nog steeds prima voor de paar dingen dat ik het nodig heb, alleszins.
Af en toe (na lang gebruik?) komt er rechtsonder wel in licht-transparante letters dat mijn exemplaar niet geactiveerd is. Maar alles blijft werken, bij Windows 7 herinner ik me dat alles zwart werd na 30 dagen. :p
An easily-interested brunette who loves to explore the unfamiliar :curt:
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3870
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 224 keer
Bedankt: 318 keer

pluim schreef:Af en toe (na lang gebruik?) komt er rechtsonder wel in licht-transparante letters dat mijn exemplaar niet geactiveerd is. Maar alles blijft werken, bij Windows 7 herinner ik me dat alles zwart werd na 30 dagen. :p
werken zal het doen, maar updaten niet. Niet aan te raden voor langdurig gebruik dus.

wil je geen 100-en euro's uitgeven, dan zal je het op de grijze markt moeten aanschaffen. prijzen gaan van 1.5€ tot ???
Gebruikersavatar
henkdee
Member
Member
Berichten: 80
Lid geworden op: 08 jun 2019, 11:28
Uitgedeelde bedankjes: 39 keer
Bedankt: 1 keer

okee bedankt voor de reacties! ;)
Wigo 25
tien
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1264
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:48
Locatie: Attenhoven (Landen)
Uitgedeelde bedankjes: 102 keer
Bedankt: 65 keer

Nieuwe pc, kunt normaal nog de oem versie aanschaffen. Sommige winkels verkopen ze echter enkel als je er ook moederbord+cpu of zo koopt. (nog puntje voor webshops... daar nog niet tegen gekomen)

Als dat te duur is kan je jaartje redhat gebruiken :lol:
kamiel
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 870
Lid geworden op: 18 jun 2012, 19:58
Uitgedeelde bedankjes: 156 keer
Bedankt: 40 keer

Ubuntu is ook gratis.
Internet: EDPnet VDSL XS met Fritzbox 7360 als modem en router
VOIP: EDPnet (inkomend), Freevoipdeal (uitgaand) via C510IP
GSM: EDPnet (met Xiaomi Redmi)
Gebruikersavatar
henkdee
Member
Member
Berichten: 80
Lid geworden op: 08 jun 2019, 11:28
Uitgedeelde bedankjes: 39 keer
Bedankt: 1 keer

bedankt, maar voor deze computer voor gamen met Steam en Oculus nemen we gemakshalve Windows :)
Wigo 25
Gebruikersavatar
Data technicus
Pro Member
Pro Member
Berichten: 394
Lid geworden op: 21 mei 2020, 14:39
Locatie: Spalbeek (Hasselt)
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 43 keer

Binnenkort zal het gedaan zijn met windows licenties van een paar euro te kopen. Microsoft gaat binnenkort de chinese goedkope keys bannen om deze in europa te gebruiken en ook de andere goedkope keys die van een upgrade van windows 7 of 8 komen. Eigenaars van zo een key die deze nu gebruiken moeten geen schrik hebben maar de nieuw gekochte keys gaan ze blokkeren dan.

Ale heb dit horen zeggen, weet niet in hoever dit waar is he. Maar alles kan he
Gebruikersavatar
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1890
Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 133 keer

Is het niet zo dat het enigste verschil tussen een geactiveerde Windows is de vermelding dat die niet geactiveerd is en iets met het bureaubladachtergrond?

En dat het formeel gezien niet mag natuurlijk. Maar in een private gebruikscontext maakt dat niets uit.
Gebruikersavatar
Block
Erelid
Erelid
Berichten: 1740
Lid geworden op: 31 jul 2005, 01:08
Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
Bedankt: 76 keer

Je kan ook gewoon je oude windows 7 key gebruiken.
select replace * from userbase.be where topic ('got hostile', 'got friendly and polite');
Slevin
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 32
Lid geworden op: 19 nov 2008, 08:33
Bedankt: 5 keer

nog altijd niet goedkoop, maar momenteel Windows 10 beschikbaar bij Nandu voor 125 euro, toch al 20 euro goedkoper. Koop ik altijd mijn office licentie, goede ervaring mee.
https://nandusoftware.eu/microsoft-windows-10-home
Gebruikersavatar
Matt555
Pro Member
Pro Member
Berichten: 242
Lid geworden op: 01 aug 2019, 09:37
Locatie: Thailand
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 10 keer

Data technicus schreef:Binnenkort zal het gedaan zijn met windows licenties van een paar euro te kopen. Microsoft gaat binnenkort de chinese goedkope keys bannen om deze in europa te gebruiken en ook de andere goedkope keys die van een upgrade van windows 7 of 8 komen. Eigenaars van zo een key die deze nu gebruiken moeten geen schrik hebben maar de nieuw gekochte keys gaan ze blokkeren dan.

Ale heb dit horen zeggen, weet niet in hoever dit waar is he. Maar alles kan he
Gelukkig mijn "Kms Pico.10 tooltje" :wink: niet weggegooid indertijd wanneer Windows gratis werd bij oveschakeling van Win.7 (werkte prima , continu de activatie in t'oog houdende of indien nodig bijwerkende )

Want ik heb een Chinese Chuwi laptop Chuwi Ubook Pro (Surface clone ...) ,met inclusief Win10 home met digitale key zoals ze dit noemen, alles gewoon correct updatend en Microsoft geactiveerd
flupke19
Premium Member
Premium Member
Berichten: 461
Lid geworden op: 23 mei 2013, 08:37
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 97 keer

iemand ervaring met https://www.digitallicense.nl ?
Unicorn1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1061
Lid geworden op: 15 okt 2017, 22:24
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 40 keer

henkdee schreef:hoi, ik heb Win10 nodig voor een nieuwe pc, waar kan ik er goedkoopst aan geraken (legaal)? 145€ lijkt me veel...
Dat is er los over man.
Wie zoekt die vind en dan vind je dat aan 20 euro :).

Legaal kan je er ook een stukje goedkoper aangeraken. Ik vind het triest dat mensen zoveel moeten betalen, die hebben miljarden euro's, schatrijk zijn ze en dan nog 145 euro her en der durven vragen, dzjeezes.
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8445
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
Bedankt: 618 keer

Niet alleen dat, maar aan 10-20 euro zou ik makkelijker keys kopen ipv unregistered verder te doen.
Gebruikersavatar
henkdee
Member
Member
Berichten: 80
Lid geworden op: 08 jun 2019, 11:28
Uitgedeelde bedankjes: 39 keer
Bedankt: 1 keer

thanks, ondertussen online key aangekocht bij NL site, werkt perfect ;)
Wigo 25
Plaats reactie

Terug naar “Software en apps”